Dobrý den, nemáte někdo zkušenosti s Fomapanem T800? Dostalo se mě do rukou pár kousků. Rád bych o filmu něco zjistil než ho začnu používat.
Fomapan T800
#1
Publikováno 13 listopad 2017 - 18:48:28
#2
Publikováno 13 listopad 2017 - 21:45:08
Je to jako s většinou jiných starých, prošlých filmů. Některé udělají radost, protože výsledky z nich jsou slušné, u jiných to nestojí za řeč.
Zkus pročíst tohle, třeba tam najdeš něco, co bys mohl vyzkoušet. http://www.temnakomo...an/#entry385393
Předpokládej výsledek s větším zrnem.
https://unotane.word...-negative-film/
#3
Publikováno 14 listopad 2017 - 09:56:46
Moja skúsenosť s T800 bola zlá vtedy, keď bola nová, tak aj teraz, keď je stará.
#4
Publikováno 14 listopad 2017 - 10:22:20
Foma T800, asi 20 kazet, jsem před pár lety od kohosi dostal, vyzkoušel, a výsledek? Za tu práci a piplačku to nestálo. Citlivost nikoli 800, ale až při expozici na 400 něco vylezlo, ač jsem vyvolával a převolával v osvědčených a spolehlivých vývojkách plně využívající citlivost, vhodných i pro push. obraz byl katastrofální - nepravidelné příliš velké zrno, vady (ďubky) v emulzi, tonalita prachmizerná. Snad nejhorší film ze všech, co mi kdy rukama, aparátem a vývojnicí prošlo. Nemohu tvrdit, že ten film byl tak špatný, když byl čerstvý, spíše si myslím, že nebyl zrovna z rodu filmů, které si kvalitu emulze jakž takž uchovají i po několika až mnoha lety po expiraci. A taky nevím, kde a jak byl skladován, než se dostal ke mě.
#5
Publikováno 16 listopad 2017 - 12:35:53
Foma T800, asi 20 kazet, jsem před pár lety od kohosi dostal, vyzkoušel, a výsledek? Za tu práci a piplačku to nestálo. Citlivost nikoli 800, ale až při expozici na 400 něco vylezlo, ač jsem vyvolával a převolával v osvědčených a spolehlivých vývojkách plně využívající citlivost, vhodných i pro push. obraz byl katastrofální - nepravidelné příliš velké zrno, vady (ďubky) v emulzi, tonalita prachmizerná. Snad nejhorší film ze všech, co mi kdy rukama, aparátem a vývojnicí prošlo. Nemohu tvrdit, že ten film byl tak špatný, když byl čerstvý, spíše si myslím, že nebyl zrovna z rodu filmů, které si kvalitu emulze jakž takž uchovají i po několika až mnoha lety po expiraci. A taky nevím, kde a jak byl skladován, než se dostal ke mě.
Jeden pán z Hradce by potvrdil, že za čerstva takový nebyl. Prošlý jsem zkoušel též, ve svitku - nie mehr!
#6
Publikováno 16 listopad 2017 - 22:38:18
Všem vám děkuji. Tak já jeden nafotím a uvidíme.
#7
Publikováno 4 prosinec 2017 - 18:33:47
#8
Publikováno 4 prosinec 2017 - 18:50:57
Napr. Delta 3200 podľa niektorých vychádza lepšie pri ISO1600. Ale človeku je ľúto urobiť pull na 1600 potažmo na 800, keď sú tie filmy fest drahé.
#9
Publikováno 4 prosinec 2017 - 19:09:54
#10
Publikováno 4 prosinec 2017 - 19:15:35
D76? TriX!
#11
Publikováno 4 prosinec 2017 - 22:54:59
D-76 neriedena na ktorukolvek tradicnu 400-ku. Teda HP5+ i Tri-X.
Menej vhodna potom na Delta 400 a T-Max400.
Neskusal som Foma 400, ale malo by to ist tiez.
Ja mam vybornu skusenost s Tri-X @ 1600 v originalenej Diafine, teda presnejsie - kinofilm. E.I. 1600 staci na usporne osvetlenie v pohostinskych zariadeniach, ci pri rodinnych oslavach. Bohate potom na divadelne predstavenia, casto aj na koncerty.
D-76 a ID-11 su dobre zdokumentovane a dostupne v nasich koncinach. D-76 byva dokonca lacnejsia, ako byvalemu odchovacovi Kodaku sa mi vidi aj ako spolahlivejsia.
K uspechu vsak vedie niekolko cielene vedenych pokusov. Potom sa ten styl stane obsesiou.
#12
Publikováno 8 prosinec 2017 - 11:03:49
T 800 byl vpravdě zbytečný film. Krom toho že ani deklarovanou citlivost neměl, tak většina čtyřstovek tuhle citlivost zvládá lépe.
Za mě D-76/ID-11 klidně i v ředění 1+1.
#13
Publikováno 8 prosinec 2017 - 14:02:26
Vzhledem k tomu, co se deje s librou, tak cena delty 3200 uz neni takovym problemem.
#14
Publikováno 8 prosinec 2017 - 17:45:57
... nemůže si pomoct, Tri-x nebo HP5+ se mi líbí mnohem víc i na 1600 ASA nežli podivná upatlaná a šedivá Delta 3200...
#15
Publikováno 8 prosinec 2017 - 18:59:52
Delta 3200 mi moc upatlana a sediva neprijde. Ano, v perceptolu, ve standu 2 hodiny je to sedivejsi, nez HP5 vyvolany v normalne pracujici vyvojce. Ale 3200 mi vysla relativne dobre v rodinalu 1:50
Navic pushnuti o dve stopy proste kontrast doda.
#16
Publikováno 8 prosinec 2017 - 21:04:05
Delta by sa mala vyvolavat specializovanou vyvojkou DDx, alebo T-Max Developer.
Delta je moderny film (v tom horsom slova zmysle), s realnou citlivostou okolo E.I 400. Standartne vyvolavanie na vysoke E.I. vedie k vysokej strmosti. Delta 3200-ka je vsak naledena tak, aby niekde okolo E.I. 1600 davala optimalne vysledky, teda PUSH-ovanim narastajuca strmost je kompenzovana malou strmostou samotneho filmu.
Tradicne vyvojky vedu u Delty 3200 k vysokej zrnitosti, DDx zabezpeci, ze takyto film v danych podmienkach este i tu zrnitost udrzi v prijatelnych medziach.
Ak je Delta 3200 blatova, je mozne, ze ide o film neadekvatne vyvolany, teda pre dane E.I. nebolo dostatocne vyvolavane.
Sam tento film nemam natrenovany, osobne som verny 400-kam PUSHnutym o +2 EV. Uplne s KIMom suhlasim.
#17
Publikováno 9 prosinec 2017 - 10:41:02
#18
Publikováno 9 prosinec 2017 - 11:14:13
Ved ano, to je reportaz, zrno sa priam ziada.
Velkym a nekontrlovanym zrnom vsak prichadzas o plynule prechody.
Ale ako vravim - reportaz. V krajnke by to asi nepreslo.
#19
Publikováno 9 prosinec 2017 - 11:23:57
... nejde o velikost zrna - v reportáži (a některých dalších disciplínách) přijatelnou až vítanou. Jde o vzhled "zrna" - to má Delta 3200 prostě odpudivé (upatlané) - oproti klasickým filmům u kterých se mi zrno prostě líbí. Je tam harmonické, ladící s celkem. Delta 100 je výborná kupř. na portréty, dokonce i Delta 400 kupř. na reportáž či street. Ovšem 3200 není pěkná na nic... Můj estetický názor.
#20
Publikováno 29 červenec 2019 - 21:37:23
Na Fomapan T800 si vzpomínám, kdysi jednou jsem na něj fotil, na čerstvý. Zrno bylo výrazné i na zvětšeninách 9 × 13 cm. Měl výrobní vadu - emulzí se táhly nepatrné příčné vlasové čáry, které vždy začínaly na okrajích perforačních otvorů. Film byl silně hyperpanchromatický - obličeje v umělém osvětlení zachycených postav byly sádrově bílé, rty bledé, oči podivně vystupovaly...
#21
Publikováno 29 červenec 2019 - 22:50:27
Na určitý věci se nechala použít.Určitě bylo lepší na ni fotit ve svitku,dokud ji vyráběli Fomapan 800 special 30 DIN Uváděli u nej že je možný ho naexponovat až na 39 DIN nezkoušel jsem to.
#22
Publikováno 30 červenec 2019 - 19:47:41
Jo, svitkáč mohl být fajn, ale nejsem si jist, jestli ho u nás vůbec měli. Jinak na tu T800 mám vzpomínky osobní, kdy jsem ve svých fotománických letech bušil po zavírací době na dveře fotoprodejny a domáhal se jedné T800, protože jsem ji ten večer nutně potřeboval
#23
Publikováno 30 červenec 2019 - 20:36:53
Výroba svitků skončila daleko dřív než kino.Na kino jsem naposledy fotil v roce 2001 na vandru.Koupit se nechali myslím že už to byl doprodej?Hrozně se ty fotky líbily tím jak je to hrozně nedokonalý .
Přiložený soubor (y)
#24
Publikováno 31 červenec 2019 - 10:31:27
I T 800 se nějakou dobu dělala ve svitku.
#25
Publikováno 31 červenec 2019 - 11:13:00
Teď si matně si vzpomínám, že jsem si říkal, že bych T800 naládoval do Flexarety a vyzkoušel to. Ale nedošlo k tomu. To muselo být někdy v 97. roce, protože koncem roku 1996 jsem fotil na tu 135.
#26
Publikováno 31 červenec 2019 - 11:37:40
Teď si matně si vzpomínám, že jsem si říkal, že bych T800 naládoval do Flexarety a vyzkoušel to. Ale nedošlo k tomu. To muselo být někdy v 97. roce, protože koncem roku 1996 jsem fotil na tu 135.
To období by tak odpovídalo.Když na trhu bylo spousty jiných filmů tak se od toho začalo upouštět.Pak už přišly digitály a šlo to do kopru.
Přiložený soubor (y)
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních