Přejít na obsah


Fotka

Jak má vlastně vypadat vybělená fotka?


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
6 odpovědí na toto téma

#1 Radza

Radza

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 82 příspěvků(y)
Reputace: 2

Publikováno 23 červen 2010 - 18:43:58

Zdravím, mám takovou normiš otázku. Jsem zjistil, že nevím jak má vlastně vypadat fotka po vybělení. Dělal jsem s ním (běličem) hlavně v RA-4, černobíle málo. Ale nemám to s kým porovnat. Obraz se vybělil, to jo, ale já myslel, že úplně vymizí.

Jak se Vám vybělí fotky, když je bělíte?


Radza
  • 0

#2 kony

kony

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 483 příspěvků(y)
Reputace: 9

Publikováno 23 červen 2010 - 19:33:50

Možná by se to dalo přirovnat k nedopečené máslové sušence ? Lehce krémová , jako emulze fomatonu před vyvoláním ... Pokud se tedy bavíme o ferikyanidovém běliči .
  • 0

#3 kraken

kraken

    Admin pro věci politické, teologické a sociální

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 914 příspěvků(y)
  • LocationOstrata
Reputace: 197

Publikováno 24 červen 2010 - 01:03:56

Radzo, o jakém procesu se nyní bavíš? O ČB nebo barvě. Z ČB bych mohl pomoct, zpracování barvy neznám.
  • 0

#4 Radza

Radza

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 82 příspěvků(y)
Reputace: 2

Publikováno 24 červen 2010 - 08:11:47

Vidím (a díky), že už mám s čím srovnat. Já osobně jsem dělal i různé pokusy - třeba barevný papír vyvolat v ČB vývojce pak vybělit...to mi pak vypadala, jak říká kony, světlá s krémovými duchy (stíny). S "normální" RA-4 - tam ten bělič je i s fixem a u toho jde spíš pozorovat, když fotka není vybělená (bleach bypass).

Obecně mě zajíná výsledek bělení u VŠEHO.
Třeba jestli a jak se vybělí ČB obraz (baryt/RC) - úplně nebo taky jen na úroveň duchů.
Pak se bělí i filmy - tam mám jez zkušenost z porovnávání konfekčního a doma míchaného běliče na koukcích exponovaného barevného filmu. A opět se ukázalo (a vyvrátilo mou dosavadní domněnku), že se film "jen" vybělil na světlejší hnědofialový saténový tón.
U těch ČB filmů moc nevím, nezkoušel jsem. Vybělí se exponovaný kus ČB filmu úplně na podložku, jak se třeba uvádí při proceduře, kdy "hledáme správný vyvolávací/ustalovací čas"? Nebo to skončí u jakéhosik závoje?

*Radza
  • 0

#5 nojgi

nojgi

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 783 příspěvků(y)
Reputace: 70

Publikováno 24 červen 2010 - 19:00:42

Např. u zesílení dvojchromanem ČB vybělíš (cca 1-2 min, prostě tak dlouho dokavaď vidíš, že se něco děje), vypereš žluté svinstvo vodou (pomůže k urychlení lázeň s kuchyňskou solí), znovu vyvoláš na silném umělém světle v pozitivní vývojce a pak teprve ustálíš. Některé knihy ustalování doporučují s tím, že zesílení trochu vybledne a jiné se o něm ani nezmiňují.

Jak dlouho vyvolávat - per oko do požadovaného krytí. Když je krytí malé, tak opakovat celou seanci počínaje vybělením a opětovným vyvoláním konče.

Jak dlouho ustalovat - normálně jak je předepsáno na lahvičce ustalovače.

Doporučuji receptář Paspa- Macek nebo Kulhánka. Dobrá kníška je Zdeněk Tomášek - Fotografická chemie. Seženeš i jiné receptáře, ale pak poznáš, že všichni od sebe opisují a uvádějí i dnes nesmysl jako např. uranylový nebo rtuťnatý zesilovač.

P.S. U toho vybělení je někde dvojchroman a jinde červená krevní sůl, podle toho co s tím chceš dál dělat.
  • 0

#6 nojgi

nojgi

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 783 příspěvků(y)
Reputace: 70

Publikováno 24 červen 2010 - 19:02:38

No fuj - oprava knížka.
  • 0

#7 hypnogen

hypnogen

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 122 příspěvků(y)
  • LocationPraha / Rychvald
Reputace: 181

Publikováno 24 červen 2010 - 23:11:55

pro bromolejotisk se ty printy bělí úplně do bíla
(viz. předpisy pro bromolej)
  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních