Quote
Jo mimochodem, můžete mi prosím někdo vysvětlit, PROČ by se mělo na positivu vůbec něco ořezávat??A co třebas čtverec bez expozimetru a ořezu na pozitivu??
Publikováno 29 duben 2009 - 21:31:29
Quote
Jo mimochodem, můžete mi prosím někdo vysvětlit, PROČ by se mělo na positivu vůbec něco ořezávat??A co třebas čtverec bez expozimetru a ořezu na pozitivu??
Publikováno 29 duben 2009 - 21:52:20
Publikováno 29 duben 2009 - 23:34:48
Publikováno 30 duben 2009 - 05:52:54
Publikováno 30 duben 2009 - 06:53:50
Publikováno 30 duben 2009 - 08:43:02
Publikováno 30 duben 2009 - 09:19:33
Publikováno 30 duben 2009 - 09:52:39
Publikováno 30 duben 2009 - 10:01:46
Publikováno 30 duben 2009 - 10:03:08
Publikováno 30 duben 2009 - 10:23:21
Publikováno 30 duben 2009 - 10:27:26
Publikováno 30 duben 2009 - 10:31:38
Publikováno 30 duben 2009 - 10:41:24
Publikováno 30 duben 2009 - 10:43:30
Publikováno 30 duben 2009 - 10:54:08
Quote
ořez je přece také součástí tvůrčí činnosti; zvětšíme-li jen část negativu, jedná se o zásah "ryze fotografickými prostředky". ... se na soutěž posílaly mnohdy zvětšeniny i kontakty, a že se pak hodnotila nejen konečná fotografie, ale i účin ořezu oproti kontaktu, jestli ořezem zvýšil účin, či snížil, atd.
Publikováno 30 duben 2009 - 11:01:40
Publikováno 30 duben 2009 - 11:02:43
Publikováno 30 duben 2009 - 11:03:15
Publikováno 30 duben 2009 - 11:05:21
Publikováno 30 duben 2009 - 11:14:45
Publikováno 30 duben 2009 - 11:27:18
Publikováno 30 duben 2009 - 11:32:24
Publikováno 30 duben 2009 - 11:35:59
Quote
Quote
ořez je přece také součástí tvůrčí činnosti; zvětšíme-li jen část negativu, jedná se o zásah "ryze fotografickými prostředky". ... se na soutěž posílaly mnohdy zvětšeniny i kontakty, a že se pak hodnotila nejen konečná fotografie, ale i účin ořezu oproti kontaktu, jestli ořezem zvýšil účin, či snížil, atd.
Ano, ořezem lze účin fotografie zvýšit či snížit. Kontakty jsou usvědčující. Proto je tolik fotografů (včetně občas mě) nechce ukazovat.
CO jsem se snažil říci je toto: je dobré si navyknout komponovat tak, aby pozdější výřez nebyl nutný. Z mnohých objektivních i subjektivních důvodů to leckdy tak nejde, pak je výřez zcela na místě. Ovšem a priori přístup cvak a pak to v komoře (na PC) dotvořím, neposouvá fotografa k lepší práci či výsledkům. Ale tento přístup se vás, myslím, vesměs netýká, vy hlavu používáte.
Publikováno 30 duben 2009 - 12:28:34
Quote
podobný přístup jsem se onehda snažil prezentovat ohledně photoshopu (bylo mi vytýkáno že málo protahuju počítačem) - fotit tak aby fotošop nebyl třeba - a se zlou jsem se potázal (ještě že mi to nevadí a na digitál sedá prach)CO jsem se snažil říci je toto: je dobré si navyknout komponovat tak, aby pozdější výřez nebyl nutný.
Publikováno 30 duben 2009 - 12:33:52
Publikováno 30 duben 2009 - 12:40:55
Publikováno 30 duben 2009 - 13:26:49
Publikováno 30 duben 2009 - 13:31:49
Publikováno 30 duben 2009 - 14:04:02
Quote
Nemam moc rad absolutni tvrzeni typu - nikdy a vzdy. Nezapomenme, ze smyslem fotografovani je vytvoreni fotografii pro nezucastneneho divaka
Publikováno 30 duben 2009 - 14:12:32
Quote
Typická totální superkravina.Takový přístup / k Fotošopu nebo jiným obdobným softwérům a jejich užití / může mít snad jen totální diletant,j
Publikováno 30 duben 2009 - 14:45:53
Publikováno 30 duben 2009 - 14:50:38
Quote
Quote
ořez je přece také součástí tvůrčí činnosti; zvětšíme-li jen část negativu, jedná se o zásah "ryze fotografickými prostředky". ... se na soutěž posílaly mnohdy zvětšeniny i kontakty, a že se pak hodnotila nejen konečná fotografie, ale i účin ořezu oproti kontaktu, jestli ořezem zvýšil účin, či snížil, atd.
Ano, ořezem lze účin fotografie zvýšit či snížit. Kontakty jsou usvědčující. Proto je tolik fotografů (včetně občas mě) nechce ukazovat.
CO jsem se snažil říci je toto: je dobré si navyknout komponovat tak, aby pozdější výřez nebyl nutný. Z mnohých objektivních i subjektivních důvodů to leckdy tak nejde, pak je výřez zcela na místě. Ovšem a priori přístup cvak a pak to v komoře (na PC) dotvořím, neposouvá fotografa k lepší práci či výsledkům. Ale tento přístup se vás, myslím, vesměs netýká, vy hlavu používáte.
Publikováno 30 duben 2009 - 16:54:54
Publikováno 30 duben 2009 - 17:37:41
Publikováno 30 duben 2009 - 19:47:20
Publikováno 30 duben 2009 - 23:03:11
Quote
...tak si ten čtverec kompozičně vyloženě užívá a nějaké ořezy na nudle vůbec nepřipadají v úvahu...
Publikováno 1 květen 2009 - 08:14:33
Publikováno 1 květen 2009 - 08:25:27
Publikováno 1 květen 2009 - 08:34:12
Publikováno 1 květen 2009 - 10:28:57
Quote
Quote
Jo mimochodem, můžete mi prosím někdo vysvětlit, PROČ by se mělo na positivu vůbec něco ořezávat??A co třebas čtverec bez expozimetru a ořezu na pozitivu??
Publikováno 1 květen 2009 - 10:43:45
Publikováno 1 květen 2009 - 11:19:27
Quote
Pokud jde ale třeba o reportážní fotografii,tak tam mi jde o okamžik a v danou chvíli není moc času přemýšlet nad kompozicí atd,nebo si člověk některé věci v daný moment neuvědomí a souvislosti uvidí až v komoře.Takže reportážní ap. fotografie většinou ořezávám.
Publikováno 1 květen 2009 - 12:57:47
Publikováno 1 květen 2009 - 14:38:28
Publikováno 1 květen 2009 - 15:53:51
Publikováno 1 květen 2009 - 16:18:22
Quote
Ti kterých se to týká, tažte se sami sebe: PROČ (dosaď dle sebe) obtahuji fotografie černým fixem / exponuji černý okraj baterkou / užívám k těmto efektům elaborované zvětšovací rámy - ??? Je to nutné? Čeho tím chci dosáhnout?
Quote
Zvětšování s okrajem negativu má jednak grafický účinek...
Publikováno 1 květen 2009 - 16:30:04
Publikováno 1 květen 2009 - 16:30:23
Publikováno 1 květen 2009 - 17:34:28
0 členů, 1 návštěvníků, 0 anonymních