Kodak Vision 2 500T
#1
Publikováno 6 October 2009 - 10:42:22
Dostal som sa ku vacsiemu poctu zvyskov tejto filmarskej metraze a okrem datasheetu o nom neviem nic. Vyzaduje proces ECN-2. Uvital by som akekolvek nazory a prakticke info ohladom domaceho vyvolania vo farbe (kludne aj nie uplne korektneho). Ak by to neslo, zostane mi len experimentovat aspon s CB procesom.
Dakujem a prajem pekny den.
miso
#2
Publikováno 6 October 2009 - 11:09:21
#3
Publikováno 6 October 2009 - 15:56:30
- 500T je film korigovaný na umělé světlo, při focení venku nastane posun barev
- film má tzv. remjet vrstvu, černý povlak na straně podložky, která se musí před vyvoláním umýt, jinak zůstane ve vývojce.
Zkušenosti se zpracováním kinematografických barevných filmů má uživatel khorak, zkus se jej přímo zeptat.
#4
Publikováno 7 October 2009 - 13:01:48
#5
Publikováno 7 October 2009 - 16:20:29
pry nemusis500T ti na barrandově vyvolají přez noc.Dělaj to běžně. dneska na to točí každej. Ale musíš jim to donýst v 120 metrovým kuse, jinyk tě pošlou do někam
jen si uctujou nejaky manipulacni poplatek (za zakazku/varku) cca 200,-, takze se nevyplati jim to tam nosit po jednom.
#6
Publikováno 7 October 2009 - 20:25:51
#7 Snek
Publikováno 7 October 2009 - 20:34:46
Remjet odstranuju na konci procesu protazenim filmu mezi odlicovacimi tamponky, film ponoren v teple vode 38 stupnu.
Chemii ihned po volani prefiltruji.
Pokud toho nemas tuny (stovky metru), tak bych se s volanim v labech na barrandove vubec nezabyval.
#8
Publikováno 8 October 2009 - 12:29:59
barrandov je asi mimo hru kvoli malemu objemu (fotim, netocim, a aj to nie v kvantach). zatial som v stadiu skusania s nasledovnym volanim ako CB, vzhladom na mnozstvo metraze ma to ale laka do toho domaceho C41, opatrne zistujem zakladne informacie a nezda sa to tak nezvladnutelne. co sa tyka remjetu - som rad ze to drzi az do konca procesu a netreba s filmom bojovat pred jeho navijanim do vyvojnice.
mk
#9 Snek
Publikováno 8 October 2009 - 13:12:58
C-41 doma je jednoduchy, podle me mnohem jednodussi nez CB inverzni a barevny inverzni proces.
#10
Publikováno 9 October 2009 - 14:42:46
#11
Publikováno 2 January 2013 - 21:06:59
Dnes som vyvolal svoj prvý film procesom ECN 2 a to Fuji Eternu 500T. Chémiu som použil naváženú podľa receptu, ktorý bol spomenutý niekde tu vo vlákne o C41, myslím si, že Dubraro? Fotený ako 400 za hmlistého počasia s použitím konverzného filtra. Mal som na skúšku dva kúsky cca 30 obr.
Prvý film som "vyvolal" tak, že som nechtiac otvoril tank ešte pred naliatim vývojky a samozrejme ho spálil. To sa mi stalo asi dva-tri krát za tridsať rokov foto praxe.
Druhy krát už to bolo v poriadku. Keďže farbu doma nerobím, fotky som ešte nevidel, ale scany z filmu vyzerajú byť OK. Niečo pridám, len najprv musím upraviť veľkosť, aby som ich tu mohol dať.
#12
Publikováno 2 January 2013 - 21:36:06
#13
Publikováno 2 June 2013 - 23:15:53
#14
Publikováno 28 May 2014 - 15:42:22
Jestě trochu života do tohoto vlákénka Sehnal jsem z Barrandova pixli F-64D, něco CD-4 a prubnul jsem to. Předpis chemie dám dohromady a zveřejním asi jinde, zde jsou první dojmy pěkně popořadě:
- teplotu měřím digi teploměrem z GME (http://www.gme.cz/te...dt-131-p759-436)
- ramjet jde dolů v zásaditém prostředí, stačí mi ližička boraxu a ližička jedlé sody na 1L vody, cca 38C, pak řádně vyprat a temperovat
- teplotu udržuju kýblem horké vody (cca 50C), do ní pohroužím lahve s roztoky vývojky, kyseliny a běličky a čekám, až se vývojka ohřeje. Pak to jde ráz na ráz (3:15 vyvolání, protřepat, do horké vody, zas protřepat a stále dokola, tu a tam kontrola teploty)
- přerušení potřebuje pH okolo 1, takže sírovka, zkusil jsem i s octovou, cca 50% roztok, pH bylo něco ke třem a taky to funguje, akorát ten smrad
- běličku lze vynechat, tzv. bleach bypass, méně saturované barvy, něco mezi barvou a čb, při určitých námětech žádaný efekt, není však cesty zpět (narozdíl od NIK software)
- po přerušení intenzivně vyprat, až na neutrální pH, nemusíme se hned při prvním pokusu otrávit kyanidem (v případě ferrikyanidové běličky). Pozor, není to ferrokyanid (žlutá krevní sůl), ale ferrikyanid - červená krevní sůl. V zásadě benigní, ale ve styku s kyselinou uvolňuje prudce jedovatý kyanid, takže je to celkem dobrodrůžo
- ustalovač bez tvrdidla, čili TF-2
Kontrast se mi zdál uspokojivý, výsledky s klasickou barvou velmi podobné (jakási 200 z Drogeria Marketu, válela se mi na polici tak 2 roky) prakticky se mi nepodařilo přepálit světla. Možná to způsobilo intenzivní překlápění při vyvolávání, to mi doporučil p. Maršálek z Barrandova. Zbytek doženu po skenování, nemaje temnice, pozitiv v labu jsem si ještě dělat nenechal, zatím jsem nenafotil nic, co by za to stálo.
Suma sumárum, je to celkem snadný a rychlý proces, při ceně chemie a materiálu (CD-4 je potřeba 4g na litr, film 6,- Kč plus DPH za metr) je to velmi levná cesta k barvě.
#15
Publikováno 22 August 2014 - 09:28:57
Jestě trochu života do tohoto vlákénka Sehnal jsem z Barrandova pixli F-64D, něco CD-4 a prubnul jsem to.....
Drobná oprava, v ECN-2 procesu je to CD-3. Mám ho asi 1kg, což při spotřebě 4g na litr nejakou dobu vydrží
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návětěvníků, 0 anonymních