jakou padinu?
#1
Publikováno 2 květen 2012 - 13:23:34
dali byste mi doporučení ohledně zvětšovací padesátky? Nějaké srovnání nikkoru el 50/2,8 x rodenstocků X rodagonů? co je nejlepší opticky X cena...aneb do čeho byste šli vy? děkuji
lukas
#2
Publikováno 2 květen 2012 - 13:28:07
Zdravím přátelé,
dali byste mi doporučení ohledně zvětšovací padesátky? Nějaké srovnání nikkoru el 50/2,8 x rodenstocků X rodagonů? co je nejlepší opticky X cena...aneb do čeho byste šli vy? děkuji
lukas
x-krát zde probráno. hledej.
p.s.: i anaret s použitím kvalitního zaostřováku, např. zn. fernetstock, funguje jako rodenstock.
#3
Publikováno 2 květen 2012 - 14:53:41
a taky tady http://www.temnakomo...11-meogon-5650/
Osobně dělám s Rodenstockem Rodagon WA 40/4, na pidifotky to není, spíše na takové větši plachtičky Vyšel mně levněji než APO 50, proto jsem si ho zvolil.
#4
Publikováno 6 květen 2012 - 18:53:10
#5
Publikováno 6 květen 2012 - 19:15:54
#6
Publikováno 6 květen 2012 - 19:19:41
#7
Publikováno 6 květen 2012 - 20:12:14
#8
Publikováno 7 květen 2012 - 08:08:20
Bejt tebou na to dlabu. Jestli máš plastovej 2,8/50 N nikkor a tvoje zvětšeniny nejsou dost dobrý, pak to není objektivem, ale rukama a zvětšovákem. 2,8/50 je ve stejný lize, jako componony S a rodagony, je to špičkový sklo.
Spíš si sežeň nějakej laserovej verk na seštelování zvětšováku, třeba versalab parallel. Ono je totiž seřízení zvětšováku důležitější, než cokoli jinýho. Vážně.
#9
Publikováno 7 květen 2012 - 14:47:11
zkusím to dostat za rozumnou cenu
#10
Publikováno 7 květen 2012 - 14:59:39
díky luk, s tím seřízením budu koukat...něco jsem našel na ebay..
zkusím to dostat za rozumnou cenu
stačí dvě zrcátka.... postup tu najdeš někde.
dělal jsem s tím tak seřízení 4 zvětšováků a docela jsem zíral, jak přesně to funguje... a zadarmo.
#11
Publikováno 9 květen 2012 - 14:03:30
luky
#12
Publikováno 9 květen 2012 - 15:53:11
#13
Publikováno 11 květen 2012 - 10:32:07
#14
Publikováno 11 květen 2012 - 11:30:56
to je řečeno naprosto přesně - i meopta občas vyrobila špičkové sklo:)No já bych doporučil Meogon 50 5.6, starý typ zebra. Na aukru občas bývá kolem 500,- a když jsem ho porovnal s Compononem 50 2.8 (který byl 3x dražší), tak jsem toho Componona zase rychle prodal. I Meopta občas vyrobila špičkové sklo...
#15
Publikováno 15 únor 2013 - 19:19:12
#16
Publikováno 15 únor 2013 - 19:30:52
#17
Publikováno 16 únor 2013 - 07:10:13
#18
Publikováno 16 únor 2013 - 10:27:04
#19
Publikováno 16 únor 2013 - 11:57:23
#20
Publikováno 3 březen 2013 - 11:48:14
Další test proveden, tentokrát s negativem Acros. Vyvolaný nejspíš v DS-12 (ach, ta neschopnost dělat si poznámky). Výřezy z rohu a ze spodku negativu. Foceno na 90% Canonem 85mm F1.2 L na clonu mezi 2.8 a 5.6. Ten objektiv není v krajích nijak super ostrý, nejlepší by bylo střed negativu dát do rohu rámečku ale možná by to bylo už trochu moc extrémní...
Zvětšoval jsem na Ilford Multigrade IV RC deluxe. Výtah na max, zvětšenina cca celé 30x40 (základna byla asi z opemusu, nikoliv z originál durstu, školní pokusničení) - výřez. jeden o rozměru cca 9x13cm. Sken na 600DPI na obyčejné domácí multifunkci. Trochu se tam ztratil kontrast (u obou fotek) ale jde nám asi hlavně o ostrost.
Zde poznávačka:
První
Druhý
#21
Publikováno 3 březen 2013 - 12:05:10
#22
Publikováno 5 březen 2013 - 23:19:35
#23
Publikováno 13 březen 2013 - 19:43:47
#24
Publikováno 13 březen 2013 - 22:35:12
#25
Publikováno 14 březen 2013 - 18:07:20
#26
Publikováno 14 březen 2013 - 18:21:45
#27
Publikováno 12 říjen 2013 - 22:45:03
právě jsem skončil seanci v temné komoře. Poprvé jsem zvětšoval větší formát než 18x24. konkrétně 24x30 cm. Používám Belar 50/4,5, vím že není nic moc,... každopádně výsledná velká zvětšenina (24x30) vykazuje vadu, levá třetina fotky je ostrá ale postupně směrem doprava se zrno maže. U 18x24 je ostrost po celé ploše. Je možné že se mi rozhodili roviny během jedné a té samé seance, nebo je ten objektiv prostě tak špatný? Oba formáty byli přicloněny na F8, zvětšovák mám Opemus 6.
#28
Publikováno 13 říjen 2013 - 09:24:11
#29
Publikováno 13 říjen 2013 - 09:41:05
závěr pro mě je, že pokud se nikkor nestane oběti kutila nebo gravitace, osobně bych se vůbec nebál, že se stane slabým místem porocesu. u nás to dopadlo tak, že kolega si nechal nikkor, protože má ke značce vztah, já si nechal componon S, protože... byl nejdražší a veřím mu. pokud v tuto chvíli hledáš, co koupit, myslím - a třeba mě někdo opraví - že rodagon / componon / nikkor (v příslušných co nejlepších verzích) poskytují adekvátní atlernativy
#30
Publikováno 13 říjen 2013 - 09:45:32
#31
Publikováno 13 říjen 2013 - 11:12:50
#32
Publikováno 13 říjen 2013 - 11:24:35
#33
Publikováno 13 říjen 2013 - 11:35:38
Krom hlodajiciho cervicka nekde v vzadu v hlave jsou skutecne vice dulezitejsi jine "parametry" procesu, nez ciste opticka kvalita skla. Uz tu byly prakticky vsechny zmineny - sestelovani zvetsovaku, jeho vibrace, spravne zaostreni (oko ji citlive na jine barvy nez papir) a potom taky ciste fyzicky stav skla. On i i APO super hyper z druhe ruky od kuraka, na kterem je sotva postrehnutelny film bordelu i na vnitrnich plochach muze byt horsi nez obycejny Anaret. Jinak potvrzuji, ze mezi Anarety lze skutecne narazit na vyjimecne kusy.
Takže si nemusím kupovat lepší skla, protože při zvětšování kouřím - super
#34
Publikováno 13 říjen 2013 - 11:49:31
Na zaver rada, jestli resis zda neAPO cokoli/ APo cokoli, tak si kup rovnou to APO, protoze se ti toto dilema bude neustale vracet Ver mi, vim to. Usetreny cas pri reseni dilematu muzes venovat necemu jinemu.
#35
Publikováno 13 říjen 2013 - 11:51:36
#36
Publikováno 13 říjen 2013 - 12:00:07
#37
Publikováno 13 říjen 2013 - 12:32:22
#38
Publikováno 13 říjen 2013 - 14:29:49
Pokud máš objektiv se světelnsotí 4.5, zaclonění na 11 nemůže uškodit (zvlášť u belaru ne). Mám Focotar se stejnou světelností a používám jak clonu 8, tak 11, jako regulaci délky osvitu, nevyrovnané kvality jsem si nevšimnul (objektiv je ale z jiné kategorie). Taky mám rád ostrý zrno.
Apo objektivy by měly být specielně korigované pro celé viditelné spektrum pro práci s barvou. Jeslti se to pozitivně projeví i u čb netuším. Možná bych byl překvapen kdybych nějaký APO zkusil, ale zatím jsem tu potřebu nepocítil.
Na vjemu ostrosti se významnou měrou podílí to parazitní světlo jak jsem o tom psal vedle, dokáže to zrušit mikrokontrast a pak nejenom že zvětšenina vypadá našedle, ale i méně ostře, jakoby nadýchnutě, mdle.
#39
Publikováno 13 říjen 2013 - 16:21:25
#40
Publikováno 13 říjen 2013 - 18:18:10
#41
Publikováno 14 říjen 2013 - 07:37:46
#42
Publikováno 15 říjen 2013 - 14:10:50
#43
Publikováno 15 říjen 2013 - 22:04:59
za nic nasvěte bych ho nepustil...
Zadný porovnání nedělám, takovejma kravinama se nezdržuju. stačí mít jistotu že je vcajku už z výroby.
Což je u těch anaretů(bez S) problém.
A spiš než ostrost bych řešil celkovej dojem.
#44
Publikováno 16 říjen 2013 - 04:57:22
Ja jen kdybyste narazili na Zvětšovací PALAR tak se ho vubec nemusíte bát.
za nic nasvěte bych ho nepustil...
Zadný porovnání nedělám, takovejma kravinama se nezdržuju. stačí mít jistotu že je vcajku už z výroby.
Což je u těch anaretů(bez S) problém.
A spiš než ostrost bych řešil celkovej dojem.
Tohle chápu. I když ten tvůj kousek PALARu vyšel v porovnání ostrosti při zvětšení 8x, 12x a 20x s objektivy Rodagon, Anaret-S, Componon-S a APO Rodagon dost dobře.
#45
Publikováno 16 říjen 2013 - 11:19:44
#46
Publikováno 16 říjen 2013 - 11:55:28
kolísat už nebude určitě... tahle skléčka se dělala před 35-45 lety.je prostě skvělej!!! A pochybuju že kvalita tech skel bude kolísat, protože zpracování je již na první pohled podctivé.
#47
Publikováno 17 říjen 2013 - 14:42:54
#48
Publikováno 17 říjen 2013 - 18:02:59
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních