Přejít na obsah


Fotka

V čem volat Tri-X 400@1600


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
32 odpovědí na toto téma

#1 Folkenstein

Folkenstein

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 126 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 3 říjen 2011 - 22:12:08

Než mne začnete pranýřovat už jen za ten předmět - vím že tohle se tu řešilo už natisícekráte, leč já si nemohu pomoci. Už sem zkusil ledasco a pořád je to mizérie. V rodinalu je to tak nejvejš na print 18x24, v D-76 1:1 jsem to vykoupal (oproti digitaltruthem inzerovanejm 13,25 minutám) 13,5, 20 stupňů, překlápění první půlminutu a pak 3x překlopit každou půlminutu (častější překlápění=vetší kontrast, nebo né?)Výsledek? neuvěřitelně nekontrastní a totálně tmavej negativ (foceno na Canon EOS 30).
Další pokus: ID-11, 1:1, 14,5 min. oproti udávanejm 13,25, 20 stupňů překlápění totožné, výsledek: viz výše...

3. pokus tri-x 400@3200, id-11, stock, 12,5 min.(!!!) oproti udávanejm 11-ti, překlápění celou první minutu, pak 10s každou minutu, 20 stupňů. výsledek? zase neuvěřitelně nekontrastní a tmavej negativ...

tak já už nevim!!? kde může bejt chyba? přece nemůžou soudruzi už X let na digitaltruth i na krabicích d-76 a id-11 udávat špatný čísla, né?!
mám teď dofocenej ještě jeden na 1600 a už ho hrozně potřebuju vyvolat dobře...

help mí, plííís...!
  • 0

#2 berraneck

berraneck

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 176 příspěvků(y)
  • LocationPraha/Vsetín
Reputace: 229

Publikováno 3 říjen 2011 - 22:17:10

totálně tmavý negativ = převoláváš

zkrať dobu vyvolávání
měř lépe
použij jinou vývojku - já to máchám v atomalu
  • 0

#3 Folkenstein

Folkenstein

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 126 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 3 říjen 2011 - 22:22:50

Aha, já se vyjádřil špatně - myslel sem tim, že kontakt z negativu vylejzá totálně tmavý a nekontrastní, negativ je tedy naopak enormě světlý...
  • 0

#4 milosm

milosm

    Tlampač (grafoman)

  • Předplatitel
  • 1 801 příspěvků(y)
Reputace: 2 174

Publikováno 3 říjen 2011 - 22:28:55

ilford dd-x
pouzi data z digital truth
odporucam 20 stupnov (neprepocitavat na vyssie teploty)

mnou pouzivane. vysledok asi to najlepsie co sa da z trix@1600 dostat
  • 0

#5 morgien

morgien

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 87 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 4 říjen 2011 - 07:19:22

Zatial sa mi nestalo, ze by DevChart sklamal, tak mu celkom verim.
V D-76 som mal velmi dobre vysledky, z toho co pises mi to skor pripada, ze to mas podexponovane.
  • 0

#6 ďuroT

ďuroT

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 783 příspěvků(y)
  • LocationBA, SK
Reputace: 373

Publikováno 4 říjen 2011 - 07:21:37

Diafine 24 stupnov
  • 0

#7 Lavicka

Lavicka

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 143 příspěvků(y)
Reputace: 4

Publikováno 4 říjen 2011 - 07:56:32

Jen jestli nemáte nadměrné očekávání, push tri-x a dělat pak z toho velkoformátní zvětšeniny. Já mám s tri-x a 1600 v r-09 dle digitaltruth dobré zkušenosti, ale má to své hranice použitelnosti, rozhodně to není lepší varianta než rovnou koupit třeba film 3200 ASA. Fotky z toho dělám tak 13x18. Při zpracování tri-x v r-09 jsem zatím nenarazil na naprosto žádné potíže, je to blbuvzdorný druh filmu. PL
  • 0

#8 Folkenstein

Folkenstein

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 126 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 4 říjen 2011 - 08:20:41

No to je mi jasný, že z toho nebudu dělat metrový zvětšeniny... a 3200 už je fakt extrém - to byl spíš takovej pokus... ale zas sem viděl na netu z 3200 velmi zajímavý fotky (i když jeden nikdy neví, jestli to neni dorovnaný softwareově...) spíš mi jde o ten push na 1600. a ta podexpozice - no, taky uz me to napadlo, ale na druhou stranu je to měřený tou EOS třicítkou, která mi vždycky měřila velmi dobře...
V R09 sem to koupal jednou a je fakt, že kontakt z toho vypadá výborně (jenže zas to bylo 1:25, takže to zrno ještě poskočilo a z toho už se vážně nedá moc zvětšovat...)
no tak já teda nevim...:-(
  • 0

#9 Lukas_87

Lukas_87

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 730 příspěvků(y)
  • LocationLondyn, UK
Reputace: 54

Publikováno 4 říjen 2011 - 08:30:23

exponuj jako 1600 a vyvolej to podle časů pro 3200.
d-76 (respektive id-11) bych použil neředěnou.

p.s.: snažit se poznat rozdíl mezi 13,5 a 13,25 minut je vopravdu blbost.
  • 0

#10 achernar

achernar

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 060 příspěvků(y)
Reputace: 378

Publikováno 4 říjen 2011 - 09:02:05

Ono by bylo potreba vedet, jaky sceny a za jakyho svetla jsi fotil. Takhle jsem tri-x pushoval nekolikrat a volal v D76 stock podle tabulky, preklapet imrvere, zadny vterinovy chytraceni. Podle popisu to opravdu vypada, ze to mas podexponovane. Kdysi jsem mel kieva, rozesrala se mi zaverka a fotky, za ktery jsem mel dostat zaplaceno, jsem misto pulvterinou fotil stopetadvacetinou. Machal jsem to trictvrte hodiny v d76 ohraty na skoro 30 stupnu a fotky jsem z toho udelal. Jasne ze ne dokonaly, ale pouzitelny pro ten ucel (nocni rej u ohne). Nekde mas neco blbe. Tri-x sice neni zadnej typickej pushovaci film, i kodak sam ucadi, ze pro pushproces moc neni, ale snese opravdu dost a dve clony nejsou tolik, abys to nezachranil. Vzal bych na to Microphen stock a musis z toho udelat pouzitelnou fotku.
  • 0

#11 Corvus

Corvus

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 438 příspěvků(y)
Reputace: 8

Publikováno 4 říjen 2011 - 09:13:46

Tri-x sice neni zadnej typickej pushovaci film, i kodak sam ucadi, ze pro pushproces moc neni, ale snese opravdu dost a dve clony nejsou tolik, abys to nezachranil.


hm? ja som bol v tom ze je to prave vhodny film na push a kodak tak aj pise v datasheete

TRI-X 400 Film is recommended for push-processing
applications.


  • 0

#12 berraneck

berraneck

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 176 příspěvků(y)
  • LocationPraha/Vsetín
Reputace: 229

Publikováno 4 říjen 2011 - 09:21:40

a ta podexpozice - no, taky uz me to napadlo, ale na druhou stranu je to měřený tou EOS třicítkou, která mi vždycky měřila velmi dobře...

mno a víš, co měříš? neznám měření EOS30 a jeho spolehlivost v podmínkách umělého/špatného osvětlení, ale tady je třeba měřit více pečlivě a v případě umělého světla přidat 1clonu pro kompenzaci rozdílu citlivosti měření a filmu.

jináč z mých pokusů TriX@1600či3200 jsem vynašel poznatek, že expozice a převolání nikdy není málo. což víceméně platí pro všechny situace citlivý film+špatné osvětlení - nikdy jsem nepřeexponoval:)
  • 0

#13 Jirinol

Jirinol
  • Guests
Reputace: 0

Publikováno 4 říjen 2011 - 09:27:38

Tri-x sice neni zadnej typickej pushovaci film, i kodak sam ucadi, ze pro pushproces moc neni, ale snese opravdu dost a dve clony nejsou tolik, abys to nezachranil.


hm? ja som bol v tom ze je to prave vhodny film na push a kodak tak aj pise v datasheete

TRI-X 400 Film is recommended for push-processing
applications.


osobní názor: tri-x je relativně dost kontrastní film, push v konfekci, která dává normální kontrast při volání na jmenovitou citlivost, kontrast ještě hodně nažene - světla na trix při převolání černají velmi ochotně. Takže pro push-procešs je potřeba asi měkce pracující vývojku, která zvyšuje citlivost a při převolávání nevyhání moc kontrast, jak praví Achernar, např. Microphen.
p.s. včera jsem zkusil RAF Pyro-metol (viz Bzenčákův článek) na 400 negativ focený na EI3200 v noci z ruky. Negativ vypadá zajímavě, zítra budu znát už co vyleze po zvětšení. Vývojka je to jednoduchá a obsahuje dostupné ingredience.

Tvůj popsaný výsledek těžko hodnotit ze slov, chtělo by to vidět negativ.
  • 0

#14 Jirinol

Jirinol
  • Guests
Reputace: 0

Publikováno 4 říjen 2011 - 09:47:13

ještě dovětek - možná důležitý:

Kodak filmy (still-photo Plus-x, Tri-x, i cine-filmy Plus-x, Double-x) mají jednu vlastnost společnou: spektrální citlivost.
Tyto filmy jsou velmi citlivé k modrému spektru, méně citlivé k červenému. Že z toho vyleze nádherně podaná pleť, je všeobecně známo. Málokdo si uvědomuje, že při umělém osvětlení (žárovka či halogen, zdroje které dávají vlastně červené světlo a málo modré (a UV), při focení na nominální citlivost udávanou pro denní světlo dojde vlastně k podexpozici, a to dost značné.
Proto kodak u svých filmů uvádí citlivost jak pro denní světlo, tak umělé - žárovkové (tungsten). Tato se liší docela rapidně, téměř 1 EV a to je udávané s opatrností.
Zkus na jeden proužek filmu Tri-X nafotit při stejném způsobu měření a na stejnou měřenou citlivost pár snímků při denním světle a pár snímků jen při žárovkovém osvětlení, hned ti bude jasný rozdíl.

Z tohoto důvodu (a po vlastním ověření) Kodak filmy používám pouze na denní světlo, pro umělé osvětlení (interiéry, hospody, noční ulice) láduju do foťáčku filmy, který mají spektrální citlivost naprosto opačnou (například Ilford filmy vlastně všechny), takže umělé světlo jim z citlivosti neubírá vůbec nic.

Následující odstaveček sice se netýká přímo Tri-Xe, ale pro doplnění informace si jej neodpustím, pardon:
Existuje pár filmů, které jsou citlivé až za hranici červeného světla, cca do 720-730nm, a ty jsou pro umělé osvětlení a push-proces na hodně vysoké citlivosti více než vhodné (většinou se označují jako surveillance filmy, protože pochytají hodně i z téměř tmy a byly vyvinuty pro dopravní a bezpečnostní kamery s cílem dosáhnout čitelnosti a rozpoznání obličejů atd. ve velmi složitých světelných podmínkách (velký rozsah jasů snímané scény spoře osvětlené)
Na to, co poberou tyto filmy, Tri-X díky své citlivosti k různému spektru světla nedosáhne ani náhodou.
  • 0

#15 RHx

RHx

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 5 702 příspěvků(y)
  • LocationHK
Reputace: 386

Publikováno 4 říjen 2011 - 10:04:50

Zkus na jeden proužek filmu Tri-X nafotit při stejném způsobu měření a na stejnou měřenou citlivost pár snímků při denním světle a pár snímků jen při žárovkovém osvětlení, hned ti bude jasný rozdíl.

to jsou veelmi důležité informace, pro trix s klasickou žárovkou jsem při push vždycky clonu při expozici přidával
já se v těch vlnových délkách neorientuju, doba přináší všelijaké ničemnosti - jednou je ta, že žárovky už pomalu mizí a jsou nahrazené úspornými zářivkami - bohužel i v hospodách
světlo je divné, ale na druhou stranu je to okolnost expozičně přívětivější protože podle mě je film na tu zářivku citlivější než na obyčejný vlákno klasické žárovky
= potíž s trixem při push je o něco menší než před lety
  • 0

#16 Folkenstein

Folkenstein

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 126 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 4 říjen 2011 - 10:25:02

To jsou ale zajímavosti o té spektrální citlivosti - o tom sem neměl ani páru. ale přece - ty 2 tri-x@1600 o kterých hovořím byly oba foceny při denním světle, přičemž jeden téměř celý venku (při velmi kontrastním světle) a druhý jsou akty uvnitř, osvětlené jen světlem z okna. uznávám, že to bylo spíše spontánní a měření sem nechal plně na foťáku a to světlo asi až tak kontrastní nebylo - tam jsem asi clonu ubrat mohl... ale ten film volaný v rodinalu jsou taktéž akty, focené v tomtéž pokoji při podobném světle a film je krásný (jenže tak zvětšeniny 13x18...:-()
  • 0

#17 RHx

RHx

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 5 702 příspěvků(y)
  • LocationHK
Reputace: 386

Publikováno 4 říjen 2011 - 13:23:25

no při push u denního kontrastního světla normálně venku se musí opatrně
i když jsi to měřil vyspělým tělem s chytrým měření těžko říct co ti nakonec aparát - automat - naměřil
já jsem pár desítek kinotrixů na 1600 protahl, ale skoro vše při umělém světle
pro denní ostré bych musel chvíli hloubat a udělal si nějakej test
pro push i normální volání kinotrixu používám A 49 1+1 je to s trixem hodně tolerantní kombinace ále každému nesedí
  • 0

#18 Jirinol

Jirinol
  • Guests
Reputace: 0

Publikováno 4 říjen 2011 - 13:26:02

pro push i normální volání kinotrixu používám A 49 1+1 je to s trixem hodně tolerantní kombinace ále každému nesedí

tohle je hodně fajnová kombinace pro můj šmak.
  • 0

#19 gorg42

gorg42

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 1 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 4 říjen 2011 - 17:58:03

Bezne volam triX@1600 v Excelu stock -> 9 minut. A nemam s tim problem. Zvetsuju ale max 18x24.
  • 0

#20 Nemexis

Nemexis

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 12 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 1 říjen 2016 - 20:23:03

Zdravim ve spolek,

co říkáte na vyvolávání Tri-X 400@1600 v HC-110? Když jsem používal dilution B, tak to bylo otřesný a prakticky nepoužitelný, ale teoreticky by to v nižších koncentracích (dilution H) už mohlo jít. Máte s tím někdo zkušenosti? A co stand vyvolání v R09? Nebo je nejlepší jít na jistotu a vymáchat to v Microphenu?


  • 0

#21 keko

keko

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 3 066 příspěvků(y)
  • LocationSlovakia, Juzna 1, 900 42 Alzbetin Dvor
Reputace: 1 035

Publikováno 1 říjen 2016 - 22:16:27

Zdravim ve spolek,

co říkáte na vyvolávání Tri-X 400@1600 v HC-110? Když jsem používal dilution B, tak to bylo otřesný a prakticky nepoužitelný, ale teoreticky by to v nižších koncentracích (dilution H) už mohlo jít. Máte s tím někdo zkušenosti? A co stand vyvolání v R09? Nebo je nejlepší jít na jistotu a vymáchat to v Microphenu?

D-76 neriedena! Rozhodne iba neriedena!

Casy su na:

http://www.digitaltr...rch&TempUnits=C


  • 0

#22 Nemexis

Nemexis

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 12 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 2 říjen 2016 - 18:50:53

A R09 nebo HC-110 za zmínku tedy vůbec nestojí?


  • 0

#23 Luigi

Luigi

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 848 příspěvků(y)
  • LocationTábor
Reputace: 197

Publikováno 2 říjen 2016 - 19:42:37

Jo, jít na jistotu a vymáchat to v DD-X. Tak jsem to udělal já dle rady tady místních borců a povrdilo se, že na Trix asi lepší kombinace není. Mrkni na můj příslěvek "Sinagoga v Polné", tam je vše Trix na 1600 a v DD-X, a to poprvé co jsem to zkusil.Tož tak, zadřec Luigi :shock:


  • 0

#24 keko

keko

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 3 066 příspěvků(y)
  • LocationSlovakia, Juzna 1, 900 42 Alzbetin Dvor
Reputace: 1 035

Publikováno 2 říjen 2016 - 20:40:32

A R09 nebo HC-110 za zmínku tedy vůbec nestojí?

Stoji. Ale ked to chces dobre, potom su na tahanie citlivosti vhodne vyvojky. Niektore su napisane pre moderne filmy a dobre tahaju aj tie tradicne (DD-X, T-Max Dev), a potom tie dobre PUSHujuce tradicne vyvojky pre tradicne filmy. Dobre PUSHujuca vyvojka a vyvojka dobre vyuzivajuca citlivost filmu nie su totozne ...

Paradoxne najlepsie PUSHuje D-76 neriedena. Podobene ID11.

Pytal si sa, bolo ti odpovedane.

HC110 ma fantasticke vyhody, to iste aj R09. Ale skusenosti ukazuju, ze PUSH a Tri-X rovna sa neriedena D-76.

----------------------------

Este treba vediet, ze sa pletu filmy Tri-X stare (oznacuju sa TX) a tie novsie (oznacuju sa 400TX). Rozna Tri-X - rozne vyvolavacie casy. Na nestastie existuju este TXP, Teda Tri-X s citlivostou 320. Sem-tam sa este moze objavit nejaky svitkac, ale ploche filmy od 4x5" sa ine ani nerobia


  • 0

#25 Nemexis

Nemexis

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 12 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 3 říjen 2016 - 06:21:16

Diky moc za vycerpavajici odpovedi, moc si jich cenim :) Ted akorat rozhodnout mezi DD-X a D-76. Asi si hodim minci :D

Jeste jednou diky moc! :)
  • 0

#26 Luigi

Luigi

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 848 příspěvků(y)
  • LocationTábor
Reputace: 197

Publikováno 3 říjen 2016 - 09:19:06

Diky moc za vycerpavajici odpovedi, moc si jich cenim :) Ted akorat rozhodnout mezi DD-X a D-76. Asi si hodim minci :D

Jeste jednou diky moc! :)

Jen aby se ti ta mince nezakutálela, to bys pak nemusel mít na tu DD-X - ha, ha - drahota DD-X je tady dost diskutovaná. Ale není to zase až tak zlé, když vezmeš v potaz film za 150 Kč, tak 17,- Kč za vyvolání (to je moje cena při vyvolání 4ks na 1,2 dcl stocku/600,- Kč flaška- co na to použiju..) je podle mne vzhledem k výsledku přiměřené -  Zdařec Luigi :shock:


  • 0

#27 Nemexis

Nemexis

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 12 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 3 říjen 2016 - 09:34:14

Diky moc za vycerpavajici odpovedi, moc si jich cenim :) Ted akorat rozhodnout mezi DD-X a D-76. Asi si hodim minci :D
Jeste jednou diky moc! :)

Jen aby se ti ta mince nezakutálela, to bys pak nemusel mít na tu DD-X - ha, ha - drahota DD-X je tady dost diskutovaná. Ale není to zase až tak zlé, když vezmeš v potaz film za 150 Kč, tak 17,- Kč za vyvolání (to je moje cena při vyvolání 4ks na 1,2 dcl stocku/600,- Kč flaška- co na to použiju..) je podle mne vzhledem k výsledku přiměřené -  Zdařec Luigi :shock:

To je asi taky duvod, proc nakonec pro tenhle pokus koupim D-76 :D a Jezisek snad donese DD-X :D
  • 0

#28 keko

keko

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 3 066 příspěvků(y)
  • LocationSlovakia, Juzna 1, 900 42 Alzbetin Dvor
Reputace: 1 035

Publikováno 3 říjen 2016 - 10:38:39

Ak fotis Tri-X, alebo HP5, ci FP4, nemusi byt DD-X ziadnym prinosom. Snad len, ze je jednoduchsia priprava.

Ak fotis Delty, alebo T-Maxy, potom vyvojky pre moderne filmy su temer nevyhnutnostou. T.j. DD-X, T-Max Dev, pripadne praskovy X-Tol.

Ak fotis na to E.I., co je napisane na krabicke, potom sa da vyvolavat v comkolvek.

Naopak, ked chces vyvolavat v "nejakej" vyvojke - napr DIAFINE, CAFENOL, je potrebne starostlivo vybrat film a potom na neho fotografovat pri osporucanom (este lepsie - vyskusanom) E.I. Napri Tri-X kinofilm vyvolavam v DIAFINE casto a vtedy Tri-X fotim na E.I.1250.

Ale ked Jezisek DD-Xky nosi, potom do toho netreba vrtat.


  • 1

#29 Erik Kurach

Erik Kurach

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 222 příspěvků(y)
Reputace: 902

Publikováno 3 říjen 2016 - 11:20:15

Vážený kolego, keko, naprostý souhlas. Údaje, které jsou spolehlivě prověřeny pro individuální sestavu řetězce od exposimetru po teploměr a teplotní toleranci a režim pohybu při zpracování negativu, včetně tak odlišných vlastností světelných skříní jednotlivých zvětšovacích přístrojů nelze jen tak zevšeobecňovat. Záleží i na ztrátách kontrastu, způsobených vlastnostmi jednotlivých fotografických komor. Časy jsou velmi individuální, stejně jako praktická citlivost filmu pro určitou vývojku, odvíjející se významně i od poměru kontrastu fotografované scény. V délce kinofilmu, obsahujícím chaotickou směs záběrů, exponovaných za velmi rozdílných hodnot kontrastu osvětlení, je jedinou cestou nějaký kompromis. Tematická práce, kde lze předpokládat individuální korekci pro určitý materiál a způsob vyvolání lze pouze doporučit, jako cestu, vedoucí k předvídatelnému výsledku. Drahý materiál si zaslouží poučený přístup k jeho zpracování. Preferuji Tetenal Emofin, který osobně považuji za velmi jednoduše použitelnou a dokonale pracující vývojku.

S pozdravem: "Starý Jezevec" Erik   


  • 0

#30 HonzaP9

HonzaP9

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 59 příspěvků(y)
  • LocationPraha Čakovice
Reputace: 24

Publikováno 3 říjen 2016 - 12:30:06

...

Tyto filmy jsou velmi citlivé k modrému spektru, méně citlivé k červenému. Že z toho vyleze nádherně podaná pleť, je všeobecně známo. Málokdo si uvědomuje, že při umělém osvětlení (žárovka či halogen, zdroje které dávají vlastně červené světlo a málo modré (a UV), při focení na nominální citlivost udávanou pro denní světlo dojde vlastně k podexpozici, a to dost značné.
Proto kodak u svých filmů uvádí citlivost jak pro denní světlo, tak umělé - žárovkové (tungsten). Tato se liší docela rapidně, téměř 1 EV a to je udávané s opatrností.
 

...

 

Ano ano, tímhle jsem si taky kdysi nevědomky zkazil několik roliček Tri-X. Kombinace podzimního podvečera a žlutého filtru, případně žlutě vymalovaná místnost osvětlená 40W žárovkami byly kombinace tak vražedné, že jsem to nakonec ani nezvětšoval...


  • 0

#31 tomasblaha

tomasblaha

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 171 příspěvků(y)
  • LocationVelké Přílepy
Reputace: 32

Publikováno 4 říjen 2016 - 20:53:28

Diky moc za vycerpavajici odpovedi, moc si jich cenim :) Ted akorat rozhodnout mezi DD-X a D-76. Asi si hodim minci :D

Jeste jednou diky moc! :)

Ahoj, T-Rix 400@1600 vyvolávám v D-76 Stock 10 minut při 20 stupních. 1.minutu překlápím a pak každou další cca 3x překlopím. Ustálení 5 minut v Ilford Rapid Fixer a pak cca 10 minut praní. Leze to parádně. Tom


  • 1

#32 Doktor

Doktor

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 179 příspěvků(y)
Reputace: 49

Publikováno 1 říjen 2019 - 18:01:21

Zdravím,

nezkoušel jste někdo porovnávat rozdíl v push volání Tri-Xu @ 1600 v (semi)stand Rodinalu a XTOLu (Excelce)? Předpokládám že z Rodinalu vyleze větší ale ostřejší zrno, ale co můžu čekat od tonality a např. od podání stínů?


  • 0

#33 keko

keko

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 3 066 příspěvků(y)
  • LocationSlovakia, Juzna 1, 900 42 Alzbetin Dvor
Reputace: 1 035

Publikováno 1 říjen 2019 - 18:44:06

Diafine je jedna dobra volba. ZIadne obavy.
D-76 neriedena je druha dobra volba.
Ale Tri-X je tak dobry film, ze vyvolat ho ide v comkolvek. Teda i na E.I. 1600.


  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních