hledám kontrastni kombinaci film/vývojku
#1
Publikováno 11 duben 2009 - 10:00:24
Raději nějaký málo citlivý. Podle toho, co jsem zatím vypátral by to mohly být některé filmy s citlivostí 25 ASA. Z vývojek snad AM50.
#2
Publikováno 11 duben 2009 - 15:14:45
Spíš Fomapan 200T exponuj jako 800 a pak ho na tech 800 navolej v Rodinalu 1+20 . To je tisíckrát ověřená cesta do pekel, horší kombinaci neznám. Je to jen černá a bílá v rávoji zrna. a když při ustalování rychle změníš teplotu...třeba naleš horkej a pak rovnou vychlazenej ustalovač tak se ti z emulze ještě odloupou malinký částečky který pak dělají černý malý tečky na fotce
#3
Publikováno 11 duben 2009 - 15:24:42
#4
Publikováno 11 duben 2009 - 15:31:18
a nakoniec by si ešte mohol negatív prebehnúť trochu šmirglom
Náhodou to nevypadá špatně...ještě když je emulze mokrá tak jí "Seškrábat" šmirglem po okrajích fotky, pak to vypadá jako takový rámeček.Když se to podaří. Líp se to ale dělá na plocháčích třeba 13x18
#5
Publikováno 11 duben 2009 - 17:14:32
#6
Publikováno 11 duben 2009 - 18:02:48
#7
Publikováno 12 duben 2009 - 08:40:28
Chci mít na negativu více odstínů než dva - černou a bílou. Změřím dejme tomu dopadající světlo, s tím, že v této oblasti budu mít normálně bohatou šedou škálu - řekněme obličeje lidí, které fotografuji. Ale zároveň potřebuji, aby pokud mají dejme tomu tmavé kabáty nebo šaty, aby tyto byly černé bez kresby. Myslím, že to není otázka pouhého kontrastu. Řekl bych, že se to snáze dosahovalo na starších filmech. Ty dnešní moderní obsáhnou příliš mnoho a je to dost zápas to pod zvětšovákem zakrýt.
#8
Publikováno 12 duben 2009 - 09:05:32
#9
Publikováno 12 duben 2009 - 09:07:04
#10
Publikováno 12 duben 2009 - 09:29:37
1/ adekvátní světlo / v interiérech vcelku slušně dosažitelné různým stíněním a pod./
2/ lekhý push/ +1/ + odpovídající expozice spíše trochu méně než na střední šedou,řekněme rovnou na běžně světlý obličej + stock
3/ než ten acros bych tedy rozhodně doporučil spíše deltu 100,která je podle mého názoru výrazně kontrastnější / když bych tedy chtěl tu menší citlivost/ + stock
4/ případné použití barevného filtru + odpovídající barvy hader
5/ split s maskováním + některý z předchozích bodů - podle mého názoru ideální
Takovou tu vyloženě přirozenou unifikovanou tonalitu měním dost často,dá se říct že skoro pořád a nemám s tím problém.S 25 ISO neporadím.
#11
Publikováno 12 duben 2009 - 09:31:40
On je moderní film a moderní film. Fomapan 200, jak už bylo zmíněno, neobsáhne na rozdíl od filmů klasických vůbec nic. Už se mi stalo, že jsem sháněl nouzově svitek - myslím v Dvoře Králové. Měly je akorát v nějaké drogerii, a byl to zmíněný fomapan 200. Jaká smůla. Vyvolával jsem v dvourostokové metolové vývojce, druhá lázeň boraxová, a i tak to bylo znatelně kontrastnější, než slušné filmy. V běžné vývojce k ničemu. Jak jen může někdo prohlásit, že je to nejlepší film od fomy...
Ech no, s tím že T200 neobsáhne na rozdíl od filmů klasických vůbec nic bych si tedy dovolil vehementně polemizovat. Problém toho filmu tkví jednoznačně mezi vývojnicí a podlahou. Zkrátka je to potvora a musí se jen vědět jak na něj. Goro má na T200 perfektní zvětšeniny z negativů exponovanejch za letního poledního slunce, po nějakým ´dábelským kotrastu ani stopy. Požadavek přesnýho zpracování bych nepovažoval za vadu materiálu.
#12
Publikováno 12 duben 2009 - 09:43:51
Tohle jsem asi od začátku špatně interpretoval.
Chci mít na negativu více odstínů než dva - černou a bílou. Změřím dejme tomu dopadající světlo, s tím, že v této oblasti budu mít normálně bohatou šedou škálu - řekněme obličeje lidí, které fotografuji. Ale zároveň potřebuji, aby pokud mají dejme tomu tmavé kabáty nebo šaty, aby tyto byly černé bez kresby. Myslím, že to není otázka pouhého kontrastu. Řekl bych, že se to snáze dosahovalo na starších filmech. Ty dnešní moderní obsáhnou příliš mnoho a je to dost zápas to pod zvětšovákem zakrýt.
Také jsem tě moc nepochopil. Co chceš přesně udělat? To co asi popisuješ můžeš dosáhnout na čemkoliv, jen to tak musíš exponovat. Obličej do světla, tělo do stínu. Exponovat na světla a třeba ještě o 1EV podexponovat. Tak dostaneš slabší, ale ještě prokreslený obličej a to co bylo ve stínu je už černá bota, zvláště když bude mít osoba černé džíny a košili.
Vývojka, která zas až tolik nevyužívá citlivost, aby ti ze stínů něco nevytáhla. Standart je D-76 a pak bych šel níž. Zapomenout na Microphen, FX - 4 ..atd. Pokud chceš grafické věci tak nějakou tvrdou vývojku.
Další možnost kašlat na volání filmu a zvětšovat přes masky. Obličej normální nebo měkká gradace, ostatní tvrdá gradace.
Pokud chceš vše tvrdé a zrnité, koupit si reprografický film a kinofilmové políčko na něj zkopírovat. Podle toho jak chci mít výsledek tvrdý lze kopírovat několikrát.
To jsou myslím cesty.
#13
Publikováno 12 duben 2009 - 10:15:05
Je mi jasné, že se dá lecos nahnat pozitivní cestou (např. zmíněný split-grade), ale řekl bych, že je dobré začít již na negativu. Samozřejmě mohu exponovat více na světla (podexponovat), ale šlo mi právě o ten typ filmu, který na to dobře reaguje. Souhlasím i s tím, že základem je to "správné světlo", možná ho jen nedokážu vyčíhat. Ale přijde mi, že někteří autoři jako by používali úplně jiný postup (a tipoval bych to na neg. proces) než já. Chtěl jsem sem vložit nějakou ukázku, ale většina jich je v knížkách (např. Jiří Toman). Některé fotky Tomáše Bicana (tomasbican.cz) k nim ale také patří.
hm, barevné filtry asi také dost pomůžou, pořád sem se k nim nějak nedostal
#14
Publikováno 12 duben 2009 - 16:06:06
#15
Publikováno 14 duben 2009 - 08:00:17
On je moderní film a moderní film. Fomapan 200, jak už bylo zmíněno, neobsáhne na rozdíl od filmů klasických vůbec nic. Už se mi stalo, že jsem sháněl nouzově svitek - myslím v Dvoře Králové. Měly je akorát v nějaké drogerii, a byl to zmíněný fomapan 200. Jaká smůla. Vyvolával jsem v dvourostokové metolové vývojce, druhá lázeň boraxová, a i tak to bylo znatelně kontrastnější, než slušné filmy. V běžné vývojce k ničemu. Jak jen může někdo prohlásit, že je to nejlepší film od fomy...
Ech no, s tím že T200 neobsáhne na rozdíl od filmů klasických vůbec nic bych si tedy dovolil vehementně polemizovat. Problém toho filmu tkví jednoznačně mezi vývojnicí a podlahou. Zkrátka je to potvora a musí se jen vědět jak na něj. Goro má na T200 perfektní zvětšeniny z negativů exponovanejch za letního poledního slunce, po nějakým ´dábelským kotrastu ani stopy. Požadavek přesnýho zpracování bych nepovažoval za vadu materiálu.
No tož dobře, vím že to jde. Však jsem to ve dvou lázních také zvládl. Ale shodneme se, že je to hrozná potvora
#16
Publikováno 14 duben 2009 - 15:42:54
Co se týká T200, na setkání v Nedvědici jsem měl velmi tonálně srovnané noční fotografie. Jsou to počáteční pokusy a krátkodobá práce s pro mě novým objektivem, vývojkou (Pextral) a filmem. Píšu to pro to, že se to prostě docela dobře dá. Pomohl jistě formát 8x10“. Byl bych rád kdybych ještě ten film sehnal, protože v tomto formátu geniálně nahrazuje TMax400 za laciný peníz.
Jinak v nižší citlivosti PanF dává razantní gradaci a zajímavou tonalitu. Líbí se mi to třeba na struktury starých fasád při šedivém světle.
#17
Publikováno 14 duben 2009 - 16:17:30
Měl jsem to štěstí vidět, prezentaci fotografií Tomáše Bicana a černá jim opravdu nechybí. Třeba by nebylo špatné ho kontaktovat a promluvit s ním.
Co se týká T200, na setkání v Nedvědici jsem měl velmi tonálně srovnané noční fotografie. Jsou to počáteční pokusy a krátkodobá práce s pro mě novým objektivem, vývojkou (Pextral) a filmem. Píšu to pro to, že se to prostě docela dobře dá. Pomohl jistě formát 8x10“. Byl bych rád kdybych ještě ten film sehnal, protože v tomto formátu geniálně nahrazuje TMax400 za laciný peníz.
Jinak v nižší citlivosti PanF dává razantní gradaci a zajímavou tonalitu. Líbí se mi to třeba na struktury starých fasád při šedivém světle.
Zenku na tý norský www.fomafoto.com T200 8x10 stále mají. Snad by se s tim panem Polívkou dalo domluvit že by ti krabku dvě vzal až zasejc pojede do Čech a měl bys to bez těch otravnejch celníků...
#18
Publikováno 14 duben 2009 - 16:21:42
Zenku na tý norský www.fomafoto.com T200 8x10 stále mají. Snad by se s tim panem Polívkou dalo domluvit že by ti krabku dvě vzal až zasejc pojede do Čech a měl bys to bez těch otravnejch celníků...
Dík, zkusím to, spíš bych vzal dvě tři. Krabka padla a kus druhý, než jsem si uvědomil vzácnost toho materiálu pro noční focení.
#19
Publikováno 14 duben 2009 - 19:44:29
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních