Oficiální zkratky znám akorát dvě - lp/mm (párů čar na mm), resp. lp/i a lp/h, resp. lpph (párů čar na výšku obrazu). Tu druhou považuji za důležitější, neb čučím-li na vytištěný obraz (nebo zvětšeninu ze shluků stříbra) z obvyklé pozorovací vzdálenosti, pak je pro mě podstatné, co ještě mé oko (a to, co je za ním) je schopno rozlišit a vidět.
Zkrátím to: Co mi bude platná super rozlišovací schopnost objektivu na malém rozměru filmu, který to díky nevhodnému zpracování a nedokonalému následnému procesu až po finální zvětšeninu nedokáže zobrazit (např. rovinnost filmu ve zvětšováku či skeneru, nedokonalý zvětšovací objektiv či skener s mizerným fyzickým rozlišením) ? Co mi bude platná rozlišovací schopnost objektivu a filmu, když vlivem mizerného přenosu kontrastu v celém procesu od cvaku závěrky až po zvětšeninu sice teoreticky bych dvě sousedící linky (nebo body) vidět měl, ale nedokážu je rozeznat, páč je to ve výsledku slitá plocha?
Nakonec, výsledků těch porovnání, co je lepší, film či digi, existuje tolik moc lehce dohledatelných na netu (a některé z nich se dají považovat za opravdu pečlivě a s dobrou technikou provedené a výmluvné), že rozebírat tady a teď, kde udělal tazatel chybu, je trošku zbytečné.