Namíchal jsem ESD-6 (Edward Shin Developer, verze 6 ?):
Water 750ml
Metol 1.5g
Sodium sulfite 85g
Sodium ascorbate 9g
Dimezone S 0.25g
Salicylic acid 1g
Boric acid 8g
Borax 5g
Potassium bromide 0.5g
Potassium iodide 0.001% 10ml
Water to make 1L
Vyvolal jsem v této (celkem "složité") vývojce nafotografovaný Acros@80 z předminulé neděle, kdy se nešlo pro velké množství sněhu dostat do lesa. Konica Hexar AF + 81A.
Film jsem dofotil a střihnul napůl.
Jednu polovinu jsem vyvolal v ředění 1+1 při 20°C po dobu 9min (1´//2x/30"), druhou při ředění 1+2 při 20°C po dobu
13´ (1´//10"/30"). Dnes jsem to už nevydržel a na hodinu jsem aktivoval komoru.
Nazvětšoval jsem difusním světlem a APO Rodagonem 50mm na Ilford MGIV 24x30 a nestačil se divit!!!
Již při zaostřování nastal problém... Zvětšení na desku bylo cca 8,3x a zaostřoval jsem Microsight-em 25x. Výsledné zvětšení tedy bylo cca 200x. Opravdu byl problém nalézt zrno. Ale i "vzhled zrna" (resp. charakteru shluků) byl VELMI nestandardní! Obvykle (nejlépe je to vidět u Rodinalu 1+25 nebo 1+50) je "síť" jakoby upletená ze stejných provázků, solitérních shluků je málo, "hrud" poměrně dost.
U ESD-6 + Acros jsou "oka" sítě tak malá, že se velmi špatně hledají a strašlivě špatně zaostřují. Ale i "provázky" jsou různě silné a ve svém průběhu mění stupeň šedi! Nikdy jsem to neviděl...
První polovinu filmu jsem nazvětšoval nejlépe při filtraci 3 až 3,25. Druhou (byla o maličko více krytá a zřetelně kontrastnější) při filtraci 2,25-2,75.
Obraz je přebohatý stupni šedi jak ve světlech (nádherně plasticky prokreslený sníh ve slunci i ve stínu) a perfektně prokreslené stíny (dřevěné sochy v některých partiích nasáklé vodou a téměř černé).
Bonbónkem je je i nevypálená obloha (81A - propustnost téměř stejná, jako Pentax Cloudy - díky tomuto filtru by měl být obraz kontrastnější, ale není, mění se především podání světel).
Opravdu dobré! Vřele doporučuji vyzkoušet!
"Odrazové volací časy" třeba zde: http://photography.f...-phenidone.html
Na Flickru má pan Shine obrázky také.