volací postupy - vyzkoušené
#1
Publikováno 14 říjen 2008 - 10:30:45
film x/měřen takto/volán takto/ výsledek zhruba takový
to se neuchytilo - co založit vlákno, jen na volací postupy, žádný řeči okolo jen něco jako toto:
Agfa APX 100/kino/běžné podmínky, dopadající světlo/AM 74 / 1+15, překl. po 30 sec, X minut
proč jsem si na to zase vzpoměl - mám tady ty rollei r3 a hledám nějakou kombinaci pro am 74, jistěže můžu hledat v tabulkách, nebo prohledávat vlákna, ale textů je hodně a je to na dlouho
byl by to takovej jakoby blog
a jednou za rok by se to utřídilo a sestavilo do tabulky, nebo taky ne a nechalo by se to ležet, tak jak to je
na myšlenku mě přivedl kolega blekentvajt a vyslovil i název: česká temnokomorní pravda, nebo tak nějak
hádám je temnékomoře.cz stovka volacích postupů, ale jsou všude možně
#2
Publikováno 14 říjen 2008 - 10:47:58
takhle nějak's to myslel?
#3 Anonymous
Publikováno 14 říjen 2008 - 13:03:26
Format 4x5"
Foma 100@50 stiny exponovany do zony II polosero, svetla tak kolem VIII-IX
Amaloco 74 1+19 20C 7:40-8:20 podle citu, preklapeni 30s a pak kazdou minutu pomalu s citem 1x
Foma 100@50 stiny exponovany do zony II mlha, svetla tak kolem VI-VII
Amaloco 74 1+15 20C 8:40-9:20 podle citu, preklapeni 30s a pak kazdou 30s pomalu s citem 2x
Foma 100@50 stiny exponovany do zony II extremni kontrast, svetla tak kolem X-XII i vic
Amaloco 74 1+19 20C 7:00-7:30 podle citu, preklapeni 30s a pak kazdou 2m pomalu s citem 1x
Foma 100@50 stiny exponovany do zony II pripadne mereno dopadajici foceno v atasu bleskovy, svetla tak kolem IX-X
Amaloco 20 1+29 20C 6:00-6:30 podle citu, preklapeni 30s a pak kazdou 1m pomalu s citem 1x
Foma 100@50 stiny exponovany do zony III pripadne mereno dopadajici foceno v atasu bleskovy, svetla tak kolem X
Pyro 510 1+150 20C 9:30-10:30 podle citu, preklapeni 30s a pak kazdou 2m pomalu s citem 1x
#4
Publikováno 15 říjen 2008 - 10:27:11
co mám na mysli - prohledávat tedy fórum a co kde uvidím (nebo někdo jiný) zkrácené s jménem autora vložit sem, bylo by to pracné, ale nějakej čas v práci bych tomu mohl věnovat
#5
Publikováno 15 říjen 2008 - 13:43:30
#6 Anonymous
Publikováno 24 říjen 2008 - 14:44:52
4x5"
Hp5 400@320 Pyro 510 1+150 7:30-8:00 preklapet 1x2min rani slunce v zaberu + omrzle vetvicky + hluboke stiny vysledek fascinujici. Tato sama kombinace pri atelierovem sviceni akorat preklapeni zrychlit, vyborny rozsah tonu ve svetlech a v pleti spolu s paradnim rozvrstvenim v hlubokych cernych tonech.
#7
Publikováno 24 říjen 2008 - 15:28:03
taky něco připíšu, ale později
#8
Publikováno 24 říjen 2008 - 22:36:05
Neopan 400, EI250, merit na mista, kde chcete mit normalni konstrast, RODINAL 1+50 , 20°C, 8 min, preklapeni prvnich 30s potom 2x kazdou minutu, preklapet tak, abyste to stihli otocit za cca 3s.
Asi to bude dulezite, takze jeste musim rict, ze takhle volam prakticky vzdy 2 svitky zaroven v 0,5l tanku.
Neopan 400, EI800, merit na mista, kde chcete mit normalni konstrast, EMOFIN, 20°C, 8+8 min, prvni lazen na zacatku preklopit 3x potom 1x kazdou minutu, preklapet tak, abyste to stihli otocit za cca 3s, v druhe lazni preklopit jen tak jednou dvakrat na zacatku nebo muzete uplne preklapeni vynechat.
Tady je kontrast trochu vyssi takze bez zarazeneych 2xM1, nicmene stiny jsou krasne prokreslene a svetla plne zachovana - fotil jsem s tim parkrat treba svatbu v kostele a vyborne. Vzdycky zasnu, jak to vyleze prakticky bez zrna.... Nejde poznat, ze to je pushovana ctyrstovka film.
#9
Publikováno 25 říjen 2008 - 10:17:42
P.S. Nerýpám - chci vědět Já sám mám s Neopanem 400 dosti často problém Někdy je to zlatý stříbrný pochromovaný film, někdy mraky polotónů a kontrast nikde. Tedy - šedivka, ale taková jakási zvláštní. Například v Rodinalu 1+50 to (podle mě) není ono, v Rodinalu 1+25 to ono je, ale zase se to zdaleka nehodí na všecko. Souhlasím - je to pěkný film, ale někdy mě vypeče. Zatím nejlepší výsledky mám v IM 1+1 a tam, kde je opravdu vysoký kontrast scény - 1+2.
#10
Publikováno 25 říjen 2008 - 19:48:52
Abych jeste vysvetlil, co povazuji za normalni kontrast. Nakalibroval jsem tohle volani tak, ze jsem za slunecneho dne okolo poledne sel vyfotit beznou mestkou scenu, kde stala auta (pod nimi hluboky stin) a naopak tam taky byly domy s bilou fasadou a chtel jsem, aby fotka zhotovena pri zarazeni filtru pro normalni gradaci (s Fomabromem Variant) se co nejvice blizila skutecnemu vizualnimu vjemu dane sceny - zadne stazene ci natazene stredni tony, obetovane stiny ci svetla - proste normal
Nevim, jak to napsat lepe, ale mne prijde, ze kdyz volam takhle a mam treba motiv v silnem protisvetle (treba oblicej cloveka) a vyslovene se nesnazim zachovat cely rozsah sceny i na negativu (preexponovanim a silnym zkracenim volaciho casu, treba) a obetuji timto zmerenim sceny oblast nejvyssich svetel (merim oblicej), ze ta fotka je takova "koukatelna". Ze mi ta scena prijde, takova, jak jsem ji videl v realu (tzn. ve svetlech prece jenom neco je a oblicej je tak spravne "zatahly" aby to dojem toho protisvetla budilo)...
Proboha uz se do toho motam Snad to bude aspon trochu srozumitelne. Ukazal bych priklad primo na fotce, ale mam jen mizerny skener na tiskarne a skenovat tezce neumim
Jak pouzivate ten Rodinal 1+50 vy? Jaky zvetsovak? Rad bych srovnani
#11
Publikováno 25 říjen 2008 - 20:06:30
#12
Publikováno 25 říjen 2008 - 21:08:11
Skoro bych rekl, ze docela hodne preexponovavate tim merenim na stiny a kontrast pro difuzni svetlo budete mit maly s danou filtraci a volacim casem - kvedlame skoro stejne a cas se lisi minimalne. Tedy s tim, ze ja mam cisty kondenzor a ekvivalent na filtrech M30.
Pokud volate s tou samou kinetikou a casem s Rodinalem 1+25, tak konstrast bude vyssi a rekl bych, ze to bude i prevolane. Navic pokud porad dusledne merite na stiny, tak to mozna jeste navic bude samo osobe preexponovane (ztrata svetel). Jak to mereni korigujete? Nechapu, jak pri mereni na stiny muzete prijit o stiny....
Jako pozitivni vyvojku pouzivam Ilford Multigrade 1+9 po dobu cca 2,5 min. Roztok mam okolo 22 - 23°C (temnokoupelna v panelaku), Componon S cloneny na f/8.
S ES-4 hlavou jsem, myslim, volal na EI 400 cas okolo 12,5 min, kinetika a teplota stejna, zpusob mereni stejny.
#13
Publikováno 13 listopad 2008 - 07:35:02
#14
Publikováno 1 prosinec 2008 - 16:56:48
1+15 (30+450 ml), klopit 30s na začátku, potom po 30s 1x, poslední minutu nepřeklápět
teplota 20°C, čas 5:00, řádný přerušovač, ne voda
měkčí negativ pro kondenzor bez matnice, pozit. vývojka foma GDL 1+5 na 30x30 mi vychází normální filtrace
#15
Publikováno 1 prosinec 2008 - 17:31:34
#16
Publikováno 14 leden 2009 - 11:19:59
díky
#17
Publikováno 15 leden 2009 - 11:24:00
#18 Anonymous
Publikováno 20 leden 2009 - 23:15:39
Foma Medix ei:50 stiny exponovany do zony II-III
Pyro 510 1+150 20C 8:45, rotace, spickova pletovka velmi natazene svetla a polosvetla. Doporucuji na portretni praci VF masinkou.
#19
Publikováno 3 únor 2009 - 13:22:43
Rollei r3 - AM 74 - 1+6
23°C; 21 minut; přerušit vodou; 6x6;
reportáž, měřit na střed
přednamočení 1 min, 30s klopit na začátku, potom 2x po 60s
postup jsem převzal, mírně upravil - toto není úplně ideální kombinace (r3 na 1600/am74), ale kdo to chcete vyzkoušet, můžete začít takto
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních