Proč fotit na kinofilm?
#51
Publikováno 1 August 2007 - 18:03:21
A ono i to prohlížení na počítači je dvojsečné, fotky z dvolený na 9x12 cm taky zrovna není žádný pošušňáníčko.
#52
Publikováno 1 August 2007 - 18:58:36
Jenom trpělivě majitele přesvědčuju, že žádné fotky nemá, jen jejich elektronickou podobu a to je ten hlavní rozdíl.
#53
Publikováno 1 August 2007 - 19:01:15
Navic prohlizet fotky na pocitaci lze jak z filmu, tak z digitalu, stejne tak lze delat z obojeho papirove fotky.
Foceni na film ma jednu hlavni vyhodu - cena investovana do zarizeni je rovnomerne rozdelena na techniku a material. Temer vsechny pristroje vydrzi bez problemu 10 a vice let pouzivani, plati se jen za spotrebovany material.
U digitalu clovek plati nekolikasobne vyssi cenu nez je hodnota pristroje - aparat s zivotnosti par let stoji cenu kvalitniho filmoveho stredoformatoveho aparatu.
Poruchovost digitalu je tak vysoka, ze nekde se musi vyrobce zahojit - k vysokym cenam aparatu se pridruzi naprosta nerentabilnost temer kazde opravy (a je treba koupit dalsi aparat). Neplati se sice filmy, ale ty penize se utrati jinde.
#54
Publikováno 1 August 2007 - 19:49:41
#55
Publikováno 1 August 2007 - 20:12:54
#56
Publikováno 2 August 2007 - 07:47:54
#57
Publikováno 2 August 2007 - 07:54:12
Opravu skus u pana Kratkeho v Praze (www.3k-foto.cz) nebo Mechanika Terezin, obje firmy se tim zabyvaji
Kazety jsou jeste snazsi - stejny postup s vymenou planzety a sametky jako u Hasse (ty magaziny jsou z 99% naprosto shodne)
#58
Publikováno 2 August 2007 - 09:11:19
a můžu, tě ubezpečit, že sem vopakovaně byl svědkem toho, jak tři štyri "ušmudlaný" papírový fotky strčily ve společnosti do kapsy celou vobrovskou prezentaci na snad ještě většim než jednadvacítkovym monitoru. až mi bylo kolegy líto. tak se snažil, takovej drahej foťák si koupil a kartu a počítač a dovolenou... veliký a barevný to bylo, samo se to přehazovalo, hudba k tomu hrála, efekty to dělalo a ty nevděčný lidi si furt dokola v rukách smolili ty tři ručně kolorovaný printy na matnym barytu a na celej komp se přitom po pěti vobrázkách tvářili úplně stejně jak na tu blikající reklamu na kolu na zdi...
#59
Publikováno 2 August 2007 - 09:20:23
#60
Publikováno 3 October 2007 - 07:19:36
- proto:
#61
Publikováno 3 October 2007 - 08:30:54
#62
Publikováno 21 December 2013 - 18:38:02
#63
Publikováno 21 December 2013 - 19:57:02
Proč jsem začal na kinofilm? Protože v době mého dětství na něj fotil děda i táta. Když jsem asi v 10 letech dostal první foťák, byl také kinofilmový. Prostě jsem nevěděl že existuje jiný film
A proč na něj fotím dosud?
Protože je universální, snadno přenosný a může být nezávislý na elektřině, což je příjemné na cestách.
Se středním formátem jsem udělal řadu nádherných snímků, ale jen s TLR. SLR systém mě neláká, nebo spíš děsí cenou, hmotností a velikostí. No a s velkým formátem mám nějak smůlu, posledně, když jsem se do toho chtěl pustit, tak mi ukradli foťák Takže zůstávám u kinofilmu s občasným výletem do středního formátu.
#64
Publikováno 21 December 2013 - 20:52:31
Rozdíl v hloubce ostrosti je propastný a nakonec jsem pořídil kinofilmový canon, se kterým jsem mohl naplno využít jak širokoúhlý objektiv, tak samyang portréťák. Ano, mít víc peněz, asi bych si pořídil FF digi zrcadlovku, nejsem fanatik, víc, než laborování s chemií mě baví výroba vlastních objektivů, ale pořád má klasická fotografie svoje kouzlo.
Navíc není nad ten pocit, když se mě někdo ptá, proč tolik krámů, když on má naboostovaný foťáček, tak moct říct "To víš, ale moje sada má jak 207x zoom, tak 55mpx"
Ale asi nejelpší je ten pocit, že na klasické focení mám kinofilmové políčko a objektiv záklaďák, což mi umožňuje krásně ostřit na co chci, rozostřit zbytek a přitom mít dost široký úhel záběru. Takový foťák mě stojí od "vem si to" do "litru", film někdy koupím, někdy někdo daruje, plastimatku jsem odstal, pár kapek rodianlu taky finančně utáhnu a mám jak scanner, tak zvětšovák, takže je to krásná spousta možností.
Důvody pro kinofilm:
Cena - vybavení stojí nic, nebo stokoruny a snímek je za pár kaček, ne-li halířů.
Universálnost - existuje nepřeberné množství foťáků a objektivů, které jsou navzájem kompatibilní a pro některé značky se dodneška vyrábí další takové objektivy.
Efekt - je to zajímavější, když fotím na film, ačkoli to platí ještě víc pro SF a VF
zrno/šum - zatímco šum je na digitálu nevítaný, na fotografii mi zrno osobně nevadí.
Baterie - nulová, nebo nižší spotřeba energie a vzhledem k ceně foťáků jsem neměl problém prostě vzít eos 600 a navrtat do něj díru pro připevnění externího kabelu k držáku na tužkové baterky, co můžu dobíjet.
Matnice - když chci ostřit ručně, je to u starších fotoaparátů snazší, protože výrobce s tím počítal. Denska je to vyhraženo jen té vyšší třídě.
#65
Publikováno 21 December 2013 - 22:26:28
#66
Publikováno 22 December 2013 - 04:49:40
#67
Publikováno 22 December 2013 - 06:41:47
#68
Publikováno 22 December 2013 - 08:37:26
#69
Publikováno 22 December 2013 - 10:18:54
#70
Publikováno 22 December 2013 - 20:26:52
#71
Publikováno 22 December 2013 - 21:08:25
#72
Publikováno 22 December 2013 - 23:04:41
brďo jak to tak hovoríš aj mne sa niečo zdá...taký Myiazaki alebo čo.
Noblex je super. Má ale tiež muchy. P4 od Jirinola ale papká pekne
#73
Publikováno 23 December 2013 - 10:31:16
snadná dostupnost materiálu, jednoduchá práce při zavádění ...., klasika na kterou nelze zapomenout a zavrhnout ji.
#74
Publikováno 23 December 2013 - 11:29:55
Napadá mě takové přirovnání: Kinofilm je jako objet trabantem celý svět. Ale i tady pár šílenců úspěšně realizovalo neuvěřitelné cesty.
#75
Publikováno 23 December 2013 - 12:51:06
ale některé věci nejdou na nekinofilm udělat, světelnost, hloubka ostrosti, rychlý sled záběrů
-
viděl jsem onehdá na srazu trabanta s motorem golf (?) to bylo dráždidlo
#76
Publikováno 23 December 2013 - 12:53:54
Takže když pudu fotit reportáž mezi lidi a utoho popíjet, tak si rozhodně nebudu brát deskíč. Ale kino s xep automatikou a svetelnym sklem.
Když pudu na kopec fotit krajinky, tak ci přeci nevezmu kino, ale ten největší formát co doma najdu.
Važně nevim co řešíte.
#77
Publikováno 23 December 2013 - 13:26:17
Tyhle debatě fakt moc nerozumim, přeci každej ví že na každou práci je tptřeba jinej vercajk.
Takže když pudu fotit reportáž mezi lidi a utoho popíjet, tak si rozhodně nebudu brát deskíč. Ale kino s xep automatikou a svetelnym sklem.
Když pudu na kopec fotit krajinky, tak ci přeci nevezmu kino, ale ten největší formát co doma najdu.
Važně nevim co řešíte.
Stejně všichni víme, že se vždycky ujme ta technologie, které prorazí cestu pornografie.
#78
Publikováno 23 December 2013 - 14:26:56
Tyhle debatě fakt moc nerozumim, přeci každej ví že na každou práci je tptřeba jinej vercajk.
Takže když pudu fotit reportáž mezi lidi a utoho popíjet, tak si rozhodně nebudu brát deskíč. Ale kino s xep automatikou a svetelnym sklem.
Když pudu na kopec fotit krajinky, tak ci přeci nevezmu kino, ale ten největší formát co doma najdu.
Važně nevim co řešíte.
A není to moc jednoduché dělat podle schemat a vzorců? Loni jsem si vzal na 17. listopad M645. Byl to opruz a spoustu problémů, ale fotil jsem něco jiného než kdybych si vzal kino. Nutilo mě to přemýšlet a hledat jiné náměty. V tom to bylo ohromě osvobozující. A taková zrnitá krajinka nebo rovnou dělaná přes dírku je moc fajn. Těch nabourávajících příkladů by bylo dost.
S tím největším formátem na krajinku. Než postavím, zaostřím, změřím...atd tak mi ten krásný mráček uteče nebo se schová sluníčko za jiný. Nádraží možná jak říká Švejk neuteče, ale krajinka je v určitých chvílích hodně dynamická.
Určitě jsou různé přístroje a formáty na něco vhodné a na něco méně, ale dá se pracovat s jedním strojem, aniž by měl doma člověk celou sbírku.
#79
Publikováno 23 December 2013 - 15:54:34
Když nějak usměrnim svoje myšlenky tak kino je fajn pro ty co s tim začínaj, oťukávaj to... Skoro každej má dneska nějaký starý zrcadlo ve skříni po tátovi
#80
Publikováno 23 December 2013 - 16:57:12
#81
Publikováno 23 December 2013 - 17:06:11
...
Když pudu na kopec fotit krajinky, tak ci přeci nevezmu kino, ale ten největší formát co doma najdu.
Važně nevim co řešíte.
... čili kinofilm
#82
Publikováno 23 December 2013 - 17:15:13
#83
Publikováno 23 December 2013 - 17:16:25
#84
Publikováno 23 December 2013 - 17:22:04
Přesně tak. Kdyby se drželi Atomal-rodinalismu, tak to nemusí řešit.Voni stejne ti to zavrhujou kino to dělaj jenom proto že ho neuměj zpracovat.
#85
Publikováno 23 December 2013 - 17:56:46
Voni stejne ti to zavrhujou kino to dělaj jenom proto že ho neuměj zpracovat.
presne tak. zpracovani se zjednodusuje jak se zvetsuje format.
popravde znam jen par lidi kteri kino umeji, ale spoustu kteri o tom dokazi nekonecne diskutovat
#86
Publikováno 24 December 2013 - 15:18:35
#87
Publikováno 24 December 2013 - 16:55:35
Ale preco nezvolit vacsi format? No tak spominany T-Max 100 prenesie vyrazne viac informacii ako T-Max 400, tak aby ste si nedoniesli Hasselbladikom menej ciarociek, ako Nikonikom
Kinofilm je fajn a ja ho milujem. Ale milujem aj 4x5. Jeden snimok trva tak 1000x dlhsie, 1000x dlhsia radost. (Tri-X320.)
#88
Publikováno 24 December 2013 - 18:42:54
PS: nepočítám jiné formáty jako 16mm, které se částečně také ve fotosegmentu použili ale tam je to hodně špatně vůči kinofilmu, kde rozlišení nahradila kapacita...
#89
Publikováno 24 December 2013 - 19:14:13
Asi tak.Voni stejne ti to zavrhujou kino to dělaj jenom proto že ho neuměj zpracovat.
presne tak. zpracovani se zjednodusuje jak se zvetsuje format.
popravde znam jen par lidi kteri kino umeji, ale spoustu kteri o tom dokazi nekonecne diskutovat
#90
Publikováno 25 December 2013 - 15:36:29
Dnešní filmy (pro mě zvláště Acros, ale i Delty a TMaxy, pro "retro" TriX, HP5+, FP4+ a další) s dnešními vývojkami ("dnešní, co pamatuje už počátky" Rodinal, Atomal, DS-10 a DS-12, DD-X a mraky dalších) a dnešními objektivy (jenom namátkou Leica produkce, četné kousky od Pentaxu, devadesátka Tamron, objektiv Hexaru AF... APO Rodagony a APO Componony...) dokážou (technicky!!!) to, co bylo kdysi doménou velkého formátu.
Pravda, články řetězce musí na sebe navazovat, uživatel musí vědět, co k čemu použít. Chybička (i malá!) se vymstí daleko více, než u SF nebo VF.
#91
Publikováno 26 December 2013 - 01:03:54
#92
Publikováno 26 December 2013 - 01:04:37
#93
Publikováno 26 December 2013 - 01:08:28
.
podle vkusu kazdeho formatu
.
kinofilm je pro mne momentalne contax G2 a docela mu to jde
#94
Publikováno 7 February 2014 - 13:34:42
Fotím na kino z jednoduchého důvodu: ke své digi výbavě jsem si pořídil dvě těla stejné značky, ale pro kinofilm, takže plná kompatibilita objektivů a příslušenství. Na digi fotím v barvě, na kino bw. Plná spokojenost Když používám špičkový objektiv f1.4 na kino, tak výsledek není k zahození. Současný matroš pro kino není tak špatný, co se čar a rozlišení týče... takže jde o to, dostat z toho maximum, použít prvotřídní skla a mít zmáklý neg proces + mít to "něco" navíc, co dělá fotografa fotografem (což mne osobně bohužel schází). Dobrá práce - kompozice, úhel, ohnisko atp. se pozná a je nesmysl to pak svalovat na techniku, jakože z digi nemůže být dobrá fotka, páč to nemá duši. Viděl jsem spousty analog fotek bez duše a spousty digi s duší a naopak. Ale zároveň platí, že to, že například nemám rád osobně digitál je jiná kategorie, není to obecný soud a každý má na něj právo a je to v pořádku. Dělat ale z osobního vkusu obecně platné pravidlo závazné pro všechny je mimo mísu. Ale stejně, fotit krajinu na kino je spíš něco mezi frajeřinou a bláznostvím... takže na to si netroufám a pošilhávám po SF. Na něj nepřecházím nikoli z důvodů finančních, nýbrž z důvodů, že mi to nenahradí nedostatek talentu... možná po letech cvičení a praxe... Takže fandím konofilmu i všem, co jej nezavrhují.
#95
Publikováno 7 February 2014 - 15:28:50
Kdysi jsem dělal na kinofilm i tu krajinu-Orwo NP15,jemnozrnnej jako dětská prdelka,ale i na Orwo NP27,hrubej jako pražská dlažba! Všechno-podle záměru,buď veristický popis do poslední trávy,nebo krajinu jako kulisu...to vše před pouhými třiceti lety! Prakticou MTL3+stativ,se třemi skly Pentacon...
#96
Publikováno 7 February 2014 - 18:08:59
jo, zrovna nedávno jsem dělal archivní skeny ze starých rodinných negativů Orwo NP15 s Prakticou TL + pentacon 50/1.8 - docela fajné.... A bylo zajímavé srovnat ten samý film focen flexaretkou s kinofilmovou redukcí, rozdíl jak pr... Na tu krajinku (a konkrétně Valašsko - zdravím tím do Rožnova) se na léto chystám, s filmem Adox cms 20, a pak zkusit nějakou tu dvoušichtovku... Myslím, teoreticky, že pokud se zkrotí ta strmost u Adoxu, tak to může být koukatelné, ale bude to chtít párkrát šlápnout vedle, než se to poddá...
#97
Publikováno 8 February 2014 - 12:34:32
Pred nejakou dobou jsem se pustil do podcastu The Art of Photography, od americana Teda Forbese, pokud se nepletu. Uz si nepamatuji presny dil (nebyl to zadny z dilu primo venovanych kinofilmovemu formatu ci zadnemu kinofilmovemu fotaku, a takove tam ma), ale rozebiral nejaky svuj projekt, kde volil cim bude fotit a zvolil kinofilm. Rekl, neco jako "the reason I decided to use 35mm is that it has just the right amount of imperfection", tedy neco jakoze se rozhold pro kinofilm, protoze je trochu nedokonaly, ale te nedokonalosti je tam tak akorat. A to mi prislo moc hezke, kraticke shrnuti. Tedy tohle tvrzeni je o charakteru fotek z kinofilmu, jeho zrnu atd.
Sam na kinofilm nefotim. Duvodem je cas. Pokud se snazim o dobre fotky, fotim na stredoformatovy film. Kazda fotka totiz potrebuje vyvolat, nazvetsovat, coz je fura casu, alespon pro mne. Pokud delam neco vice "reportazniho", jakoze fotim na dovolene, beru primarne digital. Nemel bych cas se pak nekolika kinofilmy prohrabavat a zabyvat se vyberem. Zatim. Pokud bych ale ten cas mel, rad bych digital obcas za kinofilm vymenil. Zijeme ve fajn dobe, kdy si muzeme vybirat.
Zdravim..
#98
Publikováno 8 February 2014 - 19:40:18
To dojde. Momentálně vybíráš záběry po stisknutí spouště.... Když se donutíš používat kinofilm, budeš vybírat políčka před zmáčknutím...
#99
Publikováno 8 February 2014 - 20:27:18
Ahoj, patřím do generace kde jako dítě jsem měla možnost začínat na tátově Sokolu a pak dalších aparátech, kinofilm je myslím hodně dobrá průprava a jsem ráda že jsem si tím prošla.... protože se člověk naučí vytěžit max. ze 36 snímků na filmu atd, přemýšlet nad motivem a umět zachytit co člověk potřebuje.
Dodnes ráda fotím na kinofilm, barvu a hlavně černobílou a to některá témata..... kde se mi zdají výsledky prostě super ve srovnání s digitální technikou.
Kdyby bylo více času... tak se i více věnuji střednímu formátu 6x6....je to krása.
A na akční focení všeho druhu využívám digi zrcadlo.
#100
Publikováno 8 February 2014 - 21:10:00
To dojde. Momentálně vybíráš záběry po stisknutí spouště.... Když se donutíš používat kinofilm, budeš vybírat políčka před zmáčknutím...
Vubec to tak nedelam. Kdyz fotim, a obzvlast na film, vim co chci fotit nebo alespon vim co fotim. Proto mi plne vyhovuje maly pocet snimku na svitku.. a i tak nekdy mi trva prilis dlouho film dorazit. Mozna jsem to popsal neuplne - na film delam jen CB. Takze zda pouzivam digital ci film, to take zalezi co fotim a zda chci barvu. Kazdopadne, hlavne jsem chtel napsat o tom kratkem shrnuti kinofilmoveho formatu, ktere mi prislo trefne. Zdravim.
1 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 1 návětěvníků, 0 anonymních