Archivační listy na svitek
#1
Publikováno 9 srpen 2010 - 14:44:22
#2
Publikováno 9 srpen 2010 - 14:57:30
Jestli můžu, docela se mi osvědčilo řešení jednoho zdejšího uživatele (jméno si bohužel nepamatuju ) - eurodesky, ve kterých se pájkou udělají vodorovné linky podle potřeby a okraj se uřízne. Chce to trošku silnější materiál těch eurodesek - já používám 40um a trošku cviku na tu správnou rychlost pohybu pájkou. Ale je to asi nejlevnější řešení.Vážení, byli byste tak laskavi a poradili mi, kde zakoupit co nejlevněji acetátové (čiré) folie na negativ 120 (6x4,5). Používal jsem značku Herma (4 horizontální kapsy, vkládání shora), ale už se asi nevyrábí/nedováží. Pergamen mi nevyhovuje. Díky moc za tipy. J.
#3
Publikováno 9 srpen 2010 - 14:57:30
#4
Publikováno 9 srpen 2010 - 15:08:55
#5
Publikováno 9 srpen 2010 - 17:02:21
#6
Publikováno 9 srpen 2010 - 20:07:42
#7
Publikováno 9 srpen 2010 - 21:00:49
Jestli můžu, docela se mi osvědčilo řešení jednoho zdejšího uživatele (jméno si bohužel nepamatuju ) - eurodesky, ve kterých se pájkou udělají vodorovné linky podle potřeby a okraj se uřízne. Chce to trošku silnější materiál těch eurodesek - já používám 40um a trošku cviku na tu správnou rychlost pohybu pájkou. Ale je to asi nejlevnější řešení.Vážení, byli byste tak laskavi a poradili mi, kde zakoupit co nejlevněji acetátové (čiré) folie na negativ 120 (6x4,5). Používal jsem značku Herma (4 horizontální kapsy, vkládání shora), ale už se asi nevyrábí/nedováží. Pergamen mi nevyhovuje. Díky moc za tipy. J.
...máš jich tolik, kolik si jich naděláš a nemusíš je nikde objednávat
#8
Publikováno 9 srpen 2010 - 21:12:26
#9
Publikováno 10 srpen 2010 - 11:46:56
Taky tuším existují svářečky na potravinové sáčky. To by mohlo být jistější řešení než rozpálená trafopájka.
Acetát bude asi k negativu šetrnější. Měkčený polypropylen občas uvolňuje nějaké svinstvo, které dokáže například narušit laserový tisk, který se k fólii přilepí.
Barevné fotky z labu, co mám v polypropylenových kapsách od Bantexu, zatím vypadají normálně. Emulze se zatím nelepí. Ale je to teprve max. 5 let. Neznámou je životnost té fólie, některý polypropylen časem žloutne a křehne. Třeba se ty moje kapsy časem rozpadnou.
#10 Jirinol
Publikováno 10 srpen 2010 - 13:00:04
tady
#11
Publikováno 10 srpen 2010 - 15:51:25
A abych nebyl mimo puvodni otazku - nevim o levnejsim zdroji nez FotoImpex
#12
Publikováno 10 srpen 2010 - 16:08:50
#13 Jirinol
Publikováno 10 srpen 2010 - 17:17:48
Jaksi pergamen a pergamin jedno a totéž asi není, že....Predstava ze si negativ domrsim tim, ze ho nacpu do pergamenu,ktery mi do nej zadre chlupy
balit filmy do pergamenu, to by asi chujovina byla. a možná sakra drahá
#14
Publikováno 10 srpen 2010 - 20:41:14
Kupuju acetát za cca 7Kč kus, většinou po 100ks balení. Vcelku mě vyhovují. Až na pár drobností. 7x6na kino se nevejde do šanonu, 7x5 je zasejc na kino málo. Svitkové verze jsou ok, pokud kamera dělá normální mezery.
No ano, 7 Kč/kus je dobrá cena. Ale kde to koupit??
#15
Publikováno 11 srpen 2010 - 12:44:06
joj chybicka...Jaksi pergamen a pergamin jedno a totéž asi není, že....
ale ten druhy pokud vim taky pousti takze je to jedno...
#16 Jirinol
Publikováno 11 srpen 2010 - 13:19:41
Tá ti nevím, v trezorcích tuzemské výroby a nyní Hama, průsvitných, ale matných (a vypadají pořád stejně), ukládám negativy už nějakých téměř 40 let, žeby to pouštělo chlupy, jsem zatím nezjistil, i když dnes mám při skenování lepší možnost "chlup" vidět, než dřív jen pouhým okem či prosvícením zvětšovákem.ale ten druhy pokud vim taky pousti takze je to jedno...
Pokud je mi známo, tak pergamin je napodobenina pergamenu vyrobená tradičně už dlouhá léta z acetátu celulózy, co je vlastně ten dnešní "acetát", ze kterého se dělají ty "lepší a dražší" trezorky, nevím, já mám jen dojem, že ten tzv. "pergamenový trezor" je matný, kdežto "acetátový" čirý, průhledný, který má tu výhodu, že náhledový kontakt lze asi dělat bez otravného vyndávání z trezoru a skládání na papír.
Ale jaký skutečně je mezi těmi materiály a důsledky na uskladněný film rozdíl, by mohl říct asi opravdu jen odborník, já to nejsem, a jak to tu čtu, je nás víc
samotného mě ten rozdíl zajímá, protože před rokem a něco jsem váhal, jaké trezorky vlastně koupit, tzv. pergamenové, jak říkala paní za pultem u škody, nebo acetátové?
#17
Publikováno 11 srpen 2010 - 13:36:45
Tá ti nevím, v trezorcích tuzemské výroby a nyní Hama, průsvitných, ale matných (a vypadají pořád stejně), ukládám negativy už nějakých téměř 40 let, žeby to pouštělo chlupy, jsem zatím nezjistil, i když dnes mám při skenování lepší možnost "chlup" vidět, než dřív jen pouhým okem či prosvícením zvětšovákem.ale ten druhy pokud vim taky pousti takze je to jedno...
Pokud je mi známo, tak pergamin je napodobenina pergamenu vyrobená tradičně už dlouhá léta z acetátu celulózy, co je vlastně ten dnešní "acetát", ze kterého se dělají ty "lepší a dražší" trezorky, nevím, já mám jen dojem, že ten tzv. "pergamenový trezor" je matný, kdežto "acetátový" čirý, průhledný, který má tu výhodu, že náhledový kontakt lze asi dělat bez otravného vyndávání z trezoru a skládání na papír.
Ale jaký skutečně je mezi těmi materiály a důsledky na uskladněný film rozdíl, by mohl říct asi opravdu jen odborník, já to nejsem, a jak to tu čtu, je nás víc
samotného mě ten rozdíl zajímá, protože před rokem a něco jsem váhal, jaké trezorky vlastně koupit, tzv. pergamenové, jak říkala paní za pultem u škody, nebo acetátové?
Já jsem hluboce přesvědčen o tom, že rozdíl mezi běžně dostupnými listy určenými k archivaci negativů (dia) z hlediska archivní stálosti, příp. šetrnosti k filmům je naprosto minimální - ať už je to PP, acetát nebo "pergamen". Ale možnost udělat kontakt přes folii bez vyndavání filmu je pro mě zásadní a ospravedlňuje i téměř dvojnásobnou cenu.
Dovolím se tedy zeptat znovu, zejména LukaseJ, kde koupit průhledný za cenu blízkou 7 korunám? Díky moc.
#18
Publikováno 11 srpen 2010 - 16:33:14
Tá ti nevím, v trezorcích tuzemské výroby a nyní Hama, průsvitných, ale matných (a vypadají pořád stejně), ukládám negativy už nějakých téměř 40 let, žeby to pouštělo chlupy, jsem zatím nezjistil, i když dnes mám při skenování lepší možnost "chlup" vidět, než dřív jen pouhým okem či prosvícením zvětšovákem.ale ten druhy pokud vim taky pousti takze je to jedno...
Pokud je mi známo, tak pergamin je napodobenina pergamenu vyrobená tradičně už dlouhá léta z acetátu celulózy, co je vlastně ten dnešní "acetát", ze kterého se dělají ty "lepší a dražší" trezorky, nevím, já mám jen dojem, že ten tzv. "pergamenový trezor" je matný, kdežto "acetátový" čirý, průhledný, který má tu výhodu, že náhledový kontakt lze asi dělat bez otravného vyndávání z trezoru a skládání na papír.
Ale jaký skutečně je mezi těmi materiály a důsledky na uskladněný film rozdíl, by mohl říct asi opravdu jen odborník, já to nejsem, a jak to tu čtu, je nás víc
samotného mě ten rozdíl zajímá, protože před rokem a něco jsem váhal, jaké trezorky vlastně koupit, tzv. pergamenové, jak říkala paní za pultem u škody, nebo acetátové?
Já jsem hluboce přesvědčen o tom, že rozdíl mezi běžně dostupnými listy určenými k archivaci negativů (dia) z hlediska archivní stálosti, příp. šetrnosti k filmům je naprosto minimální - ať už je to PP, acetát nebo "pergamen". Ale možnost udělat kontakt přes folii bez vyndavání filmu je pro mě zásadní a ospravedlňuje i téměř dvojnásobnou cenu.
Dovolím se tedy zeptat znovu, zejména LukaseJ, kde koupit průhledný za cenu blízkou 7 korunám? Díky moc.
No už je to nějaká doba, co jsem je kupoval naposledy. Zkusím se kamarádky zeptat, jestli ještě má za stejnou cenu a dám vědět.
#19
Publikováno 12 srpen 2010 - 14:19:18
Aha tak to si to asi opravdu pletu s necim jinym. Kdyz jsem zacinal tak bylo cosi matneho k cem jsem se pozdeji dozvedel, ze prave pousti...Tá ti nevím, v trezorcích tuzemské výroby a nyní Hama, průsvitných, ale matných (a vypadají pořád stejně), ukládám negativy už nějakých téměř 40 let, žeby to pouštělo chlupy, jsem zatím nezjistil, i když dnes mám při skenování lepší možnost "chlup" vidět, než dřív jen pouhým okem či prosvícením zvětšovákem.ale ten druhy pokud vim taky pousti takze je to jedno...
....
já mám jen dojem, že ten tzv. "pergamenový trezor" je matný, kdežto "acetátový" čirý, průhledný, který má tu výhodu, že náhledový kontakt lze asi dělat bez otravného vyndávání z trezoru a skládání na papír.
Ale jinak jak pise jh za pruhlednost si klidne priplatim tez
#20
Publikováno 12 srpen 2010 - 15:12:50
http://cgi.ebay.co.u...s_Scrapbooks_RL
nemam moc s cim porovnavat, ale zdaju sa mi fajn.
#21
Publikováno 12 srpen 2010 - 21:13:02
a som kupil toto:
http://cgi.ebay.co.u...s_Scrapbooks_RL
nemam moc s cim porovnavat, ale zdaju sa mi fajn.
Jo, vypadá to jako normální, slušný acetáty. I cena ujde. Ale je to jako s tim Fotoimpexem, doprava, platba ....... Jak to, že něco ko 8 kč nemaj tady?
#22
Publikováno 30 srpen 2010 - 09:18:04
#23
Publikováno 30 srpen 2010 - 10:27:13
#24
Publikováno 30 srpen 2010 - 10:41:28
#25
Publikováno 30 srpen 2010 - 11:15:24
Já jsem na svitky odjakživa používal pergaminové trezorky, které mi po všech stránkách vyhovovaly. Nyní jaksi přestaly být k dostání, tak to dávám do takovýchto fólií (viz obrázky), běžně dostupných v papírnictvích. Stojí (u nás) 3,50 kus, což je krása, žádné poštovné, je to furt k dispozici. Nemusím nic pájet, každá přihrádka má vnitřní rozměr 6,5 x 8,5 cm, takže je možnost použití i na 6x7. Filmy se zakládají skvěle, je to krásně čiré (viz poslední ukázka). Pohodička.
Tohle je sice moc pěkný (obzvlášť ta cena je super), ale pro mě by to asi moc nebylo, PVC bych překous, ale 1 film bych musel dát do 2 desek a hlavně, stříhat negativ po políčkách (6x4,5) mi nepřijde zrovna ideální. Škoda.
#26
Publikováno 30 srpen 2010 - 11:52:41
#27
Publikováno 30 srpen 2010 - 12:07:51
no to netuším....většinou se řídím tím, co je napsáno na obalu - ale chápu, že některý výrobce se s tím nemusí vůbec zalamovatJak to poznám ?
#28
Publikováno 30 srpen 2010 - 12:32:23
Je fakt, že pro těch 6x4,5 to zrovna úplný ideál opravdu není. Pro těch 6x6 už mi to ale připadá naprosto o.k. V naprosté většině případů nemám důvod archivovat všechny záběry, které udělám, takže těch 9 políček mi pro jeden film ( 12 záběrů) bohatě dostačuje. Záběry, které nepovažuji za minimálně slušné bez vyjímky vyhazuji. Stříhání po jednom políčku mi nijak nevadí, stejně zakládám film při zvětšování mezi skla mimo komoru, kde vše zbavuji případných částeček prachu. Protahování ve zvětšováku jsem nikdy nedělal. K tomu materiálu. Vím, kam míříte. Má někdo jakýkoliv konkrétní poznatek ( i zprostředkovaný), že by např. zmiňované PVC mělo jednoznačně negativní vliv na film ? V krámě nebyli schopni typ materiálu zjistit. Když si ale vezmu, jakým způsobem, v čem a vedle čeho skladoval např. můj táta svoje filmy i fotografie ( a NIC jim není ani po snad 40,50 letech), nepřeháníme to mnohdy s tou opatrností ? Ale rád se poučím.
No, já taky film zvětšovákem neprotahuju, ale požívám jen AN sklo nahoře a dole rámeček a tak bych samostatný políčko prostě rozumně nezafixoval. Jinak naprosto souhlasím - myslím, že se to s tou opatrností často přehání - alespoň v tom našem "levelu" (viz jedno zdejší vlákno). Nějakýho chemickýho působení PVC na filmy bych se taky nebál.
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních