Přejít na obsah


Fotka

Problém s Fomadonem R09


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
69 odpovědí na toto téma

#1 Okusdal

Okusdal

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 45 příspěvků(y)
  • LocationOstrava
Reputace: 0

Publikováno 29 prosinec 2011 - 08:29:36

Zdravím Pánové,
jsem více či méně začátečníkem v tomto oboru avšak po uspěšném vyvolání prvních svitku jsem se nyní dostal k prvním problémům, kterým nemohu přijít na kloub.

Na negativní proces používám vývojku Fomadon R09. Svitky, které jsem v ní pral byly značky Fomapan 100. Problém je. že po vyprání dle časů uvedených v tabulkách (7-9 minut) a při teplotě taktéž odpovídající teplotě v tabulkách (20-22 stupňů Celsia) při poměru 1+50 dílů vody. Výsledek nebyl dle očekávání, ale negativy byly velmi světlé, nemyslim si že by to bylo chybou fotoaparátu protože kresba která je takřka znatelná je vidět ostře. Uvažoval jsem nad špatnou vývojkou, ale ta má expiraci až někdy kolem roku 2013.

Nevím čím tento problém mohl vzniknout proto se na vás obracím o radu. Předem díky za odpovědi.
  • 0

#2 Punkomat

Punkomat

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 187 příspěvků(y)
Reputace: 155

Publikováno 29 prosinec 2011 - 08:47:14

Nevím,jestli je to příčinou zrovna tvého problému,ale mně učitel ve škole doporučoval prodloužit fomácké časy,které foma uvádí pro své filmy, asi o dvacet procent,protože podle jejich časů to vychází slabě kryté.
  • 0

#3 Tilberien

Tilberien

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 327 příspěvků(y)
  • LocationLouny
Reputace: 107

Publikováno 29 prosinec 2011 - 08:54:37