precizní zpracování report. kinofilmu
#51
Publikováno 23 červen 2008 - 18:01:00
Vono pěkně fajnově si vykoupat lísteček z VF je nádhera, moc se mi líbí takna pohled tyhle hry se zónovým systémem, ale tohle je konečně pro mě jako pro člověka, kterej hledá kompromis pro svý focení, kdy se hold jeden film se mnou octne mnohde.
Já teď na takový ty hodně syrový obrázky zkouším Rollei Retro 400 v Rodinalu, různý kombinace ředění a časů (všechno na 400) a jsem zvědav, k čemu dojdu
#52
Publikováno 23 červen 2008 - 21:20:18
Karle - nic neplatí jednoznačně, ale kombinace amaloco 74 a neopan 400 v kinu mi nefunguje (asi 6x jsem to různě volal)
to si rovnou vyzkoušej rodinal 1+50, tak -20% ubrat proti tabulkám a možná už na prvním filmu budeš mít to, cos chtěl, ale já dělám kondenzorem, tak možná ubrat míň
Díky za postřeh, já si tu kombinaci vymyslel dost podobně, jako když pejsek a kočička vařili dort (AM74 dá hezké jemné zrno, nikdo moc nenadává na Neopan, který by měl mít taky jemné zrno...), takže začnu s Rodinalem 1+50, ten zatím nikdy nezklamal Mimochodem, taky mám kondenzor.
#53
Publikováno 23 červen 2008 - 21:31:06
Karle - nic neplatí jednoznačně, ale kombinace amaloco 74 a neopan 400 v kinu mi nefunguje (asi 6x jsem to různě volal)
to si rovnou vyzkoušej rodinal 1+50, tak -20% ubrat proti tabulkám a možná už na prvním filmu budeš mít to, cos chtěl, ale já dělám kondenzorem, tak možná ubrat míň
Díky za postřeh, já si tu kombinaci vymyslel dost podobně, jako když pejsek a kočička vařili dort (AM74 dá hezké jemné zrno, nikdo moc nenadává na Neopan, který by měl mít taky jemné zrno...), takže začnu s Rodinalem 1+50, ten zatím nikdy nezklamal Mimochodem, taky mám kondenzor.
zkus to v ID-11, vypada to fakt hezky. dalsi z doporucovanych kombinaci je Microphen.
#54
Publikováno 24 červen 2008 - 16:33:39
Zajímá mě velká citlivost (min 3200 ve svitku 120) při zachování dobré tonality a prokreslení stínů. Příliš mě nezajímá zrno a preferoval bych materiál Ilford (je to na Panoram 6x18 na kontakt či max 2,5x zvětšení).
Nikdy jsem takové citlivosti nepotřeboval a tak zatím jen zvažuji
HP5 na 3200
Delta 3200
vývojka?
Dík za radu
#55
Publikováno 24 červen 2008 - 16:48:43
Karel K. to vola v AM74...poreferuje vice.
#57
Publikováno 24 červen 2008 - 16:53:43
#58
Publikováno 24 červen 2008 - 16:59:44
#59
Publikováno 24 červen 2008 - 17:03:51
#60
Publikováno 24 červen 2008 - 17:05:23
Mám dotaz malinko mimo téma, ale je tu několik zmínek o citlivosti 3200.
Zajímá mě velká citlivost (min 3200 ve svitku 120) při zachování dobré tonality a prokreslení stínů. Příliš mě nezajímá zrno a preferoval bych materiál Ilford (je to na Panoram 6x18 na kontakt či max 2,5x zvětšení).
Nikdy jsem takové citlivosti nepotřeboval a tak zatím jen zvažuji
HP5 na 3200
Delta 3200
vývojka?
Dík za radu
Z těch dvou možností bych bral Deltu 3200 v AM74. Na ukázku jsem z ní dal sken semhle, je to v příspěvku z st 04. červen, 2008 15:26.
Narozdíl od toho hyperpuše ti kontrast bude spíš chybět, což je podle mě ta lepší varianta, navíc to případně můžeš dohnat převoláním.
Případně by tě mohla zajímat RAF voda, tam by sis asi vystačil s HP5+. To jsem ale vůbec nezkoušel.
#61
Publikováno 24 červen 2008 - 20:32:06
Pripadne napiste jak to vypada v jinych vodkach.
#62
Publikováno 24 červen 2008 - 20:33:40
#63
Publikováno 24 červen 2008 - 21:11:42
Zminovali jste se tu o neopanu, mam momentalne asi 5 kazetek, ktere cekaji na vyvolani. Slysel jsem pomerne chvali na kombinaci s ultrafin plus, nemáte nekdo zkusenost?...mam doma, tak bych to rad zkusil.
Pripadne napiste jak to vypada v jinych vodkach.
Tetenal Ultrafin Plus 1+4 vyvolává velmi jemně. Vyvolávám v tom zatím vše, tedy i čtyřstovky. Neopan 400 i Trix 400 jsou téměř bez zrna. Časy vyvolání beru podle návodu k Ultrafinu: Neopan 400 7.5 min, TriX 7 minut. Naopak Ilford Pan 400 má zrno viditelné, ale není to příliš extrémní.
#64
Publikováno 25 červen 2008 - 10:33:20
Mám dotaz malinko mimo téma, ale je tu několik zmínek o citlivosti 3200.
Zajímá mě velká citlivost (min 3200 ve svitku 120) při zachování dobré tonality a prokreslení stínů. Příliš mě nezajímá zrno a preferoval bych materiál Ilford (je to na Panoram 6x18 na kontakt či max 2,5x zvětšení).
Nikdy jsem takové citlivosti nepotřeboval a tak zatím jen zvažuji
HP5 na 3200
Delta 3200
vývojka?
Dík za radu
Z těch dvou možností bych bral Deltu 3200 v AM74. Na ukázku jsem z ní dal sken semhle, je to v příspěvku z st 04. červen, 2008 15:26.
Narozdíl od toho hyperpuše ti kontrast bude spíš chybět, což je podle mě ta lepší varianta, navíc to případně můžeš dohnat převoláním.
Dík za informace. Vypadá to zajímavě. Asi zkusím prověřit, jak to bude vypadat ve svitku 6x18.
#65
Publikováno 25 červen 2008 - 10:34:10
Zkusil jsem kombinace
Tri-X push na 1600 ASA (R09 1+50), Tmax3200 (3200, D76 1+0) a Fuji 1600 (1600, D76 1+0). Všechno to bylo na případy s naprostým nedostatkem světla (expozice 1,4-2/60, žárovky, oheň, zbytky denního světla), velikost fotek 13x18. Výsledky jsou dobré, jenom u Fuji mi vyšel na normální papíry vyšší kontrast, sice se to dá v pohodě zvětšovat, ale fotky jsou trochu zvláštní. Ještě chybí zkusit Ilford 3200, ale zatím se jako nejlepší jeví Tmax. Nejhorší z vyzkoušených variant je asi Tri-X.
Kupodivu na formátu fotek 13x18 je zrnitost celkem menší, než jsem očekával, nesmí se moc podexponovat a pak to zkoušet nějak vytáhnout.
PL
#66
Publikováno 25 červen 2008 - 10:38:17
Ale nějaké plachty 30x40 jsem z toho nedělal. PL
#67
Publikováno 25 červen 2008 - 10:45:59
je to samozřejmě jen takovej spíš začátečnickej fýgl - lepší je umět film odpovídajícim způsobem zpracovat...
#68
Publikováno 4 červenec 2008 - 16:26:18
jde mi o to, když budu chtít za dobrého světla víc odclonit, nebo dát delší čas, jestli výsledek na filmu bude tonálně stejný
ono se dá jít se závěrkou až na dvoutisícinu, ále
jako by to nebylo ono spíš pomalejší časy mi přijdou lepší - co je statické je ostré, co je v poklidu, je ostré, co je v pohybu je mázlé
osobně jsem nikdy žádnej nd filtr neměl, tak se ptám a taky používám těla, kde se nekouká přes objektiv, tak by mi nevadilo ani ztmavení obrazu o 1-3 ev, neviděl bych ho...
#69
Publikováno 4 červenec 2008 - 22:27:42
Já su střelec tak fotím jen na fomy a máchám to v LQN na tom skazím nejmíň, ale nemám moc rád T200 nějak jsem jim nepřišel na chuť
já raději zrno.
A u 100 a 400 ať to zmastím jak to zmastím pořád mám stejný výsledek a to mi vyhovuje.
nevím jak jsi na tom se vztahem k zrnu já ho vítám takže pro tebe asi nejlepší řešení
pro Fomapan T200
vyvolat v R09 teplota cca je nižší a film vyrovnanější 18°C ředění min cca 1+50 jen o kousek se natáhne vyvolávací doba a gradient /kvůli nižší teplotě/
vynikající v EXCELU /ale ten je drahý/ u excelu je gradient na nejnižší možné urovni ze všech vývojek pro Téčkové filmy naprosto jedinečný.
T 200 rozhodně neproháněj ID11, D76 apod s téčkam se nemají moc v lásce
#70
Publikováno 4 červenec 2008 - 22:34:21
R09 ve vyšším ředění 1+50 /levnější pozor na teplotu/
vyrovná, jemně pracuje a kontrast tam taky najdeš
nebo excel /dražší number one/ v táhle můžeš plácat všechno
ultrajemnozrná, vyrovnávací normálně až měkce pracující
výhoná na citlivosti 200, 125, 100, 50 apod
#71
Publikováno 4 červenec 2008 - 23:46:26
pobralo to velký rozsahy světel a vypadá to moc hezky (zatím skeny negativů). zrno moc nevidím .) jinak světlený podmínky většínou divoký - přímý světlo, stíny, nebo ještě líp světlo prosvítající v paprscích korunama stromů... všechno to tam je, jak má bejt .)
pro náhled jednu světelně méně divokou věc:
http://www.volny.cz/...h/pav_albin.jpg
#72
Publikováno 5 červenec 2008 - 18:08:43
Já četl na jiném vlákně četl, že neopan vyvoláváš dle doporučení, tj 12 min.Zminovali jste se tu o neopanu, mam momentalne asi 5 kazetek, ktere cekaji na vyvolani. Slysel jsem pomerne chvali na kombinaci s ultrafin plus, nemáte nekdo zkusenost?...mam doma, tak bych to rad zkusil.
Pripadne napiste jak to vypada v jinych vodkach.
Tetenal Ultrafin Plus 1+4 vyvolává velmi jemně. Vyvolávám v tom zatím vše, tedy i čtyřstovky. Neopan 400 i Trix 400 jsou téměř bez zrna. Časy vyvolání beru podle návodu k Ultrafinu: Neopan 400 7.5 min, TriX 7 minut. Naopak Ilford Pan 400 má zrno viditelné, ale není to příliš extrémní.
Já vůl dál nehledel a tak jsem tento čas použil...je hodně černej. Jsem ale trotl, byly to důležity fotky...asi z toho už nic nevymáčknu u zvětš. co?
#73
Publikováno 18 červenec 2008 - 18:44:49
Pro skutečný rodinal (ne R09) se píše pro:
Pan 100 1+50 15 minut
Pan 400 1+50 11 minut
vím že stará R09 má jinou koncentraci než rodinal, ale nějak si to neumím přepočítat. Když srovnám časy pro rodinal pro Pan 100 a 400 tak by tam měla být 100 trochu déle, tedy pro můj proces když vyvolávám Pan 400 18 minut bych tam měl nechat Pan 100 o něco déle než 20 minut.
Byl bych rád pokud by mi někdo tento předpoklad potvrdil nebo vyvrátil, nejlépe dle své vlastní zkušenosti. Nerad bych ten film pokazil.
Předem moc děkuju.
#74 Anonymous
Publikováno 18 červenec 2008 - 21:05:12
#75
Publikováno 18 červenec 2008 - 21:13:43
#76
Publikováno 30 červenec 2008 - 11:49:49
#77
Publikováno 30 červenec 2008 - 20:56:12
Z mýho pohledu nejlepší report = klasická emulze ISO 400 (Kodak, Ilford) a Rodinal 1:50. Nic lepšího nejni.
tak tak...len doplním, že okrem repostáže sa to tiež desne dobre hodí na street
#78
Publikováno 31 červenec 2008 - 10:30:38
Z mýho pohledu nejlepší report = klasická emulze ISO 400 (Kodak, Ilford) a Rodinal 1:50. Nic lepšího nejni.
tak tak...len doplním, že okrem repostáže sa to tiež desne dobre hodí na street
nevim jaka je definice, ale ja vzdycky bral jako ze street je podmnozina reportaze
#79
Publikováno 31 červenec 2008 - 10:51:29
#80
Publikováno 31 červenec 2008 - 18:46:41
1 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 1 návštěvníků, 0 anonymních