HP5 kinofilm - ID-11 nebo Microphen?
#1
Publikováno 25 únor 2010 - 09:45:33
Doporučili byste jako vývojku spíš Microphen nebo ID-11?
A vyvolávací dobu standartní na 400 nebo to prodloužit/zkrátit?
Pozitivní proces dělám s vývojkou Multigrade a můžu si vybrat mezi tvrdými nebo měkkými RC papíry.
Dík
#2
Publikováno 25 únor 2010 - 10:06:08
těžko radit pokud jsou na jednom kinofilmu zachyceny hodně odlišné světelné podmínkyMám film exponovaný na 400ISO, jsou tam venkovní scény(kontrastní světlo), ale také scény z interiéru s horším osvětlením - žárovka, reflektor, světlo z okna)
Doporučili byste jako vývojku spíš Microphen nebo ID-11?
A vyvolávací dobu standartní na 400 nebo to prodloužit/zkrátit?
Dík
obě vývojky zvládnou hodně při správném použití, ale každá je jiná, taky záleží na motivu, co je na filmu
při sluníčku bych čtyřstovku bral na dvěstě a podvolal
při umělém světle bych ji bral na čtyřista, nebo na víc a převolal - ale hodně záleží na druhu světla a jak je nebo není kontrastní
kolik jsi toho už vyvolal sám? nejlíp vyjít z vlastní zkušenosti
#3
Publikováno 25 únor 2010 - 11:12:04
ako pise RHx, rozdielne svetelne podmienky na jednom negative = tazko radit.
jedna rada nad vsetky vyvolaj to v id-11 standardne na 400. nic tym nepokazis. s microphenom skusenosti nemam, ale hp5 na 1600 (slencny rim ;) to som magor, ze 1600 do rima v lete :D) som volal v id-11 s tabulkovym casom pre 1600-ku + minuta myslim. zo skusenosti mi lepsie sedi ak film kapanek prevolam ako by som mal mat plochy negativ. s kontrastnejsim negativom sa mi lepsie pracuje pod zvacsovakom, nefiem ako by to vyzeralo pri skenovani negativu.
ak mam poradit tak hp5 400 do id-11 s tabulkovym casom.
zatim...
#4
Publikováno 25 únor 2010 - 11:18:10
Mám film exponovaný na 400ISO, jsou tam venkovní scény(kontrastní světlo), ale také scény z interiéru s horším osvětlením - žárovka, reflektor, světlo z okna)
Doporučili byste jako vývojku spíš Microphen nebo ID-11?
A vyvolávací dobu standartní na 400 nebo to prodloužit/zkrátit?
Pozitivní proces dělám s vývojkou Multigrade a můžu si vybrat mezi tvrdými nebo měkkými RC papíry.
Dík
HP5+ exponovaná na 400
ID-11 stock
Čas: 7:30
Myslím že s tým nič nepokazíš.
#5
Publikováno 25 únor 2010 - 12:45:26
#6
Publikováno 25 únor 2010 - 15:57:29
Mám film exponovaný na 400ISO, jsou tam venkovní scény(kontrastní světlo), ale také scény z interiéru s horším osvětlením - žárovka, reflektor, světlo z okna)
Doporučili byste jako vývojku spíš Microphen nebo ID-11?
A vyvolávací dobu standartní na 400 nebo to prodloužit/zkrátit?
Pozitivní proces dělám s vývojkou Multigrade a můžu si vybrat mezi tvrdými nebo měkkými RC papíry.
Dík
Hp5 je hodně pružný film, tak je to v podstatě jedno. ID-11 (D-76) bych si vybral sám ,ředil 1+1 a vyvolal standartně dle instrukcí na krabičce filmu či datasheet na webu. Bude hezká tonalita a ostré zrno. Vývojka vyrovnává tak ti to pokryje i rozdílné scény. Microphen naopak zvyšuje citlivost a zrno není tak ostré. Na push (expozice např. 1600ASA) určitě microphen nebo má oblíbená FX-4.
P.S. Kontrast a podobné hrátky si můžeš dodělat až na pozitivu v komoře.
#7
Publikováno 25 únor 2010 - 17:02:14
Mám film exponovaný na 400ISO, jsou tam venkovní scény(kontrastní světlo), ale také scény z interiéru s horším osvětlením - žárovka, reflektor, světlo z okna)
Doporučili byste jako vývojku spíš Microphen nebo ID-11?
A vyvolávací dobu standartní na 400 nebo to prodloužit/zkrátit?
Pozitivní proces dělám s vývojkou Multigrade a můžu si vybrat mezi tvrdými nebo měkkými RC papíry.
Dík
Hp5 je hodně pružný film, tak je to v podstatě jedno. ID-11 (D-76) bych si vybral sám ,ředil 1+1 a vyvolal standartně dle instrukcí na krabičce filmu či datasheet na webu. Bude hezká tonalita a ostré zrno. Vývojka vyrovnává tak ti to pokryje i rozdílné scény. Microphen naopak zvyšuje citlivost a zrno není tak ostré. Na push (expozice např. 1600ASA) určitě microphen nebo má oblíbená FX-4.
P.S. Kontrast a podobné hrátky si můžeš dodělat až na pozitivu v komoře.
dik, zase som sa naucil nieco nove. aj ked pri tej 1600-ke som pouzil id-11 z dovodu, ze to je moj standard (uz nemenim chemiu a materiali ako zo zaciatku, vybudoval som si standardny proces s ktorym som spokojny) a na druhej strane kupovat microphen kvoli dvom filmom, mno az taky "drak" niesom ;)
mozno taka podotazka ak mozem, ak ma niekto skusenosti delta a DD-X, vcom je rozdielny oproti id-11. niekto tu raz pisal, ze delta "chce" DD-X ;)
dik...
#8
Publikováno 25 únor 2010 - 17:25:08
Mám film exponovaný na 400ISO, jsou tam venkovní scény(kontrastní světlo), ale také scény z interiéru s horším osvětlením - žárovka, reflektor, světlo z okna)
Doporučili byste jako vývojku spíš Microphen nebo ID-11?
A vyvolávací dobu standartní na 400 nebo to prodloužit/zkrátit?
Pozitivní proces dělám s vývojkou Multigrade a můžu si vybrat mezi tvrdými nebo měkkými RC papíry.
Dík
Hp5 je hodně pružný film, tak je to v podstatě jedno. ID-11 (D-76) bych si vybral sám ,ředil 1+1 a vyvolal standartně dle instrukcí na krabičce filmu či datasheet na webu. Bude hezká tonalita a ostré zrno. Vývojka vyrovnává tak ti to pokryje i rozdílné scény. Microphen naopak zvyšuje citlivost a zrno není tak ostré. Na push (expozice např. 1600ASA) určitě microphen nebo má oblíbená FX-4.
P.S. Kontrast a podobné hrátky si můžeš dodělat až na pozitivu v komoře.
Souhlas, jen koncentraci bych přizpůsobil dle podmínek. Je ale pravda, pokud tam je velkej rozsah (mezi snímky), 1+1 nic nezkazí. Pokud je to kino, je to lepší volba než ID-11. Na svitku bych se toho nebál, nebo použil Rodinal. Na kinu to nemusí být ono, ale i tady bych si troufnul. Volat někam na střed, 1+50 a bude to tam.
No ale zpět k Microphenu, opatrně na kinetiku, docela u něj narůstá kontrast. Pokud je to první pokus, šel bych na doporučení ilfordu. Já osobně bych máchal spíš míň.
#9
Publikováno 25 únor 2010 - 18:36:54
dik, zase som sa naucil nieco nove. aj ked pri tej 1600-ke som pouzil id-11 z dovodu, ze to je moj standard (uz nemenim chemiu a materiali ako zo zaciatku, vybudoval som si standardny proces s ktorym som spokojny) a na druhej strane kupovat microphen kvoli dvom filmom, mno az taky "drak" niesom
mozno taka podotazka ak mozem, ak ma niekto skusenosti delta a DD-X, vcom je rozdielny oproti id-11. niekto tu raz pisal, ze delta "chce" DD-X
dik...
Ono je to podle mě nejlepší. Vyzkoušet si jednu vývojku, která mi vyhovuje a dál s ní pracovat. Vím co to udělá když... a podle toho se přizpůsobím. Akorát u specialit si občas zaexperimentuji, prošlý materiál nebo kontrastní scéna, špatné měření..atd. viz Beutler a Hypercat. Jinak vše ostatní FX-4.
#10
Publikováno 26 únor 2010 - 00:44:03
No uvidíme na papíře.
Btw - místo octu jsem použil kys.citronovou a předtím jsem to máchal přes 20 minut v tekoucí vlažné vodě, potom pral ve fomáckém smáčedle minutu a podařilo se mi obejít se bez jakéhokoliv flíčku, což byl předtím můj častý problém.
Díky Vám všem za rady:-)
Mám film exponovaný na 400ISO, jsou tam venkovní scény(kontrastní světlo), ale také scény z interiéru s horším osvětlením - žárovka, reflektor, světlo z okna)
Doporučili byste jako vývojku spíš Microphen nebo ID-11?
A vyvolávací dobu standartní na 400 nebo to prodloužit/zkrátit?
Pozitivní proces dělám s vývojkou Multigrade a můžu si vybrat mezi tvrdými nebo měkkými RC papíry.
Dík
HP5+ exponovaná na 400
ID-11 stock
Čas: 7:30
Myslím že s tým nič nepokazíš.
#11
Publikováno 26 únor 2010 - 00:47:21
#12
Publikováno 26 únor 2010 - 11:22:17
#13 Jirinol
Publikováno 26 únor 2010 - 12:16:28
#14
Publikováno 26 únor 2010 - 12:19:29
vobá sou totiž takový spíš sametový a dohromady to je blé
#15 Jirinol
Publikováno 26 únor 2010 - 12:44:36
pětka s fénem je zakázaná kombinace, snad kromě puše teda, ne
vobá sou totiž takový spíš sametový a dohromady to je blé
podobně D-76 a P3 či P4 - až na 800-1600 je tam normální kontrast... to se mi dost líbí
#16
Publikováno 26 únor 2010 - 13:27:21
#17
Publikováno 28 únor 2010 - 02:19:01
Microphen sám o sobě na standardně exponovanej jakejkoliv film (asi krom 200T) je dost měkej. Třeba u tý HP5 se začíná probouzet teprv někde na 800 a na 1600 teprv dělá kontrast od "nuly" do černý.pětka s fénem je zakázaná kombinace, snad kromě puše teda, ne
vobá sou totiž takový spíš sametový a dohromady to je blé
Jinak na něj ale nedám dopustit.Na strojárně jsem fotil v hale soustruhy proti oknům na iso 800 (což je zdánlivě nezpracovatelná expozice) Vzal jsem na to dva roky starej microphen a s odhadnutým časem to vyšlo luxusně.
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních