Přejít na obsah


Fotka

ADOX Vario Print FB


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
37 odpovědí na toto téma

#1 Folkenstein

Folkenstein

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 126 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 26 březen 2009 - 00:40:51

Tak jsem si zakoupil na zkoušku po deseti papírech od lesku i od matu výše zmiňovaného typu a první dojmy jsou velmi zkličující. Ty matný se mi nelíbí vůbec- černá je nedosažitelná, je to prostě šeď šeď... (vlastně co se matnejch barytů týče, tak sem zkoušel jen Fomabrom Variant, kterej vypadá dosti podobně, tak si nejsem jistej, jestli je ta černá obecně problémem matnejch FBček... je tomu tak?)

Ty lesklý nevypadaj zle (i když mám pocit, že s Ilfordama furt nesrovnatelný, ale vzhledem k ceně bych jim to možná i odpustil), ale co je velikej problém, to je fakt, že jsou podle všeho poměrně dost citlivý i na červený světlo.
Já teda mám v komoře takovou šíleně starou lampu s takovym otočnym hranolem uvnitř, skýtajícím různé barvy filtrů, ale vlivem času je použitelnej jen světle červenej. S ilfordama neni žádnej problém, ale ty adoxy černaj okamžitě... Teď jsem si všimnul lehkýho závoja i na Fomatonech, ale neni tak patrnej.

Otázka tedy zní: Jaké osvětlení papíry Adox vyžadují, jaké osvětlení používáte Vy (obecně...) a jaké máte zkušenosti s Adoxáckejma barytama?
Díky.
  • 0

#2 sbriza

sbriza

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 817 příspěvků(y)
Reputace: 15

Publikováno 26 březen 2009 - 01:36:03

já má přesně tu lampu, jako ty a adoxy, fomy, kentmere i fomy zvětšuju bez problému. lampa mi míří do stropu (čili nikoli přímo) a dlouho papíry na červeném světle nenechávám. Tak nevím :cry:
  • 0

#3 ploci

ploci

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 147 příspěvků(y)
  • LocationValachy!
Reputace: 202

Publikováno 26 březen 2009 - 11:29:12

S tou červenou nelze než souhlasit - mám tu otočnou lampu taky, naštěstí je tmavý filtr k užití, při světlém též sleduji závoj.

S tím nedostatečným zčernání ale bude problém jinde než v papíru. Vždy a všude je řešením Foma GDL v rozumném ředění(řekněme 1+4).
  • 0

#4 nicodeme

nicodeme

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 273 příspěvků(y)
Reputace: 10

Publikováno 26 březen 2009 - 15:46:00

Jak doporučuje Ploci, použití energické pozitivní vývojky je pro tento typ "historické" emulze nutností. Např. Foma GD-L by určitě mohla být vhodnou volbou.
Stojím si za tím, že chyba papírů to nebude. Mám odběratele, kteří tvrdí, že se jedná o výborný materiál a jeho zčernání je opravdu vysoké. Samozřejmě lze obecně očekávat, že matný povrch vykazuje nižší Dmax než povrch lesklý.
K tvorbě závoje je nutné připomenout, že výrobce doporučuje použití tmavěčerveného filtru v kombinaci s 15W žárovkou a vzdáleností svítidla a citlivého materiálu je min. 1m.
Doporučuji nahlédnout do datasheetu na mých stránkách a počkat na odezvu ostatních.
  • 0

#5 Mamiak

Mamiak

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 4 416 příspěvků(y)
Reputace: 258

Publikováno 26 březen 2009 - 16:19:02

no já sem se tady na tohle téma rozepsal už před časem, jednoznačnej závěr ještě hotovej nemam, i když gédéelka už čeká ve flašce, uvidíme, zatim sem na tom podobně jako folkenštajn :)
  • 0

#6 Folkenstein

Folkenstein

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 126 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 26 březen 2009 - 18:22:28

Aha no tak požadavky na tu lampu asi fakt nesplňuju... já tam mám tušim 40W, je to světle červená a je tak tři čtvrtě až metr nad plochou... ale je fakt, že ilfordem před ní múžu mávat třeba 5 minut a stejně je bílej jak padlej sníh... a to si v komoře navíc topim infrazářičem, kterej se mi zdá že svítí úplně minimálně, ale ty adoxy černaj stejně...

Co se vývojky týče- do teď jsem vždy dělal jen s Ilford MG. Teď jsem si pořídil Amaloco 6006, tak sem zvědav. BTW- kde se dá ta GéDéeLka sehnat? U Škody sem se ptal a tvářili se dost zděšeně...:)
  • 0

#7 ploci

ploci

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 147 příspěvků(y)
  • LocationValachy!
Reputace: 202

Publikováno 26 březen 2009 - 19:03:10

Foma GD-L je grafická vývojka, objednat si ji možno přímo ve fomě - bud formou poznámky k objednávce e-shopu, nebo zvlášt(přímo v e-shopu ji nemají, což je škoda, pak by ji vyzkoušelo víc lidí a nakonec by se zalíbila mnohým). Litr stojí asi osmdesát korun, kup si rovnou pětilitrový kanystr, rozhodně ho využiješ. Ta vývojka v člověku posiluje touhu po vytváření positivů, nejen, že způsobuje mocné černání, ale navíc má i tu zajímavou vlastnost, že se detailu ve stínech lépe zobrazují - tedy černá, ale chytrě :wink: . Navíc má úžasnou trvanlivost, vyvolává naředěná i po měsících, že je černá jako nejhlubší stíny, jež provolává, vůbec nevadí. Sám s ní pracuji přes rok tak, že neustále volám a po zkončení práce doplním čerstvím roztokem. Jednou za čas je dobré přefiltrovat.
  • 0

#8 nojgi

nojgi

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 783 příspěvků(y)
Reputace: 70

Publikováno 26 březen 2009 - 21:55:14

S Adoxem jsem ještě nedělal, ale nahrává mi přirovnání s Fomou Variantem, se kterou díky její ceně pracuji. Papír to není vůbec špatný a tak bych tady tipoval na nějakou chybu mezi zvětšovákem a židlí.

Matné papíry nemají obecně šťavnatější podání, tedy jedno z možných vysvětlení proč se ti výsledek nelíbí.

Dělal jsem na fomu lesk a energickou vývojku nepoužívám. Mohu potvrdit, že černá je černá a světla se při schnutí trochu zatáhnou. Počítat s tím při expozici papíru a volání.

Zkus přidat gradaci, pohybovat s papírem ve vývojce. Nevolat méně než 1 minutu.
  • 0

#9 ploci

ploci

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 147 příspěvků(y)
  • LocationValachy!
Reputace: 202

Publikováno 26 březen 2009 - 23:29:20

Tak vidím, na co jsem zapomněl - nechci vyvolávat střet názorů, ale vyvolávat alespoň tři minuty.
  • 0

#10 nicodeme

nicodeme

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 273 příspěvků(y)
Reputace: 10

Publikováno 27 březen 2009 - 08:30:22

S tou aladinkou bych určitě něco udělal. Je možné, že Ilford papíry na ni nereagují, ale jak známo, každý materiál má jinou senzibilaci a zrovna ADOX Fine Print jsou na to Tvoje světlo citlivé :wink:
S vyvoláváním kratším než 1 minutu bych byl ale opatrný! Naopak, tyto papíry mají naprosto specifikou emulzi, nikdo jiný už podobnou nevyrábí. Je velmi tlustá a má velmi vysoký obsah stříbra (ve srovnání s ostatními výrobci bych řekl extrémní obsah stříbra). Chová se tedy úplně jinak, než běžné papíry. Než se všechny zárodky obrazu vyvolají, trvá to opravdu dlouho. A než vyvolávací látky proniknou celou tloušťkou polevu, to taky chvíli trvá. Absolutní minimum jsou 3 minuty! Doporučuji to "máchat" tak 5 minut a nezapomenout na pohyb. Amaloco 6006 je rozhodně dobrá volba - energická, dobře kryje, nizký závoj. Jen počítej v této kombinaci s chladným tónem obrazu, vývojka je neutrální a papíry studené. GD-L je myslím mírně teplejší, tak by to mohlo dávat neutrálnější výsledky (jestli se tedy nepletu). Ale nelze očekávat, že se jakoukoliv teplou vývojkou přesuneš z vyloženě studeného podání papírů do teplého, toho dosáhnout nelze. Dostaneš se tak o jeden stupeň do teplého tónu, tedy do neutrálního podání (toto samozřejmě platí i pro jiné materiály a platí to i naopak, když chceš z teplého papíru udělat studený - jeden stupeň vývojkou ovlivníš, víc ne). Kdo chce teplý tón u Fine Print, pak tónování je jediná volba. A tento papír se dá opravdu dobře tónovat!
Ještě malá poznámka: nezapomeň je pořádně vyprat, obzvlášť matný povrch si to vyžaduje!
  • 0

#11 Mamiak

Mamiak

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 4 416 příspěvků(y)
Reputace: 258

Publikováno 27 březen 2009 - 11:47:46

nicodeme:
to sou všechno věci, který zněj mejm uším úplně skvěle - extra vobsah stříbra, úplně jiná emulze, starej typ emulze.... určitě chci dát už jenom kvůli tomuhle těm papírům šanci, navíc přítel jediný dobrý značky už z principu nejsem, ale bude to asi delší proces - no nic, ty nejlepší věci přece vždycky dlouho trvaj a něco stojej a peníze to zdaleka vždycky nejsou. zrovna teď sem se "dlouhodobějc" trápil s jednim zapomenutym typem filmu a nakonec to stálo víc než za to :D
  • 0

#12 Folkenstein

Folkenstein

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 126 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 27 březen 2009 - 13:49:27

Přesně přesně, mně to taky zní víc než dobře a slyšel sem na ně samou chválu... první zkušenost byla trochu rozčarovávající, leč asi si je budu muset pořádně ošahat...! pro začátek zkusim otočit světlo do stropu, ale asi by to fakt chtělo tmavější filtr. pravda že sem to ve vývojce máchal určitě dýl než minutu, ale rozhodně ne 5! spíš bych řek tak 2, tak to je taky možnej problém. jinak s miskou samosebou pohybuju a peru je tak aspoň hodinku, což je doufám dostačující. v každym případě děkuji všem za věcné připomínky.
  • 0

#13 Vlcak

Vlcak

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 279 příspěvků(y)
Reputace: 96

Publikováno 27 březen 2009 - 14:15:37

Přesně přesně, mně to taky zní víc než dobře a slyšel sem na ně samou chválu... první zkušenost byla trochu rozčarovávající, leč asi si je budu muset pořádně ošahat...! pro začátek zkusim otočit světlo do stropu, ale asi by to fakt chtělo tmavější filtr. pravda že sem to ve vývojce máchal určitě dýl než minutu, ale rozhodně ne 5! spíš bych řek tak 2, tak to je taky možnej problém. jinak s miskou samosebou pohybuju a peru je tak aspoň hodinku, což je doufám dostačující. v každym případě děkuji všem za věcné připomínky.


ja na ne svitim neprimym svetlem z blikacky na kolo a je to v pohode, volam je v Multigrejdu a obraz mi prijde neutralni. Volam cca kolem 3 minut, prerusuju minutu a ustaluju min. 3 minuty...

Ale zas na druhou stranu - PR typu super extra obsah stribra, emulze jako za stara - ja nevim, usim to zni libe, ale proste nevim...musel by na to udelat poradny test, jinak tomu neuverim :lol:
  • 0

#14 nicodeme

nicodeme

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 273 příspěvků(y)
Reputace: 10

Publikováno 27 březen 2009 - 15:45:49

Mamiak, Vlcak:
K množství stříbra v emulzi mohu říct jen to, že tlumočím informaci od výrobce. Sám nejsem schopen něco takového ověřit nebo změřit. Ale s tloušťkou emulze bych řekl nemůže být pochyb - vzhledem k tomu na jakých mašinách tu emulzi polévají. Tato technologie byla překonaná a dnes už se používají jenom vertikální rychloběžné mašiny. Prostě polevací stroj s horizontálním polevem tenkou vrstvu neudělá, to fakticky není možné.
Mám trochu zkušenost z doby kdy jsem pracoval v jedné nejmenované fabrice na nejmenovaný produkt a v rámci inovace se tam zavádělo nanášení vrstvy "antistatického sajrajtu" na výrobek (slovo "sajrajt" jsem použil úmyslně, protože jsem viděl náhodou docela utajovaný bezpečnostní list). Když se aplikace prováděla v horizontální poloze výrobku, opravdu vznikla tlustá vrstva, tak se ti inženýři snažili tu vrstvu ztenčit. To "svinstvo", co tam dělníci z důvodu vaporizace denně dýchali (a že se to fakt fest odpařovalo - po půl roce bylo vše v hale pokryté vrstvičkou slizu, který byl posléze identifikován jako antistatikum), poté začali nanášet vertikálně s velkými ovacemi, protože se tak znatelně snížila spotřeba drahé chemie a navíc pak výrobek nebyl na omak takový upatlaný. Teď mě ovšem napadá ... z toho bych mohl, dle mého selského rozumu odvodit, že větší množství emulze které se poleje na jednotku plochy bude obsahovat také větší množství stříbrných krystalů na jednotku plochy. Ale to je jen moje teorie, v technologii výroby fotografických materiálů se totiž nevyznám!

Folkenstein:
2 minuty vyvolávání jsou podle mého jednoznačně málo. Co se týká praní, hodina by měla stačit.
  • 0

#15 Gorgi

Gorgi

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 780 příspěvků(y)
Reputace: 33

Publikováno 27 březen 2009 - 17:01:19

budu rýpat...do nevěřících Tomášů :-)

Co když ta jiná technologie je příčinou proč se nedaří tak jak by se dařit mohlo? logicky jsou dvě řešení - výrobce používá marketingové fígle a vymýšlí si...nebo je to prostě jiné...a tudíž s tím neumíte pracovat. Na výrobce se zodpovědnost za výsledek přesunuje snadněji... Osobně bych to viděl tak půl na půl - technologie je jiná - ale nikoliv implicitně lepší protože jiná, a zároveň tím, že je jiná, trvá délo zvládnout zpracování.
  • 0

#16 venca

venca

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 799 příspěvků(y)
Reputace: 6

Publikováno 27 březen 2009 - 17:16:52

I vy vědátoři...
  • 0

#17 nojgi

nojgi

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 783 příspěvků(y)
Reputace: 70

Publikováno 26 červen 2009 - 07:37:07

Zatím jsem si hrál jen s matným papírem. Podání je neutrální, řekl bych až sterilní. Ve vodě vypadalo vše OK, ale po uschnutí papíry hodně dojely. Vznikly opravdu fuj šedivky. Poslední záchrana bylo natónování a ejhle, papír dostal trochu kontrast, snímek se zesvětlil. Díky této poslední záchraně je fotka jak má být, v černém saku je kresba a není šedivé, odstíny hezky odstupňované. Původní chybu vidím v sobě a nikoliv v papíru. Použil jsem hnědý 20 let prošlý tónovač s thiomočovinou.
  • 0

#18 Vlcak

Vlcak

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 279 příspěvků(y)
Reputace: 96

Publikováno 26 červen 2009 - 10:20:31

Ve vodě vypadalo vše OK, ale po uschnutí papíry hodně dojely.

take me prislo ze dost dojizdi, druhy den jsem byl dost prekvapen :!:
  • 0

#19 nlc

nlc

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 728 příspěvků(y)
Reputace: 38

Publikováno 26 červen 2009 - 12:42:18

A nemohlo by to být nedostatečným ustálením vzhledem k tloušťce emulze? Co nechat ten parpír v ustalovači trochu déle poležet?
  • 0

#20 Vlcak

Vlcak

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 279 příspěvků(y)
Reputace: 96

Publikováno 26 červen 2009 - 12:43:50

A nemohlo by to být nedostatečným ustálením vzhledem k tloušťce emulze? Co nechat ten parpír v ustalovači trochu déle poležet?


pouzivam Amaloco X55 - nechavam to tam vzdy aspon 3-4 minuty...
  • 0

#21 nicodeme

nicodeme

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 273 příspěvků(y)
Reputace: 10

Publikováno 26 červen 2009 - 13:04:11

Pravda, Amaloco doporučuje při ředění 1+4 pro baryt 2 až 4 minuty, ale myslím že v Ommenu už počítají jen s tenkými vrstvami. Takovou tlustovrstvou "exotiku" jako je ADOX Fine Print (EFKE Varycon) už nabízí jedině Slavich (ovšem jen v pevných gradacích). Možná bych ještě trochu přidal, přeci jen, pohled po letech na nedoustálený pozitiv je trochu deprimující, ne?
Tím ovšem netvrdím, že ten papír trochu nedojede (na druhou stranu ale myslím, že to není o moc víc než u jiných výrobků).
  • 0

#22 nlc

nlc

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 728 příspěvků(y)
Reputace: 38

Publikováno 26 červen 2009 - 13:06:35

No právě to se mi zdá běžná hodnota pro většinu papírů. Pokud se ale tyto skutečně podstatně liší v tloušťce emulze a množství stříbra, tak bych zkusil nechat je tam poležet třeba 15 minut a druhý den posoudil, jestli to mělo nějaký vliv.
  • 0

#23 Jorge

Jorge

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 297 příspěvků(y)
Reputace: 19

Publikováno 26 červen 2009 - 13:06:56

U tohoto papíru, s kterým pracuji velmi rád, je tento jev normální. Když mám fotku trošku světlejší nechám v ustalovači 3 až 4 minuty a po usušení bude akorát. Když už je akorát tak ustaluji minimálně 10 min nebo i dýl. Ztmavne minimálně. Používám Fomafix.
  • 0

#24 nicodeme

nicodeme

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 273 příspěvků(y)
Reputace: 10

Publikováno 26 červen 2009 - 13:21:01

Bojím se, že Ti kdo ustalují krátce se pohybují na tenkém ledě a tedy nedoustalují! Řešení již popsal Jorge - při dostatečném ustálení se již papíry chovají standartně a tedy "nedojíždějí"
Tento materiál opravdu potřebuje zvláštní zacházení!!! A za toto se vám potom náležitě odvděčí :!:
  • 0

#25 RHx

RHx

    Hrabě kydoň

  • Předplatitel
  • 5 703 příspěvků(y)
  • LocationHK
Reputace: 386

Publikováno 26 červen 2009 - 13:24:21

U tohoto papíru, s kterým pracuji velmi rád, je tento jev normální. Když mám fotku trošku světlejší nechám v ustalovači 3 až 4 minuty a po usušení bude akorát. Když už je akorát tak ustaluji minimálně 10 min nebo i dýl. Ztmavne minimálně. Používám Fomafix.

z obecného hlediska to je zajímavé - jakoby se dala ustalováním
(které snad původně němělo mít viditelný vliv nikdy na nic)
dotvořit fotografie
možná že je to to místo, kdy někdy ten snímek dojde víc, jindy míň a celé je to závislé jenom na vyčerpanosti ustalovače a ev. době, po kterou tam byl snímek ponechán
:!:
no chystám se nalít dvě misky, na ustalování dvoulázňové, tam se to zastabilizuje
ale u příliš světlé fotografie to jistě vyzkouším, dvě minuty v jeté ustalovací lázni, prát a uvidí se
  • 0

#26 nlc

nlc

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 728 příspěvků(y)
Reputace: 38

Publikováno 26 červen 2009 - 13:42:05

Ty dvě minuty v polovyčerpaném ustalovači tomu asi moc nepomůžou, nechal bych to tam těch 10 minut jak radí Jorge. Tak nějak jsem si myslel, že by to mohla být příčina, neboť s tím samým jsem se setkal u starých Kodak papírů.
  • 0

#27 Lukas_87

Lukas_87

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 730 příspěvků(y)
  • LocationLondyn, UK
Reputace: 54

Publikováno 26 červen 2009 - 13:43:49

ustalovač, v tom ředění, v jakym je používanej, funguje jako docela obstojnej zeslabovač....
  • 0

#28 nojgi

nojgi

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 783 příspěvků(y)
Reputace: 70

Publikováno 26 červen 2009 - 15:08:14

Nedoustálením to nebude. Fomafix a cca 5 minut je už docela dost na rychloustalovač. Normálně by mělo být ustáleno za 3 minuty. Nechávat déle, aby se mi papír vybělil mi nepřipadá moc dobré už jen kuli následnému vypírání a další archivní stálosti.

P.S. Fomafix (rychloustalovač) 10 min - s klasickým ustalovačem budu ustalovat jak dlouho? No fuj, to fakt ne.
  • 0

#29 venca

venca

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 799 příspěvků(y)
Reputace: 6

Publikováno 26 srpen 2009 - 13:26:28

Mám dotaz na uživatele Adox Vario Frint FB v matné verzi.
Hned z první várky, která přišla ke Škodovi jsem koupil dvě balení - 24x30 a 30x40. Nejprve jsem dělal s těmi 24x30 a ten papír mě naprosto okouzlil. Nádherné tóny a hlavně velmi příjemný povrch, takový skoro sametový.
Nemile jsem byl však překvapen, když jsem nyní otevřel to větší balení. Sametový povrch je tentam a místo něj spíše jemný šmirgl-papír. Dost by mě mrzelo, kdyby takové byly i další várky. Ty původní byly staršího data ještě bez loga ADOX - várka s číslem Em: 710730, druhá (horší) již s nálepkou a logem pak Em:81o816.

Mohl by to púrosím někdo porovnat se svým balením?
  • 0

#30 nojgi

nojgi

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 783 příspěvků(y)
Reputace: 70

Publikováno 27 srpen 2009 - 13:05:51

Já koupil 20x30 a je to povrch připomínající smirk. Původně jsem dával pod zvětšovák obráceně a pak nechápal, proč se ve vývojce nic neděje :lol: Až pak mi došlo, že to hnusné a hrubé bude nanesená emulze.
  • 0

#31 Punkomat

Punkomat

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 187 příspěvků(y)
Reputace: 155

Publikováno 24 listopad 2009 - 11:23:04

Tak jsem se rozhodnul z finančních důvodů přejít na jiný typ papírů než je foma.Mám v plánu začít dělat rozměr 50x60cm a přeci jen se mi nechce dávat polovinu výplaty za 50KS papírů.Jako dobrá alternativa mi přijde adox.Potěšili mne i vcelku pozitivní reakce na tento papír v tomto vláknu.
Jen si nejsem jistý tím osvětlením.Mám v komoře hustý oranžový filtr pro multigradační papíry.Mohu jej použít i pro ty adoxy nebo musím pořídit ten tmavě červený? Já se domnívám,že by to použitelné mělo být.
  • 0

#32 mickael

mickael

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 133 příspěvků(y)
Reputace: 23

Publikováno 24 listopad 2009 - 11:43:56

Papiry jsou to dobre, jedina jejich nevyhoda je v tom, ze nejdou uz moc sehnat, treba 30x40 v lesku uz je tri mesice nedostupna.
  • 0

#33 mickael

mickael

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 133 příspěvků(y)
Reputace: 23

Publikováno 24 listopad 2009 - 11:59:24

Ja mam taky ten cerveno oranzovy a nic to nedela.
  • 0

#34 Punkomat

Punkomat

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 187 příspěvků(y)
Reputace: 155

Publikováno 24 listopad 2009 - 12:10:02

Díval jsem se na stránky fotoškody a tam je mají skladem.
  • 0

#35 ploci

ploci

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 147 příspěvků(y)
  • LocationValachy!
Reputace: 202

Publikováno 24 listopad 2009 - 12:44:40

Mám dotaz na uživatele Adox Vario Frint FB v matné verzi.
Hned z první várky, která přišla ke Škodovi jsem koupil dvě balení - 24x30 a 30x40. Nejprve jsem dělal s těmi 24x30 a ten papír mě naprosto okouzlil. Nádherné tóny a hlavně velmi příjemný povrch, takový skoro sametový.
Nemile jsem byl však překvapen, když jsem nyní otevřel to větší balení. Sametový povrch je tentam a místo něj spíše jemný šmirgl-papír. Dost by mě mrzelo, kdyby takové byly i další várky. Ty původní byly staršího data ještě bez loga ADOX - várka s číslem Em: 710730, druhá (horší) již s nálepkou a logem pak Em:81o816.

Mohl by to púrosím někdo porovnat se svým balením?


Nechci to tady zaplevelovat, ale doplním k tomu, že adox se možná snaží být retro i v této věci. Co jsem četl, bylo prý dříve běžné, že stejně označené papíry měly v různých formátech různý povrch, konečně pro větší zvětšeniny to může být výhoda - rozbije se zrno.
  • 0

#36 mickael

mickael

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 133 příspěvků(y)
Reputace: 23

Publikováno 24 listopad 2009 - 12:51:47

Díval jsem se na stránky fotoškody a tam je mají skladem.

Jo, 50x60 zatim maji. Ale jen nabrali velke zasoby a uz ctvrt roku vaznou dodavky a nikdo nevi kdy prijdou dalsi, muze se tedy stat ze maji na sklade posledni balik. Resil jsem to jeste s jednim dovozcem a stejny problem. Ony ty dodavky asi nekdy dojdou, jen se nevi kdy, coz je treba pro me kdyz potrebuju delat do skoly pomerne zasadni problem. Jak jsem rekl, papiry jsou to super, ale aby se ti pak nestalo ze si na ne zvyknes a ony nebudou k dostani.
  • 0

#37 Punkomat

Punkomat

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 187 příspěvků(y)
Reputace: 155

Publikováno 25 listopad 2009 - 11:29:41

Díval jsem se na stránky fotoškody a tam je mají skladem.

Jo, 50x60 zatim maji. Ale jen nabrali velke zasoby a uz ctvrt roku vaznou dodavky a nikdo nevi kdy prijdou dalsi, muze se tedy stat ze maji na sklade posledni balik. Resil jsem to jeste s jednim dovozcem a stejny problem. Ony ty dodavky asi nekdy dojdou, jen se nevi kdy, coz je treba pro me kdyz potrebuju delat do skoly pomerne zasadni problem. Jak jsem rekl, papiry jsou to super, ale aby se ti pak nestalo ze si na ne zvyknes a ony nebudou k dostani.


V tom případě je to ale zásadní problém...Tak teď nevím,jestli to má tedy cenu vůbec zkoušet. Ach jo 8-O Každopádně díky za podstatnou informaci.
  • 0

#38 nicodeme

nicodeme

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 273 příspěvků(y)
Reputace: 10

Publikováno 26 listopad 2009 - 16:54:25

Jo jo, s dodávkami do ČR je to skutečně bída :( Jsme pro němce nepodstatný trh a převážnou většinu produkce exportují do států, něco málo pak zbyde pro německého a britského spotřebitele. Těm ostatním pak občas něco pošlou.
Produkce těchto materiálů je na mnoho let dopředu zaručena (musí se prostě zaplatit investice vynaložené do zavedení výroby), ale k nám se nedostane :-)
  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních