Barytové papíry na trhu - ekonomicky dostupné
#1
Publikováno 15 leden 2011 - 21:50:43
Cenově mi vychází na práci jen Foma. Dílčí občasné problémy a déle strávený čas mě štve, ale není špatná. Navíc Fomatone jsou bezvadné, ale nehodí se na vše.
U Adoxu jsem nezkoušel afgu a ani netuším zda ji dokázali na baryt dotáhnout. Ten jejich původní papír mi hodně při schnutí dojížděl a z matného povrchu jsem až tak odvázán nebyl. Papír by ještě na můj vkus hodně, ale opravdu hodně neutrální.
Ilford 30x40/50 za 2422,-Kč Cena se mi upřímně zajídá. Navíc netuším zda si tolik třeba oproti té fomě pomohu.
Další Kentmere a Efke ani nevím kde se dá v ČR koupit. Navíc pokud je Efke přebalený Adox touto cestou si nepomohu. Forte byly fajn, ale opět, kde je jim konec.
Máte nějaká jiná řešení či zkušenosti?
#2
Publikováno 16 leden 2011 - 01:49:38
#3
Publikováno 16 leden 2011 - 12:03:55
Holt uz to tak musime brat: bude to vsechno drahy a tezko dostupny. Na druhy strane, paklize clovek na kvalitni material zvetsuje uvazlive (coz ne vzdy dovedu), vzhledem k relativne malym ztratam a vysoke kvalite vysledku to nakonec nijak extra draho nevyjde.
#4
Publikováno 16 leden 2011 - 17:49:01
trefně vyjádřit slovy: "Kozák leze na bídáka, bídák leze na kozáka". Erik
#5
Publikováno 17 leden 2011 - 09:54:17
#6
Publikováno 17 leden 2011 - 12:39:29
Potřebuji udělat portréty na přijímačky, ale ne s nádechem ala stará fotka. Hlavně by měl být snímek i brilatní. Takže rozhodně lesk a to ostatní už bude spíše na použité gradaci a zpracování.
Je Pravda, že pak asi vychází Ilford levněji nebo +/- nastejno 2 zkažené papíry po 50,- korunách (výsledná dobrá tedy 150) než 3 po 30,- (výsledná 120). Rozdodně jsem zastánce nadržování a ne vždy se to podaří udělat na dvou papírech finálně.
Promyslím, uvidím. Nicméně sonda do toho co je dnes dostupné je poněkud pesimistická. Naštestí se dá asi ještě letos objednat ze zahraničí, ale není to cesta kdy teď hned potřebuji koupit a zvětšovat.
#7
Publikováno 17 leden 2011 - 14:45:52
#8
Publikováno 17 leden 2011 - 16:31:37
U 50x60 je situace ještě horší. Ty ale mám jen od fomy a ještě variant. Tam jsou problémy ještě větší, neb tenhle formát protahuji. Po první fotce jsem tlouknul hlavou o zeď a nadával si za ušetřených pár stokorun.
#9
Publikováno 17 leden 2011 - 19:12:06
Po čechách je to ještě horší. Objednal jsem si u Fomei jako dovozce Ilfordu dva druhy papírů(obyč lesk baryt 24x30 a to samé warmtone), celkem tři krabice. Dvě krabice došly za půldruhého měíce a ta po té třetí zatím není ani stopy....
To jsi mě moc nepotěšil. Teď jsem objednal 24x30 v lesku od Fomei. Má být skladem a měl bych si vyzvednout v Bé Foto.
Nakonec mi tento formát bude stačit a kupodivu koukám, že v něm až tak velké cenové rozdíly nejsou. Naopak těch 30x40 se liší o cca 1000,-Kč což je docela darda. Jak to vypadá tak na výstavní formát už asi dělá hodně málo lidí a tak se jim to nevyplatí řezat nebo nějak nechápu ten cenový nárust.
Pokud objednávka do příštího týdne nevyjde tak holt Foma Variant 111 to bude jistit. Ještě jsem dnes u Jílka koukal na 131, ale tam bych asi musel vychytávat vývojku, abych dostal něco neutrálnějšího bez větších barevných posunů. Na druhou stranu by mě zase vyhovovala pomalejší emulze. Dá se hezky nadržovat bez strachu o pár vteřin přetáhnu a je to v pr...
P.S. FotoŠkoda - Tohle je docela zajímavé, ale pro mě už malé. Nakonec jsem stejně objednal odpoledne do zásoby po internetu, ale zatím nikdo neodpověděl, že je připraveno k odběru. Uvidím zítra.
http://www.fotoskoda...fb-20x2525-lesk
#10
Publikováno 17 leden 2011 - 20:48:36
#11
Publikováno 17 leden 2011 - 22:06:00
#12
Publikováno 18 leden 2011 - 08:52:52
od té doby co dělám s 30m rolí, šíře 50 mám po starostech, nařežu si formát jaký chci, většinou bez zbytečného odpadu, poměr stran dle negativu a cenově to vychází naprosto parádně.
Akorát bych se musel podívat, jestli tetenal dělá baryt...
#13
Publikováno 18 leden 2011 - 08:55:59
#14
Publikováno 18 leden 2011 - 09:09:59
S Fomou som nemal nikdy problémy - či už s kvalitou alebo s dodaním.
Kvalita je normálna, za tú cenu je super a dodanie vždy max. do týždňa. Ilford predávaný vo Fomei - super drahý a dodávka z vlastnej skúsenosti aj 3-5 mesiacov. Katastrofa.
Ešte raz hovorím, budme radi že tu Fomu máme.
#15
Publikováno 18 leden 2011 - 14:30:07
Po čechách je to ještě horší. Objednal jsem si u Fomei jako dovozce Ilfordu dva druhy papírů(obyč lesk baryt 24x30 a to samé warmtone), celkem tři krabice. Dvě krabice došly za půldruhého měíce a ta po té třetí zatím není ani stopy....
To jsi mě moc nepotěšil. Teď jsem objednal 24x30 v lesku od Fomei. Má být skladem a měl bych si vyzvednout v Bé Foto.
Nakonec mi tento formát bude stačit a kupodivu koukám, že v něm až tak velké cenové rozdíly nejsou. Naopak těch 30x40 se liší o cca 1000,-Kč což je docela darda. Jak to vypadá tak na výstavní formát už asi dělá hodně málo lidí a tak se jim to nevyplatí řezat nebo nějak nechápu ten cenový nárust.
Pokud objednávka do příštího týdne nevyjde tak holt Foma Variant 111 to bude jistit. Ještě jsem dnes u Jílka koukal na 131, ale tam bych asi musel vychytávat vývojku, abych dostal něco neutrálnějšího bez větších barevných posunů. Na druhou stranu by mě zase vyhovovala pomalejší emulze. Dá se hezky nadržovat bez strachu o pár vteřin přetáhnu a je to v pr...
P.S. FotoŠkoda - Tohle je docela zajímavé, ale pro mě už malé. Nakonec jsem stejně objednal odpoledne do zásoby po internetu, ale zatím nikdo neodpověděl, že je připraveno k odběru. Uvidím zítra.
http://www.fotoskoda...fb-20x2525-lesk
mi ta foma 131 v amalocu 6006 vychází tak jemně do zelena. sám bych nevěřil, že to snesu, ale je to fakt skvěle koukatelný. při umělym světle je to takřka neutrální, v zářivce pravda trochu zelenější, na dením jen mírný nádech.
#16
Publikováno 18 leden 2011 - 16:50:22
Nakonec mi tento formát bude stačit a kupodivu koukám, že v něm až tak velké cenové rozdíly nejsou. Naopak těch 30x40 se liší o cca 1000,-Kč což je docela darda. Jak to vypadá tak na výstavní formát už asi dělá hodně málo lidí a tak se jim to nevyplatí řezat nebo nějak nechápu ten cenový nárust.
Rekl bych, ze to znamena neco trosku jinyho. U vystavniho formatu jsou je vetsi poptavka po kvalite, takze si fotografove za ten rozdil radeji priplati. U mensich formatu, ktere nekdo chape treba jen jako "vetsi nahledy", tohle zrejme neplati, proto mensi rozdil.
#17
Publikováno 19 leden 2011 - 08:11:37
Nakonec mi tento formát bude stačit a kupodivu koukám, že v něm až tak velké cenové rozdíly nejsou. Naopak těch 30x40 se liší o cca 1000,-Kč což je docela darda. Jak to vypadá tak na výstavní formát už asi dělá hodně málo lidí a tak se jim to nevyplatí řezat nebo nějak nechápu ten cenový nárust.
Rekl bych, ze to znamena neco trosku jinyho. U vystavniho formatu jsou je vetsi poptavka po kvalite, takze si fotografove za ten rozdil radeji priplati. U mensich formatu, ktere nekdo chape treba jen jako "vetsi nahledy", tohle zrejme neplati, proto mensi rozdil.
Na tom asi též též něco bude. Něco jako film řezaný z kraje polevu nebude tak úplně košer jako ten z prostředka (zaručena stejná a rovnoměrná vrstva). Snad to tak dělají, jen mě ten nárust dost zarazil.
#18
Publikováno 19 leden 2011 - 08:27:01
#19
Publikováno 19 leden 2011 - 08:32:22
stálou kvalitou a dokonalým podáním polotónů. Využívaly jej jako jediný a
osvědčený materiál i specializované kriminalistické laboratoře. Brenner jej
stále nabízí v sortimentu ve výstavních formátech 30x40,40x50,50x60cm.
V poměru cena-kvalita se mi jeví jako optimální volba v nabídce trhu. Erik
#20
Publikováno 19 leden 2011 - 10:16:40
Nakonec mi tento formát bude stačit a kupodivu koukám, že v něm až tak velké cenové rozdíly nejsou. Naopak těch 30x40 se liší o cca 1000,-Kč což je docela darda. Jak to vypadá tak na výstavní formát už asi dělá hodně málo lidí a tak se jim to nevyplatí řezat nebo nějak nechápu ten cenový nárust.
Rekl bych, ze to znamena neco trosku jinyho. U vystavniho formatu jsou je vetsi poptavka po kvalite, takze si fotografove za ten rozdil radeji priplati. U mensich formatu, ktere nekdo chape treba jen jako "vetsi nahledy", tohle zrejme neplati, proto mensi rozdil.
Na tom asi též též něco bude. Něco jako film řezaný z kraje polevu nebude tak úplně košer jako ten z prostředka (zaručena stejná a rovnoměrná vrstva). Snad to tak dělají, jen mě ten nárust dost zarazil.
Tam nemusi byt rozdil v kvalite v ramci "stejnych" papiru jednoho vyrobce. Jde ciste o to, ze kdyz budu zacatecnik, ktery dela na mensi format papiru, pripadne kdyz budu zvetsovat nejake ne uplne dulezite fotky, tak si nebudu prilis ochoten priplatit za vetsi kvalitu (podobne, jako tu spousta lidi zkousi stredoformat na šangaje). To znamena, ze pokud chce kvalitnejsi vyrobce prodavat v tomto segmentu, musi s cenou podstatne niz, nez v segmentu vystavnich zvetsenin. Tam musi naopak jit s cenou niz producent mene kvalitnich papiru, protoze cenovy rozdil uz musi byt znacny, aby se vyplatilo riskovat celkovy vysledek (navic pri zvetsovani na mensi format jsou kvalitnejsi "data" - negativ se zvetsuje relativne mene, takze se nejspis nemusi tolik projevit ne/kvalita papiru).
Jinak s tou rozdilnou kvalitou v ramci jedne rady jednoho vyrobce by to stalo za vyzkouseni, byt myslim, ze v tom moc velke rozdily nebudou.
#21
Publikováno 19 leden 2011 - 13:04:01
50 ks. Základní cenu bez slevy má 1.225,- Kč.
V sobotu z 19 ks které jsem použil na třech byla špatně nanešená emulze.
Po vyvolání bílé fleky. Už to nekoupím.
Ilford je Ilford.
#22
Publikováno 19 leden 2011 - 14:06:49
Tak špatné prognózy zase nejsou.
Kentmere se dají sehnat.
http://www.acerfoto.cz/
Bohuzel ale nikoli ty uzasny Kentona a Bromide, posledni krabice jsem u acerfota nekdy loni sehnal ja. Tri krabice 24x30 50ks a jednu 30x40. Vic toho nemeli, byl jsem v kontaktu i s reditelkou prodeje primo v anglii. Nejdriv rikala, ze maji zasoby na osmnact mesicu bezneho prodeje, jenze jakmile skoncila produkce, supi se sletli a krome tech par krabic v koute skladu na mne nezbylo nic. I za ty jsem rad,to je jasny. Dostal jsem zadarmo i na ozkouseni ty VS fineprint, ale jeste jsem je nezkusil, je to pro mne novota.
#23 Jirinol
Publikováno 19 leden 2011 - 14:12:14
... jenze jakmile skoncila produkce, supi se sletli a krome tech par krabic v koute skladu na mne nezbylo nic.
může být dobré občas státi se supem.....
ovšem slušné papíry za přijatelnou cenu hledám taky už pěkných pár týdnů.... zatím marně.
#24
Publikováno 19 leden 2011 - 15:27:53
#25
Publikováno 19 leden 2011 - 18:19:17
#26
Publikováno 19 leden 2011 - 20:09:07
#27
Publikováno 19 leden 2011 - 20:25:19
#28
Publikováno 19 leden 2011 - 20:25:36
Nový Kentmere mají už citelný zásach chlapců od Ilfordu,typická modročerná poněkud ustoupila a jsou upraveny tak,aby ladily s vývojkou Multigrade. Varování - Fomaton LQN s těmito novými emulzemi velmi špatně spolupracuje - velmi příkré gradace...
#29
Publikováno 20 leden 2011 - 09:30:49
Z tohoto důvodu mám rád Fomu (i Fomabrom je v tomhle krásně pružnej) a Adox. Občas na něco sedne Kentmere (za rok jsem spotřeboval asi 20 listů 24x30, takže nic moc) a tím to tak hasne.
#30
Publikováno 20 leden 2011 - 14:09:44
Krasny dukaz toho, jak kazdemu vyhovuje neco jineho. Coz je ovsem krasne. Ja bych vsechny ostatni vyhazel, kdybych mohl misto nich mit Kentony (ty byly oproti Bromide trochu teplejsi).K těm současným Kentmere: Bohužel trpí Ilfordí nemocí projevující se tím, že jsou zoufale neochotné barevně reagovat na zvolenou vývojku. Stejně tak jsou mrchy necitlivé vůči hejbání kontrastem pomocí kvedlání, změny ředění vývojky a lokálního přihřívání. I úplné vemeno z nich vyrobí krásně standardizovanou sérii bez odchylek. Ale pokud jim chcete kecat do projevu, máte na bolehlav zaděláno.
Z tohoto důvodu mám rád Fomu (i Fomabrom je v tomhle krásně pružnej) a Adox. Občas na něco sedne Kentmere (za rok jsem spotřeboval asi 20 listů 24x30, takže nic moc) a tím to tak hasne.
#31
Publikováno 20 leden 2011 - 16:45:13
Krasny dukaz toho, jak kazdemu vyhovuje neco jineho. Coz je ovsem krasne. Ja bych vsechny ostatni vyhazel, kdybych mohl misto nich mit Kentony (ty byly oproti Bromide trochu teplejsi).K těm současným Kentmere: Bohužel trpí Ilfordí nemocí projevující se tím, že jsou zoufale neochotné barevně reagovat na zvolenou vývojku. Stejně tak jsou mrchy necitlivé vůči hejbání kontrastem pomocí kvedlání, změny ředění vývojky a lokálního přihřívání. I úplné vemeno z nich vyrobí krásně standardizovanou sérii bez odchylek. Ale pokud jim chcete kecat do projevu, máte na bolehlav zaděláno.
Z tohoto důvodu mám rád Fomu (i Fomabrom je v tomhle krásně pružnej) a Adox. Občas na něco sedne Kentmere (za rok jsem spotřeboval asi 20 listů 24x30, takže nic moc) a tím to tak hasne.
Nejenom teplejší, ale i ovlivnitelnější - sice jsem měl jenom jednu načatou škatuli z jakési pozůstalosti, ale i na té jsem si vyzkoušel, že byla radost s tím dělat. Dnešní Kentmere s tím ale nemá nic společného. U těch dnešních mám pocit, že by se standartně a neutrálně vyvolaly i kdybych na ně v misce namočil...
#32
Publikováno 20 leden 2011 - 22:52:33
Krasny dukaz toho, jak kazdemu vyhovuje neco jineho. Coz je ovsem krasne. Ja bych vsechny ostatni vyhazel, kdybych mohl misto nich mit Kentony (ty byly oproti Bromide trochu teplejsi).K těm současným Kentmere: Bohužel trpí Ilfordí nemocí projevující se tím, že jsou zoufale neochotné barevně reagovat na zvolenou vývojku. Stejně tak jsou mrchy necitlivé vůči hejbání kontrastem pomocí kvedlání, změny ředění vývojky a lokálního přihřívání. I úplné vemeno z nich vyrobí krásně standardizovanou sérii bez odchylek. Ale pokud jim chcete kecat do projevu, máte na bolehlav zaděláno.
Z tohoto důvodu mám rád Fomu (i Fomabrom je v tomhle krásně pružnej) a Adox. Občas na něco sedne Kentmere (za rok jsem spotřeboval asi 20 listů 24x30, takže nic moc) a tím to tak hasne.
Nejenom teplejší, ale i ovlivnitelnější - sice jsem měl jenom jednu načatou škatuli z jakési pozůstalosti, ale i na té jsem si vyzkoušel, že byla radost s tím dělat. Dnešní Kentmere s tím ale nemá nic společného. U těch dnešních mám pocit, že by se standartně a neutrálně vyvolaly i kdybych na ně v misce namočil...
Na teplejší hraní jsou Warmtony nebo Fomatony. Díky za info o "ilfordí nemoci". Tu teď naopak potřebuji. Sérii chci mít neutrální. Mám rozdělány i další věci, ve kterých chci dál v budoucnu pokračovat. Takže pokud se bude stále vyrábět a s tímto předpokladem, že když si koupím krabici papírů mohu očekávat určitý výsledek bude to super.
P.S. Opravdu jsem byl u Fomatónů zaskočen, když jeden večer mi lezly krásné hnědé fotografie a za týden ze stejné krabice bylo vše zelené. Chyba mohla být i u mě, ale z principu nemám rád náhodné jevy.
#33
Publikováno 21 leden 2011 - 11:21:32
Krasny dukaz toho, jak kazdemu vyhovuje neco jineho. Coz je ovsem krasne. Ja bych vsechny ostatni vyhazel, kdybych mohl misto nich mit Kentony (ty byly oproti Bromide trochu teplejsi).K těm současným Kentmere: Bohužel trpí Ilfordí nemocí projevující se tím, že jsou zoufale neochotné barevně reagovat na zvolenou vývojku. Stejně tak jsou mrchy necitlivé vůči hejbání kontrastem pomocí kvedlání, změny ředění vývojky a lokálního přihřívání. I úplné vemeno z nich vyrobí krásně standardizovanou sérii bez odchylek. Ale pokud jim chcete kecat do projevu, máte na bolehlav zaděláno.
Z tohoto důvodu mám rád Fomu (i Fomabrom je v tomhle krásně pružnej) a Adox. Občas na něco sedne Kentmere (za rok jsem spotřeboval asi 20 listů 24x30, takže nic moc) a tím to tak hasne.
Nejenom teplejší, ale i ovlivnitelnější - sice jsem měl jenom jednu načatou škatuli z jakési pozůstalosti, ale i na té jsem si vyzkoušel, že byla radost s tím dělat. Dnešní Kentmere s tím ale nemá nic společného. U těch dnešních mám pocit, že by se standartně a neutrálně vyvolaly i kdybych na ně v misce namočil...
Na teplejší hraní jsou Warmtony nebo Fomatony. Díky za info o "ilfordí nemoci". Tu teď naopak potřebuji. Sérii chci mít neutrální. Mám rozdělány i další věci, ve kterých chci dál v budoucnu pokračovat. Takže pokud se bude stále vyrábět a s tímto předpokladem, že když si koupím krabici papírů mohu očekávat určitý výsledek bude to super.
P.S. Opravdu jsem byl u Fomatónů zaskočen, když jeden večer mi lezly krásné hnědé fotografie a za týden ze stejné krabice bylo vše zelené. Chyba mohla být i u mě, ale z principu nemám rád náhodné jevy.
Chyba byla v nekonstantním procesu - pokud nedodržím postup (i teploty, vyčerpanost lázní, ...), nebudu mít žádaný výsledek. A nejsou jenom na teplé hraní - s trochou péče se dá Fomabrom i Fomatone vyvolat klidně i na modro (nemluvím o tónování). Prostě Foma dělá víceméně klasickou fotografickou emulzi, která se taky podle toho chová a reaguje na zpracování. Ilford a spol dělají něco, co připomíná instantní polívku - polejt, zamíchat a standardizovaný blaf je na světě.
#34 Jirinol
Publikováno 21 leden 2011 - 15:07:35
Docela mě překvapila vstřícnost majitele obchodu, který mi po předchozím telefonu a domluvě, kde mi to může předat, před 10 minutami dovezl celou zásilku do práce, a ještě víc mě překvapila velmi příjemná cena, poděleno na 1 ks: A4=10,33, 30x40=29,60, 40x50=45,20.
K tomu mi dovezl pár vzorků Warmtone a Select na vyzkoušení, takže jsem zvědav.
#35
Publikováno 21 leden 2011 - 18:05:50
Před hodinou a půl jsem si objednal u dodavatele pár barytů Kentmere VC Fineprint, abych mohl konečně po dlouhé době něco ze svých archivů v rozpětí skoro 40let nasnímaných něco nazvětšovat a jako úplné vemeno (jak říká jeden kolega) dosáhnout jakž takž standartních výsledků.
Docela mě překvapila vstřícnost majitele obchodu, který mi po předchozím telefonu a domluvě, kde mi to může předat, před 10 minutami dovezl celou zásilku do práce, a ještě víc mě překvapila velmi příjemná cena, poděleno na 1 ks: A4=10,33, 30x40=29,60, 40x50=45,20.
K tomu mi dovezl pár vzorků Warmtone a Select na vyzkoušení, takže jsem zvědav.
poprosim potom napisat sem nejake hodnotenie a dojmy z toho papiera
akurat sa rozhliadam co a hlavne kde nakupit ...
#36
Publikováno 21 leden 2011 - 19:12:57
#37
Publikováno 21 leden 2011 - 19:20:03
poprosim potom napisat sem nejake hodnotenie a dojmy z toho papiera
akurat sa rozhliadam co a hlavne kde nakupit ...
Tak, abych na něho jenom neplul:
Ten papír je takovej krásně sametovej (používal jsem u matnější verzi) a má krásně jemnou tonalitu. Člověk si musí dávat majzla na to, aby neuplácal šedivku - ten papír k tomu vyloženě svádí. Ale umí i pěknou černou.
Nekombinovat s metolovejma portrétníma vývojkama, pokud nemáte můj vkus - hluboké černé se ani nepřiblížíte.
Pozor na kvalitu negativu - papír funguje slušně do gradace 3. Při tvrdší filtraci už je nárůst kontrastu docela malej - chyby negativu v tomhle směru už nezachráníte.
Naopak na měkkém konci je to dokonalost sama - Foma se může jít zakopat.
Nejlepší mi tenhle papír přijde na takové ty klidné jemné člověčí scény - na architekturu a brilantní krajinky bych to nepoužíval.
#38
Publikováno 21 leden 2011 - 20:17:34
#39
Publikováno 21 leden 2011 - 20:39:18
V GD-L to funguje jedna radost. Volal jsem to v 1+3, vyvolávací čas tak 4 minuty. Černá jak uhlí, krásná tonalita.
#40
Publikováno 21 leden 2011 - 20:50:03
V tom případě jsi na správné adrese. Neutrální to bude, i kdybys nechtěl. Dokud se ti nepodaří vyplodit podvolaný negativ, tak by neměl být problém.
V GD-L to funguje jedna radost. Volal jsem to v 1+3, vyvolávací čas tak 4 minuty. Černá jak uhlí, krásná tonalita.
vyborne, dik, uz ich len zohnat
#41
Publikováno 8 březen 2011 - 13:57:35
Ilford - Paráda, krásná bílá podložka. Dobře se s papírem pracuje. Hezké polotóny.
Kentmere - Opět paráda, podložka o poznání tenčí a ne tak urputně bílá v porovnání s Ilfordem. Jinak se nebojte, bílá je. Krásná práce s papírem a hezké polotóny. Tvrdé gradace jsem zatím nezkoušel, ale papíry by měli být vylepšeny od starších original kentmere i v této oblasti.
Co dodat. Jen cena Ilfordů a dostupnost rozumných balení je na ... Takže Kentmere se stanou prim na zvětšeniny v šedém tónu a Foma na hnědé tóny - Fomatone 542 II Chamois.
#42
Publikováno 4 listopad 2011 - 12:35:22
je to exponovano tak ze stiny pod zeleni byly umisteny do paty a svetla v hornim okne co se vejdou, tj nejtmavsi mista kolem -3EV a zed nahore kolem okna +2 az +2.5EV. Exponovano na Acros jako EI 80 a volano 10min v D76.
cernota cerne je srovnatelna, nicmene fomabrom je zkratka tvrdsi - bohuzel nemam mekkou gradaci abych to srovnal - takze prvni obrazek je tak aby cerna byla cerna ale ukazala stejne nejtmavsi detaily - druhy obrazek je ilfobrom - treti pokus co zbyde v cernejch pokud udelam kresbu v te zdi.
Asi by to slo resit zkracenim vyvolavani na 8minut ale co by pak zbylo v cernych - musel bych to exponovat jeste vic treba EI 50. Zkusil bych jeste Ilfordi multigrady ale nemam filtry na klasicky zvetsovak...
#43
Publikováno 4 listopad 2011 - 13:02:23
#44
Publikováno 4 listopad 2011 - 13:16:19
Koukam ze v prohlizeci to k zapeklo detaily v cernych, ve photoshopu to vypada spravneji.
#45
Publikováno 7 listopad 2011 - 10:26:42
#46
Publikováno 9 listopad 2011 - 11:49:03
Ta chemie je porad stejna, nebo aspon ty prisady. Spis to je rukama a i tim ze fotim na svitek, a tam je sest policek a kazdy je trochu jiny. Asi tedy nema smysl trapit se s pevnou gradaci a zakoupit multigradacni filtry pro magnolar...Kdyby ti ilfordi nebyli tak zku_veně drazí. Takto nezbývá, než dohnat strašlivou chemií to, co nezvládl výrobce...
#47
Publikováno 9 listopad 2011 - 11:59:49
to by ma celkom zaujimalo, ja s nimi troska robievam a velmi mi vyhovuju. Daju sa u nas zohnat za fajn cenu. Mate s nimi dakto skusenost?
#48
Publikováno 23 listopad 2011 - 15:48:29
#49
Publikováno 23 listopad 2011 - 16:51:29
A pak co do kvality to bude v rozsahu zcernani, nevím presne, jak se to oznacuje
#50
Publikováno 23 listopad 2011 - 19:55:24
1 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 1 návštěvníků, 0 anonymních