Přejít na obsah


Fotka

Daylight vs Tungsten s 85 filtrem

tungsten daylight 8mm kodak 85 Filtr

  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
4 odpovědí na toto téma

#1 xjvalis

xjvalis

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 22 příspěvků(y)
Reputace: 5

Publikováno 27 květen 2018 - 11:38:31

Dobrý den, máte nějaké zkušenosti s tímto tématem? Mám před sebou videoklip, který budu částečně natáčet na osmičku. Dostupné jsou pro mě filmy Kodak Vision3 50D, 250T nebo 500T. V kameře mám zabudovaný 85 filter, možná bych radši sehnal šroubovací. Dokáže někdo popsat rozdíl mezi filmem na denním světlo a tungsten s filtrem? Budou velké rozdíly? Těch pár expozic navíc by se mi hodilo, ale důležitější je pro mě hlavně dobré zpracování barev na denním světle.

 

Díky,

Honza


  • 0

#2 Clouds

Clouds

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 287 příspěvků(y)
Reputace: 21

Publikováno 27 květen 2018 - 18:10:44

Dělal jsem různé Fujiny 500T a pod. 16mm. Opatřeno oranž 85tkou, přizpůsobit expozici a obraz jako víno. Žádný barevný posun, denní barvičky jako malovaný. 


  • 0

#3 Doktor

Doktor

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 179 příspěvků(y)
Reputace: 48

Publikováno 28 květen 2018 - 09:59:08

Pokud se mýlím tak nechť mě zkušenější osmičkáři opraví, ale pokud se tu bavíme o negativních filmech, předpokládám, že je stejně budeš po vyvolání asi skenovat. Teoreticky by tedy mělo být možné točit bez filtru (tím jednak získáš pár clon navíc a druhak v případě použití vnitřního filtru nebudeš riskovat jeho optickou (ne)kvalitu) a po naskenování provést případnou barevnou korekci v nějakém editoru na úpravu videa. Osobně jsem to nezkoušel, ale mám to v plánu tak zkusit udělat s Vision3 500T.


  • 0

#4 Clouds

Clouds

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 287 příspěvků(y)
Reputace: 21

Publikováno 28 květen 2018 - 14:38:27

Do jisté míry barevný posun napravit jde, ale většinou je z toho paskvil. Kdežto přes Wratten 85 se již při expozici z tungsten stává day. Zrovna při 500T je citlivosti dost. Film jsem z ohledem na neurčité stáří exponoval jako cca 250 ASA, vyšlo to přesně. Ale potíž může být právě v různým stáří matroše. Nejlépe je vyzkoušet pár metrů i za cenu vyvolání navíc, než zkazit  desítky metrů drahocenné suroviny. Vždycky platilo, že co můžeš udělat optickou cestou na film - udělej. Postprodukce digi zmůže sice hodně, ale už je tam cítit umělina.


  • 0

#5 sokolvideo

sokolvideo

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 466 příspěvků(y)
  • LocationPrešov
Reputace: 200

Publikováno 28 květen 2018 - 16:21:05

Systém Super 8 bol od počiatku stavaný na to, že sa budú používať filmy stavané na umelé svetlo a v prípade použitia s denným svetlo je vstavaný filter, ktorý prevedie teplotu farby svetla z denného na umelé. Takže by som toto neriešil a používal. Rozdiel je len 2/3 clony, teda 2DIN, na ASA si prepočítaj. Ten rozdiel je podľa mňa zanedbateľný a u filmov citlivosti 21 DIN a viac??!!


  • 0





Také označené jedním nebo více z těchto klíčových slov:tungsten, daylight, 8mm, kodak, 85, Filtr

0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních