skenování negativů
#1
Publikováno 15 květen 2012 - 18:10:43
#2
Publikováno 16 květen 2012 - 20:26:13
#3
Publikováno 18 květen 2012 - 12:50:30
#4
Publikováno 18 květen 2012 - 13:16:45
#5
Publikováno 11 říjen 2012 - 15:09:09
Jiná story je zobrazování a vůbec všechny nevýhody/výhody, které digitalizováním vzniknou, ale to je prostě o digitální fotce jako takovej.
Je zajímavý, že ofotit negativ do rawu a třeba třikrát při různej intenzitě světla ti dá představu o tom, co všechno na tom negativu je a co všechno NAJEDNOU na monitoru a i na papíře (budeš-li to "vyvolávat" z toho digi) neuvidíš...
#6
Publikováno 25 červenec 2013 - 22:30:09
#7
Publikováno 26 červenec 2013 - 05:05:20
#8
Publikováno 26 červenec 2013 - 05:29:37
Vyzkousej pana Písaříka (Thalia picta - Praha) delaji to osvitem (nikoliv beznym tiskem) na baryt.Nechával jsem si v pár labech udělat fotky z mých vlastních skenů z Epsonu. Nehledě na to, že to není kdovíjak profi mašina, se mi skeny z i z 35mm líbí. Našel jsem si foťák, který dělá přesně tu škálu a gradaci, která se mi líbí. Ovšem jen do okamžiku, než to přijde v jakémkoli labu na papír. Všechno kouzlo klasiky je pryč. Někdo mi psal, že dnešní fotopapíry jsou už vyráběný jen specielně pro digi "fotky" a že klasika na ten papír samozřejmě jde, ale není to ono. No fakt není, je to takový ujetý, ten digitální chaos je tam cítit. Ale zajímavé, že na lcd monitoru je sken naprosto úžasný. Nemaáte někdo nějaké řešení, aby klasika vypadala na papíru jako klasika?
#9
Publikováno 26 červenec 2013 - 05:37:51
#10
Publikováno 26 červenec 2013 - 05:55:14
Hidejoshi - já bohužel nepatřím k těm šťastnějším, že jsou kdovíjak technicky zdatní. A co se týče klasiky barvy v komoře, tam je pro mě spousta neschůdných, neboli na moji nízkou frekvenci focení spousta komponentů. Sehnat barevnou hlavu, vyřešit teplotu lázní, nákup Ra4, papíru, je to pro mě moc finančně náročný, na těch mých pět dobrých fotek za dva měsíce je to vyloženě vyhození rychlestárnoucích chemikálií. atd. Už jsem o tom stokrát přemýšlel, ale je tam příliš mínusů..
#11
Publikováno 26 červenec 2013 - 08:04:18
#12
Publikováno 26 červenec 2013 - 09:12:21
Asi jsem já blbec zapomněl poznamenat, že se mi jedná o barvu, tam ten baryt asi nebude, že?.))
Ano bud jim pošleš negaci a uni to udělají klasickým způsobem, nebo si ho doma naskenuješ, upravíš a pošleš jim ho a oni ho osvitem dostanou na papír. Baryt je myslím jen na čb, ale nejsem si jistý.
Tady cituji ze stránek (doufám, že to není proti zdejším předpisům):
Profesionáĺní velkoformátové černobílé a barevné zvětšeniny - LightJet
V Thalia Picta jsme pyšní na nejlepší dostupnou technologii digitální osvitové laboratoře LightJet. Vaše data můžeme rychlostí světla přenést lasery RGB na fotografický papír až do velikosti 126 x 300 cm. Pokud jsou data zpracována v 3x16 bitech, výstup LightJet 3x12 bitů umožňuje neuvěřitelných 68 miliard barevných odstínů. Jemnost kresby, bohatost odstínů je umocněna i kvalitními bromostříbrnými fotopapíry volanými chemicky. Mají matný, lesklý nebo metalický povrch. Používáme barevné fotopapíry Kodak Endura F (lesk) a N (mat), Kodak Endura metalic, Duratrans nebo Duraclear.
Pro milovníky černobílé fotografie máme připravený jednovrstvý černobílý papír Ilford FB Gallery na barytové podložce. Jako za starých dobrých časů zaručuje sytou černou a svítivou bílou a na zpracování je velký podíl ruční práce. Součástí větších zakázek je test - pruh 1:1. Jsme jednou z mála laboratoří na světě, kde tuto unikátní špičkovou technologii - osvit z dat na barytový papír - ovládaji. LightJet je ideální pro výstavní zvětšeniny a galerie.
#13
Publikováno 26 červenec 2013 - 09:51:20
Tady bych se právě zarazil. Podstatou kvalitního a barevně věrného tisku je kalibrace procesu v krocích negativ - scan - zobrazení - tisk. Nejjednodušší je kalibrace zobrazovacího zařízení (monitoru) podle výsledného tisku, profesionálním řešením je kalibarce monitoru určeného pro grafiku speciální sondou. Pohledej si o tom něco na gůglu. Jedním ze zádrhelů tu třeba taky je skutečnost, že pro zobrazení na monitoru se používá tříbarevný systém RGB (skládání světel, tzn. bílá= všechny, černá= žádné), zatímco tisk probíhá většinou ve čtyřbarevném CMYKu (skládání pigmentů, tzn. bílá=nic, černá= vlastní kazeta K, nebo smíchání C, M a Y).... Ale zajímavé, že na lcd monitoru je sken naprosto úžasný ...
Pokud by ses rozhodnul pro samodomo kalibraci, doporučuji si dát pozor na pozorovací úhly monitoru. V závoslosti na tom, kterou technologií bylo Tvoje "lcd" vyrobeno to může dělat dost divy. Rozuměj, sedneš si na židli trochu jinak (někdy stačí se jen narovnat/shrbit) a barvy máš někde jinde...
#14
Publikováno 26 červenec 2013 - 12:20:26
#15
Publikováno 15 červenec 2014 - 09:07:44
Zdar,
nevíte o někom či nemáte osobně Ostraváci možnost za nějakou přijatelnou cenu naskenovat negativy...čb malý formát.
Díky.
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních