Negativ 645 vs 6x7 - praktický nárust kvality?
#1
Publikováno 6 srpen 2009 - 08:10:01
Chtěl bych pro ateliérovou práci větší SF stroj, s větším negativem.
Fotím na 645 a zvlášť u portrétů bych výhody většího negativu uvítal.
Tak jsem si říkal - teď už jsi větší kluk, vrať se k 6x7. Včera jsem ale počítal a pokud bych měl zachovat poměr stran 4:3 (používám pevné rámy a tak nějak se snažím zachovat všechyn fotky poměrově stejný), tak je negativ větší "pouze" o 60 procent. Což přátelé není mnoho, když uvážím fin náročnost dalšího stroje. Tak bych se chtěl zeptat na praktické zkušenosti, jak to vidíte vy. Zda se to oplatí, či ne. Ještě jsem uvažoval o 6x8, tam by se nemuselo řezat nic, páč je to rovnou 4:3. Nicméně, ani tam se nekoná takový skok jako z kina na 645. Nebo ze sf na vf....
A neraďte mi VF, to už mám, nejde s ním ale fotit všechno....
#2
Publikováno 6 srpen 2009 - 08:14:35
#3
Publikováno 6 srpen 2009 - 08:33:26
Ze 645 můžeš běhat všude, já ji krom portrétů tahám i na Slovač do hor. S kličkou to není o moc větší než kino. Když použiješ na portrét deltu a ostrou vývojku je výsledek podle mě perfektní. Na 30x40 žádné fuj zrno a 50x60 z toho určitě velice slušné uděláš. Navíc používám citlivost 400, tedy nic extra jemnozrného.Potřebuješ víc?
P.S. Láďa Kamarád dělá ze 6x6 metrovky a jestli si se byl podívat na výstavě tak po technické stránce tomu není co vytknout. Naprostá dokonalost.
Proč by jsi na 4x5 nemohl dělat portréty nebo něco v ateliéru? Zváště do ateliéru kde s tím nemusíš běhat je to podle mě ideál. Negativ velký jak..., objektivy s dokonalou kresbou, pokud máš zvětšovák (asi stačí sehnat i magnitaurus) je to pořád zvětšovatelné. I scan ti z toho dnes udělají. Cenově jsi výše než na svitku, ale pořád je to podle mě utáhnutelné.
Na poměry stran se vykašli, ty fotografii nedělají. Hrábni doma do skříně, vem jeden stroj, udělej s ním celé téma a uvidíš, že se s tím dá pracovat.
#4 Anonymous
Publikováno 6 srpen 2009 - 08:35:12
Nevim jestli to stihnu, než jedna důvěrně známá RZ půjde kolem mé osoby Proto se tu ptám, jinak bych na to nekvaltoval...
#5
Publikováno 6 srpen 2009 - 08:53:03
Nejdřív k tomu vf - Vyžaduje to vysokou kázeň modelu aby udržel pózu, výraz, ale i přesnou vzdálenost očí od objektivu po dobu než zavřu objektiv, zacloním, vložím kazetu, vytáhnu šoupě, počkám až se mi foťák dotřese a exponuju. Jsou to jednotky sekund ale i to je někdy problém. A vzít někoho koho jsem ještě nikdy nefotil a úplně ho neznám a fotit ho na VF, to mi zní spíš jako plýtvání materiálem. To si troufnu možná tak napotřetí. Zvětšovák mám.
Také rád fotím na čtyřstovku, ale narozdíl od tebe ji chci teď v portétu mít naprosto čistou, téměř bez zrna. Dnes tedy budu poprvé v ateliéru zkoušet deltu, uvidíme co to udělá.
A masochista? Možná. Já si dřív myslel, že si koupím jeden univerzální foťák na vše, proto jsem stále tak přebíral. Teď ale vidím, že přecijen, různé aparáty jsou vhodné pro různou činnost. Navíc, rád bych do toho aťasu šachtu, mám pocit, že na matnici líp vnímám světla a stíny.
#6
Publikováno 6 srpen 2009 - 11:23:31
P.S. Když je někdo nesympatický, je mu fotografování nepříjemné, je nervozní už z principu, dobrou fotku asi neuděláš s jakýmkoliv strojem.
Ze 400 ASA Deltou400 a vývojkou FX-4, zvětšenina 30x40 (gradace 2,5)zrno v podstatě nevidím. To bych si musel vzít lupu a hledat. Něco v rozostřeném pozadí trošičku málo je, ale opravdu zase musím být hnidopich, abych řekl je tam zrníčko = fuj fotografie. Ona to dělá zmíněná ostrá vývojka staršího data vydání 1960, ale zase je vše ostré jak břitva a na nevyužitou citlivost si nemůžu stěžovat. Prostě a jednoduše jsem s výsledkem spokojen.
Vem si Contaxe, Deltu 400 nebo menší citlivost podle toho kolik máš v prostoru světla (nazkoušej si volání - FX4, FX37, FX55 případně ještě něco nezvyšující ostrost, ale jemnozrného) něco si nafoť a po zkouškách aplikuj naostro - nazvětšuj a uvidíš jak budeš překvapen.
Ono se to tady už řešilo - kino zvětšíš na fotku 30x40 cca 11x, 645 asi 6x a 4x5 pokud dobře počítám 3x. Kolikrát zvětšuješ je sakra znát a aspoň pro mě je poloviční zvětšení oproti kinu dostačující.
P.S. 6x645(36x27)cm a 6x67(36x42)cm. Stojí ti ten nárust 15cm při na jedné starně při zvětšování za investici (tělo, objektivy, další krámy - clony, filtříky, kazety...atd)? Další vlákno může být objektivy Contax vs. Mamiya.
P.S. Jestli zavítáš někdy do Prahy mohu ukázat, bez konkrétní zvětšeniny se moc nikam asi nedostaneme.
#7
Publikováno 6 srpen 2009 - 11:26:55
#8
Publikováno 6 srpen 2009 - 11:41:05
Víš co, ono to samozřejmě není jen o té kvalitě, je to i komfortu práce. Přetáčecí back je prima zařízení :) Možnost práce se šachtou už vůbec.
A že zmiňuješ toho Danyho. Právě jeho jsem se ptal jako prvního, jestli už mi nešibe, když na tohle řešení myslím. Očekával jsem víc než kladnou odpověď. Naopak. Sám na to delší dobu myslí a že do toho mám jít. Tak asi tak :) (S Danym máme společný ateliér, ta mašina tam stejně (pokud bude) asi ostane pro oba...)
#9
Publikováno 6 srpen 2009 - 11:59:05
Tož můj kanón je bez munice, už vše záleží jen na tobě.
#10
Publikováno 6 srpen 2009 - 12:01:48
Ta Mamiye má ještě jednu výhodu - kaztetky na planfilmy 6,5x9. K těmto filmům bych od něj měl přístup, takže pěkné.
Tohle vidím jako další krok zpět místo dopředu, když máš 4x5. Práce je s tím stejná a jsi na menším políčku.
#11
Publikováno 6 srpen 2009 - 12:35:29
#12
Publikováno 6 srpen 2009 - 13:37:22
Jak chceš je to na tobě. Pokud by jsi nechtěl mnoho investovat stačí koupit rolkazetu na 6x7 (Horseman) a máš své vysněné řešení za pár tisíc místo desítek. Komfort je myslím dostačující, pokud máš binokulární lupu máš v podstatě i tu svou šachtu. Plus ještě má například sinar u očnice lupu.
Tož můj kanón je bez munice, už vše záleží jen na tobě.
Tohle myslíš tak koupit si k VF rolku? Ale tím vůbec nic nezískám :) Manipulace s tím je ještě těžší a zdlouhavější a kdo má shánět ty širokáče? :) O zrcadlo se mi jedná! :)))
#13
Publikováno 6 srpen 2009 - 16:31:00
Tohle myslíš tak koupit si k VF rolku? Ale tím vůbec nic nezískám Manipulace s tím je ještě těžší a zdlouhavější a kdo má shánět ty širokáče? O zrcadlo se mi jedná! ))
Jaký extrémní širokáč potřebuješ na portréty? Na 6x9 je záklaďák 105mm a určitě máš 150mm na VF. To by na nějaký portrét 6x7 mělo jít. Podle přepopočtu na kino viz tabulka je to asi něco kolem 73mm
http://www.members.t...odesva/id23.htm
Ad neohrabanost? Fotíš portrét nebo reportáž? Ta práce složitější od VF kazet není. Nevím jak je u Horsemana, zda se sundavá matnice pro vložení kazety, ale jsou i rolky, které se vkládají stejně jako kazety na plochý film.
Ty vlastně chceš, abychom ti koupi odsouhlasili, aby jsi měl klidné svědomí, že jsi udělal dobře.
P.S. Já bych se na celý formát 6x7 vykašlal a fotil se 645 (pokud potřebuješ zrcadlo) nebo na 4x5 pokud bych chtěl mít opravdu vše pintlich. Souhlasím s tím, že neexistuje jeden fotoaparát na vše, ale ona přeci jen nějaká univerzálnost fotoaparátů je díky hromadě dodávaného příslušenství (objektivy, kazety, matnice, mezikroužky, filtry, motorová převíjení...atd). Stačí si jen vybrat podle toho co fotím. A jak to zjistím? Nazvětšuji si fotky za cca měsíc práce a uvidím co asi chci dělat.
#14
Publikováno 6 srpen 2009 - 18:02:38
#15 Anonymous
Publikováno 6 srpen 2009 - 18:41:59
Pavle, vem Sixe a máš to. Skla už na něj máš, tak co?Nojgi já nechci potvrzení. Vím jediné - ne vše chci dělat na VF a ne u všeho mi stačí 645. Občas bych si ty portréty představil i jemnější. Proto jsem se ptal na ten mezikus. Jestli to něco přinese oproti tomu 645. Proto jsem rovnou na začátku psal, že VF mi nedoporučujte. To s těmi širokáči bylo už jen takové to poslední. Jde mi hlavně o tu manipulaci s rolnou, to už tam raději budu strkat kazety. Uvidím, moc díky za názory. Budu teď mít RB67 půjčenou na víkend - to rozhodne. Jo a tuhle diskuzi bych nevyvolával, kdybych sám nepochyboval, zda to je vůbec k něčemu Tak asi tak
Ale vážně. Tu RB zvažuješ, že máš možnost dobré koupě? Myslel jsem, že půjdeš zpátky do RZ. Mně osobně se (čistě ze subjektivních důvodů) líbí právě RB ví než RZ.
#16
Publikováno 6 srpen 2009 - 18:48:13
#17
Publikováno 6 srpen 2009 - 19:28:41
Notorius - RB pro S můžu mít takřka zadarmo tělo s rozumnou cenou devadesátky. RZ můžu mít svou původní (tedy ověřenou, milovanou) taky rozumně...
#18
Publikováno 6 srpen 2009 - 20:01:00
jak já ti člověče rozumímOla, mám tu zas jedno praktickoteoretický téma.
Chtěl bych pro ateliérovou práci větší SF stroj, s větším negativem.
Fotím na 645 a zvlášť u portrétů bych výhody většího negativu uvítal.
Tak jsem si říkal - teď už jsi větší kluk, vrať se....
kolikrát si říkám, po několika letech už bys neměl hloubat a měl víc pracovat, ale stejně hloubám, někdy nad blbostma pochopitelně
tak at najdeš rozhřešení a tím pádem klid na práci přeju
#19
Publikováno 6 srpen 2009 - 20:37:22
#20
Publikováno 6 srpen 2009 - 20:50:11
Tak aspon doplním že se dá sehnat na Ebay.com
Například :
http://cgi.ebay.com/...id=p3286.c0.m14
Bohužel málo fotek.Standarta s objektivem se umí pohybot ve více směrech.
Co sem vyrozuměl tak to má centrální závěrku v objektivech.Prostě stejný jako mamiye RB/RZ .
#21
Publikováno 6 srpen 2009 - 20:51:59
#22
Publikováno 6 srpen 2009 - 20:54:45
#23
Publikováno 6 srpen 2009 - 21:08:03
tohle a hassl 503 (CW) jsou taky jediné kde bych uvažoval o opuštění bronicyNebojte, tahle mašina je taky v jednání .) Jen nevím, zda by to nebylo už jako moc ))
#24
Publikováno 7 srpen 2009 - 17:09:06
Jinak mne přijde 6x7 a 6x6 dost dobrý fotmát. 6x4.5 mne nikdy k srdci nepřirostl. Bylo to těžkopádnější než kino a ty polotóny co lezou z 6x7 to stejně nemělo. Bylo to tak nějak mezikozy. Alespoň pro mne.
Já jsem naopak kdysi řešil jestli si mám ke kinu, 6x6, 6x7 a 4x5 ještě dokupovat 6x4.5. Měl jsem v 645 půjčený, Pentax, Mamiyu a Contax a nakonec jsem zůstal u 6x6 a 6x7.
Jinak kytarista také mívá více kytar, malíř víc štětců, tak co nacvičovat s jedním foťákem.
Luboš
#25
Publikováno 7 srpen 2009 - 18:44:08
Jak jsem již předeslal, ze stativu v ateliéru to zřejmě nesleze, takže to může být vlastně cokoliv :) Já si RZ kupoval původně na krajinu a dopadl tak, že si myslím, že RZ se na krajinu skorem nehodí. Ta výbava je totiž ve výsledku tak těžká a vlastně i drahá, že ji ve všech směrech překoná jakýkoliv kardánek který si do té krajiny vezmeš. Je to prostě ateliérová mašina a basta. (A já byl hlavně v okamžiku jejího pořízení děsný ucho) RB už mám doma půjčené, dnes jsem ještě ženu do ateliéru nedostal, ale zítra už to mám slíbené. Tak jsem zvědav. Mimochodem, měřil jsem obraz na těch planfilm kazetkách 6x9 pro RB a má 56x72mm. Tzn, o pouhé tři milimetry víc - pro mě to nemá smysl. Vyvolávat zvlášť to nepotřebuju - film bude v naprosté většině případů komplet stejně nafocený...
#26
Publikováno 7 srpen 2009 - 19:25:17
Kresba asi nahoru nepůjde ani s RB67 ani Fuji 680. Co se zlepší je tonalita a to mi přijde, že o dost.
Ono bych obecně uvažoval o tom, že co se týká kresby, máš při dobrém využití formátu v SF etalon. To samé já mám s Hasselbladem. Ale co mne chybělo, byla středoformátová pohotovost v kobminaci s tonalitou 4x5. Takže na fotky s dominancí na bohatost polotónu používám AP67 a na fotky s dominancí na kresbu používám Hasselblad. Samozřejmě v případě AP 67 jde o přiblížení dojmu 4x5, nikoli kvalitativní nahrazení.
Takže mi přijde, že na úrovni SF ani tak nejde o konkrétní formát, ale o chrakter výstupu.
Takže prostě záleží, co od toho chceš. Pokud lepší kresbu, asi moc neuspěješ, pokud lepší tonalitu asi je to dobrý směr.
K tonalitě Mamiya 67 je velmi příjemná a dost ostrá, AP 67 je dle mého názoru v SF král polotónů, ale zdaleka ne všechny objektivy má špičkově ostré. Ta Fuji byla výborná s diákem, na CB se mi z toho nepodařilo vymáčknout nic moc. Tam mi přišla zrovna RB67 o dost dále.
Promiň za poněkud zmatený příspěvek.
Mám za sebou dost šílený pracovní týden v ateliéru a zítra odcházím vydýchat do krajiny.
Hezký večer
Luboš
#27
Publikováno 7 srpen 2009 - 20:07:24
Pokud se s tím spokojíš, tak to ber jako můj příspěvek do toho kumbálku:)
#28
Publikováno 7 srpen 2009 - 20:09:15
myslim, že není hanbou fotografa mít hodně nástrojů, jak některý s voblibou tvrděj. je to pravda sice na dýl a dočasně to může při nadužití tříštit tah na bránu, ale votvírá to taky úpně nový možnosti a pohledy. jedinej plně univerzální přístup je samozřejmě vlastnictví ff dslr, který nahradí vše vod kina přes filmovou kameru až po velkej formát
#29
Publikováno 7 srpen 2009 - 20:37:30
Luboši, rozuměl jsem ti naopak velmi dobře a skvěle jsi vystihl o co mi jde. Jak moc bych chtěl mít takový dar řeči, aby mě lidé chápali i když dle mého zrovna píšu zmateně :)
Mamiaku, těším se na tebe! (Mimochodem, kdybys dojel až v pátek, tak to máme jako vždy fotopívo....)
Jirko - pokecáme o tom, nabídka je to určitě zajímavá.
#30
Publikováno 10 srpen 2009 - 13:32:39
Používám i digitální foťák, vím že je tu k tomu velký odpor a nesnášenlivost ale podle mě se to dobře doplňuje. Digi mi umožňuje zbavit se přívalu běžných fotek a mohu se v klasické fotografii která mě zajímá mnohem víc soustředit na pořádné fotky, nemusím šetřit a mohu používat nejkvalitnější materiály.
Zvětšuju teď výhradně na formát 30x40 cm a jeho odvozeniny (20x40 až 30x30), černobíle i barevně.
Na knofilm dneska udělám věci (Fuji Across) o jakých se mi před dvaceti lety ani nesnilo, fotky na 6x6, tedy po oříznutí 6x4.5 (Planar 80, Sonnar 150) jsou tak pěkné že si ani lepší neumím představit. Teda technicky, jako amatér moc fotit neumím.
Mám také dřevěný aparát 8x10 palců, tam výrazný rozdíl proti 6x6 je, ale je to spíš rozdíl mezi kontaktem a zvětšeninou, tak velké fotky nemám na čem zvětšit tak to nemohu posoudit.
6x4.5, 6x6, 6x7, nevím jestli bych v tom dokázal najít rozdíl.
#31
Publikováno 10 srpen 2009 - 20:47:39
#32
Publikováno 10 srpen 2009 - 21:05:50
8x10 inch a větší je spíše životní filozofie, postoj, zklidnění, pozastavení běhu času, než honba za nějakou maximální kvalitou. Takže to bych asi ani se středním formátem nesrovnával.Mám také dřevěný aparát 8x10 palců, tam výrazný rozdíl proti 6x6 je, ale je to spíš rozdíl mezi kontaktem a zvětšeninou, tak velké fotky nemám na čem zvětšit tak to nemohu posoudit.
#33
Publikováno 10 srpen 2009 - 21:30:09
Přes víkend jsem měl půjčený RB s 127mm.
Z důvodů časové tísně jsem stihl jen jeden film v ateliéru.
Co bylo skvělé a maximálně převyšuje jakýkoliv zisk z kvalitativního přínosu byla skvělá manipulace s foťákem. Ač jsem už dřív vlastnil RZ, teprve teď jsem měl pocit, že foťák využívám tak jak byl zamýšlený. Na pevném stativu s kolečkovou podsadou. Pracovalo se mi s tím vážně skvěle, ostřilo se přímo špičkově. Ač má Contax skvělou matnici, tak lupičku na šachtě samozřejmě nepřekoná. Při focení modelky v sedě - s Contaxem to bylo šoupání po kolenou, zde samozřejmě pohoda. Jediné co by to celé dovedlo do nirvány by byly posuvy standard - přecijen ono otočení točítkem pro jemnou korekci kompozice záběru místo složitého zvyšování stativu by bylo krásné. Ale to umí v sf snad jen ta Fuji. Další věc co mi vyhovovala byl formát samotný, kterému jsem se tolik bránil, ač k němu při kompozici modelu už delší dobu samovolně tíhnu. Holt jsem pevné rámy hodil za hlavu, 4:5 mi na toho člověka tak nějak víc sedí... Čekal jsem s konečným rezultem na výsledné fotografie. Výbuch se samozřejmě nekonal. Mám z nich lepší pocit, ale jak píšu, nafotil jsem jediný film, soudit z těch pár políček si plně netroufám už proto, že zapůjčený objektiv měl mírnou vadu v závěrce, tak si jím nemůžu být stoprocentně jistý i v ostatních ohledech.... Sečteno a podtrženo. Mamiya mi vyhovovala mnohem víc pocitově a pracovně, přínos kvůli kterému jsem o ní přemýšlel je nyní spíš v pozadí. A výsledek? Asi si tu 6x7 mašinku přecijen pořídím. Líp se mi s ní pracovalo, komponovalo a to je hlavní. Zůstane však pouze v ateliéru. Snad se v té záplavě aparátů neztratím, držte palce :)
#34
Publikováno 10 srpen 2009 - 21:53:25
ta fudžina mě zaujala už několikrát z úplně stejnejch důvodů a k úplně stejnem aplikacím taky, ale vodradilo mě:
spousta elektroniky, nulová možnost "vošahání si", horší až špatná dostupnost skel a vůbec všeho, předpokládaná nemožnost (reálná nepoužitelnost) dělat z ruky i jen v tom aťasu a pak taky "to" cosi nedefinovalnýho...
#35
Publikováno 10 srpen 2009 - 22:25:39
#36
Publikováno 10 srpen 2009 - 22:26:26
#37
Publikováno 10 srpen 2009 - 23:09:12
#38
Publikováno 11 srpen 2009 - 07:26:53
Tak jak koukám na ty dosychající papíry, tak jsem asi kecal. Ten rozdíl tam je docela silnej. Jen není tak do očí bijící, páč je to prostě jen takový normálnější, přirozenější Snad to nebude znít rouhačsky, když řeknu, že při mi ti při porovnání s 645 a 4x5 přijde pocitově blíž víc k tomu 4x5 než 645... Jo a zvětšuju to na 30x40, takže to zvětšení nejni až tak velký... Mno, uvidíme zejtra, na normálním světle a po vyspání....
Ideálně pokud máš ještě možnost, nafotit si jednu věc při jednom světle na 645 a to úplně samé na 67. Obojí stejně zpracuj, aby jsi mohl porovnávat. Ještě do toho zamíchej fotky 645 od Danyho a celek ukaž několika lidem zda poznají rozdíly a co se jim líbí více.
#39
Publikováno 11 srpen 2009 - 07:40:48
http://www.cameraman...ontax_645-3.pdf
Samozřejmě se tady platí značka a tak netuším co vyjde levněji, zda zmíněná šachta nebo celý jiný fotoaparát s objektivy.
#40
Publikováno 11 srpen 2009 - 08:14:21
#41
Publikováno 11 srpen 2009 - 10:43:16
Šachta na contax stojí právě asi tolik peněz, co celá výbava s RB67 Je to veliká vzácnost. Kdybych ji chtěl, upravím si šachtu třeba z Bronicy. Nicméně, šachta a snímky na výšku, to není úplně jednoduchá věc. A k nějaké praktičnosti to má víc než daleko...Výňatek z předešlého - Ač má Contax skvělou matnici, tak lupičku na šachtě samozřejmě nepřekoná.
Ahoj,
teď mi nejde o ceny či jiné věci, ale je to v podstatě to samé co jsi si chválil u RB nebo se pletu? Vždyť existují šachty, měřící hranoly a pak úhlové hledáčky. Snad už nic jiného co by mohlo být na RB ne. 67 se blíží čtverci, ale pořád to obdelník je.
#42 Anonymous
Publikováno 11 srpen 2009 - 10:51:22
Já myslím, že Pavlovi jde právě o ten revolving back v kombinaci s šachtou a lupou=maximální komfort při práci. Jako bonus větší negativ, což pro mě osobně by přineslo jako další výhodu menší počet snímků na filmu. To Contax(tuším) nenabízí.Šachta na contax stojí právě asi tolik peněz, co celá výbava s RB67 Je to veliká vzácnost. Kdybych ji chtěl, upravím si šachtu třeba z Bronicy. Nicméně, šachta a snímky na výšku, to není úplně jednoduchá věc. A k nějaké praktičnosti to má víc než daleko...Výňatek z předešlého - Ač má Contax skvělou matnici, tak lupičku na šachtě samozřejmě nepřekoná.
Ahoj,
teď mi nejde o ceny či jiné věci, ale je to v podstatě to samé co jsi si chválil u RB nebo se pletu? Vždyť existují šachty, měřící hranoly a pak úhlové hledáčky. Snad už nic jiného co by mohlo být na RB ne. 67 se blíží čtverci, ale pořád to obdelník je.
#43
Publikováno 11 srpen 2009 - 10:56:16
#44
Publikováno 11 srpen 2009 - 11:14:05
Jo, přesně jak psal Notorius... Když dáš šachtu na 645, tak se při focení na výšku do ní musíš dívat z boku samozřejmě. Mamiyi jde back přetočit, takže do ní koukáš shora vždy ať fotíš na výšku, či na šířku...
Tak tuhle vychytávku neznám. Na str 83 manuál u Contaxu tam nějaké otáčení je naznačeno. Osobně pracuji s hledáčkem, šachta mi nevyhovuje. On to je možná jen zvyk z kina.
#45
Publikováno 11 srpen 2009 - 12:35:47
#46
Publikováno 11 srpen 2009 - 18:38:42
s sachtou na vysku je to fakt sranda. uzil jsem si to dosti s pentaxem 67. nenosil jsem do terenu hranol, ale jenom sachtu a ona obcas nejaka ta scena komponovat na vysku chtela. je to otazka zvyku, nektere slabsi povahy to neustoji
Taky jsem tím bavil spousty lidí. Furt koukal, kam vlastně čumím, co fotím a většinou koukali úplně jinam:) Ale je fakt, že docela dost podle mě povedených fotek je zmršená tím, že se trochu kácí ke straně a od té doby nosím jak šachtu, tak hranol. Na hranolu komponuju, šachtou kontroluju a ostřím:)
#47 Anonymous
Publikováno 11 srpen 2009 - 18:57:39
#48
Publikováno 11 srpen 2009 - 19:13:16
Když to tak čtu, si říkám:"Zlatej čtverec, no né?"
Obdélník je obdélník I když v tomhle pošťuchování můžeme skončit jako ve Slavnostech Sněženek "Zelíčko je zelíčko!, Se šípkovou!!!
#49
Publikováno 11 srpen 2009 - 20:00:24
#50
Publikováno 17 srpen 2009 - 21:16:54
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních