Kinofilmové zrcadlovy, budou se ještě někdy vyrábět?
#1
Publikováno 17 April 2009 - 13:44:00
#2
Publikováno 17 April 2009 - 13:51:51
Pokud mě pamět neklame, tak určo dělá něco Nikon, Canon (??), jistě Leica (pravda né zrcadlovku)...... možná Olympus Om4 (??)
Každopádně stále vyrábí přístroje ruský Zenit, sice nic špičkového, ale za pár kaček solidní mechanickej strojek, buď na M42, nebo Pentax K...
Dělaj se dálkoměrné Bessy..
Nebyl bych zas takový pesimista...
No a starý dobrý mechanický zrcadlovky jako třeba moje Minolta SrT 101...ty musej vydržet furt...
#3
Publikováno 17 April 2009 - 14:01:40
#4
Publikováno 17 April 2009 - 14:06:28
A některý konstrukce jsou opravdu "nesmrtelný". Osobně vidím větší problém v náhradních dílech a schopných opravářích-skutečných fachmanech. Těch už bude jen ubývat.
#5
Publikováno 17 April 2009 - 14:09:37
#6
Publikováno 17 April 2009 - 14:11:35
#7
Publikováno 17 April 2009 - 14:23:36
#8
Publikováno 17 April 2009 - 14:37:34
#9
Publikováno 17 April 2009 - 14:52:14
kosiní FM10 nevím
#10
Publikováno 17 April 2009 - 15:10:37
#11
Publikováno 17 April 2009 - 16:22:08
#12
Publikováno 18 April 2009 - 09:25:53
#13
Publikováno 18 April 2009 - 09:52:44
#14
Publikováno 18 April 2009 - 12:13:49
...všechny diskuze na tohle téma jsou na fórech zbytečný. Já na digitál kašlu a dokud je film, tak fotím, neb mě to baví. Až nebude, budu dělat něco jinýho... neobávejte se konce, kterej stejně přijde (každej umře) a foťte si, dokud můžete.
#15
Publikováno 18 April 2009 - 19:27:25
... no, anebo naopak... přežije kinofilm, protože se na něj točej filmy a kina na celým světe na to maj mašiny. Kdežto svitek zahyne dřív, poražen digitálním středoformátem (Hasselblad, Mamiya, dělaj se dneska 40 megapixelový senzory ve velikosti 5x4cm)...
...všechny diskuze na tohle téma jsou na fórech zbytečný. Já na digitál kašlu a dokud je film, tak fotím, neb mě to baví. Až nebude, budu dělat něco jinýho... neobávejte se konce, kterej stejně přijde (každej umře) a foťte si, dokud můžete.
no kdyz uz nebude film, tak vedle je vlakno mokry kolodiovy proces
#16
Publikováno 18 April 2009 - 21:48:46
#17
Publikováno 19 April 2009 - 07:55:59
Ale nejdůležitější je co tady už napsali předchůdci - bude-li poptávka, bude i výroba. Kinofilm byl taky "mrtvý" a dnes - noví výrobci, nové typy filmů, stále širší nabídka.
#18
Publikováno 19 April 2009 - 17:41:18
#19
Publikováno 20 April 2009 - 06:39:26
Určitě se dělají levné "výukové" typy, například pod zde zmíněnou značkou Phenix, viz třeba zde: http://www.firstcall...-50mm-f17-lens/ , typů je více, dokonce s různými bajonety. Podobných čínských lowend je několik.
Celkově nic moc.
Osobně jsem velmi skeptický k nějaké produkci opravdu špičkových modelů, na druhé straně bych ale docela věřil v dlouhodobé udržení nějakých lowend dělaných zakázkově v Číně - důkazem budiž aktivity "Lomographic society", která si nechává "nově" dělat Dianu, Ljubitel i Lomo LC-A - pokud je poptávka, tak podobné jednodušší přístroje udělají čongové ochotně za pár šupů (neřešme teď, za kolik se to potom prodává). Naproti tomu "vychytané" tělo jako třeba FM3 by asi bylo v kusové výrobě naprosto nereálně drahé...
#20
Publikováno 20 April 2009 - 06:43:05
Kinofilm byl taky "mrtvý" a dnes - noví výrobci, nové typy filmů, stále širší nabídka.
Docela by mě zajímal nějaký příklad... Podle mě poslední nový film je Rollei R3, jinak jde vesměs o přebaly něčeho klasického (Rollei-Efke-Shanghai-Lucky...). Přirozeně kladem je zachovaná dostupnost, ale vývoj to opravdu není
#21
Publikováno 20 April 2009 - 07:58:48
Kinofilm byl taky "mrtvý" a dnes - noví výrobci, nové typy filmů, stále širší nabídka.
Docela by mě zajímal nějaký příklad... Podle mě poslední nový film je Rollei R3, jinak jde vesměs o přebaly něčeho klasického (Rollei-Efke-Shanghai-Lucky...). Přirozeně kladem je zachovaná dostupnost, ale vývoj to opravdu není
No minimálně nedávno Kodak uvedl nový TMY, a pak je tu samozřejmě Ektar 100 a už starší novinka Provia 400X. Těch nových ČB filmů je víc, ale z hlavy je přesně nevyjmenuju. Kouknu a hodím to sem.
F6 se dělá v malých várkách. Výrobní linky je nechrlí každý den.
#22
Publikováno 20 April 2009 - 08:29:42
No minimálně nedávno Kodak uvedl nový TMY, a pak je tu samozřejmě Ektar 100 a už starší novinka Provia 400X. Těch nových ČB filmů je víc, ale z hlavy je přesně nevyjmenuju. Kouknu a hodím to sem.
Ektar 100 není žádná novinka, snad jen je nově ve svitku, ale jinak je to ještě "starší novinka" než Provia 400X. TMY je pak spíš takové "drobné zlepšení".
Jinak přirozeně je potěšitelná i takováhle inovace - sám teď pro jeden projekt po delší pauze na film fotím a každé rozšíření (nebo aspoň udržení) výběru potěší, ale stojím si za tím, že se dá jen těžko mluvit o nějakém rozvoji. S trochou štěstí by ale mohl relativně dlouho vydržet stabilizovaný stav, kdy sice nebude nic moc nového, ale klasické slušné filmy budou dostupné za v mezích možností rozumné ceny celkem dlouhodobě.
#23
Publikováno 20 April 2009 - 09:48:36
No minimálně nedávno Kodak uvedl nový TMY, a pak je tu samozřejmě Ektar 100 a už starší novinka Provia 400X. Těch nových ČB filmů je víc, ale z hlavy je přesně nevyjmenuju. Kouknu a hodím to sem.Ektar 100 není žádná novinka, snad jen je nově ve svitku, ale jinak je to ještě "starší novinka" než Provia 400X.
Velký omyl. Ektar 100 v kinofilmu byl uveden v září 2008, ve svitku v dubnu 2009. Provia 400X byla uvedena v únoru 2006.
TMY je pak spíš takové "drobné zlepšení".
Nicméně zlepšení to je. Ono u už tak dobrého filmu člověk nemůže čekat žádný převratný pokrok. Film je zralá záležitost, která už se vyvíjí jen pomalu. Ale pořád se vyvíjí.
#24
Publikováno 20 April 2009 - 09:50:44
#25
Publikováno 20 April 2009 - 10:05:17
#26
Publikováno 20 April 2009 - 10:20:55
#27
Publikováno 20 April 2009 - 11:17:58
Co vlastně od těch nových filmů chtít? Vždyť stejně u čb většina lidí "nadává" na sterilní podání moderních emulzí.
Ano, v tomhle je hodně pravdy. Hodně lidí (včetně mě) s filmy laboruje spíš kvůli "přirozenému retro vzhledu" (nevím jak to říct lépe) a v podstatě maximální kvalitu ani nechce, nějaký TRI-X nebo třeba Rollei Retro s klasickým zrnem je vlastně ideální. Že je rozlišovací schopnost v podstatě prachmizerná pro podobné účely vůbec nevadí, jde o něco jiného. V podstatě je pak dost smysluplnou formou "inovace" nevymýšlet nic nového, ale naopak vyhrabávat staré v podstatě přežité emulze - pro ten dnešní přístup k analogu se mohou hodit lépe než ty na pohled modernější.
Mimochodem jak tu někdo psal, že se obnovila Agfa RSX - tohle mě zajímá - dá se někde reálně sehnat? Film jako Agfa RSX (nebo v negativu Agfa Optima) by se mi pro jeden konkrétní účel vyloženě hodil...
#28
Publikováno 20 April 2009 - 11:27:11
Gorgi?!Proto všem radím, aby si udělali zásobičku foťáků do budoucna už teď. Ceny můžou jít už jedině nahoru.
Je to +90% a nepoznáš rozdíl mezi prvním a posledním;) Aji bych řekl, že posledních pět je eště lepších.a pak ho zajímá prodlužovací faktor 10. filmu v ID 11 / opět např./.
#29
Publikováno 20 April 2009 - 20:14:52
Kurňa Ploci, tys to s tím formátem už napsal. Ale fakt - větší formát toho má v konkurenci s digitálem určitě víc co nabídnout než kinofilm.
Musím se pochválit, že jsem to napsal správně - zároven si z toho ale dělám trošku legraci. Jak už tu bylo řečeno - jen méně příkrými slovy - je naprostá čůrovina řešit, zda-li má kinofilm taký či onaký ekvivalent rozlišení megapixelů a blablablabla. Kdo se tomu věnujeme máme přece důvody trošku jinde - jsou to důvody kvalitativní, ale vyššího druhu, nepřipouštějící nic neříkající a nízké kouzly z čísly. Kurz und einfach věříme a také víme.
#30
Publikováno 21 April 2009 - 06:45:36
Kurňa Ploci, tys to s tím formátem už napsal. Ale fakt - větší formát toho má v konkurenci s digitálem určitě víc co nabídnout než kinofilm.
Musím se pochválit, že jsem to napsal správně - zároven si z toho ale dělám trošku legraci. Jak už tu bylo řečeno - jen méně příkrými slovy - je naprostá čůrovina řešit, zda-li má kinofilm taký či onaký ekvivalent rozlišení megapixelů a blablablabla. Kdo se tomu věnujeme máme přece důvody trošku jinde - jsou to důvody kvalitativní, ale vyššího druhu, nepřipouštějící nic neříkající a nízké kouzly z čísly. Kurz und einfach věříme a také víme.
Má pravdu, předsedo....
#31
Publikováno 21 April 2009 - 08:24:52
Tuším, že čísla jsem jako argument proti tikitální fotografii použil naposledy v roce 2000 . Od té doby hraju zásadně na subtilnější notě, protože vím, že vytáhnout na číslicového fotografa čísla je naprostá pitomost Stačí nenápadně předvést prostý kontakt nebo jen negativ 6*9(a co teprve zvětšeninka) a jako argument proč fotím na film to zatím vždycky bohatě stačilo. Prostě větší formát je výrazněji jinačejší než digi a právě tím podle mě zaujme člověka odchovaného již číslicovou fotografií jako alternativa spíš než kino.
Jinak nic proti kinu, jeho smrt by mě taky moc mrzela-vyrostl jsem na něm a pořád na něj fotím, občas dokonce i jedním modernějším strojem od Minolty.
#32
Publikováno 22 April 2009 - 17:16:13
#33
Publikováno 22 April 2009 - 19:51:46
#34
Publikováno 23 April 2009 - 01:06:58
mam taky dojem, ze dnesna doba sa v urcitom zmysle podoba dobe spred 150 rokov, ked sa viedli rozne disputy o mieste fotografii v spolocnosti a pod... jedno je iste... tak ako vtedy museli maliari rozmylat o novom smerovani ich cinnosti, pretoze zakazkove portretovanie a ine komercne aktivity im prevzali fotografi, tak aj dnes analogova fotografia si musi najst svoje nove miesto, pretoze digitalisti obsadili miesto masoveho uzitia fotografie... tak ako kedysi sa snazili maliari o realisticke stvarnenie predloh, tak sa snazil aj analogovy material o spickovu technicku kvalitu a verne podanie skutocnosti... tak ako prisla po fotografii silna vlna impresionizmu v ktorom sa kresba vyrazne rozbijala, tak aj dnes po nastupe digiperfekcionalizmu sa vraciame s analogom na cestu "nedokonalosti"... a to ma osobne tesi, pretoze tam kde sa straca popisnost, nastupuje svet fantazie a pocitov...
Jaká nedokonalost, o čem to mluvíš ogaro rastcamúv??? A že zrovna ty o tym mluvíš??? Klasická fotografie, když je dobře udělaná, je dokonalá, aji když je na ní, mno, jak to řéct slušně....... nevím
#35
Publikováno 23 April 2009 - 06:54:05
#36
Publikováno 23 April 2009 - 08:04:21
...člověk věci neznalý, jen zájmem o ušlechtilé krásno vedený, nic nepochopí a nepozná.
Mno je-li co, tak člověk zájmen o ušlechtilé krásno vedený to pozná i v abstrakci nejhrubšího zrna. Ale ono "to" tam pak musí opravdu být.
Ale to už je trochu dost mimo téma.
#37
Publikováno 23 April 2009 - 09:58:32
mam taky dojem, ze dnesna doba sa v urcitom zmysle podoba dobe spred 150 rokov, ked sa viedli rozne disputy o mieste fotografii v spolocnosti a pod... jedno je iste... tak ako vtedy museli maliari rozmylat o novom smerovani ich cinnosti, pretoze zakazkove portretovanie a ine komercne aktivity im prevzali fotografi, tak aj dnes analogova fotografia si musi najst svoje nove miesto, pretoze digitalisti obsadili miesto masoveho uzitia fotografie... tak ako kedysi sa snazili maliari o realisticke stvarnenie predloh, tak sa snazil aj analogovy material o spickovu technicku kvalitu a verne podanie skutocnosti... tak ako prisla po fotografii silna vlna impresionizmu v ktorom sa kresba vyrazne rozbijala, tak aj dnes po nastupe digiperfekcionalizmu sa vraciame s analogom na cestu "nedokonalosti"... a to ma osobne tesi, pretoze tam kde sa straca popisnost, nastupuje svet fantazie a pocitov...
Jaká nedokonalost, o čem to mluvíš ogaro rastcamúv??? A že zrovna ty o tym mluvíš??? Klasická fotografie, když je dobře udělaná, je dokonalá, aji když je na ní, mno, jak to řéct slušně....... nevím
Ty ogaro, nevšimnul, já sem mněél už nakoupíno a to nehledím ani doprava ani doleva Jak sa mi rozsvítí před kzichtem, vidím červeně a kúlám očiskama.
Tož ešče jednúc promiň su trúba jak sviňa
#38
Publikováno 23 April 2009 - 23:41:04
#39
Publikováno 23 April 2009 - 23:59:08
V pardubickém Intersparu teď vyprodávali nový Nikon F90 začínal na 4500 a nakonec se ztratil s cenou kolem 1500...Obětujte prosím vás pár minut, projeďte si obchody /ne bazary/ a uvidíte tu poptávku.
#40
Publikováno 24 April 2009 - 00:35:45
Jo, jo, díky za za podporu chlapče.V pardubickém Intersparu teď vyprodávali nový Nikon F90 začínal na 4500 a nakonec se ztratil s cenou kolem 1500...Obětujte prosím vás pár minut, projeďte si obchody /ne bazary/ a uvidíte tu poptávku.
Příští rok ti v pardubickém Intersparu budou vyprodávat nový Nikon F90 za 1500 s tím, že se ztatí za 150
Přespříští začnou na 150 a ztratí se za 15
Přespřespříší ti ho budou dávat zadarmo.
Přeji ti hezké pokouření
#41
Publikováno 24 April 2009 - 01:02:40
#42
Publikováno 24 April 2009 - 06:22:31
Výrobní technologií na digitální zrcadlovku se dá docela dobře vyrobit klasická zrcadlovka. Navíc technologie dnes není problém - bude-li poptávka, Číňan postaví fabriku za pár měsíců.
[quote]Obětujte prosím vás pár minut, projeďte si obchody /ne bazary/ a uvidíte tu poptávku. [/quote]
To je zásadní omyl. V obchodech lze vidět NABÍDKU, nikoliv poptávku.
[quote]Člověk narozený cirka po r. 1990 film neudrží. [/quote]
A jistě jen proto se znovu rozběhla výroba primitivních filmových aparátů Holga, Diana, Lomo, se kterými se baví především mládež.
quote="Ignacius"]Skryté nebezpečí však vidím blíž, než se může zdát. A to z EU, kde mohou nařídit stop vývojkám, stop papírům, stop chemii pod velkými hesly [/quote]
Ano, toto je reálné nebezpečí. Už dnes, kdyby se po tom chtěl někdo vozit, je domácí temnokomorničení na hranici legality. Zejména proto, že dnes je již ptrakticky každá chemická látka považována za nebezpečnou. A pokud se její nebezpečnost neprokázala, tak alespoň podezřelou.
#43
Publikováno 24 April 2009 - 07:09:51
Ano, toto je reálné nebezpečí. Už dnes, kdyby se po tom chtěl někdo vozit, je domácí temnokomorničení na hranici legality. Zejména proto, že dnes je již ptrakticky každá chemická látka považována za nebezpečnou. A pokud se její nebezpečnost neprokázala, tak alespoň podezřelou.
Tak si to vezmeme hezky popořádku-žárovka ve zvětšováku, případně jinde v komoře(aladinka, červená/zelená bezpečná žárovka), rtuťovej teploměr, potom samozřejmě ta chemie...Potom nějaký ty zakázaný prvky v objektivech, jedno jestli v mechanismu nebo ve sklech.
"...a vlci už jdou sem, už slyším je výt blíž a blíž, už mají mou stopu..."
Čili jak už tu několikrát padlo, pánové - dělejme si zásoby nejen přístrojů, ale i skladovatelné chemie. A dobře uložený filmy a papíry vydrží taky dlouho...
(No snad to tak horký nebude a když už klasika nedej bůh jednou skoná, tak aspoň nějak důstojně.)
#44
Publikováno 24 April 2009 - 07:28:58
#45
Publikováno 24 April 2009 - 07:31:27
Jo jo EU je skrytý ďábel ,ale snad to nebude tak hrozné ,jinak nám nezbyde než vyvolávat v nescafé a ustalovat citronkou a nebo zakáží prodej chemie těm co si ji potom míchají doma a zustanou nám jen konfekční "sterilní" vývojky a ustalovače,a myslím ,že to bude pro pár z nás hodně smutný stav.
ja nevim, ja se toho zase tak nebojim, spis si myslim ze film dneska proziva renesanci.
Jinak i doma se da udelat spousta veci, vcera jsem zrovna delal albuminovy papir - takhle leskly papir jsem v ruce jeste nemel )
#46
Publikováno 24 April 2009 - 07:39:03
A jistě jen proto se znovu rozběhla výroba primitivních filmových aparátů Holga, Diana, Lomo, se kterými se baví především mládež.
Tak já sám se těmto "hračkám" věnuji a docela v tom mám přehled, a možná proto tvůj optimismus nesdílím. Holga se vlastně vyrábět nepřestala, tento "zázrak" vznikl až v 80 tých letech a výroba se kvůli jistému oživení zájmu o podobné věci spíš jen udržela. Diana sice obnovena byla, ale jde o důsledek velkého marketingu Lomography.com a navíc ruku na srdce - jde o tak triviální výrobek, že ho v Číně udělá každá továrna na plastové hračky, to nemá s fototechnikou nic společného (myslím z hlediska specializace výroby).
Na okraj - na http://www.fotozona.cz/lomocameras mám takovou galérii přístrojů tohoto typu...
Navíc ale zrovna zájem o ty Holgy/Diany ve své podstatě spíš ilustruje problém klasické fotografie - do velmi značné míry se zájem o ni posouvá spíš do oblasti určité kuriozity, která slouží spíš k odlišení se od masy - kvalita vlastně nikoho nezajímá. Řada publikovaných věcí jsou navíc opravdu absolutní sračky, které v nezaujatém pozorovateli, který neví o co jde, spíš vzbudí dojem, že je klasické focení opravdu naprosto přežitá alternativa.
A docela bych pochyboval i o té masovosti oživení, v praxi se podobné věci na pohled prodávají hodně, ale v celkovém pohledu si to koupí naprostá minorita lidí (opravdu jde jen o zlomeček procenta fotografujících) a i z toho "zlomečku"´to pak většina ještě ke všemu použije tak na zkoušku s 1-2 filmy a pak to zahodí nebo dá do vitríny.
Prostě bych si fakt nedělal moc iluzí...
#47
Publikováno 24 April 2009 - 07:52:00
#48
Publikováno 24 April 2009 - 08:02:38
No to mi připomíná, jak jsem tuhle večer jel šalinou po Brně a přistoupila slečna "já jsem už od pohledu velmi originální, asi půjdu studovat nějaký umělecký obor":lol: - prostě rádobyoriginální exot - a v kabelce-síťovce se jí vyjímala růžová Holga(pečlivě sladěná s nehty a několika dalšími drobnostmi), pečlivě umístěná tak, aby ji bylo vidět.Prostě módní doplněk-pochybuju, že tím kdy něco vyfotila.Navíc ale zrovna zájem o ty Holgy/Diany ve své podstatě spíš ilustruje problém klasické fotografie - do velmi značné míry se zájem o ni posouvá spíš do oblasti určité kuriozity, která slouží spíš k odlišení se od masy...
#49
Publikováno 24 April 2009 - 08:27:40
#50
Publikováno 24 April 2009 - 09:25:24
v kabelce-síťovce se jí vyjímala růžová Holga(pečlivě sladěná s nehty a několika dalšími drobnostmi), pečlivě umístěná tak, aby ji bylo vidět.Prostě módní doplněk-pochybuju, že tím kdy něco vyfotila.
Aby ses nemýlil - znám jednu holku, která nemá k tvému popisu moc daleko, akorát že opravdu fotí a její fotky za zhlédnutí stojí...
Dokonce mi občas přijde, že je podobná "nanynka" ve výhodě právě proto, že technice vůbec nerozumí - ono prostě tu spoušť zmáčkne když ji něco zaujme z toho emocionálního hlediska a ničím okolo se nezatěžuje. A ejhle - ono to sice někdy nevyjde, ale překvapivě často to taky vyjde a pak je tu fotka, kterou by "pořádný" fotograf třeba nikdy nezkusil.
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návětěvníků, 0 anonymních