Vase oblibene krajinarske BW filmy
#1
Publikováno 15 březen 2007 - 11:12:43
Uvadejte prosim i druh filmu ( svitek, kinofilm, planfilm ).
Pred casem bezelo na FA vlakno o zpracovani FP4 pull procesem ( preexpozice a nasledne zkraceni vyv. doby ) Osobne mi takhle zpracovana FP4 prisla tonalne hezci nez bezne volana na ISO125.
Pokud tedy mate chut podelit se s ostatnimi o sve zkusenosti, hura do toho...
Popiste prosim jen sve pocity a zkusenosti s tim co nejradej pouzivate. Mentorovani o nezvladnutem zpracovani negativu ( expozice vyvolani ) je mimo misu. Mam dojem ze vedle kontrastu je dulezite taky tonalni podani emulze - prevod jedn. barev do stupnu sede...
Dik, Luda76
#2
Publikováno 15 březen 2007 - 12:52:56
#3
Publikováno 15 březen 2007 - 12:57:38
Co se tejká barvy, tak zase kodaky profoto100, portraNC(v létě).
Jinak moc velkej krajinář rozhodně nejsem, spíš jen abych měl na výletě co dělat.
Goro
#4 Anonymous
Publikováno 15 březen 2007 - 12:58:34
moje oblibene svitky :
Fp4 svitek exponovan jako 80 volan v ultrafinu plus 1+4 normalni a vyssi kontrast 1+6 nizsi kontrast, preklapim vcelku malo 2x minuta velka obrysova ostrost. bezne krajinarske veci krom mlhy
Fuji Acros svitek pouzivam ho v lese mlha destmo nebo naopak prosvetleny less z rana, ranni pary cmoudici atd.
PanF+ svitek exponovan jako 25 skoro vzdy zluty filtr vyvolavam opet v UP 1+6 letni podmracena krajina bez primeho slunce
Hp5 svitek pouzivam jako portretni film exponuji jako 250 volam v rodinalu 1+50 - 1+100, nebo ultrafin 1+6
Plan film:
jsem velice spokojen s fomou 100 volam v rodinalu 1+50 - 1+200 pri vysoce kontrstnim motivu, v amaloco 74 standartni nebo mene kontrastni motiv.
Hp5 v plan filmu je podle mne super na zatisi volal jsem zatim 2 v rodinalu 1+40 abych mel alespon naky zrnko. A v amaloco 74 a vysledky mnamozni.
60% veci na svitek je u mne fp4, 15% na panf+ 15% na across zbytek hp5
#5
Publikováno 15 březen 2007 - 12:59:44
#6
Publikováno 15 březen 2007 - 13:23:16
Deltu exponuju na ISO80, Pan na ISO50, oboji macham v ID-11 1+1,
Deltu 9:45, Pan 5:45 u normalne kontrastnich scen. Preklapim 4x na zacatku kazdy minuty.
Jeste zminim, ze pouzivam kondenzorovej zvetsovak, pro difuzer by tyhle negativy byly malo kontrastni.
#7
Publikováno 15 březen 2007 - 13:25:39
Vsechny filmy jsou typu 120 - svitek. Korektni expozice je samozrejmosti...
--------------------------------
Fomapan 100. Bojuju s tim, ze je pracholapka ( ale mozna sem ta pricina ja ) Tenhle film je velice slusnej. Pri zaberech krajiny v mlze podava krasny polotony. Prevod barev je takova zlata stredni cesta. Rozhodne lepsi nez FP4. Vzdy mi po vyvolani vychazi velice pekne krytej. Modra podlozka mi nevadi. Dela se snim dobre...
Ilford FP4. Zrno pekny, pravidelny temer k nenalezeni Mam ale pocit ze je to dusledkem toho ze emulzni vrstva je velice slaba. Kryti je daleko slabsi nez u ostatnich filmu. Na zabery v mlze a na ostrem svetle se mu vyhejbam jak muzu. Ale snadno a bez problemu s kontrastem se z nej zvetsuje. Podlozka je velice slaba, Prevod barev je prumernej.
Fuji Neopan 100. Rozliseni tohodle materialu je az omracujici. Spousta drobnosti se dotane bez problemu na papir. Kresba velice jemna, mozna az lehce uhlazena. Vzhledem k tomu ze jeho pruznost je tak obrovska je potreba vedet jak volat. Osobne sem ho vyzkousel a odlozil az budu trosku zkusenejsi ( par-set filmu a je to tam ) Povazuju ho za problemovejsi material...
Kodak T-Max . Pro mne hodne slusnej material. Uprednostnuju ho pred FP4! Kryti po vyvolani velice pekny. Pruznost vic nez dostatecna. Tonalne jsou fotky malinko tezsi, mne se to libi. T-Maxy se chovaj trosku jako nafoceny se zlutym filtrem. Ostrost dobra, osobne si na t emulze nestezuju. Mam tenhle film velice rad...
Ilford delta . Taky velice slusnej film. Tonalne velice pekny vysledky. Zajimavosti je ze oproti T-Maxum podava svetlejc cervenou barvu. Nespolehat se na to ze vsechny tabularni emulze sou stejny! Prevod barev je proste jinej. Rozliseni paradni. Kryti vyvolanyho negativu pekny...
---------------------------------------
V soucasny dobe pouzivam prevazne T-Maxy a sem tam neco vyzkousim. Filmum PanF a Agfa Pan APX se vyhejbam obloukem. Treba casem. ted opravdu nehodlam bojovat s necim co neznam..
Rozhodne mam rad emulze s vetsi pruznosti. Klidne si necham doporucit nejakej jinej material + vhodnejsi postup nez doporucenej vyrobcem...
Luda76
#8
Publikováno 15 březen 2007 - 13:30:27
Nez sem to nadatloval tak uz je tu hafo prispevku. Libi se mi to tu.
#9
Publikováno 15 březen 2007 - 13:39:16
#10
Publikováno 15 březen 2007 - 14:17:16
Sorry za vtípek, samozřejmě jsou to barevné negativy.
Když fotím na čb, tak je to Fuji Across
Poznámka: fotím výhradně krajinu, s lidma v záběru bývám nervozní.
#11
Publikováno 15 březen 2007 - 16:32:44
klasický krystaly:
foma 100 - používam v planfilmu na 13x18. je jasný, že při tom kontaktu z toho se vo zrně nemá cenu bavit, tonalita je taková nějaká tradiční tzn. u mně jako tradicionalisty velká spokojenost. začínam dokonce uvažovat vo tom, že to po dlouhý době zase experimentálně nacpu i do některý z mejch sf
foma 200 - zkusil sem jednou a vod tý doby to mam uložený v hlavě jako bezvadnej tip na krajinu ...
foma 400 - tady trochu váham. hp5 je vobjektivně asi vo cosi lepší, ale zasejc né vo tolik. s tonalitou nemam úplně jasno - málo zkušeností
panf - jeden pokus - jeden neúspěch. kontrast jak prase. holt nic pro černokomornický ucha ...
pan100 a 400 vod ilfordu - nic světobornýho, nic špatnýho žádný chyby, žádnej extra charakter, zdá se mi. zas tolik jich nebylo. u týhle sorty bych ale asi dal už přednost spíš klasický fomě. přijde mi v něčem i podobná, ale zajmavější
fp4 - tonalita na který ujíždim a kterou podle mě žádnej jinej film nemá. svoje nejlepší vobrázky mam na něm a i to co sem viděl z něho u kolegů se mi dycky líbilo. dokonce mam pocit, že ho u povedenejch fotek poznávam. nebo je to autosugesce?
hp5 - výborná věc, v podstatě bych se moh vopakovat jako u fp4. taky ho hodně používam na portréty. je vo fous měkčí, má svůj charakter a snad jenom vobčas mi přijde trochu míň šťavnatej. asi tim, jak ho dam vedle fp4. s rodinalem ve svitku sem se s nim naučil dělat neskutečný kousky, který relativně velmi dobře snáší a kontrast tak vopravdu vovládam už v negativnim procesu.
delty - vobě dvě - u kina vosvědčená volba, zvlášť pokud de vo hraniční zvětšeniny na 30x40. tam vede. u lidskýho vobličeje mně ale skoro až vadí. voproti týmaxům se mi zdá VO COSI (pro pentaxistu ) blbuvzdornější
týmaxy - s těma se teďka učim díky danajskýmu daru vod gora, sou to moje první kodaky a moje starý předsudky se jakoby potvrzujou. po prvnim excelentnim filmu, na kterej mě nalákaly se docela trápim a jenom to, že sem jich koupil fakt dost, mě drží u dalších pokusů. lidskej vobličej na tyhle plasťáky je v mym provedení jak z muzea voskovejch figurín...
rolej r3 - další skoro dar a další experimentální záležitost. v některejch voblastech neskutečný plusy jinde první dojem spíš rozpačitej. ukazuje se, že pět ruliček svitku bylo u tohohle voriginálu fakt málo na bližší seznámení. na pokoj jsme spolu fakt zatim nešli. na druhou stranu svitek snímanej jako vosmistovka na 50x60 bez zrna se taky běžně nevidí a pohoda z toho, že v terénu nemusim řešit, jestli sem podle věčně se měnícího počasí měl vzít vo dvě ruličky víc toho a nebo toho filmu, taky neni k zahození
#12
Publikováno 15 březen 2007 - 17:14:51
fuji across: kdosi tady vtipně poznamenal, že než fotit na tenhle film, to už rovnou můžu jít do digy ... dobrej postřeh. v zásadě souhlasim. dokonalý až to bolí. moje dva vojedinělý pokusy tuhle teorii podporujou. na druhou stranu to, co sem zatim nezkoušel, bylo udělat z tohohle negativu vopravdu velkou plachtu. tam by to mohlo bejt podobný jako u delt a týmaxů... takže super. nevim
neopan 400: je vo dost lidštější a poměr cena výkon je přitom taky výbornej. když se ale zeptam sám sebe, čim je tenhle film charakteristickej, čim mě zaujal, co je na něm tak nějak zvláštního .... musim si vodpovědět, že je dobrej ve všem, ale na druhou stranu zase v ničem vysloveně nevyniká. hodně univerzální film. nemá vyložený slabiny, ale ani zvlášť silný místa. kdo hledá čistě technickou dokonalost bude určitě spokojen. připadá mi jako běžný současný auta a ženský. furt tak trochu na jedno brdo ...
voba filmy budou asi taky robustnější než ty s té-krystaly
#13
Publikováno 17 březen 2007 - 22:46:02
+este nejake fuji xtra 400, ale neoslovilo (zeby koli tomu, ze to ma na moj vkus nejako vela farieb, mne stacia aj 2 )
#14
Publikováno 18 březen 2007 - 14:10:22
Acros - vynikající, dá se zpracovat "podle svého" a v podstatě asi v jakékoliv slušné vývojce. K dispozici jak 135 tak 120 vcelku bez problémů, cena... no, tak akorát, aby člověk až tolik nenadával.
Do těch 2 minut (naměřené expozice) opravdu není nutné kompenzovat Švarcšilda!!!
Z filmů o kterých řeč nešla:
Kodak Plus-X (125PX) - to je fakt abnormálně dobrý film! Pro milce klasiky - připomíná trošku FP4+, pro milovníky plochých krystalů - umí skoro totéž, co delta. A hlavně: Téměř vždycky, když se rozhodnete pro nějaký způsob zpracování, není příliš pravděpodobné, že by to dopadlo v příkrém rozporu s Vaším záměrem.
Jediný problém: t.č. nejsou (asi v celé Evropě) dostupné svitky (Takže SF fotím na Acros, Delta 400 a 100, PanF+ a Fomapan 100) Je zajímavé, že v US jsou běžně dostupné a dokonce i 220.
P.S. Až na to příjdu, dám všem vědět....
Kamarád exponoval Deltu 100, děsně přeexponoval (krytí jako deska na pozorování zatmění slunce), otřesně převyvolal v X-Tolu 1+1 (čas sice dodržel, ale teplota jej až tak nezajímala a "u televize jsem s tím každou chvilku zakvedlal") a... NÁDHERNĚ VYKRESLENÉ STÍNY, KRÁSNÁ SVĚTLA, ABNORMÁLNÍ ROZLIŠENÍ (tedy - panoramatický Hasselblad s objektivem za 100t by to rozlišení umět měl jaksi sám od sebe).
#15
Publikováno 21 březen 2007 - 21:14:51
Pro kontrastní světlo Fuji Acros, voláno v ID-11 1+1 deset minut, žlutý, nebo ještě hustší filtr.
Pro nekontrastní světlo Ilfors Pan F+, mírně pullnutý tak o 2/3 EV, voláno v ID-11 1+3 patnáct minut, teď experimentuji s perceptolem. Rovněž žlutý filtr.
V kinu:
Ilford SFX. Near infrared s cokinem P007, volání z hlavy nevím, ale asi ID-11 1+1
Filmy, které mě nezaujaly:
Ilford FP4+ v kinu. Acros je lepší a levnější.
Kodak Tmax. Nějak jsme se nesešli.
#16
Publikováno 21 březen 2007 - 21:20:46
1 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 1 návštěvníků, 0 anonymních