Přejít na obsah


Fotka

Jak na zvětšeniny 162cm*108cm z kinofilmu?


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
57 odpovědí na toto téma

#1 indark

indark

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 14 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 19 květen 2010 - 19:51:15

Zdravím, žádám o další radu 8-O :

Chtěl bych dělat zvětšeniny na FOMASPEED 311 N 108 cmx10m (role).

Před pár lety jsem ve škole nazvětšoval pár filmů, ale jinak jsem začátečník.

Potřeboval bych poradit s výběrem vybavení a vlastně úplně se vším, protože ve všem tápu.

Mám možnost koupit Zvětšovák KAISER 60 s objektivem Rodenstock Rodagon 5,6/f- 80mm, za 1000,- Kč. Je to dobrá koupě? Bude to na můj záměr vhodné? Lze 80mm použít na kinofilm, když chci tak velké zvětšeniny?

Je vůbec možné mít na tak velké zvětšenině ostré zrno(chci velké ostré zrno a vysoký kontrast)?
  • 0

#2 mickael

mickael

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 133 příspěvků(y)
Reputace: 23

Publikováno 19 květen 2010 - 19:57:15

Ahoj,
začínat na takovém velkém formátu nebude žádná sranda, až bych rekl ze je to silenstvi, ale budiz, treba ti to pujde 8-O

S 80mm (a se svetelnosti 5.6 bys na to uz ani nevidel..) objektivem takovou zvetseninu nikdy neudelas pri kloudne vzdalenosti zvetsovaku. Ono i s tou padesatkou to bude tak kolem dvou a pul metru... Ostre zrno realne je, ovsem to bude taky vyzadovat spickovy objektiv a naprosto stabilni zvetsovak i desku (zed). A co se tyce vyvolavani takovych papiru, tak to snad jedine v trubkach...
  • 0

#3 Brian

Brian

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 516 příspěvků(y)
Reputace: 3

Publikováno 19 květen 2010 - 20:37:38

Ten zvětšovák bych bejt tebou koupil. Zdá se mi to docela zadarmo.
Největší jsem zvětšoval jednou jedinkrát 70x50cm a krom dlouhý expoziční doby (třeba i 15minut) jsem neměl žádnej problém.