Barvičky ala 70. léta
#1
Publikováno 12 listopad 2010 - 14:34:41
Takže se chci zeptat, jakej film by udělal takový ty krásně jetý barvičky ala 70. léta. Prohližím si tady krásnou kvalitní vázanou, kvalitně tištěnou knihu o historii Grand Prix a ty fotky ze 60. let a 70. let jsou fantasticky barevný - trochu mimo, ale ne zas tak, aby to bylo trapný. Díky za tipy.
#2
Publikováno 12 listopad 2010 - 14:38:16
... jakmile jednou najdeš potřebné hodnoty, tak už to jde i dávkově.
PS: třeba na to najdeš i nějaký plug-in
#3
Publikováno 12 listopad 2010 - 14:43:40
Já v tom nevidím žádný problém - prostě si to upravit v histogramu a saturaci po libosti.
... jakmile jednou najdeš potřebné hodnoty, tak už to jde i dávkově.
PS: třeba na to najdeš i nějaký plug-in
To bude ňáká mejlka, já mám na mysli film. Hotovej film, co koupím v krámu, strčím do foťáku a pak do ruky dostanu z labu vyvolaný fotky. Do vyvolání barvy se nechci pouštět.
#4
Publikováno 12 listopad 2010 - 14:52:41
Ale pokud tohle překonáš poučením personálu, tak doporučuju na jakejkoliv film fotit starejma sklama s jednoduchým antireflexem nebo ještě líp úplně bez něho - to jsou pak přesně ty barvy.
#5
Publikováno 12 listopad 2010 - 15:10:37
#6
Publikováno 12 listopad 2010 - 15:37:54
Fuji T64 - pastelové barvičky , teplejší podání barev , kontrastní
Velvia 100 - kontrastní , občas se slívá do ploch
atd ...
Diák podstrčit jako negativ . Jediné riziko je v tom , že to né každý minilab zvládne nazvětšovat , proto obecně pro práci s barvou doporučuji najít si kolegu , kterýž dělá barvu doma . (Přinejhorším napsat SZ)
Úlně alá 70's to nebude , každopádně "fádnost" barevného podání určitě vymizí
#7
Publikováno 12 listopad 2010 - 15:51:19
Nezdá se mi, že by objektiv ze 70. let způsoboval posunutý barvy. A ti profíci by přece nepoužívali horší objektivy.
Mě fakt nejde o žádný kouzla, o crossu vím, ale oni tehdy chtěli dostat určitě co nejvěrnější barvy a výsledkem je krásně posunutý spektrum. Určitě tehdy používali ty nejlepší filmy a nejlepší objektivy, takže kde ten pusun vznikl?
#8
Publikováno 12 listopad 2010 - 15:57:16
#9
Publikováno 12 listopad 2010 - 15:59:36
#10
Publikováno 12 listopad 2010 - 16:01:20
Vzhledem k tomu, že ten lab je "nečistý", no prostě digitální, většinou to řeším přes fotokrám. Film nechám jen vyvolat a naskenovat. Pak si pohraju s hejblátkama ve fotokrámu, uložím. Následně nechám udělat bez úprav, s ICC profilem toho labu.
Ale nejvěrohodnější je si to nazvětšovat sám.
#11
Publikováno 12 listopad 2010 - 17:52:06
#12
Publikováno 12 listopad 2010 - 18:08:43
Zkus ten cross ...
#13
Publikováno 12 listopad 2010 - 18:13:28
Hm, takže to je dost složitej problém. Ten fomáckej film mi přijde zase jako moc divoká volba, co nějakej film z tý doby? Ten už se neprodává asi? NO není to moc důležitý, jen mě to napadlo, že by bylo hezký takový fotky získat.
No neprodává. Občs se sice v aukci objeví, ale. Filmy z této doby nejsou standardně zpracovatelné. Tedy ty dostupné u nás v daném období. A i značné procento zahraničních. Jo, pokud to fotíš a víš jak se bude film vyvolávat, něco z toho vyleze. Citlivost filmu je jen odhad. 100vka na 64?
Pak je volba, volat to dle předpisu. Taky to jde......
#14
Publikováno 12 listopad 2010 - 18:24:40
Kdyby tedy bylo něco na vyvolání ve starých prosecech , stačí napsat mi a poslat . Sbírám materiály na vyvolání vždy do chvíle , než naplním kapacitu půl litru vývojky , pak rozmíchám a zpracuji .
#15
Publikováno 12 listopad 2010 - 18:28:06
#16
Publikováno 12 listopad 2010 - 18:44:57
omluva za OT - ale jak byste to tedy řešili, pokud byste chtěli, aby se různé filmy projevily? Co dohodnout v labu? do jakýho třeba v praze jít?
kupovat si tři různý filmy, abych z nich měl nakonec totéž... heh...
#17
Publikováno 12 listopad 2010 - 19:02:01
.... Nejvěrohodnější je si to nazvětšovat sám.
.... Jediné riziko je v tom , že to né každý minilab zvládne nazvětšovat , proto obecně pro práci s barvou doporučuji najít si kolegu , kterýž dělá barvu doma . ....
#18
Publikováno 12 listopad 2010 - 19:05:39
Takže ty typický barvy ze 70. let nejsou způsobený filmem ale nedostatečným zpracováním v labech?
Nezdá se mi, že by objektiv ze 70. let způsoboval posunutý barvy. A ti profíci by přece nepoužívali horší objektivy.
Mě fakt nejde o žádný kouzla, o crossu vím, ale oni tehdy chtěli dostat určitě co nejvěrnější barvy a výsledkem je krásně posunutý spektrum. Určitě tehdy používali ty nejlepší filmy a nejlepší objektivy, takže kde ten pusun vznikl?
Divil by ses, ale objektiv bez MC dělá barevný posuny. Objektivy bez antireflexu uberou kontrast a výsledek je takový pěkně pastelový. Objektiv s jednoduchým antireflexem jako bonus prasí kontrast různě pro různé vlnové délky.
#19
Publikováno 12 listopad 2010 - 22:50:40
Až když jsem tady v HK navštívil lab kde na požádání jedou pozitiv i klasicky analogově koukal jsem na rozdíly v barevnosti filmů. Při klasice již nejde sjet barevnost asi tak jako při skenování a tak takové ty nejhorší filmy jako kodak gold jsou jako barevná paleta... až mě to v mnoha případech připadalo moc nereálný. To by mohla být asi cesta pro "více barviček"
#20
Publikováno 12 listopad 2010 - 23:00:42
Jak uz bylo receno, pokud to chces dostat na papir, tak bud fotokram a tisk na osvedcenem pracovisti a nebo primy osvit.
#21
Publikováno 13 listopad 2010 - 08:04:47
#22
Publikováno 13 listopad 2010 - 12:24:17
jeden z mých prvních crossů (2008)
agfachrome, C41 v labu, scan doma. imho jasná volba.
_________________
Vaňourův blonďatý brácha
#23
Publikováno 13 listopad 2010 - 13:17:07
#24
Publikováno 13 listopad 2010 - 13:26:04
např.
nebo:
#25
Publikováno 13 listopad 2010 - 13:27:44
#26
Publikováno 13 listopad 2010 - 13:33:46
tak a ted uz vis vsechno... takze hura pro nejaky ten diak a do Vanoc chci od tebe videt nejake vysledky
#27
Publikováno 13 listopad 2010 - 13:41:52
#28
Publikováno 13 listopad 2010 - 14:03:29
BTW : Přesně tenhle odstín po mě chce jeden náš profesorskej ze školy , když mu mám nazvětšovat krajinky a zátiší (Fotí na nějaké koniky , na okraji značeno : CTPR400 ).
#29
Publikováno 13 listopad 2010 - 14:08:15
#30
Publikováno 16 listopad 2010 - 16:23:01
Souhlasím s nazorem, že digitální lab srovná barvy do průměru v podstatě u jakýho koliv filmu na nějakej průměr. Obyč i profi filmy srovnaj barevnostně v podstatě na to stejné (kodak gold nebo portra vylezly po jejich úpravách skoro stejně).
Až když jsem tady v HK navštívil lab kde na požádání jedou pozitiv i klasicky analogově koukal jsem na rozdíly v barevnosti filmů. Při klasice již nejde sjet barevnost asi tak jako při skenování a tak takové ty nejhorší filmy jako kodak gold jsou jako barevná paleta... až mě to v mnoha případech připadalo moc nereálný. To by mohla být asi cesta pro "více barviček"
takže to je asi nejschůdnější pro mě cesta - barvu vyvolávat a zvětšovat fakt nebudu, takovej šílenec zase nejsem - zvlášť když mi o nic moc nejde, jen se trochu pobavit focením na barvu - takže kde je v Praze analog lab pro barvu - teda zase jestli to není drahá záležitost
#31 Jirinol
Publikováno 16 listopad 2010 - 16:35:32
#32
Publikováno 16 listopad 2010 - 17:50:50
a hele, Jim Clark, to jsi mi udělal radost
to jsou fotky, co? takovou mít doma v originále...
#33
Publikováno 16 listopad 2010 - 17:57:38
ale netuším kdo za to může, jestli ta čočka, obsluha v labu, prošlý papíry na který mi to dali ...
1 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 1 návštěvníků, 0 anonymních