Přejít na obsah


Fotka

pletovka, filtry?


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
33 odpovědí na toto téma

#1 Popmar

Popmar

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 254 příspěvků(y)
  • LocationLitomyšl
Reputace: 25

Publikováno 10 únor 2015 - 08:50:43

Ahoj!

 

Chtel bych docilit hodne svetleho odstinu pleti ... 

 

Panchromaticke filmy maji sice pekne podani pletove barvy, ale me jde o to ji "vyzarne vybelit" ... zkousel jsem to vsemozne normalni expozici, nicmene i pri silnejsi preexpozici jsem kyzeneho vysledku nedocilil, protoze jsem toho tim padem peexponoval ve scene vic ... 

 

Cili asi bych mel pouzit filtr. Ale jaky? Oranzovy? Cerveny? Objednal jsem si za par slupek celou sadu v Cine ... ted se nemusite zdrzovat pouckami, ze budou stat za ho... snad upravi barevne spektrum dostatecne na to, abych videl co to dela a pak si koupim neco kvalitnejsiho .. 

 

Fotite nekdo portrety nebo akty nebo neco, kde zesvetlujete pletovku? Poradte mi, prosim .. diky. 

 

Videl jsem fotky filtru, nenasel jsem na nich cislo faktoru ... je tedy nejaka jednoducha poucka jak upravit expozici pri pouziti toho ci oneho filtru?

 

Teoreticky jsem si dost informaci jiz vyhledal a nastudoval, ted mi jde o nejake praktice zkusenosti a rady.

 

A jeste poznamka ... nekde jsem cetl, ze u cernobileho filmu je dobre mi neustale nasazeny zluty filtr (nebo minimalne UV) ... jednak oba filtruji UV, ktere je pry nezadouci, aby primo dopadalo na film, druhak pry zluty filtr lepe "prevadi" barvy. Standartni scena exponovana pres zluty filtr pry vypada prirozeneji a vice podobny skutecnosti v ramci vnimani oka ????

 

 

 

Diky 


  • 0

#2 keko

keko

    Tlampač (grafoman)

  • Předplatitel
  • 2 141 příspěvků(y)
  • LocationSlovakia, Alžbetin Dvor 130
Reputace: 649

Publikováno 10 únor 2015 - 09:18:37

V prvom rade, filtre sa pouzivaju iba vtedy, ked sa ziada nejaky efekt, alebo to bez nich nejde. Keby UV bolo potrebne neustale, vyrobca objektivu by ho tam uz zabudoval nastalo. UV sa da pouzit k ochrane predneho clenu (a tu je moj osobny posun v mysleni, ked uz pripustam ttuto alternativu), napr pri motokrose, v bani a vsade tam, kde hrozi rozsiahle znecistenie.

Obecne expozicne pravidlo neexistuje, skus predlzit expoziciu podla informacii o podobnych filtroch. Ostatne musis naskusat sam. Kazdy filter je trosku iny a moze sa k odlisnym filmom sparvat odlisne. Takze skusat.

Pre zvyraznenie pletovky sa hodi asi oranzovy filter viac. Cerveny moze nevhodne (ale co my vieme co je a co nie je vhodne) upravit aj pery a zvyraznit defekty tvare. Existuje technika High-Key. Z nej by som si zobral par uzitocnych postupov. Svetla pelt sa dosiahnut aj licenim.

Ku kazdemu filtru patri slnecna clona. Aj v atelieri.

Ak chces dosiahnut svetlu pletovku v atelieri, robi sa to akcentom - pridanim bodoveho svetla trebars na tvar.

Kazdopadne, tuto problematiku uz niekto rozoberal v knizke, co zozenies za par supov v antikvariate.


  • 0

#3 Pentaxista

Pentaxista

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 179 příspěvků(y)
Reputace: 241

Publikováno 10 únor 2015 - 10:08:02

Při použití oranžového filtru (na čB) pozor na rty! (Jak upozornˇuje Keko) K docílení "správného" odstínu je dobré pužít HNĚDOU rtěnku (ne červenou).


  • 0

#4 Karfik

Karfik

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 482 příspěvků(y)
  • LocationOstrožská Nová Ves
Reputace: 53

Publikováno 10 únor 2015 - 10:13:25

Co použít blesk (odrazku)? Filtry možná něco málo řeší, ale je potřeba pracovat se světlem. Když chci světlou pleť, musí být světlá i v reálu, tedy musí na ní dopadat mnohem více světla než na okolí. Takže pořiď blesk, deštník, stativ, dálkový odpalovač a šup fotit :-).

Popřípadě se naučit pracovat s přirozeným světlem, ale to je docela obtížné a je potřeba dle lokality to mít vyhlídlé, zda to vůbec lze. Bleskem to člověk "našidí" jednoduše kdykoli.


  • 0

#5 Jck

Jck

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 60 příspěvků(y)
  • LocationÚnětice
Reputace: 4

Publikováno 10 únor 2015 - 11:11:05

v interieru dávám na lampy folii cosmetic peach (Lee 184)... moje oblíbená - zesvětlí a změkčí pleťovkové tóny,

venku (kde nerad svítím) je potřeba odrážet...

a obecně jsou důležitý poměry ve scéně, vypíchnout tvář vůči pozadí jde i bez filtrů...


  • 0

#6 oteccasu

oteccasu

    Tlampač (grafoman)

  • Předplatitel
  • 2 346 příspěvků(y)
Reputace: 471

Publikováno 10 únor 2015 - 11:46:12

Mám zkušenosti, že nejlepší světlo je sluníčko. Nemá pokles světla se vzdáleností, lze si hrát s časem atd. - Co fotograf, to jiný přístup. Pro mě je venku blesk s deštníkem naprostá hloupost. O mnoho lepší je odrazná deska.

  Také jsem udiven, že dotyčný měří světlo přes barevnou tabulku na cifrmašinu. Nechci to zde rozebírat, ale zdá se mi, že um se mnohdy nahrazuje vyčtenými blbostmi a více se machruje. Tím nechci nikoho urazit, stačí mi když se zamyslí.


  • 0

#7 Erik Kurach

Erik Kurach

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 546 příspěvků(y)
  • LocationSlanej vrch - 326 m n.m.
Reputace: 375

Publikováno 10 únor 2015 - 12:57:42

Vážený kolego, Otče, zkušený praktik, procházející krajinou, pouze nahlásí prostřednictvím mobilního telefonu stanovenou kombinaci clony a času, které má nastaveny na svém VF přístroji na ÚV ČHMÚ a během několika okamžiků má Slunce a odrazné desky v podobě mraků nastaveny dle subjektivního záměru a může exponovat. Služba je poskytována zcela zdarma po celých 24 hodin. Použití přírodních blesků je omezeno kapacitou kondenzátorů v dané oblasti. Hromy nelze využívat, neboť během nich dochází ke stresům u volně žijících živočichů a jejich použití se řídí předpisy EU. Deštník není tedy třeba.

S pozdravem: "Starý Jezevec" Erik


  • 6

#8 nojgi

nojgi

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 782 příspěvků(y)
Reputace: 68

Publikováno 10 únor 2015 - 12:58:22

Video jako ukázka techniky OK, ale o nic víc nešlo. Vzniklými snímky bych se určitě neinspiroval. Tabulka je na pozdější práci v PC - vyvážení bílé, barev, pleťovky...atd. Má dvě části - šedá a barevná pole. Co mohl měřit je středně šedá. Jako kdyby měl jen šedou tabulku. Nic víc s tím nedělal. Jen je třeba si uvědomit kolik tyhle srandy v ukázkovém  videu stojí a zda je vůbec potřebuji. Kolik toho s náčiním vyfotografuji? Zkus jak radí předřečníci vnímat světlo, poměry mezi světlem a stínem a uvažovat o tom co film dokáže zachytit a co už ne.  Pavel P měl v nějakém příspěvku hezký test, exponování a vyvolávání scény. Třeba připomene nebo někdo vloží odkaz kde to bylo. Jinak doporučuji zajít do knihovny a půjčit si exponometrii od Petra Velkoborského. Bude to fuška přelouskat, ale určitě se to vyplatí. Jako odrazka poslouží i polystyrenová deska. Větší koupenou odrazku třeba po vyzkoušení časem uživíš. Pleťovku pak můžeš ovlivňovat stříbrnou (světlejší) a zlatou (opálenější) barvou. Po sejmutí barviček zase můžeš svítit skrz látku a světlo rozpýlit. 

 

Co je nejdůležitější si uvědomit čeho chci na snímku dosáhnout a proč. Z dotazu to moc zřejmé není, co znamená "výrazně vybělit" a jakou fotíš scénu, že přeexponuješ něco jiného. 

 

Keko: Doporučoval juknout na technikou zvanou High-Key. Může být pro tebe zajímavé. 

 

ČB proces v komoře má výhodu, že v pozitivním procesu můžeš ještě kouzlit - různé části zesvětlovat nebo ztmavovat. Dají se najít na webu dost šílené věci - jak zvětšovali Avedonovi snímky portrétů. Ale to už je fakt při dělání fotek hodně náročné.  Když si připravíš snímek už při focení bude se ti v komoře pak pracovat mnohem lépe.  

 

Hodně štěstí. 


  • 1

#9 Popmar

Popmar

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 254 příspěvků(y)
  • LocationLitomyšl
Reputace: 25

Publikováno 10 únor 2015 - 22:38:44

Diky vsem ...

 

s portrety si poradim ... mam techniku., Jak odrazku, tak blesky (mimochodem ty jsem si poridil jako jedno z prvnich zarizeni a cim dele fotim, tim tlusci je na nich vrstva prachu). Hur uz se mi resi cele telo .. treba v plavkach .. nebo i bez :)

 

Ptam se spis obecne, urcite si to vsechno vyzkousim ... chtel jsem jen pochytit nejake vase zkusenosti nebo doporuceni, pokud to nekdo z vas zkousel ... Doted jsem pracoval digitalne, tam to neni problem ... parkrat otocim cudlikem a je to tam ... Vim, ze barevne filtry se tak nejak asi chovaji, tak jsem se chtel jen zeptat, abych dopredu vedel trochu vic ... Na netu jsem hledal hledal, ale moc toho nenasel. Spis to demonstruji na krajinkach nez na lidech ... 

 

Ale mozna to jde jinak nez filtrama ... ja nevim jak to popsat ... Newton mel casto takovou pletovku na fotkach ... treba tady: http://www.thevisual...lmut-Newton.jpg

... to snad neudelal jen expozici ... ta slecna je bila fest a ta dost tmava obloha v pozadi mi spis evokuje pouziti filtru ... 

 

 

Diky


  • 0

#10 Popmar

Popmar

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 254 příspěvků(y)
  • LocationLitomyšl
Reputace: 25

Publikováno 10 únor 2015 - 22:42:17

Video jako ukázka techniky OK, ale o nic víc nešlo. Vzniklými snímky bych se určitě neinspiroval. Tabulka je na pozdější práci v PC - vyvážení bílé, barev, pleťovky...atd. Má dvě části - šedá a barevná pole. Co mohl měřit je středně šedá. Jako kdyby měl jen šedou tabulku. Nic víc s tím nedělal. Jen je třeba si uvědomit kolik tyhle srandy v ukázkovém  videu stojí a zda je vůbec potřebuji. Kolik toho s náčiním vyfotografuji? Zkus jak radí předřečníci vnímat světlo, poměry mezi světlem a stínem a uvažovat o tom co film dokáže zachytit a co už ne.  Pavel P měl v nějakém příspěvku hezký test, exponování a vyvolávání scény. Třeba připomene nebo někdo vloží odkaz kde to bylo. Jinak doporučuji zajít do knihovny a půjčit si exponometrii od Petra Velkoborského. Bude to fuška přelouskat, ale určitě se to vyplatí. Jako odrazka poslouží i polystyrenová deska. Větší koupenou odrazku třeba po vyzkoušení časem uživíš. Pleťovku pak můžeš ovlivňovat stříbrnou (světlejší) a zlatou (opálenější) barvou. Po sejmutí barviček zase můžeš svítit skrz látku a světlo rozpýlit. 

 

Co je nejdůležitější si uvědomit čeho chci na snímku dosáhnout a proč. Z dotazu to moc zřejmé není, co znamená "výrazně vybělit" a jakou fotíš scénu, že přeexponuješ něco jiného. 

 

Keko: Doporučoval juknout na technikou zvanou High-Key. Může být pro tebe zajímavé. 

 

ČB proces v komoře má výhodu, že v pozitivním procesu můžeš ještě kouzlit - různé části zesvětlovat nebo ztmavovat. Dají se najít na webu dost šílené věci - jak zvětšovali Avedonovi snímky portrétů. Ale to už je fakt při dělání fotek hodně náročné.  Když si připravíš snímek už při focení bude se ti v komoře pak pracovat mnohem lépe.  

 

Hodně štěstí. 

 

Diky ... btw ... odkaz na toho Avedona nemas nahodou nekde po ruce? Bych se na to mrknul ... Avedona se mi libi :)


  • 0

#11 milosm

milosm

    Tlampač (grafoman)

  • Předplatitel
  • 1 429 příspěvků(y)
  • LocationBratislava, Bzenec
Reputace: 1 572

Publikováno 10 únor 2015 - 22:43:41

deep red filter

.

 

 

 

Diky vsem ...

 

s portrety si poradim ... mam techniku., Jak odrazku, tak blesky (mimochodem ty jsem si poridil jako jedno z prvnich zarizeni a cim dele fotim, tim tlusci je na nich vrstva prachu). Hur uz se mi resi cele telo .. treba v plavkach .. nebo i bez :)

 

Ptam se spis obecne, urcite si to vsechno vyzkousim ... chtel jsem jen pochytit nejake vase zkusenosti nebo doporuceni, pokud to nekdo z vas zkousel ... Doted jsem pracoval digitalne, tam to neni problem ... parkrat otocim cudlikem a je to tam ... Vim, ze barevne filtry se tak nejak asi chovaji, tak jsem se chtel jen zeptat, abych dopredu vedel trochu vic ... Na netu jsem hledal hledal, ale moc toho nenasel. Spis to demonstruji na krajinkach nez na lidech ... 

 

Ale mozna to jde jinak nez filtrama ... ja nevim jak to popsat ... Newton mel casto takovou pletovku na fotkach ... treba tady: http://www.thevisual...lmut-Newton.jpg

... to snad neudelal jen expozici ... ta slecna je bila fest a ta dost tmava obloha v pozadi mi spis evokuje pouziti filtru ... 

 

 

Diky


  • 1

#12 ladinek

ladinek

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 438 příspěvků(y)
Reputace: 79

Publikováno 10 únor 2015 - 22:53:24

Mě jde spíš ve fotce o vyvážení všech odstínů. Nposledy jsem udělal bílou pleť na všech fotkách, když jsem na štědrej den, valil s děckama na procházku se svojí Prakticou VLC3 a exponoval a exponoval až jsem zjistil, že na ni mám sice velkou clonu 8-11 ale čas 1/60 za dost silnýho slunce. Výsledek pod zvětšovákem je ten, abych měl na fotu obličej a ne bílou skvrnu, musel jsem déle svítit.Obličej dostal trochu šedi, ale pozadí bylo kontrastní až hrůza :-). Tož je je moje zkušenost s bílou pleťovkou, teď už vše hlídám, Ty fota dopadli hrozně :-)


  • 0

#13 Pavel_P

Pavel_P

    Hrabě kydoň

  • Moderátoři
  • 4 203 příspěvků(y)
Reputace: 462

Publikováno 10 únor 2015 - 23:02:36

Nějak nechápu, jak by měla přeexpozice pomoci v zesvětlení pokožky, ale to vem čert...

Hambárny fotím, základ je pracovat se světlem jak bylo řečeno, když to chci podpořit, jdu v krocích žlutej, oranžovej, červenej kdy u žlutýho se bude sobě líbit, na oranžovým to bude umělecký a pomocí červenýho zachytíte mimozemšťana... (mocnost tohoto efektu je nutno vydělit množstvím bordó co mám v hlavě (aktuálně 0.6 litru))


  • 0

#14 keko

keko

    Tlampač (grafoman)

  • Předplatitel
  • 2 141 příspěvků(y)
  • LocationSlovakia, Alžbetin Dvor 130
Reputace: 649

Publikováno 10 únor 2015 - 23:53:39

Dalo by sa este vybielit tvare fenidonom. Ten ma tendenciu viac exponovane miest na filme prevolat.

Takze kombinacia technik a pouzitie fenidonovej vyvojky je mozno cesta. Ale vyskusane to nemam.


  • 0

#15 Pavel_P

Pavel_P

    Hrabě kydoň

  • Moderátoři
  • 4 203 příspěvků(y)
Reputace: 462

Publikováno 10 únor 2015 - 23:55:22

To spíš červenou krevní solí v pozitivu, nicméně není to až tak jednoduché, ba už vůbec bych z toho nedělal standardní postup...


  • 0

#16 nojgi

nojgi

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 782 příspěvků(y)
Reputace: 68

Publikováno 11 únor 2015 - 08:18:14

Tady je ten Avedon, ale řekl bych i pro zkušeného printera je to vyší dívčí. Hlavně mít v zásobě hodně papíru :-) Slyšel jsem takovou historku, že si nechal udělat zvětšeniny z různou gradací, ty rozstříhal a složil. Takhle to chci :-) Co je na tom pravdy netuším. Tak jak nadáváme na úpravy v PC  tak tihle pánové zase měli lidi co jim fotky zvětšovali dle požadavků.  Něco podobného je vidět i v dokumentu o Nachtwayeovi. Printer mu přináší udělané metrovky a on mu říká, ještě bych chtěl tu oblohu ztmavit víc :-) A za chvilku se přináší před kameru další metrová fotka. 

 

Ale to jsme někde úplně jinde než byl původní dotaz - filtry ano, ne. Akorát bych se bál co to udělá filtr s pleťovkou. Určitě v nějaké základní knížce bude napsáno co vytáhne  vady pleti, červená - zbělají rty...apod. Jako primární práci bych viděl s tím světlem a líčením.  Ale to už tady bylo řečeno. 

 

Přiložený soubor (y)


  • 0

#17 Popmar

Popmar

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 254 příspěvků(y)
  • LocationLitomyšl
Reputace: 25

Publikováno 11 únor 2015 - 08:22:30

Tady je ten Avedon, ale řekl bych i pro zkušeného printera je to vyší dívčí. Hlavně mít v zásobě hodně papíru :smile: Slyšel jsem takovou historku, že si nechal udělat zvětšeniny z různou gradací, ty rozstříhal a složil. Takhle to chci :smile: Co je na tom pravdy netuším. Tak jak nadáváme na úpravy v PC  tak tihle pánové zase měli lidi co jim fotky zvětšovali dle požadavků.  Něco podobného je vidět i v dokumentu o Nachtwayeovi. Printer mu přináší udělané metrovky a on mu říká, ještě bych chtěl tu oblohu ztmavit víc :smile: A za chvilku se přináší před kameru další metrová fotka. 

 

Ale to jsme někde úplně jinde než byl původní dotaz - filtry ano, ne. Akorát bych se bál co to udělá filtr s pleťovkou. Určitě v nějaké základní knížce bude napsáno co vytáhne  vady pleti, červená - zbělají rty...apod. Jako primární práci bych viděl s tím světlem a líčením.  Ale to už tady bylo řečeno. 

 

Sileny ... v digitalu bych se naramne bavil, ale v klasickym procesu? Nemam ani tuseni, jak by se tohle dalo udelat :)


  • 0

#18 Karfik

Karfik

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 482 příspěvků(y)
  • LocationOstrožská Nová Ves
Reputace: 53

Publikováno 11 únor 2015 - 08:36:01

Mně u toho Newtona příjde díky přímému slunci ta pleť na hrudi a nohách spíše přepálená a obličej díky stínu má kresbu. Obloha jde ztmavit filtrem opačné barvy jako žlutá či oranžová. Popřípadě co polarizační filtr? Někteří portrétní fotografové ho používají v exteriéru neustále.


  • 0

#19 bzencak

bzencak

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 990 příspěvků(y)
Reputace: 470

Publikováno 11 únor 2015 - 08:44:49

Není to zase tak složité jak to vypadá. Taktéž jsem pleťovku kdysik řádně řešil. Přístupů je celá řada. Já to dělal až v positivu při svícení na papír. Pořídil jsem si JOBO COMPARATOR 2 , nakalibroval balení papírů, udělal referenční zvětšeninu s preferovaným odstínem pleťovky. Pak už jen stačilo strčit čidlo na místo s požadovaným odstínem pleti zatočil kolečkem až se zazelenalo odečetl čas a exponoval... No a sámože ještě někde nadržoval a někde přisvítil. Ale pleťovku jsem měl na všech fotkách stejnou. Šílený? Ale kdepak, úžasná zábava.


  • 0

#20 Luboszz

Luboszz

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 629 příspěvků(y)
Reputace: 104

Publikováno 11 únor 2015 - 09:36:45

Filtr je možno si i vyrobit doma....vezmete starý UV filtr a pomažete lehce okraje vazelínou,tak aby střed zůstal čistý.A jeto.

Nebo si vezmete kousek tylu(bílého,černého,pro barevnou fotografii i béžového)nebo starou punčochu své ženy,milenky či dcery a napnete přes rámeček.Vzdálenost rámečku od předku objektivu určuje stupeň měkkosti.

Nebo můžete do tohoto filtru vystřihnout uprostřed kroužek,a prostředek záběru zůstane ostrý zatímco kraje jsou měkké.Plně otevřená clona je nutná aby změkčení bylo účiné.


  • 0

#21 Popmar

Popmar

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 254 příspěvků(y)
  • LocationLitomyšl
Reputace: 25

Publikováno 11 únor 2015 - 16:38:57

Není to zase tak složité jak to vypadá. Taktéž jsem pleťovku kdysik řádně řešil. Přístupů je celá řada. Já to dělal až v positivu při svícení na papír. Pořídil jsem si JOBO COMPARATOR 2 , nakalibroval balení papírů, udělal referenční zvětšeninu s preferovaným odstínem pleťovky. Pak už jen stačilo strčit čidlo na místo s požadovaným odstínem pleti zatočil kolečkem až se zazelenalo odečetl čas a exponoval... No a sámože ještě někde nadržoval a někde přisvítil. Ale pleťovku jsem měl na všech fotkách stejnou. Šílený? Ale kdepak, úžasná zábava.

 

Jinymi slovy jsi dosahl pozadovaneho ostinu pletovky expozici v pozitivnim procesu, je tak?


  • 0

#22 bzencak

bzencak

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 990 příspěvků(y)
Reputace: 470

Publikováno 11 únor 2015 - 17:02:39

jj
  • 0

#23 Popmar

Popmar

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 254 příspěvků(y)
  • LocationLitomyšl
Reputace: 25

Publikováno 14 únor 2015 - 07:31:00

Ahoj,

 

tak se v Cine pochlapili a filtry poslali bleskurychle .... nicmene po naexponovani jednoho filmu dochazi k rozcarovani ... 

 

Je mozne, ze maji cinani ty filtry tak blby, ze by jejich ucinek byl videt pouze neznatelne? Co me zarazi, ze nepozoruju zasadni rozdil mezi oranzovym a cervenym filtrem ve scene - portret na popredi modre oblohy. Dokonce bych rekl, ze pres cerveny filtr je obloha nepatrne svetlejsi nez pres oranzovy ... ani s pletovkou to nehybe nijak zasadne ... Cekal bych, ze cerveny filtr udela trochu scifi, ale ono nic ... To stejne zeleny filtr .. nijak zasadne zelen nezesvetluje ... 

Anebo me napadlo, jestli na to neni trochu nevhodne pocasi ... zelena neni moc zelena, modra obloha je v lete urcite sytejsi a plet take trochu barevnejsi ... 

 

Nemate s tim nekdo zkusenosti?


  • 0

#24 HCST

HCST

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 038 příspěvků(y)
  • LocationUherské Hradiště
Reputace: 540

Publikováno 14 únor 2015 - 07:42:50

 

Tady je ten Avedon, ale řekl bych i pro zkušeného printera je to vyší dívčí. Hlavně mít v zásobě hodně papíru :smile: Slyšel jsem takovou historku, že si nechal udělat zvětšeniny z různou gradací, ty rozstříhal a složil. Takhle to chci :smile: Co je na tom pravdy netuším. Tak jak nadáváme na úpravy v PC  tak tihle pánové zase měli lidi co jim fotky zvětšovali dle požadavků.  Něco podobného je vidět i v dokumentu o Nachtwayeovi. Printer mu přináší udělané metrovky a on mu říká, ještě bych chtěl tu oblohu ztmavit víc :smile: A za chvilku se přináší před kameru další metrová fotka. 

 

Ale to jsme někde úplně jinde než byl původní dotaz - filtry ano, ne. Akorát bych se bál co to udělá filtr s pleťovkou. Určitě v nějaké základní knížce bude napsáno co vytáhne  vady pleti, červená - zbělají rty...apod. Jako primární práci bych viděl s tím světlem a líčením.  Ale to už tady bylo řečeno. 

 

Sileny ... v digitalu bych se naramne bavil, ale v klasickym procesu?

 

?!!!


  • 0

#25 Karfik

Karfik

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 482 příspěvků(y)
  • LocationOstrožská Nová Ves
Reputace: 53

Publikováno 14 únor 2015 - 10:19:34

:-)


  • 0

#26 bzencak

bzencak

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 990 příspěvků(y)
Reputace: 470

Publikováno 14 únor 2015 - 13:05:48

Popmare já ti nevím co vlastně očekáváš? Já měl opačný problém s "evropskýma" filtrama. Všechny byly brutální a měl jsem problém vybrat ty co zasahují do přirozených poměrů co nejméně. Nakonec mám jen jemně oranžový a světlezelený. Přechoďák a ještě polarizák. I tak je to vopruz furt přemýšlet co nasadit...


  • 0

#27 Lukas_87

Lukas_87

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 720 příspěvků(y)
  • LocationPraha
Reputace: 40

Publikováno 14 únor 2015 - 15:40:59

Ahoj,

 

tak se v Cine pochlapili a filtry poslali bleskurychle .... nicmene po naexponovani jednoho filmu dochazi k rozcarovani ... 

 

Je mozne, ze maji cinani ty filtry tak blby, ze by jejich ucinek byl videt pouze neznatelne? Co me zarazi, ze nepozoruju zasadni rozdil mezi oranzovym a cervenym filtrem ve scene - portret na popredi modre oblohy. Dokonce bych rekl, ze pres cerveny filtr je obloha nepatrne svetlejsi nez pres oranzovy ... ani s pletovkou to nehybe nijak zasadne ... Cekal bych, ze cerveny filtr udela trochu scifi, ale ono nic ... To stejne zeleny filtr .. nijak zasadne zelen nezesvetluje ... 

Anebo me napadlo, jestli na to neni trochu nevhodne pocasi ... zelena neni moc zelena, modra obloha je v lete urcite sytejsi a plet take trochu barevnejsi ... 

 

Nemate s tim nekdo zkusenosti?

 

filtru jsou vzdycky ruzny density. nezalezi jen na barve, ale i na "hustote". jinak hledas deep red (nebo dark red - viz katalog B+W typ 091) filtr, pravdepodobne jsi dostal z ciny jen stredni nebo nizkou densitu. pripadne jen obarveny skla (ono maj realny filtry totiz filtrovat spektrum, ne bejt jen pigmentem obarveny kusy skla).

mimochodem zkousel jsi ty snimky nazvetsovat? neprilis vyraznej rozdil na negativu se projevi dost vyrazne v pozitivu...


  • 0

#28 keko

keko

    Tlampač (grafoman)

  • Předplatitel
  • 2 141 příspěvků(y)
  • LocationSlovakia, Alžbetin Dvor 130
Reputace: 649

Publikováno 14 únor 2015 - 18:17:58

Filtre su este navyse rozneho pouzitia:

- konverzne filtre - konvertuju cervene svetlo ziarovky na "denne" svetlo, alebo naopak - znamy 80A, naprikald

- CC filtre - jemne doladia male filtracne vady inverznych filtrov filmov - oznacovane v stupnoch podobnych ako na zvacsovaku, 5, 10, 20 ...a potom este su rozdelen podla farby R, G, B, ale aj Y, M, C

- balancne filtre - podobne, ako konverzne, velmi jemen balancuju svetlo v rozne denne hodiny a podielu modrej a cervenej zlozky - stupnovane su v dekamiredoch

- filtre pre CB fotografiu - potlacaju, alebo zvyraznuju niektore potiaze pri prevode farebneho sveta do CB fotografie

- IR a UV filtre - k nim este SkyLight - blokovanie viditelnej, alebo naopak, neviditelnej casti svetla

- efektove filtre

- neutralne sede filtre - podobne ako CC, ibaze neutralne, zvyknu sa oznacovat v EV, o ktore opravia expoziciu, pouzitie pre farbu velmi osemetne

- cinske filtre

 

Kazdy typ filtra ma specificku spektralnu priepustnost. Nie je modra ako modra, aj ked modra je dobra...


  • 1

#29 Popmar

Popmar

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 254 příspěvků(y)
  • LocationLitomyšl
Reputace: 25

Publikováno 15 únor 2015 - 09:29:34

 

Ahoj,

 

tak se v Cine pochlapili a filtry poslali bleskurychle .... nicmene po naexponovani jednoho filmu dochazi k rozcarovani ... 

 

Je mozne, ze maji cinani ty filtry tak blby, ze by jejich ucinek byl videt pouze neznatelne? Co me zarazi, ze nepozoruju zasadni rozdil mezi oranzovym a cervenym filtrem ve scene - portret na popredi modre oblohy. Dokonce bych rekl, ze pres cerveny filtr je obloha nepatrne svetlejsi nez pres oranzovy ... ani s pletovkou to nehybe nijak zasadne ... Cekal bych, ze cerveny filtr udela trochu scifi, ale ono nic ... To stejne zeleny filtr .. nijak zasadne zelen nezesvetluje ... 

Anebo me napadlo, jestli na to neni trochu nevhodne pocasi ... zelena neni moc zelena, modra obloha je v lete urcite sytejsi a plet take trochu barevnejsi ... 

 

Nemate s tim nekdo zkusenosti?

 

filtru jsou vzdycky ruzny density. nezalezi jen na barve, ale i na "hustote". jinak hledas deep red (nebo dark red - viz katalog B+W typ 091) filtr, pravdepodobne jsi dostal z ciny jen stredni nebo nizkou densitu. pripadne jen obarveny skla (ono maj realny filtry totiz filtrovat spektrum, ne bejt jen pigmentem obarveny kusy skla).

mimochodem zkousel jsi ty snimky nazvetsovat? neprilis vyraznej rozdil na negativu se projevi dost vyrazne v pozitivu...

 

Zatim jsem jen scanoval ... a subjektivne okometricky to vypada, ze orazovy ma vetsi vliv nez cerveny ... ale je fakt, ze to muze bejt uplnej shit ... skocim si do mistni tiskarny pro barevnou tabulku a vyfotim ji pres filtry, pak by melo bejt uplne jasno ... Asi nelze ocekavat zazraky ... pet filtru a krytka za dve kila vcetne dopravy :)


  • 0

#30 Popmar

Popmar

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 254 příspěvků(y)
  • LocationLitomyšl
Reputace: 25

Publikováno 15 únor 2015 - 09:30:51

Popmare já ti nevím co vlastně očekáváš? Já měl opačný problém s "evropskýma" filtrama. Všechny byly brutální a měl jsem problém vybrat ty co zasahují do přirozených poměrů co nejméně. Nakonec mám jen jemně oranžový a světlezelený. Přechoďák a ještě polarizák. I tak je to vopruz furt přemýšlet co nasadit...

Ocekavam vyrazne zesvetleni pletovky ... sekundarni ucinky me zatim nezajimaji ... testuju, "co to udela" :)


  • 0

#31 bzencak

bzencak

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 990 příspěvků(y)
Reputace: 470

Publikováno 15 únor 2015 - 10:02:25

Popmare já už asi vím čeho chceš dosáhnout. Bohužel jsi zvolil úplně špatný postup. Když chceš něco v záběru zesvětlit, tak to musíš víc nasvítit. V tomto případě ti filtry nepomohou. Prostě musíš změnit poměr jasů ve snímané scéně. Odrazkou, fleší, baterkou, ...


  • 0

#32 Popmar

Popmar

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 254 příspěvků(y)
  • LocationLitomyšl
Reputace: 25

Publikováno 15 únor 2015 - 18:11:40

Popmare já už asi vím čeho chceš dosáhnout. Bohužel jsi zvolil úplně špatný postup. Když chceš něco v záběru zesvětlit, tak to musíš víc nasvítit. V tomto případě ti filtry nepomohou. Prostě musíš změnit poměr jasů ve snímané scéně. Odrazkou, fleší, baterkou, ...

V pohode ...  ja to chapu ... ale filtry nejsou spatny postup .. nechci "prirozenou tonalitu" ... a ne vzdy to jde vyresit svetly ... od toho prece ty filtry jsou, aby menily jasy podle barev ... jen ty, co jsem objednal asi nejsou dobre ... ale to otestuju na te barevne skale, jak hodne s cim "hybou" ... 


  • 0

#33 JohnyL

JohnyL

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 62 příspěvků(y)
  • LocationPraha
Reputace: 99

Publikováno 16 únor 2015 - 10:11:21

Filtry při ateliérovém osvětlení vytvoří už opravdu nepřirozenou tonalitu. Tam jsou rozdíly ve světlech a stínech takové, že použitím oranžového filtru (používal jsem B+W) se pokožka skoro vybělí a je potřeba použít hnědou rtěnku, jak už bylo zmíněno, aby rty nebyly nepřirozeně světlé. Ještě tak žlutý, ale není to potřeba. V ateliéru je lepší si pohrát se světlem. Bez dodatečného osvětlení v exteriéru je filtrace vhodná - žlutý pro mírnější efekt, oranžový pro výraznější efekt zesvětlení pokožky. Červený filtr (používal jsem Hasselblad střední síly) je už i v exteriéru pro pleť také nepřirozený. Zelený zvýrazní vady pleti a pihy (což může být účel). Jestli ty filtry, co máš, mají efekt slabý, je to ve filtrech. Moje zkušenost je, že u dobrých filtrů je efekt výrazný.


  • 0

#34 Popmar

Popmar

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 254 příspěvků(y)
  • LocationLitomyšl
Reputace: 25

Publikováno 16 únor 2015 - 16:43:34

Filtry při ateliérovém osvětlení vytvoří už opravdu nepřirozenou tonalitu. Tam jsou rozdíly ve světlech a stínech takové, že použitím oranžového filtru (používal jsem B+W) se pokožka skoro vybělí a je potřeba použít hnědou rtěnku, jak už bylo zmíněno, aby rty nebyly nepřirozeně světlé. Ještě tak žlutý, ale není to potřeba. V ateliéru je lepší si pohrát se světlem. Bez dodatečného osvětlení v exteriéru je filtrace vhodná - žlutý pro mírnější efekt, oranžový pro výraznější efekt zesvětlení pokožky. Červený filtr (používal jsem Hasselblad střední síly) je už i v exteriéru pro pleť také nepřirozený. Zelený zvýrazní vady pleti a pihy (což může být účel). Jestli ty filtry, co máš, mají efekt slabý, je to ve filtrech. Moje zkušenost je, že u dobrých filtrů je efekt výrazný.

Dekuji ... to je odpoved, kterou jsem cekal ... pokud mi to "nefungovalo" je to filtry .. ok. 


  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních