CROSSPROCESS
#1
Publikováno 6 September 2009 - 11:36:51
#2
Publikováno 6 September 2009 - 19:38:05
#3
Publikováno 6 September 2009 - 20:30:58
#4
Publikováno 6 September 2009 - 22:49:21
#5
Publikováno 7 September 2009 - 10:32:14
Většina diáků se dává do C41 , zjednodušuje to práci s kopiema a rozmnožováním ale u fotografickýho matroše mi to nějak nejde na rozum. Snad leda bys to chtěl doma zvětšit na negativní papír, nebo bys chtěl fotku která bude barevně na úrovni obrazu namalovanýho pod vlivem LSD .
#6
Publikováno 7 September 2009 - 10:41:48
cross z diaku na C41 by ti meli udelat vsude, kde delaji C41... nekde se ti budou vymlouvat, ze jim to spini lazne... nespini...
Lázně to snad ani nešpiní, ale více vyčerpává (údajně se jeden diafilm vyvolaný v C41 vyrovná cca 2,5 normálnímu filmu). Do detailu prozkoumané to ale nemám, nějaký cross procesy jsem dělal doma, ale tam jsem to vždy naplánoval tak, že jsem cross dělal jako poslední film, po kterém jsem už lázeň likvidoval jako vyčerpanou.
#7
Publikováno 7 September 2009 - 10:46:49
nebo bys chtěl fotku která bude barevně na úrovni obrazu namalovanýho pod vlivem LSD .
Myslím, žes to pochopil celkem přesně - cross se opravdu hojně užívá spolu s různými Holgami (ale místy i s "normálními" přístroji) pro další "ozvláštnění" výstupu. Navíc bych to s tím LSD nepřeháněl, cross zas až tak šíleně nevypadá, už jsem viděl pár sérií, kterým cross vyloženě slušel.
Řekl bych "kdo si hraje, nezlobí"
#8
Publikováno 7 September 2009 - 10:50:12
Proč chceš cross? ...
Většina diáků se dává do C41 , zjednodušuje to práci s kopiema a rozmnožováním...
můžeš vysvětlit? možná si jenom nerozumíme...
#9
Publikováno 7 September 2009 - 13:05:25
Proč chceš cross? ...
Většina diáků se dává do C41 , zjednodušuje to práci s kopiema a rozmnožováním...
můžeš vysvětlit? možná si jenom nerozumíme...
V kinematografii nejsou diáky oblíbený. Vždycky se točí na negativ. Protože ... příklad: Natočím scénu, vyvolání celodení práce trvá přez noc, (v případě diáku je to delší proces) a z toho natočenýho vyvolanýho negativu máš hned druhej den pozitivní kopii podle který probereš s osvětlovačema a hercema chyby atd. - tekže to je asi věc číslo 1, rychlost.
A pak co se týče toho kopírování.
"První" natočenej negativ necháš skopčit do pozitivní podoby (zase na negativ) a tuhle kopii teprv stříháš. Původní masterovej negativ se uloží , pro případ nějakýho průseru. Sešmidlanej poslepovanej film -tentokrát v pozitivní podobě- znova skopíruješ na -negativní podobu- při tomhle popírování se na něj nechaj napsat zvukový stopy. A máš výslednej film v negativní podobě ze kterýho uděláš třeba milion kopií do kin do celýho světa.
Prostě celej proces zpracování vyžaduje lichej počet přepisů a proto je rychlejší, schůdnější a levnější cesta postupovat negativním procesem. Proto se kamerový diáky nechávaj krosnout.
Tedy pokud nepřijde takový pako jako jsem já, který přímo film z kamery postříhá, ozvučí a promítne bez jedinýho přepisu to je tedy asi jedinej případ využitelnosti kamerovýho diáku
#10
Publikováno 7 September 2009 - 14:44:32
Proč chceš cross? ...
Většina diáků se dává do C41 , zjednodušuje to práci s kopiema a rozmnožováním...
můžeš vysvětlit? možná si jenom nerozumíme...
V kinematografii nejsou diáky oblíbený. Vždycky se točí na negativ. Protože ...
Právě mě nesedělo spojení " Většina diáků se dává do C41" => barevný negativ s ujetýma barvama (a že by se to opětovným krosnutím kopie vrátilo do normálu?)
X
a "Vždycky se točí na negativ" => standartní negativ jak ho známe. To vím, je mi jasný jak to funguje s kopírováním, jenom mi to neštymovalo s předchozí větou...
#11
Publikováno 7 September 2009 - 15:18:53
delal jsem ted s tetenalem C41 nasledujici
500ml solution:
1. varka: 1.neg, 2.cross /svitky
2. varka: 1.neg, 2.cross /kina
3. varka: 1.neg, 2.cross /svitky
(negativ z te treti varky vypada ok, pricemz jsem prodluzoval cas jednotlivych varek dle standartnich hodnot (pro negativy))
ted budu delat 4. varku- 1.neg 220 svitek, na kterem mi moc nezalezi
a planuju i 5. varku.. zas nejaky cross.
podle me je to zas povera typu "naredena chemie se musi spotrebovat do 2 dnu".. E6 mi pracovala 4 mesice.
#12
Publikováno 7 September 2009 - 15:33:22
Aha tak to se omlouvám.Moje vysvětlovací schopnosti jsou bohužel na úrovni plánu civilní obrany KLDR jen jsem chtěl říct že když už se tam připlete diák tak se většinou nechává crosnout. TAK...Proč chceš cross? ...
Většina diáků se dává do C41 , zjednodušuje to práci s kopiema a rozmnožováním...
můžeš vysvětlit? možná si jenom nerozumíme...
V kinematografii nejsou diáky oblíbený. Vždycky se točí na negativ. Protože ...
Právě mě nesedělo spojení " Většina diáků se dává do C41" => barevný negativ s ujetýma barvama (a že by se to opětovným krosnutím kopie vrátilo do normálu?)
X
a "Vždycky se točí na negativ" => standartní negativ jak ho známe. To vím, je mi jasný jak to funguje s kopírováním, jenom mi to neštymovalo s předchozí větou...
#13
Publikováno 7 September 2009 - 18:36:28
Na rovinu - jsem to línej hledat, ale kdesi to psal člověk, který se opravdu fotochemií zabýval, ne teoretik. Já sám jsem zatím měl vždy kliku, že jsem mohl hodit crossy až nakonec, takže to nebylo nutno nijak řešit. Jestli se zblázním a počet crossů mi převládne nad "normální C41", tak se na to potom podívám víc do hloubky, zatím ale nebylo nutnoten index vycerpavani chemie 2,5 se mi moc nezda
#14
Publikováno 8 September 2009 - 05:03:54
Kodak na Antonínské je dva nebo tři měsíce zavřený, jestli se nepletu.
Dnes jsem v Kodaku na Antoninske byl a je stale otevreny, ale slysel jsem, ze se koncem zari ma zavirat prodejna, ale lab pojede dale.
#15
Publikováno 10 September 2009 - 22:34:11
no a pak jsem se hecnul do nadstandartu a dokud byly roztoky teple, tak jsem tam jeste machnul jeden Agfachrome, ktery vypada jako celkem standartni cross.
casy jsem prodlouzil dle uvazeni
CD 4:30
BF 25:00 s tim, ze jsem s tim skoro vubec nekvedlal, protoze se mi proste nechtelo, tak to vicemene stalo
tak kdyz budou nejake scany, tak postnu... ted to susim
#16
Publikováno 11 September 2009 - 10:00:38
a to v 500ml nebo 250? Tech 16 filmu je uplne v klidu, bezne volam po 250ml/4filmy rotacne, zkusim nekdy v budoucnu jeste patej, cimz se clovek dostane na slusnych 20 kousku, Vetsinou delam prvne dva negativy a pak dva na cross.ted jsem volal ve 4. varce (7-8 film)
#17
Publikováno 11 September 2009 - 10:48:31
vlastne jsem v tom pul litru udelal celkem jakoby 9ks filmu
z toho 3ks 400ASA a 4ks cross process.. ten CD jsem po tom poslednim vyleval uplne cerny.
#18
Publikováno 5 October 2009 - 02:43:43
#19
Publikováno 5 October 2009 - 07:07:36
#20
Publikováno 5 October 2009 - 16:44:43
ypress: je praktictejsi pouze z ceny vyvolani a pokud te bavej ulitly barvy... co se tyce skenovani, tak na to je lepsi standardne vyvolanej diak, protoze ten uz mas v barvach, jak ma bejt a nemusis v compu odladovat zabarveni podlozky, ktere mi treba u fujin vychazi do zelena a u kokodaku dohneda...musis si ujasnit co a proc chces..
No mě teda podložka u Fuji táhne do fialova....... Ale jo, v pozitivu je to krásně zelený. Skenování mě taky sedí, páč mi to naskenuje lab v Plzni za 39Kč, vyvolanej pozitiv neumí. Druhak se mi občas stane, že tu fotku chci ČB, což mi z crossu projde normálně (jo má to trošku jiný převod do ČB, ale jde to.....), s negativem se poměrně dost peru. A navíc, mě barevnej posun vcelku vyhovuje.....
#21
Publikováno 10 June 2010 - 21:50:09
Na fórech jsem našel, že bych měl C-41 2x přeexponovat a při E-6 nechat převolat +1
Mají s tím minilaby problém nebo je to také možné?
Co se týká barviček Afga, Fuji, Kodak, Eqicolor? Má někdo zkušenosti do jaké barvy filmy táhnou?
#22
Publikováno 11 June 2010 - 00:10:22
já to moc nechápu. normální cross uznávám všemi deseti, ale tenhle obrácený, kdy FD je v tom procesu upe zbytečná, celý ten proces je vlastně nákladnější a má diákům poskytovat ty nejlepší barvy a všechno.. no prostě zhovadilost trochu
jeden argument (proč to tak dělat) však nastolil řetězec jedněch nejmenovaných drogérií, který (nelogicky) vyvolává kino C41 za 99,- a E6 za 49,- (svitek nedělají). včera jsem si tam měl vyzvednout první ektachrome (E6), ale ještě nebyl. nic si od toho neslibuju, když tuším, že mají nějaký centrální lab pro celou ČR a vím o dost lidech, co jim tam do toho cpou ty C41 filmy.
výsledek takového obráceného crossu = pastelovější chladnější tóny. přirovnal bych to trochu k ECN2 filmům, které byly vyvolány v C41.
jinak teda E6 tetenal bych si s tím doma nemrvil a za 120,- bych si to v normálním labu taky volat nenechal.
#23
Publikováno 11 June 2010 - 06:46:04
Včera jsem to počítal a vyšlo mi 180,- Kč E6 jako C-41 s tím, že mám dostupný jeden film za 130,- Kč. Opačně C41 jako E6 převoláním +1 za 200,-Kč a mám volbu několika filmů kolem cca 60,-Kč.
Je u C-41 jako E-6 nutná přeexpozice +2 a převolání +1?
#24
Publikováno 11 June 2010 - 13:56:53
U nás je v běžném labu C41 za 30-60Kč a E6 za 100-120Kč.
Cenu filmů (diáků) v tomto případě neberu vůbec v potaz, ponevadž se používají v drtivě většině (velice) prošlé materiály za zlomek původní ceny.
#25
Publikováno 11 June 2010 - 14:43:05
Tohle jsem našel několikrát. Jen někde bylo +2 exponovat a ještě +1 u volání.
When processing C-41 films in E-6 chemistry, we suggest a starting point exposure of +2 stops over with a normal process. You may also expose your film normally and process with a +2 stop push for added contrast.
When processing E-6 Transparency films through the C-41 chemistry, a good starting point is a normal exposure and normal processing.
#26
Publikováno 11 June 2010 - 14:53:45
#27
Publikováno 15 June 2010 - 18:40:15
http://www.lomograph...s-by-mephisto19
První pokus s crossem mám na prošlý Kodak Elite a barvičky ťáplé, ale tak nějak ještě v rámci možností normálně. Nevíte jak dosáhnout např. (Je opravdu jen filmem nebo i nějakým filtříkem před objektivem, jinou expozicí..atd?)
http://assets3.lomog...c3828c2fb1b5908
http://assets4.lomog...2c49fa7d659e95d
http://assets4.lomog...eadd0347bdb0d67
http://filmfish.file...jpg?w=420&h=482
....atd. Někde jsem viděl skvělou zelenou reportážní fotku (postavička s deštníkem), ale teď už jí nemohu najít.
#28
Publikováno 15 June 2010 - 20:38:46
Dostal už někdo zabarvení celého snímku např do zelena ?
Drahý nojgi, nesuď mě prosím za obsah, jak jsem psal je to již nějaký pátek a jen sem blbnul, bavíme se o barvě ... jde o to ža kakždý fim je jiný a každý při crossu vychází jinak, záleží na míře přeexpozice, sklech objektivu, vyčerpanost chemie v labu atd atd... dřív sem takle pokusoval abych právě věděl co bude mít při crossu jakou barvu...rád s epodělím o své "konw how"
Třeba todle - http://www.slide.com...k_z-VOoOefS03Pd je focený pul normálně se skylight filtrem a na půlku jsem použil na skylight ještě oranžový filtr ( myslím že z něho jsou ty filmy přežlucený ) ... do zelena při crossu táhnou diáky z DM, nejlevnější a udajně z U.S.A.
Můžu dopotučit jen experimentovat, experimentovat, experimentovat
#29
Publikováno 15 June 2010 - 20:59:19
Diak z DM ( prebaleny ELITECHROME ) vychazi normalne, aspon mi do zelena netahne.....
Jinak vetsiou delam cross - > E6 v C-41 a to hlavne kvuli zvetsovani, precejenom ty diaky se blbe zvetsujou (.
#30
Publikováno 15 June 2010 - 21:41:27
#31
Publikováno 15 June 2010 - 22:16:49
Diak z DM ( prebaleny ELITECHROME ) vychazi normalne, aspon mi do zelena netahne.....
Jinak vetsiou delam cross - > E6 v C-41 a to hlavne kvuli zvetsovani, precejenom ty diaky se blbe zvetsujou (.
Tak to nevim cim to je ale me ty DM vzdy tahly do zelena, volal sem vzdy u skody, kdoví co maj chemii ... proste takle - http://www.slide.com...zqEtydJ9rl-XykJ ale třeba to je svetlem ? objektivem ? nevim... treba tydle sem fotil na LC-Acko, maximalni ASA je tam snad 400 ( to sem tam mel ale film byl 100 ) a jelikoz bylo v Iranu hrozny slunce porad asi 50°C ( nejaky filmy sem vezl i mesic v aute!! ) a LOMO neumí rychlejší čas než 500 tak sou nějaký fotky extrem -
http://item.slide.co...zXPTFxy8KbiamI/
http://item.slide.co...EL2PgvwwVE4PRy/
http://item.slide.co...KGS_oyEXC6p0H3/
http://item.slide.co...JnWJqFGakvL0Dn/ - tudle mam moc rad
http://item.slide.co...LqZxS3rayUQr3c/
todle oz byl tusim nejakej kodak nebo neco takovyho mozna Fuji, kecal bych ale DMko uz ne
http://item.slide.co...OzEKu-Kacxob_t/
http://www.slide.com...yn8eefumrDm-h5r
http://item.slide.co...KCM7-OJuHm1GAE/
ani uz nevim proc sem krossoval z diaku C-41. Zvecovani barvy me bohuzel jeste nepotkalo
Hodne me oslovily filmy foceny v noci ( taky u Iranu - http://item.slide.co...l3eRYQ5MSQgbNE/ )a krosnuty a taky s bleskem v noci, to je fajn efekt ale kamos jendou fotil napr vystavu pudlu s nejakym barevnym filtrem a film taky uz nevim ale vsichni psy byly modry ( prepal bleskem ) a pozadi cerveny, proste peklo na zemi.
snad budou ty linky fungovat a snad neza*írám vlákno...
#32
Publikováno 16 June 2010 - 06:31:23
P.S. Co jsem si tak prohlížel všechny možné fotografie, tak mi přišlo, že lepší barvičky jsou u trochu podexponovaného snímku.
Zkusím a uvidím. Jedním nezdarem se nenechám odradit. Ještě možná stojí za pokus nějaký lab Fuji. Oni ty filmy mají barevně sytější, tak třeba i jejich chemie bude dělat divy
#33
Publikováno 16 June 2010 - 07:35:15
DM paradies DIA -
http://lh3.ggpht.com...0/colo_0011.jpg
http://lh4.ggpht.com...0/colo_0012.jpg
http://lh6.ggpht.com...0/colo_0018.jpg
a tady ty pruhy uz jasne naznacuji jak natom chemie byla, a jeste ji bylo uz malo.....
http://lh3.ggpht.com...0/colo_0015.jpg
-------------------------------------------------
Jeste pro zajimavost tohle je ta AGFA XPS 160 PORTRAIT z 2005
http://lh5.ggpht.com.../s720/agfa3.jpg
http://lh4.ggpht.com.../s720/agfa4.jpg
---------------------------------------------------------
A tohle je takovy uz dodatek - muj oblibeny cross -
Fujichrome VELVIA in ECN-2 + BleachBypass, BleachBypass filtration, 30x30 Kodak Supra Endura in RA4 Print
http://lh4.ggpht.com..._filtrace_3.JPG
http://lh6.ggpht.com..._filtrace_4.JPG
Toz tak
RED
#34
Publikováno 16 June 2010 - 09:47:50
#35
Publikováno 16 June 2010 - 10:57:49
co vím, tak poslední dobou se všude objevovaly fujichrome T64 za pár korun (35,-) a ty jedou v crossu velmi purpurově.
jinak doporučuju chcecknout technicky experimentální galerku kolegy Murhaayy:
http://varial-artworks.com//fotky/
ten už crossoval snad všechno.
#36
Publikováno 16 June 2010 - 11:46:00
#37
Publikováno 16 June 2010 - 13:24:21
#38
Publikováno 16 June 2010 - 14:29:52
nojgi, jaký bude rozdíl v tom, když budeš normálně na levný negativ fotit s nějakým barevným filtrem a pak to dáš normálně do C41. jediné, v čem se to bude od crossu lišit, bude normální vs. vypsychlý kontrast (docílitelný ex post). kupovat sensii za 105 kvůli úletu barev je teda docela drahý luxus
co vím, tak poslední dobou se všude objevovaly fujichrome T64 za pár korun (35,-) a ty jedou v crossu velmi purpurově.
jinak doporučuju chcecknout technicky experimentální galerku kolegy Murhaayy:
http://varial-artworks.com//fotky/
ten už crossoval snad všechno.
Zkusit přes filtrty nafotit diák (E6) a pak projet procesem (C41). Jestli to má nějaký vliv na barevné posuny nebo ne. Vzhledem k tomu jak jsi sám správně napsal, že funguje na normálním negativu mělo by barevně posunout i diák. Když se takto nafocený diák ještě špatně vyvolá v nesprávném procesu jaký bude výsledek?
No u Škoďáka stojí asi 140,-Kč. Kde sehnat fujichrome T64 nebo něco jiného za pár korun s konkrétním barevným posunem netuším. Mám k dispozici jen Kodaky.
Luxus možná, ale ono není na plác, plác sranda ulítlý obrázek. Ale na konkrétní věc s konkrétním záměrem.
P.S. Kodak Elite pojede nakonec do modra. U Škody se na indexprintu asi snažily bílou zpět vyrovnat. Dnes jsem jen na plochém scaneru nasnímal negativ a převrátil jej do pozitivu a ejhle. Maska modrá
Zítra snad uvidím více na pořádném scaneru.
#39
Publikováno 16 June 2010 - 14:41:32
Rad by som skusil cross processing filmu Agfa 100 CT precisa (je lacny)Docital som sa, ze k farebnym posunom pri tomto filme nedochadza ale stupa kontrast a saturacia. Ma niekdo skusenosti s tymto filmom? Zaujima ma najma ci je nutna mierna preexpozicia. Ta preexpozicia sa obecne odporuca ale film od filmu je to ine. Agfa co ju chcem pouzit nieje po expire. Diky
#40
Publikováno 16 June 2010 - 18:09:03
#41
Publikováno 16 June 2010 - 18:22:17
#42
Publikováno 17 June 2010 - 07:34:10
#43
Publikováno 17 June 2010 - 07:59:52
db
#44
Publikováno 17 June 2010 - 08:28:28
DB: Co za film si pouzil na zelenu slecnu? Preexponovaval si?
#45
Publikováno 17 June 2010 - 10:16:29
PS a ještě jednu z t= série...
#46
Publikováno 17 June 2010 - 10:40:02
#47
Publikováno 17 June 2010 - 12:00:13
#48
Publikováno 17 June 2010 - 14:02:50
A co ta preexpozicia? Ako sa vlastne prejavi? Zniži sa kontrast alebo je bez nej film jednoducho tmavy? Ked pridam jednu clonu k 100-vkovemu filmu tak ta citlivost iso 50 nic moc-zvlast ked chce fotit clovek ludi z ruky...
Zkouším fotit na AGFU 100RS prošlou v roce 1992 a zatím jsem všechno přeexponovával o 2 EV. Vesměs má scanner co dělat, aby vůbec něco z toho filmu vytáhnul. Líbí se mi jak je to celé ujeté, ale další svitek už se chystám naexponovat bez korekce a věřím, že dopadne líp
Pár fotek je tady: http://dm.fotobaze.cz/dir.php?id=27
#49
Publikováno 17 June 2010 - 15:49:57
#50
Publikováno 17 June 2010 - 15:58:26
krysopyr - tyjo to ju mas nejakou peknou mi drsne ujizdi (. a petovi tez
To je scan z negativu, jinak barvy ujíždí do zelena a pod zvetšovákem by to asi dopadlo dost jinak Když jsem ten film vyvolal standardně E6, tak je fialový a flekatý
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návětěvníků, 0 anonymních