Přejít na obsah


Fotka

Kahlfilm.de


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
2 odpovědí na toto téma

#1 Gorgi

Gorgi

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 776 příspěvků(y)
Reputace: 33

Publikováno 3 březen 2018 - 13:40:46

Přátelé,

 

přemýšlel jsem ovlivněn tímto fórem nad vyzkoušením Osmičky. Nějaké filmy z cestování po památkách by mohly být dobré....

 

Začal jsem tedy hledat materiály - a krom favorita Foma R100 jsem našel další materiály, kde bych asi potřeboval konzultaci, co si o nich a jejich zpracování myslíte:

 

1) Kahl NP27 - předpokládám identický s ORWO NP27. Dle info je to negativ. Jde to volat jako pozitiv? A s jakými výsledky? Přece jenom 400 film se může hodit...a mají ho levný v S8...a člověk dostane ještě 60 metrovou projekční cívku :-D

 

2) Kahl rozřezal staré zachlazené zásoby (jakkoliv sami mírně varují, že to není nový film) negativní fomy (Foma 100 N a Foma T 200) z přelomu tisíciletí. Je to také levňoučké... Jde to volat jako pozitiv? a máte s tím zkušenost?

 

3) mají také pozitivní Kahl Print 8. Opět podezírám, že to bude přejmenované ORWO. Na to by šly kopírovat filmy 2+3. Jka blbě se shání mašinka na kopírování?  A jaké jsou tam nástrahy? Případně, nějaké zkušenosti se zpracováním / výsledky?

 

Díky moc.


  • 0

#2 Ivanovicz

Ivanovicz

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 147 příspěvků(y)
  • LocationLiberecko
Reputace: 9

Publikováno 29 leden 2019 - 19:25:16

Použiji tohle téma:

Já se zajímal o ty jejich barevné filmy Kahl NC 15 až NC 21, co jsou vlastně zač. Jde o univerzální filmy vyvolatelné buď jako negativ, nebo jako inverze, v procesech Agfa AP 70 (ekvivalent procesu C-41) nebo Agfa AP 44, což je totéž co E-6.
Napsali mi toto: 

Naše NC 15, NC 17, NC 21 jsou vlastně barevné negativní filmy. Při výrobě ale u nich vyšla gradace příliš tvrdá. Museli bychom tyto filmy recyklovat, což by pro nás bylo velmi drahé.


Takže tyto filmy nabízíme s inverzním zpracováním. Výsledkem je velmi plochá gradace postrádající černou. Barvy také nejsou dokonalé, protože je tam oranžová dočasná maska, která je během vyvolávání vymyta. Oranžová maska tudíž není viditelná.

Tyto filmy jsou po inverzním vyvolání pozitivní a normálně promítatelné. Obraz vypadá vybledle. Barvy jsou trochu jiné. Ale světla nejsou oranžová, protože maska je v bělicí lázni vymyta a podložka je čirá.

Pro následné digitalizování jsou naše NC 15, NC 17 a NC 21 perfektní. Tmavé partie jsou dobře prokreslené, takže je možno barvy, gamut a černou zkorigovat dle libosti.

Náš nový film NC 22 je čistě negativní barevný film s oranžovou maskou, vysoce jemnozrnný, pro proces AP 70.

 

Jinak ČB film Kahl NP27 na jejich stránkách nemůžu najít. Ten kopírovací Kahl Print 8 tam mají jen v adjustáži 2x8, škoda. Ale o kopírce pro 8mm film jsem neslyšel. Snad by šla teoreticky použít nějaká pro 16mm, ale jen pro 2x8mm, ne pro DS8. Ale kdo to má?

 

Ty Fomapany půjdou vyvolat jako inverze, ale jejich podložka není čirá, je probarvená, kvůli antihalaci. To zhorší kontrast při projekci. Navíc negativní emulze není tak strmá. Ale nevím, třeba by to šlo dorovnat tvrdě pracující vývojkou.


  • 0

#3 sokolvideo

sokolvideo

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 205 příspěvků(y)
  • LocationPrešov
Reputace: 154

Publikováno 30 leden 2019 - 09:07:31

Ivanovicz,

kopirka filmov S8 je zložitá, drahá a veľká, do bytu v paneláku by si si ju asi nedal. Pokiaľ viem, tak len Gottwaldov, teda Zlín robil profi kópie filmov na formát Super8, ale oni to robili z 35mm negatívu opticky na pozitívnu kópiu 4xS8, ktorá sa po vyvolaní rezala na formát S8. Mám niekoľko ich kópii. Viem, že DEFA robila nejakú kopírku pre amatérov na stôl, ale nikdy som nepočul o tom, že by to niekto mal, alebo aspoň videl, teda aspoň u nás, v bývalej ČSSR.

Potom bola ešte možnosť kopirku si vyrobiť, zväčša sa používal projektor, ktorý dokázal premietať dva-štyri políčka za sekundu, napr. Meos Duo a kamera, ktorá vedela robiť po jednom políčku. Zväčša sa používali Admirky alebo Bolexky, s tým, že objektív sa otočil opačne a kamera stála na hlave, a samozrejme premietačka a kamera boli synchronizované zväčša pomocou diaľkovej spúšte a relátka. Filmy sa používali čo najmenej citlivé, teda buď ORWO UP 15 alebo Fomapan 17, u farby zväčša ORWO UT15.

Ak sa chceš dozvedieť viac, skús pozháňať knihy pre filmárov amatérov zo 70. a 80. rokov. Sú tam návody na stavbu takýchto kopírok.


  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních