Barva 3200 ASA-prosím poraďte
#1
Publikováno 22 February 2010 - 11:32:08
Určitá aleternativa by byla ve shledání filmu kterej se dá do citlivosti 3200 koukatelně navolat.
Pokud někdo máte zkušenost s navoláním, nebo nějaký návrh, budu vděčnej.
#2
Publikováno 22 February 2010 - 14:21:10
#3
Publikováno 22 February 2010 - 14:29:56
#4 Jirinol
Publikováno 22 February 2010 - 15:03:57
#5
Publikováno 22 February 2010 - 15:25:11
#6
Publikováno 22 February 2010 - 15:31:01
#7
Publikováno 22 February 2010 - 15:58:30
Briane, Já mám doma ještě pár kousků konica centuria 1600. Jsou v mražáku, ale jen kino.
No tak to je příjemná zpráva.Na internetu jsem našel nejrychlejší 800 ASA a pak už nic. 1600 už by se na 3200 asi navolat dalo. Copak by jsi za to chtěl?
#8
Publikováno 22 February 2010 - 16:30:05
Briane, Já mám doma ještě pár kousků konica centuria 1600. Jsou v mražáku, ale jen kino.
Jestli jich bude víc, taky bych si vzal, ale pouze negativ
#9
Publikováno 22 February 2010 - 16:30:28
Briane, Já mám doma ještě pár kousků konica centuria 1600. Jsou v mražáku, ale jen kino.
Jestli jich bude víc, taky bych si vzal (a zaplatil), ale pouze negativ
#10
Publikováno 22 February 2010 - 17:21:34
#11 Jirinol
Publikováno 22 February 2010 - 17:29:06
neptá se náhodou tazatel na "barevný film /.../ pro E6 nebo C41"?
jj, máte recht, pardon
#12
Publikováno 22 February 2010 - 18:20:59
#13
Publikováno 22 February 2010 - 18:43:26
Mám tu poslední 3 krabičky po 24 snímcích. Jsem ochoten to vyměnit film za film, nejraději nějaké delty, Tmaxy (100 či 400) či snad T2OO ve svitku,kdyby se nějaká našla.
Tak to je pro mě zrovna na prd. Jsem uplně bez matroše (mám jen kinofilmy). Klidně bych to ale koupil.
#14
Publikováno 22 February 2010 - 18:44:59
Dá se vcelku normálně koupit Superie 800, na 3200 jsem zkoušel, vcelku slušný. Jen to znamená jednu věc. Vyvolávat sám, lab mě stím zatím vždy vyhodil. C41 proces je daný, pro všechny citlivosti stejný. Superia Press 1600 je určitě lepší volba, jen netuším, kdo jí prodává v ČR. Problém je ale stejný. S E6 je to výrazně horší, tam mě fakt nic nenapadá. Tam se hůře hledá i 400ka. Navíc upozorňuji, že tam s push procesem trošku potíž. Velice snadno to uletí úplně mimo, navíc barvy VŽDY zaznamenají posun. Hlavně červená vs zelená.
Až budu objednávat u Anglána filmy, můžu vzít i nějakou tu Press 1600, v ceníku ji má a vychází mi to na 2400 za 20ti pack. Kino, samozřejmě
#15
Publikováno 22 February 2010 - 20:02:51
Ve svitku nic co? no, mě by stačil jeden kus. Vlastně by mě stačilo jen jedno nebo dvě okýnka protože budu dělat jen jednu jedinou fotku. Leda by poptávka ostatních umožnila rozprodat celej karton po kouskáchDá se vcelku normálně koupit Superie 800, na 3200 jsem zkoušel, vcelku slušný. Jen to znamená jednu věc. Vyvolávat sám, lab mě stím zatím vždy vyhodil. C41 proces je daný, pro všechny citlivosti stejný. Superia Press 1600 je určitě lepší volba, jen netuším, kdo jí prodává v ČR. Problém je ale stejný. S E6 je to výrazně horší, tam mě fakt nic nenapadá. Tam se hůře hledá i 400ka. Navíc upozorňuji, že tam s push procesem trošku potíž. Velice snadno to uletí úplně mimo, navíc barvy VŽDY zaznamenají posun. Hlavně červená vs zelená.
Až budu objednávat u Anglána filmy, můžu vzít i nějakou tu Press 1600, v ceníku ji má a vychází mi to na 2400 za 20ti pack. Kino, samozřejmě
#16
Publikováno 22 February 2010 - 23:12:23
#17
Publikováno 22 February 2010 - 23:14:15
#18
Publikováno 23 February 2010 - 07:08:09
Dá se vcelku normálně koupit Superie 800, na 3200 jsem zkoušel, vcelku slušný. Jen to znamená jednu věc. Vyvolávat sám, lab mě stím zatím vždy vyhodil. C41 proces je daný, pro všechny citlivosti stejný. Superia Press 1600 je určitě lepší volba, jen netuším, kdo jí prodává v ČR. Problém je ale stejný. S E6 je to výrazně horší, tam mě fakt nic nenapadá. Tam se hůře hledá i 400ka. Navíc upozorňuji, že tam s push procesem trošku potíž. Velice snadno to uletí úplně mimo, navíc barvy VŽDY zaznamenají posun. Hlavně červená vs zelená.
Až budu objednávat u Anglána filmy, můžu vzít i nějakou tu Press 1600, v ceníku ji má a vychází mi to na 2400 za 20ti pack. Kino, samozřejmě
No myslím, že cena je OK. Myslím, že se domluvíme. Ale radši bych svitek.
#20
Publikováno 23 February 2010 - 08:35:23
http://www.fotoskoda...peria-160013536
Kdybyste ale náhodou něco objednávali 5 kousků bych si vzal.
#21
Publikováno 23 February 2010 - 09:29:41
Včera jsem našel tohle:
http://www.fotoskoda...peria-160013536
Kdybyste ale náhodou něco objednávali 5 kousků bych si vzal.
Jo o tom vím, Presska mě sedne víc
#22
Publikováno 23 February 2010 - 14:28:34
Takže potřebuju co nejsytější barvy a vysokou citlivost.
Co byste mi doporučili?
#23
Publikováno 23 February 2010 - 16:35:02
V barvě nemám absolutně žádné zkušenosti a potřebuju to na focení velmi zajímavě osvětleného koncertu.
Takže potřebuju co nejsytější barvy a vysokou citlivost.
Co byste mi doporučili?
No můj kamarád, fotograf Čechomoru, Landy, Valtari a několika dalších, mě dlouze vysvětloval, že na tohle si doba žádá digi. Sice stím nesouhlasím, dost často jsem se pokoušel mu to dokázat, ale zatím vede. Ano, ISO1600, hodně světelný pevný, dá se slušně postavit. Zkoušel jsem i pomoct si bleskem, staženým o cca 3EV, je to lepší.
Chápu tvůj požadavek, bohužel. Možná je to rukama, nejsem zvyklej fotit reportáž, neumím fotit v nedostatku světla. Fuji Press je asi jediný, co ti zbývá. Ten film má potenciál, postavit se většině Digi. Budu rád, když se Ti to povede. Pak tě použiju jako příklad. Ale zasejc na ČB je drtíme značně. A zrovna na koncert bych zapoměl na push, tam je kontrastu strašně moc. Ikdyž objetuješ nejhlubší stíny, stejně je toho hodně.
#24
Publikováno 23 February 2010 - 17:51:03
U barevných filmů je ISO 3200 o každopádně o převolání, mimochodem třeba Provia 1600 se převolávala i pro těch zdánlivě základních 1600 - pozor na to, pokud se nekomu podobný film dostane do ruky - standardní E6 byl jen na ISO800 !!!
Osobně jsem svého času nějaké diáky v podobně extrémních citlivostech zkoušel, ale skoro bych aspoň u kinofilmu už nemluvil o problematičnosti, ale spíš o nepoužitelnosti, zrno poměrně děsné a navíc roste kontrast, tohle je navíc dnes horší než když jsem to zkoušel já, protože Provia 1600 měla kontrast záměrně menší právě proto, aby po pushi vyšla rozumněji. Tu už ale dnes neseženeš, u výraznějšího pushe "normálního" dia bude propad kvality asi větší.
Když už to musí být, tak bych doporučoval spíš negativ a asi nejspíš ten již zmíněný Fuji Superia 1600. Tam se dá na "základní citlivosti" počítat s výsledkem alespoň přijatelným a i push o jeden stupeň na 3200 je reálný. Je to ale jen kinofilm, ve svitku je podle mě dostupný film maximálně 800ISO - Fuji PRO800Z (ten zcela jistě) a snad i Kodak Portra 800.
Pro push na 1600ISO bych se toho vůbec nebál - obecně push o 1 stupeň u C41 vyjde skoro vždy (zkoušel jsem), ale push +2 a 3200ISO už riziko bude - musel bys to zkusit...
#25
Publikováno 23 February 2010 - 19:11:42
na druhou stranu - koho sakra zajímaj fotky tmy?
z koncertu se má nosit prasox!
a foťák politej pivem
vyžehlený plastový "rendery" ať si komerční patlalové nechaj pro sebe...
#26
Publikováno 23 February 2010 - 19:22:04
Takhle, správná odpověď přirozeně zní EOS 5DII nebo Nikon D3/D700 - při extrémních citlivostech jim film nesahá po kotníky (ale je to takto výrazné opravdu jen u těchto moderních topmodelů, u "normálních" DSLR je to s vyššími citlivostmi poněkud složitější). Sorry, vím, že si koleduju o přesdržku, ale některé věci se prostě moc popřít nedají (podotýkám, že něco z této řady mám doma, takže porovnávám z praxe, žádné citace marketingu)...
U barevných filmů je ISO 3200 o každopádně o převolání, mimochodem třeba Provia 1600 se převolávala i pro těch zdánlivě základních 1600 - pozor na to, pokud se nekomu podobný film dostane do ruky - standardní E6 byl jen na ISO800 !!!
Osobně jsem svého času nějaké diáky v podobně extrémních citlivostech zkoušel, ale skoro bych aspoň u kinofilmu už nemluvil o problematičnosti, ale spíš o nepoužitelnosti, zrno poměrně děsné a navíc roste kontrast, tohle je navíc dnes horší než když jsem to zkoušel já, protože Provia 1600 měla kontrast záměrně menší právě proto, aby po pushi vyšla rozumněji. Tu už ale dnes neseženeš, u výraznějšího pushe "normálního" dia bude propad kvality asi větší.
Když už to musí být, tak bych doporučoval spíš negativ a asi nejspíš ten již zmíněný Fuji Superia 1600. Tam se dá na "základní citlivosti" počítat s výsledkem alespoň přijatelným a i push o jeden stupeň na 3200 je reálný. Je to ale jen kinofilm, ve svitku je podle mě dostupný film maximálně 800ISO - Fuji PRO800Z (ten zcela jistě) a snad i Kodak Portra 800.
Pro push na 1600ISO bych se toho vůbec nebál - obecně push o 1 stupeň u C41 vyjde skoro vždy (zkoušel jsem), ale push +2 a 3200ISO už riziko bude - musel bys to zkusit...
Tak vezmu to od zacatku. 5DMKII ano, jen pokud nebudeme porovnavat tisky. Onehda jsem mel zapujceno, pravda zazraky v PS neumim. Na papire, no nic moc. Ani 1Ds neni moc lepsi. Tam uz je to poznat min, asi spis jen prime srovnani. Ale ani kolega nefoti koncerty na vyssi iso nez 800. Ani neni proc. Rozhodne zapomenout na push, to stejne neni nic jineho nez podexpozice a tahani kontrastu. Vcelku vyjde +-EV, ty filmy jsou vcelku pruznejsi, cim citlivejsi, tim vic.Ale klidne to zkus, tak zly to nebude. Ja se jen divam na fotku, 30x40, tam je na kinu videt vsecko.
#27
Publikováno 23 February 2010 - 19:32:16
Nikon D3s, když už to musí bejt zrcadlovka
na druhou stranu - koho sakra zajímaj fotky tmy?
z koncertu se má nosit prasox!
a foťák politej pivem
vyžehlený plastový "rendery" ať si komerční patlalové nechaj pro sebe...
Vysoké ISO ale nejsou o "focení tmy", je to více přínosem spíš v situaci, kdy se potřebuješ dostat na "lepší" časy pro nějakou akční fotku. Docela jsem si s tím hrál a musím souhlasit, že pokud ti třeba při ISO 6400 vychází časy 1/15s-f1,8, tak je to dost nanic a výsledek vypadá blbě - je to pak spíš o jakémsi "světelném zesilovači" a nevypadá to hezky a přirozeně (výjimky se asi najdou, myslím to obecně).
Jiná situace ovšem je, pokud chceš něco akčního a osvětlení vychází na tu 1/15s-f1,8 třeba při ISO400 - pak tě najednou možnost jít na 3200 či dokonce 6400 posune expozici někam úplně jinam, přitom to ale ještě nevypadá až tak nepřirozeně.
Výše uvedené platí zcela obecně - tady není mezi digi a filmem rozdíl.
Chování DSLR nechci rozebírat, to sem nepatří, pouze chci upozornit, že posun u Nikona D3 (a odvozených D700 a D3s) stejně jako u Canonu 5DII a nově 1D mark IV je právě v tom, že u těchto těl to s tím "žehlením" na vysokých ISO není zdaleka tak výrazné, chování se proti předchozím generacím opravdu dramaticky zlepšilo. Bylo by to na delší rozbor, ale to už sem fakt nepatří...
#28
Publikováno 23 February 2010 - 19:39:23
Souhlas, mám prakticky ověřeno že OM-4 s 35-80/2,8 je pivuvzdorná....Nikon D3s, když už to musí bejt zrcadlovka
na druhou stranu - koho sakra zajímaj fotky tmy?
z koncertu se má nosit prasox!
a foťák politej pivem
vyžehlený plastový "rendery" ať si komerční patlalové nechaj pro sebe...
#29 Jirinol
Publikováno 23 February 2010 - 20:18:57
Tam, kde oni museli s optikou, kterou měli nasazenu, valit na 1600-6400, mně těch 400 na filmu a 200 nebo 400 na E-1 stačilo a trochu jsem si později nadával, že jsem to tam hned nepředložil ... ve výsledných fotkách byl dost silný rozdíl, v můj prospěch.
takže mnoha i zbytečnými slovy jsem chtěl říct jen to, že možná i použitím maximálně světelné optiky může cesta vést.
#30 Jirinol
Publikováno 23 February 2010 - 20:29:39
Chování DSLR nechci rozebírat, to sem nepatří, pouze chci upozornit, že posun u Nikona D3 (a odvozených D700 a D3s) stejně jako u Canonu 5DII a nově 1D mark IV je právě v tom, že u těchto těl to s tím "žehlením" na vysokých ISO není zdaleka tak výrazné, chování se proti předchozím generacím opravdu dramaticky zlepšilo. Bylo by to na delší rozbor, ale to už sem fakt nepatří...
fakt je, že když jsem nedávno viděl fotky, co kamarád pořizoval D-700 na ISO 6400 a 12800 v temné začouzené hospodě, tak jsem čučel jak zjara...
#31
Publikováno 23 February 2010 - 21:33:18
#32
Publikováno 23 February 2010 - 22:03:09
Jde mi o focení fotky do mé serie "NUDA v Hradci" (fotka aktu na veřejným místě) myslím tedy že nejdřív zkusím svitkovou portru 800 natáhnout na 3200 (která mě před lety vypekla u ročníkový práce a tak mi to ještě dluží vrátit.) A pak bych možná zkusil tu negativní fujinu 1600 natáhnout na 3200 nebo třeba i na 6400. S výsledným prasoxem se nepochybně pochlubím. Avšak výsledek přinesu až se venku oteplí, jelikoš nemám štěstí na otužilé spolužačky.
#33
Publikováno 24 February 2010 - 13:46:03
Abych pravdu řekl, koncerty mě uplně uchvátili, miluju focení kapel prostě si na tom neskutečně ujíždím. dřív jsem fotil na 400D a bylo to uplně v... Sice jsem používal Zeiss 135mm 3,5 + crop faktor a Zeiss 50mm 1,8 ale i tak to bylo na 1600ISO furt neuvěřitelně utopené ve tmě. Fotíval jsem totiž hlavně v malém klubu kde na osvětlení moc nehráli.
Byl to tedy jeden z důvodů proč jsem přešel film. Stejně jsem to potom vždycky "házel" do WB s imitací Delty 3200. Navíc, když jsem si spočítal investici do 5DMkII a toho co mám teď, už víc jak pul roku fotím stále za nižší cenu.
Ještě koupit scanner a jsem za vodou!
Fotky se samozřejmě nedají srovnat, když jsem zatím jenom 3 hodil na brom, sedl jsem si na prdel. Ne že by byly tak dobré, ale prostě to bylo něco neskutečně krásného... Ten pocit bych bral po lopatách
Každopádně, tento koncert co se chystám fotit si zaslouží barvu, proto hledám nejlepší alternativu.
#34
Publikováno 24 February 2010 - 17:55:31
#35
Publikováno 24 February 2010 - 18:43:48
Hele já bych ten push tak jasně neodmítal - záleží na situaci. Pokud se spolehneš na podexpozici a pružnost, tak ti leckdy docela vyleze zrno, push ti sice zvedne kontrast, ale pokud se do rozsahu vejdeš, tak je podle mých zkušeností kvalita lepší.ale i na 1600 dá slušnej výsledek. Rozhodně lepší, než push.
Neříkám že nemáš pravdu vůbec, tvrdím ale, že to o nevhodnosti pushe ani náhodou neplatí vždy, je to podle konkrétní situace.
#36
Publikováno 24 February 2010 - 23:33:13
Mohu ti věnovat 2 ks Konica 3200 exp. 12/92 podle mě to bude mít tak nejvýš 1600 a k tomu ještě Fuji Press 1600 exp. 9/2003 - těch mám ještě 16 a můžu ti je přenechat, už na to asi dělat nebudu.
Vzorky mohu nechat u Mamyiaka nebo Gora (bílý pes) o víkendu.
#37
Publikováno 25 February 2010 - 09:20:16
Push C-41 +1 až +3 udělá každá slušnější profi laboratoř. Kontrast na Fuji moc neroste.
Mohu ti věnovat 2 ks Konica 3200 exp. 12/92 podle mě to bude mít tak nejvýš 1600 a k tomu ještě Fuji Press 1600 exp. 9/2003 - těch mám ještě 16 a můžu ti je přenechat, už na to asi dělat nebudu.
Vzorky mohu nechat u Mamyiaka nebo Gora (bílý pes) o víkendu.
Nevím pro koho ta nabídka byla určena, ale měl bych zájem o nějaký ten kousek.
Momentálně jsem celé dny v praze. Tak tady je číslo, pokud by se se mnou počítalo, aspoň dvě Pressky 607 567 790.
Předem díky.
#38
Publikováno 25 February 2010 - 17:18:46
Push C-41 +1 až +3 udělá každá slušnější profi laboratoř. Kontrast na Fuji moc neroste.
Mohu ti věnovat 2 ks Konica 3200 exp. 12/92 podle mě to bude mít tak nejvýš 1600 a k tomu ještě Fuji Press 1600 exp. 9/2003 - těch mám ještě 16 a můžu ti je přenechat, už na to asi dělat nebudu.
Vzorky mohu nechat u Mamyiaka nebo Gora (bílý pes) o víkendu.
No bohužel, můj "zprasovatel" (ten zničenej svitek mají u mě schovanej), toto neumí. Ostatní laby jsem zavrhnul, z vícero důvodů. Takže standardní C41 nechám udělat, jinak si to vyvolám sám. Můj názor, nemá cenu volat to doma, stejně to bude maximálně stejný platí, pokud jde o standardní věci. Jinak nee.
#39
Publikováno 25 February 2010 - 21:25:29
Push C-41 +1 až +3 udělá každá slušnější profi laboratoř. Kontrast na Fuji moc neroste.
Mohu ti věnovat 2 ks Konica 3200 exp. 12/92 podle mě to bude mít tak nejvýš 1600 a k tomu ještě Fuji Press 1600 exp. 9/2003 - těch mám ještě 16 a můžu ti je přenechat, už na to asi dělat nebudu.
Vzorky mohu nechat u Mamyiaka nebo Gora (bílý pes) o víkendu.
Nevím pro koho ta nabídka byla určena, ale měl bych zájem o nějaký ten kousek.
Momentálně jsem celé dny v praze. Tak tady je číslo, pokud by se se mnou počítalo, aspoň dvě Pressky 607 567 790.
Předem díky.
Promin RASCZe, opravdu si myslíš, ze budu utrácet své těžce vydělané peníze za telefonování tobě, abych ti prodal své filmy??!!?? no, nebudu. Jestli něco chceš, mailem prosím. Nebo si na mě najdi číslo.
Zadem není zač
#40
Publikováno 26 February 2010 - 08:30:08
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návětěvníků, 0 anonymních