Přejít na obsah


Fotka

Sken, densita, dynamicky rozsah


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
37 odpovědí na toto téma

#1 ryunin

ryunin

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 696 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 10 leden 2010 - 14:53:56

Jsem tu novej, miluju film, jsem zmatenej, prosím trpělivost a taky pochopte, že člověk s omezenou kapacitou chápat technický termíny se snaží, v mým případě, technický informace zredukovat na to podstatný. Jde mi o to jak skenovat černobílý negativ tak, aby ve výsledku pokud možno nebyl znát rozdíl proti klasický zvětšenině při srovnání pouhým okem. Opakuju, pokud možno. Nebo aspoň jak dosáhnout kvalitních výsledků, které nebudou kazit estetický záměr fotografie u tisku.

Takže jaký optimální rozlišení, densitu a dynamický rozsah potřebuju.

Tohle studuju už několik týnů, ale nemůžu se dobrat k základním závěrům. Je tu spousta mýtů kolem rozlišení, density a podobně a chci se dobrat pravdy.

Nejdřív rozlišení. Můj skener Plustek OptiFilm 7200i dosahuje údajně optickýho rozlišení 7200 dpi. Vypátral jsem, a trvalo to hodně dlouho, že ve skutečnosti je toto rozlišení cca 3200 dpi. Dál jsem vypátral, že Můj oblíbený Kodak TriX ale využívá jen asi 2500 dpi rozlišení. Z toho mi vyplývá že rozlišení u mého skeneru je pro Kodak TriX v pohodě.

Nebudu řešit otázku ostrosti, kvality optiky, protože mám za to, že tyhle věci se projeví u finálního tisku jen při sledování z pár centimetrů nebo snad jen s lupou. Pro majitele Nikon Coolscan za desítky tisíc - ano, máte kvalitní skener a mít ty peníze, neváhám a jdu do toho, už jen pro ten pocit, že používám profi kvalitu.