Přejít na obsah


Fotka

Krátký film na 16mm

natáčení film 16mm

  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
19 odpovědí na toto téma

#1 warkis

warkis

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 14 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 7 květen 2015 - 20:58:03

Zdravím,

 

Již delší dobu se zajímám o natáčení (a také to tak trochu studuji). Mám za sebou několik (ať už narativních, nebo dokumentárních) projektů, ale vše na digitál. S digitálem už zvládnu poměrně koukatelné věci. jediná oblast, ve které se stýkám s filmem je fotografie a to jen rekreačně.

 

Teď plánuji první větší projekt. Natočit krátký film v rozsahu od 10 do 25 minut s pořádným štábem (zvukař, osvětlovač, klapka, herci, kteří studují herectví + divadelníci, vlastní složená hudba od studentů z konzerv atp.) a rozpočtem lehce přes 20 tisíc (pouze za technické věci, štáb bude plný dobrovolníků skrze známosti).

 

No a dnes mě napadlo, že bych svůj první projekt takového rozsahu (vím, je to těžký low budget, ale pro studenta je i těch směšných 20 tisíc hodně) mohl natočit na film. Problém ovšem je, že nevím kde začít a zda-li je to vůbec proveditelné.

 

Takže k jádru pudla:

 

Má vůbec cenu nad tím uvažovat? Co všechno budu potřebovat pro natáčení na film? Jakou bych mohl zvolit kameru, aby mně to nesežralo celý rozpočet,? Jaké nakoupit filmy a kolik metrů budu na krátkometrážní snímek cca potřebovat? Kolik stojí skenování? Stříhat bych chtěl v digitální střižně, na ruční se necítím - je finančně nevýhodné nechat si naskenovat celý (nesestříhaný) film? Na kolik by to vyšlo? A co vyvolávání? Zkrátka a dobře vešel bych se s nákupem kamery, nákupem filmu, zpracováním filmu a oskenováním filmu pro snímek o délce 10-25 minut do 20 tisíc?

 

Je to vůbec proveditelné?