Přejít na obsah


Fotka

volací postupy - vyzkoušené


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
18 odpovědí na toto téma

#1 RHx

RHx

    Hrabě kydoň

  • Předplatitel
  • 5 702 příspěvků(y)
  • LocationHK
Reputace: 386

Publikováno 14 říjen 2008 - 10:30:45

navrhoval jsem nedávno napsat článek, kam by mohl každej napsat vyzkoušený volací postupy -jen do řádku
film x/měřen takto/volán takto/ výsledek zhruba takový
to se neuchytilo - co založit vlákno, jen na volací postupy, žádný řeči okolo jen něco jako toto:

Agfa APX 100/kino/běžné podmínky, dopadající světlo/AM 74 / 1+15, překl. po 30 sec, X minut

proč jsem si na to zase vzpoměl - mám tady ty rollei r3 a hledám nějakou kombinaci pro am 74, jistěže můžu hledat v tabulkách, nebo prohledávat vlákna, ale textů je hodně a je to na dlouho
byl by to takovej jakoby blog
a jednou za rok by se to utřídilo a sestavilo do tabulky, nebo taky ne a nechalo by se to ležet, tak jak to je
na myšlenku mě přivedl kolega blekentvajt a vyslovil i název: česká temnokomorní pravda, nebo tak nějak
hádám je temnékomoře.cz stovka volacích postupů, ale jsou všude možně
  • 0

#2 Mamiak

Mamiak

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 4 416 příspěvků(y)
Reputace: 258

Publikováno 14 říjen 2008 - 10:47:58

txp 320/220 na nominál, ev +1/3 EV, rodinal 1:50, 21C, 14 min, kinetika 30+1x15, obtížný světlo - přechody z difůzního do ostrejch kontrastů - nádhera....

takhle nějak's to myslel?
  • 0

#3 Anonymous

Anonymous
  • Guests
Reputace: 0

Publikováno 14 říjen 2008 - 13:03:26

OK sazim:)

Format 4x5"

Foma 100@50 stiny exponovany do zony II polosero, svetla tak kolem VIII-IX
Amaloco 74 1+19 20C 7:40-8:20 podle citu, preklapeni 30s a pak kazdou minutu pomalu s citem 1x

Foma 100@50 stiny exponovany do zony II mlha, svetla tak kolem VI-VII
Amaloco 74 1+15 20C 8:40-9:20 podle citu, preklapeni 30s a pak kazdou 30s pomalu s citem 2x

Foma 100@50 stiny exponovany do zony II extremni kontrast, svetla tak kolem X-XII i vic
Amaloco 74 1+19 20C 7:00-7:30 podle citu, preklapeni 30s a pak kazdou 2m pomalu s citem 1x

Foma 100@50 stiny exponovany do zony II pripadne mereno dopadajici foceno v atasu bleskovy, svetla tak kolem IX-X
Amaloco 20 1+29 20C 6:00-6:30 podle citu, preklapeni 30s a pak kazdou 1m pomalu s citem 1x

Foma 100@50 stiny exponovany do zony III pripadne mereno dopadajici foceno v atasu bleskovy, svetla tak kolem X
Pyro 510 1+150 20C 9:30-10:30 podle citu, preklapeni 30s a pak kazdou 2m pomalu s citem 1x
  • 0

#4 RHx

RHx

    Hrabě kydoň

  • Předplatitel
  • 5 702 příspěvků(y)
  • LocationHK
Reputace: 386

Publikováno 15 říjen 2008 - 10:27:11

souhlasili byste s kopírováním textů?
co mám na mysli - prohledávat tedy fórum a co kde uvidím (nebo někdo jiný) zkrácené s jménem autora vložit sem, bylo by to pracné, ale nějakej čas v práci bych tomu mohl věnovat
  • 0

#5 ploci

ploci

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 147 příspěvků(y)
  • LocationValachy!
Reputace: 202

Publikováno 15 říjen 2008 - 13:43:30

Pextral - jakýkoliv film při teplotě od 6° až po takovou, kterou ještě bez úhony přežije. Exponovat na nominální až čtvrtinovou(samozřejmě na stíny) - dle zcény a zkušeností. V pyrokatechinové lazni kolem dvou minut, v louhové kolem jedné. Snad jen při velmi nízkých teplotách nepatrně prodloužit. Pěkně vyrovnává, zabarvuje emulsi(závojuje jak sviňa :wink: ), dobře se zvetšuje, negativy nepříliš husté. V obou lázních řádně pohybovat, ať se film pěkně napojí vyvíječem a při vlastním vyvíjení ať nevzniknou bublinky. Pozor na poleptání :?: . Trvanlivost značná, náklady mírné. Sečteno a podtrženo - ideální vývojka pro chvíle, kdy není možno složitě uvažovat, máme omezené vybavení, nebo se nám prostě nechce. 8-)
  • 0

#6 Anonymous

Anonymous
  • Guests
Reputace: 0

Publikováno 24 říjen 2008 - 14:44:52

Doporucuji vyzkouset:
4x5"
Hp5 400@320 Pyro 510 1+150 7:30-8:00 preklapet 1x2min rani slunce v zaberu + omrzle vetvicky + hluboke stiny vysledek fascinujici. Tato sama kombinace pri atelierovem sviceni akorat preklapeni zrychlit, vyborny rozsah tonu ve svetlech a v pleti spolu s paradnim rozvrstvenim v hlubokych cernych tonech.
  • 0

#7 RHx

RHx

    Hrabě kydoň

  • Předplatitel
  • 5 702 příspěvků(y)
  • LocationHK
Reputace: 386

Publikováno 24 říjen 2008 - 15:28:03

výborně, jsem rád, že občas nějakej postup do sběrného vlákna přibude
:)
taky něco připíšu, ale později
  • 0

#8 Vladik

Vladik

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 218 příspěvků(y)
Reputace: 29

Publikováno 24 říjen 2008 - 22:36:05

Ja to nejak neresim, jake svetlo a tak. Hlavne, aby vsechno bylo na negativu :D Pak se s tim nejak pasuju v komore a tohle mi dava negativy, ktere se velmi snadno printuji. Je to teda poladene pro cisty kondenzor (bez matneho skla v supliku) a zarazeny 2x1M filtr pro normalni gradaci Fomabromu Variant Takze:

Neopan 400, EI250, merit na mista, kde chcete mit normalni konstrast, RODINAL 1+50 , 20°C, 8 min, preklapeni prvnich 30s potom 2x kazdou minutu, preklapet tak, abyste to stihli otocit za cca 3s.

Asi to bude dulezite, takze jeste musim rict, ze takhle volam prakticky vzdy 2 svitky zaroven v 0,5l tanku.

Neopan 400, EI800, merit na mista, kde chcete mit normalni konstrast, EMOFIN, 20°C, 8+8 min, prvni lazen na zacatku preklopit 3x potom 1x kazdou minutu, preklapet tak, abyste to stihli otocit za cca 3s, v druhe lazni preklopit jen tak jednou dvakrat na zacatku nebo muzete uplne preklapeni vynechat.

Tady je kontrast trochu vyssi takze bez zarazeneych 2xM1, nicmene stiny jsou krasne prokreslene a svetla plne zachovana - fotil jsem s tim parkrat treba svatbu v kostele a vyborne. Vzdycky zasnu, jak to vyleze prakticky bez zrna.... :) Nejde poznat, ze to je pushovana ctyrstovka film.
  • 0

#9 Pentaxista

Pentaxista

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 310 příspěvků(y)
Reputace: 311

Publikováno 25 říjen 2008 - 10:17:42

Vladik: Co si představujete pod pojmem "místa s normálním kontrastem"? Není mi to jasné... Zkuste to vysvětlit!
P.S. Nerýpám - chci vědět :D Já sám mám s Neopanem 400 dosti často problém :) Někdy je to zlatý stříbrný pochromovaný film, někdy mraky polotónů a kontrast nikde. Tedy - šedivka, ale taková jakási zvláštní. Například v Rodinalu 1+50 to (podle mě) není ono, v Rodinalu 1+25 to ono je, ale zase se to zdaleka nehodí na všecko. Souhlasím - je to pěkný film, ale někdy mě vypeče. Zatím nejlepší výsledky mám v IM 1+1 a tam, kde je opravdu vysoký kontrast scény - 1+2.
  • 0

#10 Vladik

Vladik

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 218 příspěvků(y)
Reputace: 29

Publikováno 25 říjen 2008 - 19:48:52

Jojo, uvedomil jsem si, ze jsem to nenapsal zrovna stastne a ze se me nekdo zepta :!: Zjednodusene bych to rekl tak, ze mate zmerit to, co chcete mit na vysledne fotografii v oblasti strednich tonu a s normalnim kontrastem. Napriklad u toho Emofinu a svatby v kostele to budou obliceje svatebcanu.
Abych jeste vysvetlil, co povazuji za normalni kontrast. Nakalibroval jsem tohle volani tak, ze jsem za slunecneho dne okolo poledne sel vyfotit beznou mestkou scenu, kde stala auta (pod nimi hluboky stin) a naopak tam taky byly domy s bilou fasadou a chtel jsem, aby fotka zhotovena pri zarazeni filtru pro normalni gradaci (s Fomabromem Variant) se co nejvice blizila skutecnemu vizualnimu vjemu dane sceny - zadne stazene ci natazene stredni tony, obetovane stiny ci svetla - proste normal ;)
Nevim, jak to napsat lepe, ale mne prijde, ze kdyz volam takhle a mam treba motiv v silnem protisvetle (treba oblicej cloveka) a vyslovene se nesnazim zachovat cely rozsah sceny i na negativu (preexponovanim a silnym zkracenim volaciho casu, treba) a obetuji timto zmerenim sceny oblast nejvyssich svetel (merim oblicej), ze ta fotka je takova "koukatelna". Ze mi ta scena prijde, takova, jak jsem ji videl v realu (tzn. ve svetlech prece jenom neco je a oblicej je tak spravne "zatahly" aby to dojem toho protisvetla budilo)...
Proboha uz se do toho motam :D Snad to bude aspon trochu srozumitelne. Ukazal bych priklad primo na fotce, ale mam jen mizerny skener na tiskarne a skenovat tezce neumim :(
Jak pouzivate ten Rodinal 1+50 vy? Jaky zvetsovak? Rad bych srovnani :?:
  • 0

#11 Pentaxista

Pentaxista

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 310 příspěvků(y)
Reputace: 311

Publikováno 25 říjen 2008 - 20:06:30

Neopan 400 E.I.400-320, měřeno důsledně na stíny, Rodinal Agfa 1+50, 20stC, 9min, 30sec//1x30sec, difusní světlo barevné hlavy ES4, magenta 10, APO Rodagon-Componon HM, Fomaspeed nebo Fomabrom Variant, Agfa MC nebo Amaloco Varimax Extra 6006 nebo Neutol NE, ustalovač momentálně Kodak, jinak Fomafix 1+3. NENÍ TO ONO! Totéž volané v Rodinalu 1+25 je daleko lepší, ale hodí se pouze na scény, které nejsou příliš kontrastní, jinak ztráta světel nebo stínů.
  • 0

#12 Vladik

Vladik

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 218 příspěvků(y)
Reputace: 29

Publikováno 25 říjen 2008 - 21:08:11

ES 4 jsem pouzival dlouhou dobu taky a M10 neni filtrace pro normalni gradaci Fomabrom Variant. Myslim, ze tabulkove je udavano M30 a pokud se pamatuju dobre, tak mi to vychazelo taky tak nejak.
Skoro bych rekl, ze docela hodne preexponovavate tim merenim na stiny a kontrast pro difuzni svetlo budete mit maly s danou filtraci a volacim casem - kvedlame skoro stejne a cas se lisi minimalne. Tedy s tim, ze ja mam cisty kondenzor a ekvivalent na filtrech M30.
Pokud volate s tou samou kinetikou a casem s Rodinalem 1+25, tak konstrast bude vyssi a rekl bych, ze to bude i prevolane. Navic pokud porad dusledne merite na stiny, tak to mozna jeste navic bude samo osobe preexponovane (ztrata svetel). Jak to mereni korigujete? Nechapu, jak pri mereni na stiny muzete prijit o stiny.... :?:
Jako pozitivni vyvojku pouzivam Ilford Multigrade 1+9 po dobu cca 2,5 min. Roztok mam okolo 22 - 23°C (temnokoupelna v panelaku), Componon S cloneny na f/8.
S ES-4 hlavou jsem, myslim, volal na EI 400 cas okolo 12,5 min, kinetika a teplota stejna, zpusob mereni stejny.
  • 0

#13 MICHAL

MICHAL

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 338 příspěvků(y)
Reputace: 55

Publikováno 13 listopad 2008 - 07:35:02

Mám už po několikáté dobře vyvolaný acros 100 v A49 .Film jsem exponoval na citl.80 a bylo jedno jestli jsem fotil bez filtru nebo s žlutým častěji červeno oranžovým .Většinu filtrů mám z bazaru nejspíš NDR.Film exponuji na pletˇ nebo na stíny. POSTUP :A49 stock 20C 1min naleju a překlápím nepřetržitě do konce první minuty 2-7 minutu překlápím 1x za min asi 6-8 s 8min stojí pak vyleju do flašky přeruším čistou vodou a ustálím.Negativ dobře krytý spousta polotonů a zrno jemné.Snad poloviční než z ID 11 1:1.Vývojku mám od Venci z Prahy a mněl by ještě mít, míchal 35l .Taky má poslední 3-4 balení po 35l pan Stein Fotografia Praha tel 602 234 602,dobře se sním komunikuje.
  • 0

#14 RHx

RHx

    Hrabě kydoň

  • Předplatitel
  • 5 702 příspěvků(y)
  • LocationHK
Reputace: 386

Publikováno 1 prosinec 2008 - 16:56:48

foma 100/AM 74, reportážní 6x6, měřeno na pleť, nebo dopadající světlo = zhruba střed
1+15 (30+450 ml), klopit 30s na začátku, potom po 30s 1x, poslední minutu nepřeklápět
teplota 20°C, čas 5:00, řádný přerušovač, ne voda
měkčí negativ pro kondenzor bez matnice, pozit. vývojka foma GDL 1+5 na 30x30 mi vychází normální filtrace
  • 0

#15 otik

otik

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 300 příspěvků(y)
Reputace: 129

Publikováno 1 prosinec 2008 - 17:31:34

kinofilm FOMA100@50, Rodinal 1:100, 20C, 29min-kvedlání půl minuty na začátku, potom prvních deset po minutě, druhých deset po dvou a posledních devět po třech. Aby jsem dodržel konstantní teplotu v průběhu volání, mám vývojnici potopenou v umyvadle s temperovanou vodou. Expozici měřím bodově na stíny, za slunečného počasí se to nesmí přehnat, pak už jsou světla hodně upečená. Myslím kvalitní výsledky s minimálním množstvím vývojky.
  • 0

#16 tomas.kontakt

tomas.kontakt

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 599 příspěvků(y)
  • Location49°17'32.960"N, 14°47'59.314"E
Reputace: 200

Publikováno 14 leden 2009 - 11:19:59

můžu poprosit zdatnější kolegy o vyzkoušený postup pro ID-11 1+1 na kino FP4+ a HP5. A pak pro ID-11 1+1 na svitek 120 Neopan 400
díky
  • 0

#17 otik

otik

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 300 příspěvků(y)
Reputace: 129

Publikováno 15 leden 2009 - 11:24:00

Ahoj, našel by jsem si informace v listech pro jednotlivé filmy a vývojky a pro začátek bych se jich držel, aby sis udělal nějakej obraz. Potom při volání překlápět každou minutu, při delších intervalech jde dolů kontrast, čehož samozřejmě můžeš využít, když chceš. Taky je důležité mít stálou teplotu vývojky po celou dobu procesu.
  • 0

#18 Anonymous

Anonymous
  • Guests
Reputace: 0

Publikováno 20 leden 2009 - 23:15:39

format 8x10"

Foma Medix ei:50 stiny exponovany do zony II-III
Pyro 510 1+150 20C 8:45, rotace, spickova pletovka velmi natazene svetla a polosvetla. Doporucuji na portretni praci VF masinkou.
  • 0

#19 RHx

RHx

    Hrabě kydoň

  • Předplatitel
  • 5 702 příspěvků(y)
  • LocationHK
Reputace: 386

Publikováno 3 únor 2009 - 13:22:43


Rollei r3 - AM 74 - 1+6

23°C; 21 minut; přerušit vodou; 6x6;
reportáž, měřit na střed
přednamočení 1 min, 30s klopit na začátku, potom 2x po 60s
postup jsem převzal, mírně upravil - toto není úplně ideální kombinace (r3 na 1600/am74), ale kdo to chcete vyzkoušet, můžete začít takto
  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních