Durst A600
#1
Publikováno 16 červen 2009 - 07:54:26
mám možnost vyměnit svůj Magnfax 3a za Durst A600 (za odvoz ) Bohužel se mi nedaří vygooglovat o tom A600 nic rozumného, teda kromě pár fotek a toho že to je to 6x9 a že některý uměly nějakej autofokus. Nevíte někdo něco bližšího? Nebo kde roste manuál nebo podrobnější popis?
Předpokládám, že Durst za Magnifax je pořád změna směrem k lepšímu (to bylo vidět už jen z těch fotek, ta mechanika vypadala bytelnějc), takže ho každopádně vezmu, ale kdybych zjistil víc, nezlobil bych se.
Díky.
Bit
#2
Publikováno 16 červen 2009 - 10:54:21
#3
Publikováno 16 červen 2009 - 10:57:05
#4
Publikováno 16 červen 2009 - 11:06:00
#5
Publikováno 17 červen 2009 - 06:31:28
#6
Publikováno 17 červen 2009 - 08:26:44
Za tu cenu/necenu bych se toho nebál.
Tož tolik, zdařec Luigi.
#7
Publikováno 17 červen 2009 - 11:05:01
#8
Publikováno 17 červen 2009 - 12:59:33
Já jdu opačným směrem já se dedigitalizuju
#9
Publikováno 17 červen 2009 - 18:38:23
Durstíkovi tažko budeš zhánat antinewtom sklá,ostatné príslušenstvo a 250Watt lampa bude mat dlhší osvit ako Magnif 100Wattowka.. napr.
Magnif musí dalej aj svetlotesne utesnit, svieti kade tade. KOntakty na halogenke sú naprd a tam aj vzniká kolísanie napatia, tiež to treba sledovat..
Ono doladený , vycentrovaný Magnif je velmi slušný zvacsovak..
A ono aj tak záleží na optike !!!
#10
Publikováno 17 červen 2009 - 18:49:29
Durst aj Magnif majú svoje výhody.. aj nevýhody..
Durstíkovi tažko budeš zhánat antinewtom sklá,ostatné príslušenstvo a 250Watt lampa bude mat dlhší osvit ako Magnif 100Wattowka.. napr.
Magnif musí dalej aj svetlotesne utesnit, svieti kade tade. KOntakty na halogenke sú naprd a tam aj vzniká kolísanie napatia, tiež to treba sledovat..
Ono doladený , vycentrovaný Magnif je velmi slušný zvacsovak..
A ono aj tak záleží na optike !!!
V Durstu 250W delší osvit, než 100W v Magnifaxu? Proč?
Jinak teď jsem si ho přivezl a jednak je celkem zajímavě kompletní (kondenzory, rámečky) a hlavně - byly k němu tři originální Schneider-Kreuznach Componony... Už se těším, až ho zkompletuju a vyzkouším.
#11
Publikováno 17 červen 2009 - 22:18:15
Alebo zmiesavacia komora s polystyrenu je bielejsia ako matne rozptylove sklo Dursta..
V postate som to neriesil, bral som to ako fakt.. ale celkovo je mechanika Dursta lepsie prepracovaná, hlavne sa s nim robí pohodlnejsie..
Ale co si kupis ?
1 durst za 40tisic ?
Alebo Magnifaky 3 za 3 tisic ?
A na kazdy kvalitny objektiv ?
Fičal som na 4 zvacsovakoch, aby mi vydrzala chemia v priebehovom stroji..
Co Magnifax.. to ina filtracia farebnej hlavy , hm
#12
Publikováno 17 červen 2009 - 22:33:31
Asi kratsia vzdiaalenost lampy ku sklíčkam..
Alebo zmiesavacia komora s polystyrenu je bielejsia ako matne rozptylove sklo Dursta..
V postate som to neriesil, bral som to ako fakt.. ale celkovo je mechanika Dursta lepsie prepracovaná, hlavne sa s nim robí pohodlnejsie..
Ale co si kupis ?
1 durst za 40tisic ?
Alebo Magnifaky 3 za 3 tisic ?
A na kazdy kvalitny objektiv ?
Fičal som na 4 zvacsovakoch, aby mi vydrzala chemia v priebehovom stroji..
Co Magnifax.. to ina filtracia farebnej hlavy , hm
Právě jsem ho nastěhoval do komory (zatím jen nahrubo, stojí blbě vprostřed, cdemontovat Magnifaxe budu asi až v neděli), tak jsem si s ním trošku hrál a na něco jsem možná přišel: Mám kodenzorovou verzi, takže teorie o nějakém matném skle aso neklapne (alespon jsem si tam žádného nevšimnul, co mě ale dostalo - žárovka (jasně že 250W opál) bydlí uprostřed černýho matovanýho kastlíku, za žárovkou směrem k zadní stěně je tak 15cm úplně volného místa.
Co kdybych to tam zkusil nějak reflexně vystlat (chromovaný plech atd.)? Vždyť ty černý stěny (navíc dost daleko od žárovky) musej šíleně žrát světlo, ten chromovej nástřik doporučoval kdysi i Marty u Magnifaxů, ale tam mi to nepřipadalo kritický. Ale je dost možný, že bych tím zase rozházel rovnoměrnost osvícení.
Jo a drobnost - nevíte, jak má fungovat ten autofokus? Nějak se nemůžu dogooglovat, mám k tomu sice německý manuál (fakt je ta mašina úplně kompletní s hromadou příslušenství, dokonce jsem našel i doklady od přepravní služby), ale nějak jsem to z něj zatím nepobral, moje němčina od průmyslovky značně upadla.
#13
Publikováno 17 červen 2009 - 22:34:42
#14
Publikováno 18 červen 2009 - 07:09:08
#15
Publikováno 18 červen 2009 - 09:41:46
Chlapci já nevím, ale nemyslíte si snad, že pánové od Durstu byli tak hloupí, že nevěděli o stříbrné barvě? Nějaký důvod, proč chtějí pohlcovat odrazy to jistě má, ne? Napadá mě třeba to, že u kondenzoru musí být zdroj přesně v ohnisku a že další světelné zdroje by minimálně způsobovaly duchy...
Nehledě k tomu, že nevhodný odrazy by mohly způsobovat zhoršenej odvod tepla, přehřívání žárovky a následně její předčasný skon...
#16
Publikováno 18 červen 2009 - 09:54:35
nepomyslel som nad klasickou opalovou lampou, tomu som sa vyho,už pred 20rokmi..
#17
Publikováno 18 červen 2009 - 11:31:15
Chlapci já nevím, ale nemyslíte si snad, že pánové od Durstu byli tak hloupí, že nevěděli o stříbrné barvě? Nějaký důvod, proč chtějí pohlcovat odrazy to jistě má, ne? Napadá mě třeba to, že u kondenzoru musí být zdroj přesně v ohnisku a že další světelné zdroje by minimálně způsobovaly duchy...
No já nevím, jestli jsou či byli hloupí, já jsem v noci uděll částečnou rozborku a nad některými detaily technického řešení zůstává rozum stát - jako třeba stavěcí šrouby (červíky) u rámečků nemají žádnou aretaci, takže sice rámeček srovnám tak, aby držel rovinnost a na film dosedal celou plochou, ale věřím tomu, že přesné nastavení vydrží prvních pár vysunutí rámečku a pak se to rozjede. Nebo třeba že ty odlitky jsou sice udělány poměrně přesně, ale před jejich barvením se nikdo nezajímal o to, jestli tam po obrábění nezbyla třeba někde nějaká špona, takže je tam i tako zabarvená (v místě, kde se dotýká filmu, takže ho celkem snadno může "ozdobit" rýhou, ovšem to se dalo zabrousit a rozleštit).
Navíc mám maličkatou nedůvěru k italským konstrukčním kancelářím obecně, takže pár míst je tam vyřešeno naprosto geniálně, ale konstrukčně by se daly vymylet i líp, o montáži ani nemluvě. Kupodivu se mi zdá, že prostor k "tuningu" je tady možná i o něco větší, než u Magnifaxe (a není to tím, že by předchozí uživatel byl pako a něco tam domršil, podle stop otěru naopak - jak to dostal, tak to třicet let používal).
Takže to, že italský konstruktér neosadil jedno parabolické zrcadlo (a místo toho tam fláknul 250W žárovku a připravil díru na chladicí dmychadlo, kdyby jako bylo potřeba), mi připadá jako právě z rodiny "drobných nedorazů" a snižování "zbytečných" výrobních nákladů.
Po prvním seznámení je vidt, že když se doladí, bude se s ním dělat opravdu o hodně líp, než s tím Magnifaxem, ale ne všechno je ideální už z fabriky, je to taková směs geniálních technických řešení a naprostého konstrukčního diletantismu... Tím ovšem netvrdím, že z něj nejsem nadšený, naopak, takovéhle drobnosti moje nadšení nemohou ovlivnit.
#18
Publikováno 18 červen 2009 - 12:18:20
#19
Publikováno 18 červen 2009 - 12:36:03
klasický dodoTím ovšem netvrdím, že z něj nejsem nadšený, naopak, takovéhle drobnosti moje nadšení nemohou ovlivnit.
ovšem v tomhle případě se k nedodělku dostal technicky zdatný fotografický pracovník a dílo dokončí
šťasten ten, co zmiňovaný kus dostane po něm
#20
Publikováno 18 červen 2009 - 13:22:28
šťasten ten, co zmiňovaný kus dostane po něm
Naopak, já tu A600 považuju za "endlösung", tedy snad že už po něm žádný další chtít ani potřebovat nebudu a tedy nikdo po mně (s výjimkou dědiců) nepřijde. Jen ho musím doladit a pak už to bude všechno akorát, už jen proto, že mi v podstatě vyhovoval i ten Magnifax (až na rámečky na film), ale když kolem šla tahle možnost, tak mi bylo líto to nevyužít.
#21
Publikováno 19 červen 2009 - 07:49:56
jako bys četl mé myšlenky, když jsem zkoumal mého také kondenzorového Dursta 805. Něco je super a něco strojařský diletantismus - když se na to dívám jako středoškolský strojař.
Třeba ren rámeček jsem sháněl nový právě proto, že u původního se jaksi totálně rozjela egalizace pohybů posuvných clon a co mě nejvíce dostalo a dodnes žere, že rámeček i při úplném zasunutí clon má rozměr na delší straně jen 82 mm, takže můj formát z Horsemana už téměř ořezávám a to nemluvím o filmu z Bessy2, kde němci hezky ctili 90 mm. Co ty Italy vedlo k tomu, že je tak knop k moderním formátům, to tedy nevím. Přemýšlel jsem to nějak "dopilovat", ale to nepůjde, neboť zasouvací clony taky nejdou víc zasunout, naopak spíše přesahují o 1/2 mm.
A podobných věcí nacházím více. I ta žárovková skříň mne zarazila a vidím to jako problém právě v tom, ce se řeší na vedlejším vlákně s nastupujícím nařízením EU a nemožností sehnat originál žárovky s projektovaným rozměrem a homogenním prosvětlením negativu.
Ale protože jsi pracovitější ve sborce tak budu dychtivě čekat na Tvoje úpravy a vychytávky.
Na společné pilování a tuning se těší Luigi.
#22
Publikováno 25 červen 2009 - 17:53:24
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních