Pozitivní vývojka v negativním procesu a opačně
Started By
MR
, 30-srp 09 09:01:30
9 odpovědí na toto téma
#1
Publikováno 30 srpen 2009 - 09:01:30
Má někdo z temnokomorníků zkušenosti s takovýmito záměnami, ať už omylem, nebo záměrně ?
Zajímaly by mě výsledky.
MR
Zajímaly by mě výsledky.
MR
#2
Publikováno 30 srpen 2009 - 09:06:15
Nestrašte. To bych si fakt nerad popletl lahve. Rozdíl je ten že papír vyhodíte ale zničený film je nenahraditelný.
#3
Publikováno 30 srpen 2009 - 09:36:16
spíš mi šlo o nějaké použitelné výsledky
#4
Publikováno 30 srpen 2009 - 09:44:45
Už se tu několikrát zmiňovalo použití Rodinalu na papíry, starší literatura to uvádí celkem běžně.
#5
Publikováno 30 srpen 2009 - 10:13:48
no já mám vyzkoušeno MG Ilford pozitivní vývojku v neg.procesu (omylem) Dopadlo to tak, že negativy byly hrozně šedé s plnou kresbou. Pod zvětšovákem velmi slabý náznak prosvícení, takže nepožitelné.
#6
Publikováno 30 srpen 2009 - 10:31:46
Existují i univerzální vývojky např. FOMA, ale žádný velký zázrak bych nečekal. Jak již bylo napsáno, negativ je nejdůležitější, papír se dá vyhodit a použít jiný. Málo věcí se dá vyfotografovat úplně stejně znovu.
Tu univerzálku jsem používal na papíry v ředění 1+1 a jede fajn i na multigrejdy. Jinak v pozitivní vývojce se volá při zesilování, ale to už je vlastně oprava vadného negativu a pozitivní vývojka proto, že je v ní málo siřičitanu. Ještě volám v pozitivní vývojce grafické filmy, když si dělám pérovku, ale to je spíš lenost a naopak zrno a malou škálu polototónů potřebuji.
Tu univerzálku jsem používal na papíry v ředění 1+1 a jede fajn i na multigrejdy. Jinak v pozitivní vývojce se volá při zesilování, ale to už je vlastně oprava vadného negativu a pozitivní vývojka proto, že je v ní málo siřičitanu. Ještě volám v pozitivní vývojce grafické filmy, když si dělám pérovku, ale to je spíš lenost a naopak zrno a malou škálu polototónů potřebuji.
#7
Publikováno 30 srpen 2009 - 18:47:55
ale jaký to má mít smysl?
pokud jde o omyl, znamená to zkažený film.
pokud záměr, je to věc vkusu. Já dělám klasickou fotografii klasicky právě proto že je klasická. Prasit můžu v PC digitální soubory mnohem snadněji a s menšími náklady.
univerzální vývojka se dříve běžně používala, v jiném ředění na papíry a film, ale to bylo v době větších formátů a menších zvětšenin, kdy na zrnu nezáleželo. není vhodná pro kinofilm a ani na 6x6 žádná sláva.
vím že je tu hodně oblíbený Rodinal (jaký rodinal se vlastně myslí, Agfa, Calbe, Foma?) ten lze také použít jako pozitivní. Mě se líbí v původních malých ředěních na velkém formátu, pro bohatství polotónů, ale jinak ho nepoužívám i když špatná vývojka to není.
pokud jde o omyl, znamená to zkažený film.
pokud záměr, je to věc vkusu. Já dělám klasickou fotografii klasicky právě proto že je klasická. Prasit můžu v PC digitální soubory mnohem snadněji a s menšími náklady.
univerzální vývojka se dříve běžně používala, v jiném ředění na papíry a film, ale to bylo v době větších formátů a menších zvětšenin, kdy na zrnu nezáleželo. není vhodná pro kinofilm a ani na 6x6 žádná sláva.
vím že je tu hodně oblíbený Rodinal (jaký rodinal se vlastně myslí, Agfa, Calbe, Foma?) ten lze také použít jako pozitivní. Mě se líbí v původních malých ředěních na velkém formátu, pro bohatství polotónů, ale jinak ho nepoužívám i když špatná vývojka to není.
#8
Publikováno 30 srpen 2009 - 18:54:01
Zkousel jsem volat papiry v ID-11 stock zamerne, pri foceni dirkovkou mi vychazely ohromne kontrasty (pri normalni gradaci papiru), neco to pomohlo, ale levna sranda to opravdu neni
#9
Publikováno 30 srpen 2009 - 23:16:46
Plochý filmy formát 13x18 běžně volám v měký vívojce na papíry. Proces trvá 3 minuty a kontrasty jsou přesně na svým místě. Jen to zrno se trošku bouří. Ale pokud z toho nedělám zvětšeninu velkou jak barák tak je pořád neviditelný.
Pak na prošlý filmy (např. FOMA 800T) doporučuju ultratvrdou papírovou vývojku. Zrno je sice brutální ale kontrast je jedině tímto ve zpracovatelný podobě.
U tech pozitivních papírovejch vívojek jde hlavně o rychlost. Jsou nabušený, hodně koncentrovaný, kontrastní ale mají i vyrovnávací složky který rychlej proces zase krotěj aby výsledej nebyl jak sovětská přehlídka lidového umění.Prostě totální sajrajt, kterej se díky kontrastu a rychlosti vyvolání vyřádí na zrnu a kterej by na filmovou emulzi za normálních podmínek asi neměl přijít.
Pak na prošlý filmy (např. FOMA 800T) doporučuju ultratvrdou papírovou vývojku. Zrno je sice brutální ale kontrast je jedině tímto ve zpracovatelný podobě.
U tech pozitivních papírovejch vívojek jde hlavně o rychlost. Jsou nabušený, hodně koncentrovaný, kontrastní ale mají i vyrovnávací složky který rychlej proces zase krotěj aby výsledej nebyl jak sovětská přehlídka lidového umění.Prostě totální sajrajt, kterej se díky kontrastu a rychlosti vyvolání vyřádí na zrnu a kterej by na filmovou emulzi za normálních podmínek asi neměl přijít.
#10
Publikováno 31 srpen 2009 - 12:53:30
kdysi jsem zkoušel rodinal na papíry. Fungoval výborně, klidně by se tak dal používat furt, jenom je to trošku dražší sranda...
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních