ADOX MCC111 a MCP311/312
#101
Publikováno 16 říjen 2008 - 10:27:31
Po testovací akci vyvíjeli němečtí fotografové ohromný tlak na Fotoimpex s tím, že chtějí právě tu původní krémovou podložku. Zdá se, že se jim podařilo dosáhnout svého, protože Fotoimpex prohlásil, že již jednají s papírnou a MCC se s největší pravděpodobností budou vyrábět ve dvou variantách: MCC 111 a MCC 112. Ta druhá verze by měla mít právě tolik žádaný krémový odstín.
Ovšem i tato věc má své ale
Ve stejném prohlášení se zmiňuje další časový posun uvedení produktu na trh! Tedy ne konec roku 2008, ale jaro 2009.
#102
Publikováno 16 říjen 2008 - 11:46:30
dodělával sem teď pár věcí na starou mcc a zas a znova mě dostalo, jak příjemný podání ten papír má. sem tam se tomu něco podobá, ale jen podobá a ještě to dá spoustu práce. úžasný je, jak dokonale se ten jejich celej systém doplňoval - od agfapanů přes všechny vývojky až k papírům. výsledky byly a sou velice vosobitý a jen těžko zaměnitelný s jinejma, byť i jinak špičkovejma značkama
#103
Publikováno 16 říjen 2008 - 15:48:18
Neutol WA nebude zrovna nejvhodnější vývojka, ten papír má rád něco energičtějšího. Jinak od studeného papíru s bromostříbrnou emulzí nemůžeš čekat výrazné oteplení.
Nějaké ukázky tónování (a nejen tohoto papíru) jsou třeba tady:
http://www.moersch-p...beispielepapier
#104
Publikováno 16 říjen 2008 - 18:25:29
vim o tom, že třeba kluci tady v hradci to u tý fomy řešej právě energičtější vývojkou, čimž se podle mě, ale jenom kompenzuje její jistá nedostačivost, konkrétně je to tušimže gédeelka, ale zároveň mam vyzkoušený, že třeba takový ilfordy a agfy tohle všechno zvládaj i s tim teplym neutolem apod.... oba tyhle papíry (foma i adox) pro mě tim pádem spojujou dvě nepříliš sympatický vlastnosti - nízkou ovlivnitelnost vývojkou a nutnost použití konkrétních, dá se říct speciálních, vod pro vydolování alespoň průměrnejch výsledků...!?
je teda možný říct, že je to vlastnost konkrétního typu emulze, která snad zase přináší jiný výhody a nebo by bylo přesnější mluvit prostě vo míň dokonalym výrobku...???
#105
Publikováno 16 říjen 2008 - 19:12:46
#106
Publikováno 16 říjen 2008 - 20:00:03
Už Ti začínám rozumět. Určité požadavky na způsob zpracování ty papíry mají a to někoho může omezovat, třeba tím, že by měl doma držet kromě své oblíbené a za ty roky po všech stránkách vychytané vývojky ještě jinou a začínat znovu s poznáváním nového specifického procesu. A proč taky, když už jsem spokojený!
Možná je i správné to tvrzení o "míň dokonalým výrobku", ale o to u papírů které byly vyrobeny jako retro edice přeci tak trochu i jde, ne? Já to chápu tak, že jako u negativního materiálu je třeba rozlišovat mezi (řeknu to ošklivě - sterilní) dokonalostí moderních emulzí s tabulárními krystaly a produkcí s klasickou kubickou strukturou zrna (se specifickým výrazem), mělo by se rozlišovat i v případě nasazení vhodného pozitivního materiálu. Např. lith-print na některých emulzích a třeba i super moderních nemusí vycházet zrovna přívětivě. Každý si musí vybrat to své.
Fine Print Vario Classic jsou vyráběny dle receptury z konce 50. let a proto se k nim tak musí přistupovat. Silná citlivá vrstva, mnoho stříbra a žádné vyvolávací látky prostě nedají slušný výsledek v nějaké ředěné vodičce (tím ovšem nehaním špičkový Neutol!), tohle potřebuje něco silnějšího. Pokud je zpracuješ způsobem, který je pro ně vhodný, dosáhneš s nimi i zajímavého a pro ně charakteristického podání obrazu, kterého nedosáhneš s žádným jiným produktem na trhu. Otázkou je, zda se Ti to bude líbit a zda je takový chrakter snímků dle Tvých představ.
Mrzí mě, že jsi zklamaný, jestli toužíš po teplém odstínu a moderní emulzi, sáhni po ADOX Fine Print Variotone (pro ADOX vyrábí ILFORD) a nebo zkus počkat na ty MCC.
#107
Publikováno 17 říjen 2008 - 08:16:25
každopádně mu dam ještě dneska večer jednu šanci se dvěma dalšíma vodama, celkově pozměněnym procesem a případně i prohlubovačem černý t50 od amaloka... retro a nemejnstrýmový výsledky mam rád, pokud to teda neznamená jenom prostej úbytek kvality... u těch filmů v tom mam celkem jasno a u klasickejch emulzí nemam s "nedokonalostí" problém - jde jednoznačně o "jinou" kvalitu. u tohohle papíru sem ji zatim neuměl dosáhnout.... uvidíme na čí straně je chyba, protože mam stále za to, že vkus je sice jedna věc, ale i u retro materiálu jsou jistý kvality nevopomenutelný, možná dokonce navopak!
#108
Publikováno 17 říjen 2008 - 08:42:03
#109
Publikováno 17 říjen 2008 - 09:55:30
Toš! To je tak těžké říct, že se zase ušetřilo na obsahu stříbra? Kde nic není ani gédéelko nic nebere! Oni se to nakonec všichni od Fomy naučej a nakonec zdechnou na úbytě.
mmch. s čim respektive na co děláš ty martine?
#110
Publikováno 17 říjen 2008 - 10:34:16
#111
Publikováno 17 říjen 2008 - 10:38:31
#112
Publikováno 17 říjen 2008 - 10:42:30
#113
Publikováno 17 říjen 2008 - 10:46:06
#114
Publikováno 17 říjen 2008 - 10:50:09
#115
Publikováno 17 říjen 2008 - 10:56:22
#116
Publikováno 17 říjen 2008 - 10:57:03
#117
Publikováno 17 říjen 2008 - 10:59:16
#118
Publikováno 17 říjen 2008 - 11:01:04
Podle mého se musíme jako zákazníci chovat jinak! Nemůžem těm borečkům z marketingu sežrat úplně všechno. Hromady papírů a každej nějak speciální a super jen na něco! Hovno. Já chci super papír jeden a pořádnej a na všechno!
ku.va, ty do toho deš teda... já bych to takhle teda ale asi nechtěl. já bych dal přednost spoustě různejch super papírů na různý použití... i když nějakej super referenční základ by taky asi špatnej nebyl. takhle ale vlastně, tušim, dneska po světě funguje ilford mg fb IV.
#119
Publikováno 17 říjen 2008 - 11:02:22
tedy papír, spíš pořádnou emulzi na krásnejch papírech (površích). Tak to měl ten Sudek. A proč to nemáme? Páč sme ovce jdoucí pokorně na porážku.
á, zde jest plná shoda
vzpomeňme krátce třeba neovery... a azo, azo jsi zkoušel?
#120
Publikováno 17 říjen 2008 - 11:29:46
#121
Publikováno 20 říjen 2008 - 10:53:54
pořídil sem si vod gora gédéelku s tim, že těm adoxům teda trochu zatnu, když se teplej neutol jeví jako málo energickej. současně sem si vovšem ale taky koupil jedno zkušební balení fomáckejch fomatonů, který sem doposavád znal jenom ze silně umělecký retro řady 532, 542 apod. v přece jen standartnějšim provedení 131...
jakej byl pak muj údiv, když ty samý pozitivy v tom samym a už notně jetym neutolu wa vycházely na fomatonu 131 najednou nejen teple, což je vočekávatelný, ale hlavně krásně plný, tonálně dlouhý a šťavnatý. dokonce sem ještě na hlavě lehce měkčil. jednim slovem nádhera. tož to mi vyprávějte - adoxy samozřejmě ještě zkusim překoupat, ale začínám mít dost jasno
#122
Publikováno 20 říjen 2008 - 16:53:44
...., jestli toužíš po teplém odstínu a moderní emulzi, sáhni po ADOX Fine Print Variotone (pro ADOX vyrábí ILFORD) a nebo zkus počkat na ty MCC.
to je jako Ilford Warmtone?
#123
Publikováno 20 říjen 2008 - 17:02:42
...jakej byl pak muj údiv, když ty samý pozitivy v tom samym a už notně jetym neutolu wa vycházely na fomatonu 131 najednou nejen teple, což je vočekávatelný, ale hlavně krásně plný, tonálně dlouhý a šťavnatý. dokonce sem ještě na hlavě lehce měkčil. jednim slovem nádhera. tož to mi vyprávějte - adoxy samozřejmě ještě zkusim překoupat, ale začínám mít dost jasno
povídám pořád... 131
ještě ti schází Panoram
#124
Publikováno 20 říjen 2008 - 19:33:50
ne ne ADOX Fine Print Variotone není Ilford Warmtone. Je to úplně nový materiál, který na základě objednávky spol. Fotoimpex vyvinuli odborníci z Harman Technology (ILFORD) ve spolupráci s panem Wolfgangem Moerschem. Vznikl tak úplně nový fotopapír, představený na Fotokině 2008, který by měl svými vlastnostmi nahradit legendární materiál Forte Polywarmtone.
Mamiak:
Teda Petře! Jak je to dlouho, co jsi na Fomabrom tolik láteřil a teď taková chvála
#125
Publikováno 20 říjen 2008 - 20:00:15
Teda Petře! Jak je to dlouho, co jsi na Fomabrom tolik láteřil a teď taková chvála
mno, to s těma jeho soudama asi nebude tak moc horký....
#126
Publikováno 20 říjen 2008 - 21:44:57
Teda Petře! Jak je to dlouho, co jsi na Fomabrom tolik láteřil a teď taková chvála
mno, to s těma jeho soudama asi nebude tak moc horký....
pozor, není Fomabrom jako Fomatone. Ten druhý je podle mého daleko zajímavější! chlobromostříbrná emulze v kombinaci s onou podložkou je úžasná. A v Agfě Neutol WA je krásný, reaguje bezvadně na cokoliv. Zato Kentmere je bílé jak dlaždičky na nemocničním/nádražním (pro Mamiaka, když má rád tu železnicu ) hajzlu, ať to máčím v čem chcu. Na mnohé je ale také pěkný, to tedy ano..abych nekřivdil.
#127
Publikováno 20 říjen 2008 - 23:01:27
#128
Publikováno 4 listopad 2008 - 10:19:57
Papír je to příjemný, pevný.
Papíry jsem koupala ve vývojce Tetenal Variospeed W - teplota kolem 20-22 stupnů C - cca 4 minuty.
Obraz se začne objevovat už cca do 15ti vteřin koupání ve vývojce
I v Tetenalu W se mi zdá dost bílý, resp. ve srovnání s Fomou 131, která je výrazně "teplá").
Nadruhou stranu ve srovnání třeba s některými RC se mi zdá že ADOX papír v citované vývojce není "studený", ale spíš neutrální, lehoulince do tepla.
Zatím nevím, jak by papír reagoval na vyšší teplotu vývojky, ale to časem nepochybně vyzkouším
Papír jsem přerušovala ve 2%citronovce a ustalovala v "Bzencákově" ustalovači
Světlý tón papíru se mi líbí - dělala jsem na něj i kontakty; čas pro kontakt při osvětlení celého papíru 24x30 mi vycházel na 7s
V Tetenalu Variospeed W jsem koupala i Fomu 131; na rozdíl od vývojky Ilford Multigrade netáhne 131 v Tetenalu tolik do zelena.
Jak budu mít další informace ohledně barevné teploty ADOXů v Tetenalu při vyšší teplotě, hned to sem šupnu.
#129
Publikováno 29 duben 2009 - 11:06:45
vrátil sem se po měsících dohnán nedostatkem zas k tý zakletý krásný krabici s nevyzpytatelnejma adoxama
vývojku sem moc nezměnil, jenom byla tentokrát o dost čerstvější - takže ale zase nízkoenergetickej prej neutol wa. i vostatní části procesu se dost podobaly prvnímu pokusu. to co se možná změnilo nejvíc, bylo moje vidění. papíry sou furt stejně studený a svym způsobem divný, lépe řečeno jiný a asi se stejně nakonec nestanou mym kandidátem nómeradin, ale...
furt sem tak nějak nemoh přijít na to, co ty údajně vysoký až extrémně vysoký uváděný vobsahy stříbra maj vlastně znamenat a jak se pozitivně na pozitivu projevjej. nějak podvědomě sem si s timhle ušlechtilym kovem přednostně spojoval větší brilanci obrazu a hodně tonality samozřejmě...
ale je to zřejmě ještě trochu jinak. rozhodujícim momentem v tý reklamní hatmatilce vokolo toho všeho je asi věta vo starý technologii!
měl sem teďka možnost procházet si dlouhodobě starýho doisneauho fotky a tam sem to najednou pochopil - jasně, takhle jim to prostě za těch starejch vokoloválečnejch časů chodilo. měl pravdu ten nicodeme, je to prostě jiná kvalita - to rozložení šedý je tam úplně jiný a ne nutně horší. minimálně je moc zajmavý. i já při veškerym svym bigotnim staromilectví sem prostě zvyklej vnímat jako referenčí ty nový emulze a nejlíp vod ilforda emgéčtyřky...
to, že sem si mezitim a už dávno připustil i úplně jiný superkvality starejch měkkejch kontaktů na kdovíčem, ještě furt neznamená, že vidim správně to, co bylo jednoduše mezi. možná, kdyby to přišlo z chorvatska ve starý efke krabici....
a zlobte se pak na lidi, že jim ty digitální výstřiky připadaj jako normální, dobrý nebo dokonce nejlepší....
#130
Publikováno 29 duben 2009 - 11:29:55
#131
Publikováno 29 duben 2009 - 17:53:41
#132
Publikováno 29 duben 2009 - 20:53:38
#133
Publikováno 30 duben 2009 - 14:25:36
#134
Publikováno 30 duben 2009 - 14:29:29
a jak pak je máš velký?no, že bych se těch papírů i jako případně zbavil teda....
#135
Publikováno 30 duben 2009 - 16:23:54
#136
Publikováno 30 duben 2009 - 16:39:23
Ploci by je asi rád vyzkoušel, tudíž má přednost! já je nutně nepotřebuji... hlásím se až jako druhá či třetí v pořadí...
V tom pextralu, by to mohlo být zajímavý, co davide?
#137
Publikováno 30 duben 2009 - 16:50:43
#138
Publikováno 30 duben 2009 - 16:55:43
jejdaneči, jsem na to ouplně zapomněla Ještě se Petře připomeň...příští týden nejsem doma, takto nestihnu poslatvyměnim za jašiku matku...
#139
Publikováno 30 duben 2009 - 17:22:47
#140
Publikováno 30 duben 2009 - 18:10:32
#141
Publikováno 30 duben 2009 - 18:11:28
#142
Publikováno 30 duben 2009 - 18:12:32
#143
Publikováno 30 duben 2009 - 18:23:14
#144
Publikováno 22 srpen 2009 - 20:38:47
pozitivní vývojku sem měl namíchanou svoji v poslední době oblíbenou extra kombinaci starý vyjetý neutolky wa s trochou starší gédéely a šel sem do toho...
přátelé, jak mam rád teplý tóny, což tohle i přes to wéáčko nejni ani náhodou, tak tohle se povedlo. ta hluboká černá tam najednou je bez jakejchkoliv potíží, na tvrdící filtraci to reaguje taky bez nějakejch cavyků, nepoznával sem to...
nicodeme tu psal vo energičtější vodě, ale, že stačilo tak málo k tak velkýmu rozdílu... byl sem překvapenej, mile. je možný, že svoji roli taky sehrála v těchhle dnech přece jen větší teplota lázní, ale jak řikam - úplně jiný chování
mmch. vyfotit zvětšovatelně roční dítě prehistorickym dálkoměrem v zšeřelym parku při prudkym pohybu všema směrama na péráku na nějakejch 25asa považuju za svuj poslední hrdinskej čin
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních