Přejít na obsah


Fotka

HP5 kinofilm - ID-11 nebo Microphen?


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
16 odpovědí na toto téma

#1 David_zw

David_zw

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 30 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 25 únor 2010 - 09:45:33

Mám film exponovaný na 400ISO, jsou tam venkovní scény(kontrastní světlo), ale také scény z interiéru s horším osvětlením - žárovka, reflektor, světlo z okna)

Doporučili byste jako vývojku spíš Microphen nebo ID-11?

A vyvolávací dobu standartní na 400 nebo to prodloužit/zkrátit?

Pozitivní proces dělám s vývojkou Multigrade a můžu si vybrat mezi tvrdými nebo měkkými RC papíry.

Dík
  • 0

#2 RHx

RHx

    Hrabě kydoň

  • Předplatitel
  • 5 704 příspěvků(y)
  • LocationHK
Reputace: 387

Publikováno 25 únor 2010 - 10:06:08

Mám film exponovaný na 400ISO, jsou tam venkovní scény(kontrastní světlo), ale také scény z interiéru s horším osvětlením - žárovka, reflektor, světlo z okna)

Doporučili byste jako vývojku spíš Microphen nebo ID-11?

A vyvolávací dobu standartní na 400 nebo to prodloužit/zkrátit?

Dík

těžko radit pokud jsou na jednom kinofilmu zachyceny hodně odlišné světelné podmínky
obě vývojky zvládnou hodně při správném použití, ale každá je jiná, taky záleží na motivu, co je na filmu
při sluníčku bych čtyřstovku bral na dvěstě a podvolal
při umělém světle bych ji bral na čtyřista, nebo na víc a převolal - ale hodně záleží na druhu světla a jak je nebo není kontrastní
kolik jsi toho už vyvolal sám? nejlíp vyjít z vlastní zkušenosti
  • 0

#3 manutara

manutara

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 145 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 25 únor 2010 - 11:12:04

zdravim,

ako pise RHx, rozdielne svetelne podmienky na jednom negative = tazko radit.

jedna rada nad vsetky vyvolaj to v id-11 standardne na 400. nic tym nepokazis. s microphenom skusenosti nemam, ale hp5 na 1600 (slencny rim ;) to som magor, ze 1600 do rima v lete :D) som volal v id-11 s tabulkovym casom pre 1600-ku + minuta myslim. zo skusenosti mi lepsie sedi ak film kapanek prevolam ako by som mal mat plochy negativ. s kontrastnejsim negativom sa mi lepsie pracuje pod zvacsovakom, nefiem ako by to vyzeralo pri skenovani negativu.

ak mam poradit tak hp5 400 do id-11 s tabulkovym casom.

zatim...
  • 0

#4 spooky

spooky

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 074 příspěvků(y)
  • LocationTrenčín, Slovakia
Reputace: 18

Publikováno 25 únor 2010 - 11:18:10

Mám film exponovaný na 400ISO, jsou tam venkovní scény(kontrastní světlo), ale také scény z interiéru s horším osvětlením - žárovka, reflektor, světlo z okna)

Doporučili byste jako vývojku spíš Microphen nebo ID-11?

A vyvolávací dobu standartní na 400 nebo to prodloužit/zkrátit?

Pozitivní proces dělám s vývojkou Multigrade a můžu si vybrat mezi tvrdými nebo měkkými RC papíry.

Dík


HP5+ exponovaná na 400
ID-11 stock
Čas: 7:30

Myslím že s tým nič nepokazíš. :)
  • 0

#5 dubraro

dubraro

    Tlampač (grafoman)

  • Předplatitel
  • 2 466 příspěvků(y)
  • LocationHavířov
Reputace: 303

Publikováno 25 únor 2010 - 12:45:26

Já bych, na rozdíl od kolegů, doporučil ID-68, resp. Microphen. HP5+ na 400 je dost měkký, nekontrastní film. Microphen potlačí závoj a zvýrazní (přiměřeně) kontrast.
  • 0

#6 nojgi

nojgi

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 783 příspěvků(y)
Reputace: 70

Publikováno 25 únor 2010 - 15:57:29

Mám film exponovaný na 400ISO, jsou tam venkovní scény(kontrastní světlo), ale také scény z interiéru s horším osvětlením - žárovka, reflektor, světlo z okna)

Doporučili byste jako vývojku spíš Microphen nebo ID-11?

A vyvolávací dobu standartní na 400 nebo to prodloužit/zkrátit?

Pozitivní proces dělám s vývojkou Multigrade a můžu si vybrat mezi tvrdými nebo měkkými RC papíry.

Dík


Hp5 je hodně pružný film, tak je to v podstatě jedno. ID-11 (D-76) bych si vybral sám ,ředil 1+1 a vyvolal standartně dle instrukcí na krabičce filmu či datasheet na webu. Bude hezká tonalita a ostré zrno. Vývojka vyrovnává tak ti to pokryje i rozdílné scény. Microphen naopak zvyšuje citlivost a zrno není tak ostré. Na push (expozice např. 1600ASA) určitě microphen nebo má oblíbená FX-4.

P.S. Kontrast a podobné hrátky si můžeš dodělat až na pozitivu v komoře.
  • 0

#7 manutara

manutara

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 145 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 25 únor 2010 - 17:02:14

Mám film exponovaný na 400ISO, jsou tam venkovní scény(kontrastní světlo), ale také scény z interiéru s horším osvětlením - žárovka, reflektor, světlo z okna)

Doporučili byste jako vývojku spíš Microphen nebo ID-11?

A vyvolávací dobu standartní na 400 nebo to prodloužit/zkrátit?

Pozitivní proces dělám s vývojkou Multigrade a můžu si vybrat mezi tvrdými nebo měkkými RC papíry.

Dík


Hp5 je hodně pružný film, tak je to v podstatě jedno. ID-11 (D-76) bych si vybral sám ,ředil 1+1 a vyvolal standartně dle instrukcí na krabičce filmu či datasheet na webu. Bude hezká tonalita a ostré zrno. Vývojka vyrovnává tak ti to pokryje i rozdílné scény. Microphen naopak zvyšuje citlivost a zrno není tak ostré. Na push (expozice např. 1600ASA) určitě microphen nebo má oblíbená FX-4.

P.S. Kontrast a podobné hrátky si můžeš dodělat až na pozitivu v komoře.


dik, zase som sa naucil nieco nove. aj ked pri tej 1600-ke som pouzil id-11 z dovodu, ze to je moj standard (uz nemenim chemiu a materiali ako zo zaciatku, vybudoval som si standardny proces s ktorym som spokojny) a na druhej strane kupovat microphen kvoli dvom filmom, mno az taky "drak" niesom ;)

mozno taka podotazka ak mozem, ak ma niekto skusenosti delta a DD-X, vcom je rozdielny oproti id-11. niekto tu raz pisal, ze delta "chce" DD-X ;)

dik...
  • 0

#8 LukasJ

LukasJ

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 319 příspěvků(y)
Reputace: 4

Publikováno 25 únor 2010 - 17:25:08

Mám film exponovaný na 400ISO, jsou tam venkovní scény(kontrastní světlo), ale také scény z interiéru s horším osvětlením - žárovka, reflektor, světlo z okna)

Doporučili byste jako vývojku spíš Microphen nebo ID-11?

A vyvolávací dobu standartní na 400 nebo to prodloužit/zkrátit?

Pozitivní proces dělám s vývojkou Multigrade a můžu si vybrat mezi tvrdými nebo měkkými RC papíry.

Dík


Hp5 je hodně pružný film, tak je to v podstatě jedno. ID-11 (D-76) bych si vybral sám ,ředil 1+1 a vyvolal standartně dle instrukcí na krabičce filmu či datasheet na webu. Bude hezká tonalita a ostré zrno. Vývojka vyrovnává tak ti to pokryje i rozdílné scény. Microphen naopak zvyšuje citlivost a zrno není tak ostré. Na push (expozice např. 1600ASA) určitě microphen nebo má oblíbená FX-4.

P.S. Kontrast a podobné hrátky si můžeš dodělat až na pozitivu v komoře.


Souhlas, jen koncentraci bych přizpůsobil dle podmínek. Je ale pravda, pokud tam je velkej rozsah (mezi snímky), 1+1 nic nezkazí. Pokud je to kino, je to lepší volba než ID-11. Na svitku bych se toho nebál, nebo použil Rodinal. Na kinu to nemusí být ono, ale i tady bych si troufnul. Volat někam na střed, 1+50 a bude to tam.
No ale zpět k Microphenu, opatrně na kinetiku, docela u něj narůstá kontrast. Pokud je to první pokus, šel bych na doporučení ilfordu. Já osobně bych máchal spíš míň.
  • 0

#9 nojgi

nojgi

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 783 příspěvků(y)
Reputace: 70

Publikováno 25 únor 2010 - 18:36:54

dik, zase som sa naucil nieco nove. aj ked pri tej 1600-ke som pouzil id-11 z dovodu, ze to je moj standard (uz nemenim chemiu a materiali ako zo zaciatku, vybudoval som si standardny proces s ktorym som spokojny) a na druhej strane kupovat microphen kvoli dvom filmom, mno az taky "drak" niesom :)

mozno taka podotazka ak mozem, ak ma niekto skusenosti delta a DD-X, vcom je rozdielny oproti id-11. niekto tu raz pisal, ze delta "chce" DD-X :)

dik...


Ono je to podle mě nejlepší. Vyzkoušet si jednu vývojku, která mi vyhovuje a dál s ní pracovat. Vím co to udělá když... a podle toho se přizpůsobím. Akorát u specialit si občas zaexperimentuji, prošlý materiál nebo kontrastní scéna, špatné měření..atd. viz Beutler a Hypercat. Jinak vše ostatní FX-4.
  • 0

#10 David_zw

David_zw

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 30 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 26 únor 2010 - 00:44:03

Tak paráda! Jsem s ID11, 7:30 STOCK naprosto spokojen. Na filmu to vypadá, že oba Ilfordové společně krásně zvládli všechny expozice:-)
No uvidíme na papíře.
Btw - místo octu jsem použil kys.citronovou a předtím jsem to máchal přes 20 minut v tekoucí vlažné vodě, potom pral ve fomáckém smáčedle minutu a podařilo se mi obejít se bez jakéhokoliv flíčku, což byl předtím můj častý problém.
Díky Vám všem za rady:-)



Mám film exponovaný na 400ISO, jsou tam venkovní scény(kontrastní světlo), ale také scény z interiéru s horším osvětlením - žárovka, reflektor, světlo z okna)

Doporučili byste jako vývojku spíš Microphen nebo ID-11?

A vyvolávací dobu standartní na 400 nebo to prodloužit/zkrátit?

Pozitivní proces dělám s vývojkou Multigrade a můžu si vybrat mezi tvrdými nebo měkkými RC papíry.

Dík


HP5+ exponovaná na 400
ID-11 stock
Čas: 7:30

Myslím že s tým nič nepokazíš. :)


  • 0

#11 *Ivan*

*Ivan*

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 388 příspěvků(y)
Reputace: 2

Publikováno 26 únor 2010 - 00:47:21

HP5 jedine v ID11 1+1, tot moje zkusenost (pro "normalni" sceny, ne mlhu).
  • 0

#12 Brian

Brian

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 516 příspěvků(y)
Reputace: 3

Publikováno 26 únor 2010 - 11:22:17

Ohledně HP5 bych hlasoval pro oboje vývojky. ID 11 nepatrně tvrdší a zrnitější než microphen. Microphen je zase ideál na protisvětla a náročný expozice (pak pro velký navolání, ideálně vypadá při navolání na 800-1600. Na 400 se mi zdá dost měkej).
  • 0

#13 Jirinol

Jirinol
  • Guests
Reputace: 0

Publikováno 26 únor 2010 - 12:16:28

HP5+, Pan400 i Ilford P3 a P4 - ID11 dá asi stejnej výsledek jako D-76? pak jsem spokojen. Stejně jsem spokojen s Xtol stockem i ředěným, i s Xtolem míchaným s rodinalem.
  • 0

#14 Mamiak

Mamiak

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 4 416 příspěvků(y)
Reputace: 258

Publikováno 26 únor 2010 - 12:19:29

pětka s fénem je zakázaná kombinace, snad kromě puše teda, ne :D
vobá sou totiž takový spíš sametový a dohromady to je blé
  • 0

#15 Jirinol

Jirinol
  • Guests
Reputace: 0

Publikováno 26 únor 2010 - 12:44:36

pětka s fénem je zakázaná kombinace, snad kromě puše teda, ne :D
vobá sou totiž takový spíš sametový a dohromady to je blé


podobně D-76 a P3 či P4 - až na 800-1600 je tam normální kontrast... to se mi dost líbí :-)
  • 0

#16 Pavel_P

Pavel_P

    Hrabě kydoň

  • Moderátoři
  • 4 203 příspěvků(y)
Reputace: 477

Publikováno 26 únor 2010 - 13:27:21

Na méně kontrastní scény na hp5 mi nejlépe vychází v té ID11/D76 volaná rotačně (válím vývojinici po podlaze) s časem určeným na překlápění. Ouplně exkluzivní negativy.
  • 0

#17 Brian

Brian

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 516 příspěvků(y)
Reputace: 3

Publikováno 28 únor 2010 - 02:19:01

pětka s fénem je zakázaná kombinace, snad kromě puše teda, ne :twisted:
vobá sou totiž takový spíš sametový a dohromady to je blé

Microphen sám o sobě na standardně exponovanej jakejkoliv film (asi krom 200T) je dost měkej. Třeba u tý HP5 se začíná probouzet teprv někde na 800 a na 1600 teprv dělá kontrast od "nuly" do černý.
Jinak na něj ale nedám dopustit.Na strojárně jsem fotil v hale soustruhy proti oknům na iso 800 (což je zdánlivě nezpracovatelná expozice) Vzal jsem na to dva roky starej microphen a s odhadnutým časem to vyšlo luxusně.
  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních