Přejít na obsah


Fotka

Skladování barevných neg. materiálů


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
3 odpovědí na toto téma

#1 Jokr12

Jokr12

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 27 příspěvků(y)
  • LocationLomnice nad Popelkou
Reputace: 1

Publikováno 4 duben 2010 - 23:07:57

Zdravím všechny co se barvou lopotí. Také jsem to kdysi zkusil, to bylo ale ještě ORWO, v různé kvalitě. Byly ale i celkem dosažitelné chemikálie. Dnes nevím, kam pro to. Chci to ale znovu zkusit, filmový materiál /a kvalitní/je celkem k dosažení. Nejsem si ale jist, jak jej uchovávat. Mám jej v mražáku při -18°C, ovšem s ostatními potravinami. Je to problém??? Nebo si to žádá extra skladovaní? Případně i s se silikagelem?
Pak mě zajímá, jakou vodu používáte, stačila by převařená? Nebo jen destilovaná? A odkud ji nejlépe získat?
Proces doufám ještě zvládnu, dávám si do gala jeden starší JoboProcesor.
Až to začne, bude otázek ještě asi víc, ale doufám, že se mi předešlá zkušenost hodí.
Zatím dík a zdravím setkání. Josef
  • 0

#2 spooky

spooky

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 074 příspěvků(y)
  • LocationTrenčín, Slovakia
Reputace: 18

Publikováno 5 duben 2010 - 09:10:07

Ja skladujem filmy v mrazáku.
Vodu používam z reverznej osmózy. :)
  • 0

#3 Vladivostok

Vladivostok

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 291 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 5 duben 2010 - 09:33:19

No kam pro to? Osobně objednávám u Škody nebo ve PhotoLife. Materiál mám rád Kodak a jeho "Kodakovské" podání barev. Někdo zase preferuje třeba Fuji. Od Kodaku pak Profoto 100, 400. Jsou skvělé, a laciné. Nemá ale rád Push/Pull. Také má raději mírnou přeexpozici - při ASA 100 nastavím na aparátu ASA 80, při podexpozici zazrní.
Kodak Profoto: http://eshop.photore...rofoto-100-135/
Co se chemie týče, kupuji zpracovatelský set od Tetenalu, Tetenal Colortec Rapid C-41, lze v něm vyvolat 16 filmů ASA100, 200, při 400 a více je to méně:
http://eshop.photore...rapid-pro-1-lt/
Filmy mát také v mražáku, ve spodním šuplíku, který mám pro tyto účely rezervován. Pokud jsou v originál obalech, nevadí potraviny. Mám tam i metráž, ale vše v originál. Co se týče vlhkosti, není problém, filmy jsou originál baleny v suchém prostředí, navíc ve filmáku je již velmi málo místa na vzduch s případnou vlhkostí. Ale po vyndání z mražáku neotvírat a nechat vyrovnat teplotu, aby se při vyndání zbytečně neorozil.
Vodu pro naředění chemie používám převařenou, ale teď budu předělávat temnou komůrku i se zavedením vody a chci koupit reverzní osmózu pro úpravu vody, ale i tak ji převařím, kvůli obsaženému kyslíku. Co se procesu týče, Barvotvorná vývojka --> Bělící ustalovač --> Oplach 3min. --> Utvrzovací lázeň (je vč. smáčedla). Proces není složitý kvůli sdruženým lázním, jen je třeba přesně dodržovat teploty a časy - tempreuji v lavóru, který udrží počas vyvíjení a ustalování teplotu bez problému.
Časem se chystám míchat vlastní chemii, ale není čas :)
  • 0

#4 Jokr12

Jokr12

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 27 příspěvků(y)
  • LocationLomnice nad Popelkou
Reputace: 1

Publikováno 5 duben 2010 - 19:02:50

Ogaři díky, bylo to pro mne poučné. Zvláště reverzní osmóza je pro mě nové poznání, o kterém jsem dosud neměl ani tušení. Dík za ty rady, to je do komůrky přímo skvělé řešení. Filmy tedy nechávám dále vedle hovězího ležet, to se mi docela ulevilo. A pokud se mi podaří získat zdroje chemikálií pro jednotlivé navážení, jak jsem to i dříve praktikoval, budu spokojen. Doufám ovšem že i v současnu tak něco ušetřím. Zatím se mějte a doufám
že se zadaří. Dobré světlo! Zdraví Josef Vložený obrázek
  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních