Publikováno 28 březen 2011 - 06:57:52
Ondro, souhlasím s tím, co napsal Kraken i Michal, hlavně s tím, co navrhuje Michal o falešném světelném zdroji a přechodovém filtru (Pokud žárovka - silný bodový světelný zdroj - v obrazu má opravdu být, mám trošku obavy z toho, co ti udělá s celkovým kontrastem zbytku a toho, o co vlastně v obraze půjde - tj. tělo v místě, kde se flaring objektivu projeví nejvíce, přechodový filtr tu bude ovšem možná dalším zdrojem odlesků a snížení kontrastu v bodovém protisvětle).
Určitě bych si nejprve pohrál a zkoušel takovouto kompozici a světlo nanečisto, bez modelky, třeba jen s kusem obdobně světlého hadru, vyvolával, zvětšoval (u tebe asi skenoval), a až bych měl nastavení a zpracování odladěno, pozval bych si teprve dívčinu na focení.
dívám se na to takhle: Pokud budeš svítit jen jednou žárovkou, kterou budeš mít přímo v obraze (bezi silnější nasvětlení obrysů těla silnějším zdrojem v komínku, bleskem za clonou, apod., obávám se, že na snímku bude pouze žárovka jako velký rozhozený flek a obrys těla v šedi jejích odlesků uvnitř objektivu. Mezi jasem té žárovky a těla jí nasvětleného bude určitě obrovský rozdíl.
Zkus to, nápady jsou od toho, aby se realizovaly.
Vzít na tohle plus-x, podexponovat a mačkat z něho nemožné pushem v D-76 - nevím, jestli je to nejlepší nápad... samozřejmě záleží na tom, jaké celkové vyznění snímku nosíš v představě, pokud chceš mít tvrdé zpracování jen s liniemi nasvětlenými protisvětlem, proč ne.