Přejít na obsah


Fotka

8mm / 16mm workshopy


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
37 odpovědí na toto téma

#1 shidy

shidy

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 14 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 19 listopad 2018 - 04:14:44

Dobrý den,

 

chtel jsem se zeptat prosim, zda by tu nekdo nevedel, jestli se v CR - nejlepe v Praze, neporada nejaky ''workshop'' ohledne 8mm/16mm filmu?

 

Pripadne doporucit nejakou literaturu. Diky!

 

 

 

Ja osobne tocim a striham videa uz pomerne dlouhou dobu, ale natacel jsem spise na kamery jako sony vx2100e, sony hvr-z1, Hitachi vm-340e a z tech novejsich napr. na sony fs700 a na ruzne zrdcadlovky GH5..

 

Film bych chtel pochopit a zacit pouzivat, bohuzel pro me, o filmu opravdu nevim prilis a doufal jsem, ze by mi tu nekdo ostrilenejsi, mohl poradit pri rozhodovani, jakou cestou se vydat zda 8mm nebo 16mm.

 

 

chapu, ze oboji ma sve PRO a PROTI. Urcite neznam ani polovinu z nich, ale chtel bych se tim dobrat k rozhodnuti, jakou cestou se vydat. Za jakekoliv opravy a pripominky budu velice rad!

 

8mm

+cenova dostupnost kamer, filmu

+cena za vyvolani

+(nejspis) vetsi pocet kamer k sehnani

 

 

-kvalita oproti 16mm

- ?pouze?4:3 

 

 

16mm

 

+kvalita obrazu

 

-cena za vyvolani, scan, digitalizace

---- 

 

 

jeste pridavam 2 videa, ktera me zaujala a opet poprosim, pokud mozno o nejake ''komentare'' / vysvetlivky k tem dvou videiim. Jako napr. zda-li je vubec mozne dosahnout v CR za rozumnou cenu techto vysledku, at uz 8mm nebo 16mm viz. nakup filmu, vyvolani, sken.

 

 

super 8

https://www.youtube.com/watch?v=2Tb6-yQeNg8&t=129s

16mm

https://www.youtube.com/watch?v=Tlm9_OJIl-s&t=7s

Omlouvam se za sloh a strukturaci textu:D 

 

Diky,

 

Vojta K.

 


  • 0

#2 Clouds

Clouds

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 187 příspěvků(y)
Reputace: 40

Publikováno 19 listopad 2018 - 05:33:15

Záleží co očekáváš od výsledku. Paradoxně je v našich končinách jednodušší 16mm. Nákup v 1635 Praha, vyvolání buď v čt nebo ve Zlíně. Přepis v HD opět v čt, nebo třeba UPP. Oproti tomu barva 8mm se sice dá koupit v 1635 Praha, ale vyvolání již třeba v ANDEC za tučné ceny, přepis profi taktéž tam. Nebo je i pár nadšenců, kteří mají Stuff nebo něco podobného. Levněji snad vychází 8mm, ale ten rozdíl se stírá právě různou dostupností kvalitní postprodukce. Osobně dnes točím na 16mm, i když v kameře 8mm mám též film, ale nějak se k ní nevracím, protože obraz z 16mm mě prostě fascinuje víc. Oba formáty jak píšeš mají pro a proti a nejen v technikáliích, ale právě ve vyznění obrazu. 8mm je v dobrém slova smyslu prostě amatérský formát, 16mm už dokáže zcela vážně vykouzlit profi dívání. Navíc 16mm má v sobě prostě tu sílu většího formátu a podává obrázky které berou dech. Takže je to čistě o finálním záměru co chci mít jako vyznění ve finále. Zde nelze jednoznačně říct, tento formát je lepší. Ohledně kamer ale ano, dají se v osmičce sehnat super kousky jako Nizo, Canon. V 16mm je k dispozici strohá, základní mašina  Krasnogorsk, mechanika CCCP, ale objektiv Meteor špička, lepší než Angineoux /nebo jak se to přesně píše/. No a pak Bolexky 16mm, ale ty vystartovaly do astronomických sum. Třeba na Bazoši je jedna za pouhých 62000kč:)


  • 0

#3 Hurry

Hurry

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 58 příspěvků(y)
Reputace: 2

Publikováno 19 listopad 2018 - 10:37:29

Přechod z digitálu na film je pro nezasvěcené šok jako by se vracel do doby kamenné ale žádný digitál paradoxně nedokáže to co film.

Musíš se naučit ostřit clonit svítit udělat hodně zkoušek kamery a pak čekat na vyvolání a zjistit že to všechno bylo k ničemu a nebo mít radost že se to povedlo.

Literatury u nás není moc. Klasická Bible  je od Jiřího Řehořka Nová škola amatérského filmu.

Jinak souhlasím s Cloudem 16mm vyjde levněji pokud si 8mm nevyvoláš sám což nepředpokládám, ale hlavně je 16mm už profi formát.

Přeji hodně štěstí. Když to všechno zvládneš film ti to 1000x vynahradí :)


  • 0

#4 shidy

shidy

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 14 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 19 listopad 2018 - 12:52:14

Záleží co očekáváš od výsledku. Paradoxně je v našich končinách jednodušší 16mm. Nákup v 1635 Praha, vyvolání buď v čt nebo ve Zlíně. Přepis v HD opět v čt, nebo třeba UPP. Oproti tomu barva 8mm se sice dá koupit v 1635 Praha, ale vyvolání již třeba v ANDEC za tučné ceny, přepis profi taktéž tam. Nebo je i pár nadšenců, kteří mají Stuff nebo něco podobného. Levněji snad vychází 8mm, ale ten rozdíl se stírá právě různou dostupností kvalitní postprodukce. Osobně dnes točím na 16mm, i když v kameře 8mm mám též film, ale nějak se k ní nevracím, protože obraz z 16mm mě prostě fascinuje víc. Oba formáty jak píšeš mají pro a proti a nejen v technikáliích, ale právě ve vyznění obrazu. 8mm je v dobrém slova smyslu prostě amatérský formát, 16mm už dokáže zcela vážně vykouzlit profi dívání. Navíc 16mm má v sobě prostě tu sílu většího formátu a podává obrázky které berou dech. Takže je to čistě o finálním záměru co chci mít jako vyznění ve finále. Zde nelze jednoznačně říct, tento formát je lepší. Ohledně kamer ale ano, dají se v osmičce sehnat super kousky jako Nizo, Canon. V 16mm je k dispozici strohá, základní mašina  Krasnogorsk, mechanika CCCP, ale objektiv Meteor špička, lepší než Angineoux /nebo jak se to přesně píše/. No a pak Bolexky 16mm, ale ty vystartovaly do astronomických sum. Třeba na Bazoši je jedna za pouhých 62000kč :)

 

Diky za odpoved! 

 

Mel bych par dalsich otazek, opet budu vdecny za jakoukoliv radu, pripominku, napad.. 

 

Krasnogorsk 3 / K3 jak zminujete je kamera, ktera vyskocila ve vyhledavani pomerne dost casto, kdyz jsem hledal po youtube a google ruzne 16mm how to a trick tipy(je to asi i tim, ze byla udajne hojne vyrabena ve sve dobe). I proto jsem se rozhodl sem napsat a pozadat o radu z toho duvodu, ze K3 podle ostatnich majitelu, je kamera velice kvalitni(nekde jsem videl prirovnani robustnosti kamery k ruskemu tanku apod. :D) zaroven se mi zda, ze je cenove dostupna. Po nejakem delsim prolejzani at uz tohoto fora, ci zahranicnich jsem se smiril s realitou a pochopil, ze toceni na film je pomerne cenove nakladne, hlavne tedy kvuli natacecimu materialu a nasledne digitalizaci. Nejaky budget tedy mam, ale protoze bych rad u nataceni na 16mm i nejakou chvili vydrzel, tak bych se prosim zeptal, zda byste mi nedokazal alespon odhadem priblizit vyslednou cenu v pripade, ze:

 

 

1- Tocil bych na K3 16mm / super16mm (tady opet netusim, jestli se cena lisi, kdyz je to super16mm nebo 16mm)

2- Film bych chtel barevny (Prosim o doporuceni pripadne pokud mozno odkaz na nejakou zakladni terminologii, dekuju!)

3- Sken alespon do HD, sd mi prijde skoda a radsi bych si neco priplatil, protoze jak pisete mezi 8mm a 16mm je veliky rozdil v obrazu, kdyz je kamera a film v poradku.

 

*pokud jsem na nejaky bod, ktery by ovlivnil celkovou cenu zapomnel, prosim o korekci. Diky.

(nepsal jsem stopaz, protoze to sam jeste netusim, jake jsou konkretni moznosti - jestli to spravne chapu, vliv na to ma napr. i nastavene fps na kamere pri nataceni.

 

 

Na ty bolexky jsem koukal, ale ty jsou uplne nekde jinde:D

 

 

 

nedavno jsem pri delani ''reserse'' co se 8mm a 16mm kamer nasel ruzne kousky, co tak lidi psali, ze s nimi maji dobre zkusenosti. 

 

napr. tato s8mm nikon kamera me hodne zaujala, ale kdyz vidim pak ty videa na yt z 8/s8 a 16/s16 tak jsem skoro pevne presvedcenej, ze by me z dlouhodobeho hlediska urcite vic bavila ta 16tka.

https://www.ebay.com/itm/Near-Mint-Nikon-R10-SUPER-8mm-Movie-Camera-from-Japan-298-/113379620759?oid=392172478610

nicmene pridavam jeden odkaz na zajimavy vyber at uz kamer, film stocku nebo projektoru a ruzneho equipmentu. ''Bohuzel'' :mrgreen:  jen na 8mm.

https://www.super8ireland.com/listofitems.html

Jeste inzerat na K3, ktery jsem nedavno objevil pri hledani 16tek.. je to dokonce v CR, Praha - cena asi odpovidajici vzhledem ke stavu kamery a ostatniho prislusenstvi. Kdyby nekdo znal nejakou dobrou alternativu ke K3, sem s ni prosim!

https://www.sbazar.cz/cizekfilmcompany/detail/53518617-krasnogorsk-k-3-super-16mm-kamera-set

pridam jeste jeden odkaz na clanek, ktery jsem si cetl je z letoska, akorat opet netusim, zda vyvolani je cenove podobne v US jako v EU. Trochu jsem se lekl, ale nasledne jsem pochopil, ze ten pan co to psal, je s filmem trosku nekde jinde, takze i ty ceny se pohybujou vys (sken do 2k momentalne nepotrebuju:D) Ja bych byl rad za HD vystup a ta stopaz aspon treba kolem 2 minut. 

 

 

Diky za mozne odpovedi, rady a doporuceni!


  • 0

#5 Hurry

Hurry

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 58 příspěvků(y)
Reputace: 2

Publikováno 19 listopad 2018 - 14:37:20

Kodak barva 30,5m stoji 1080kč viz http://www.film1635.cz/e-shop.php  to je při 24fps  2,47 min

 

Volání Česká televize kolem 550kč

 

Přepis třeba zde  429kč  http://digitalniosmi...gitalizace/ceni

 

16mm   a Super 16mm    Musíš koupit Super 16 K3 je to upravená K3 má větší okénko jinak film kodak je stejný ale u Super 16 se využije celé políčko

 

třeba zde   https://www.ebay.com...per 16&_sacat=0


  • 1

#6 Hurry

Hurry

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 58 příspěvků(y)
Reputace: 2

Publikováno 19 listopad 2018 - 14:38:50

U toho přepisu klikni na ceník


  • 0

#7 shidy

shidy

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 14 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 19 listopad 2018 - 14:39:24

Přechod z digitálu na film je pro nezasvěcené šok jako by se vracel do doby kamenné ale žádný digitál paradoxně nedokáže to co film.

Musíš se naučit ostřit clonit svítit udělat hodně zkoušek kamery a pačekat na vyvolk ání a zjistit že to všechno bylo k ničemu a nebo mít radost že se to povedlo.

Literatury u nás není moc. Klasická Bible  je od Jiřího Řehořka Nová škola amatérského filmu.

Jinak souhlasím s Cloudem 16mm vyjde levněji pokud si 8mm nevyvoláš sám což nepředpokládám, ale hlavně je 16mm už profi formát.

Přeji hodně štěstí. Když to všechno zvládneš film ti to 1000x vynahradí :)

 

Dobry den a diky za odpoved,

 

Sok to pro me docela je:D a to i presto, jak jsem psal, s videem jsem v kontaktu uz pomerne dlouhou dobu, akorat digitalni svet a ten analogovy je dost odlisny. Nikdy jsem nebyl moc velky chemik a tudiz, kdyz jsem premyslel, ze bych se snad nejakym zpusobem dokousal k vyvolani porizeneho materialu sam, tak jsem si uplne nebyl jistej, zda je to v mych silach. Proto jak jsem psal jsem smirenej s tim, ze to nakonec nejspis budu muset poslat do CT nebo nejake jine laboratore.

 

Diky za tip na knizku, ted jsem ji objednal.  

 

 

Informace, ze 16tka vyjde levneji, je pro me prijemne prekvapeni a v tuhle chvili uz mam prakticky jasno. 16mm. 

Zajimalo by me - je mezi vyvolanim 8mm a 16mm filmu veliky rozdil prosim? Pokud bych se preci jen casem odhodlal k tomu, ze si film vyvolam sam doma podle ruznych tutorialu a diy navodu viz. napr. chtel bych vedet, jestli pro laika jako jsem ja je jednodussi zacit s 8mm filmem nebo jde vlastne jen o to, ze 16mm je vetsi format? Nebo pouzivaji se jine chemikalie u techto formatu?

 

Diky! 

http://www.peaceman.de/blog/index.php/inexpensive-super-8-home-processing-tank

  • 0

#8 Hurry

Hurry

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 58 příspěvků(y)
Reputace: 2

Publikováno 19 listopad 2018 - 14:43:44

Takhle to dopadne když bys točil na 16fps sice uštříš material ale v pohybu je to mázlé takže příště točím na 24 fps :)

 


  • 1

#9 Hurry

Hurry

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 58 příspěvků(y)
Reputace: 2

Publikováno 19 listopad 2018 - 14:56:10

 

Přechod z digitálu na film je pro nezasvěcené šok jako by se vracel do doby kamenné ale žádný digitál paradoxně nedokáže to co film.

Musíš se naučit ostřit clonit svítit udělat hodně zkoušek kamery a pačekat na vyvolk ání a zjistit že to všechno bylo k ničemu a nebo mít radost že se to povedlo.

Literatury u nás není moc. Klasická Bible  je od Jiřího Řehořka Nová škola amatérského filmu.

Jinak souhlasím s Cloudem 16mm vyjde levněji pokud si 8mm nevyvoláš sám což nepředpokládám, ale hlavně je 16mm už profi formát.

Přeji hodně štěstí. Když to všechno zvládneš film ti to 1000x vynahradí :)

 

Dobry den a diky za odpoved,

 

Sok to pro me docela je:D a to i presto, jak jsem psal, s videem jsem v kontaktu uz pomerne dlouhou dobu, akorat digitalni svet a ten analogovy je dost odlisny. Nikdy jsem nebyl moc velky chemik a tudiz, kdyz jsem premyslel, ze bych se snad nejakym zpusobem dokousal k vyvolani porizeneho materialu sam, tak jsem si uplne nebyl jistej, zda je to v mych silach. Proto jak jsem psal jsem smirenej s tim, ze to nakonec nejspis budu muset poslat do CT nebo nejake jine laboratore.

 

Diky za tip na knizku, ted jsem ji objednal.  

 

 

Informace, ze 16tka vyjde levneji, je pro me prijemne prekvapeni a v tuhle chvili uz mam prakticky jasno. 16mm. 

Zajimalo by me - je mezi vyvolanim 8mm a 16mm filmu veliky rozdil prosim? Pokud bych se preci jen casem odhodlal k tomu, ze si film vyvolam sam doma podle ruznych tutorialu a diy navodu viz. napr. chtel bych vedet, jestli pro laika jako jsem ja je jednodussi zacit s 8mm filmem nebo jde vlastne jen o to, ze 16mm je vetsi format? Nebo pouzivaji se jine chemikalie u techto formatu?

 

Diky! 

http://www.peaceman.de/blog/index.php/inexpensive-super-8-home-processing-tank

Tak s vyvoláním ti nepomůžu ale je tady hodně borců co doma vyvolávaj když si prolezeš diskuze a témata tady na temnékomoře..


  • 0

#10 shidy

shidy

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 14 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 19 listopad 2018 - 16:51:59

Kodak barva 30,5m stoji 1080kč viz http://www.film1635.cz/e-shop.php  to je při 24fps  2,47 min

 

Volání Česká televize kolem 550kč

 

Přepis třeba zde  429kč  http://digitalniosmi...gitalizace/ceni

 

16mm   a Super 16mm    Musíš koupit Super 16 K3 je to upravená K3 má větší okénko jinak film kodak je stejný ale u Super 16 se využije celé políčko

 

třeba zde   https://www.ebay.com...per 16&_sacat=0

 

 

Mockrat diky za pomoc a odkazy!

 

Jeste bych Vas poprosil - tahle k3, kterou jsem sem dnes postoval se mi zda, ze je v dobrem stavu podle fotek a zaroven ma ?nejspis? vsechno podstatne prislusenstvi pro normalni provoz (filtry, trigger..)

https://www.sbazar.cz/cizekfilmcompany/detail/53518617-krasnogorsk-k-3-super-16mm-kamera-set
Hezky den,
 
Vojta K.

  • 0

#11 Hurry

Hurry

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 58 příspěvků(y)
Reputace: 2

Publikováno 19 listopad 2018 - 17:12:06

 

Kodak barva 30,5m stoji 1080kč viz http://www.film1635.cz/e-shop.php  to je při 24fps  2,47 min

 

Volání Česká televize kolem 550kč

 

Přepis třeba zde  429kč  http://digitalniosmi...gitalizace/ceni

 

16mm   a Super 16mm    Musíš koupit Super 16 K3 je to upravená K3 má větší okénko jinak film kodak je stejný ale u Super 16 se využije celé políčko

 

třeba zde   https://www.ebay.com...per 16&_sacat=0

 

 

Mockrat diky za pomoc a odkazy!

 

Jeste bych Vas poprosil - tahle k3, kterou jsem sem dnes postoval se mi zda, ze je v dobrem stavu podle fotek a zaroven ma ?nejspis? vsechno podstatne prislusenstvi pro normalni provoz (filtry, trigger..)

https://www.sbazar.cz/cizekfilmcompany/detail/53518617-krasnogorsk-k-3-super-16mm-kamera-set
Hezky den,
 
Vojta K.

 

Kamera i příslušenství vypadá velmi dobře zkusil bych se s prodejcem domluvit na zkušebním natáčení aby obraz neskákal a neteklo do kamery (světlo) :) a nebo jestli nemá k nahlédnutí kousek filmu který tou kamerou točil.


  • 0

#12 shidy

shidy

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 14 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 19 listopad 2018 - 17:29:03

 

 

Kodak barva 30,5m stoji 1080kč viz http://www.film1635.cz/e-shop.php  to je při 24fps  2,47 min

 

Volání Česká televize kolem 550kč

 

Přepis třeba zde  429kč  http://digitalniosmi...gitalizace/ceni

 

16mm   a Super 16mm    Musíš koupit Super 16 K3 je to upravená K3 má větší okénko jinak film kodak je stejný ale u Super 16 se využije celé políčko

 

třeba zde   https://www.ebay.com...per 16&_sacat=0

 

 

Mockrat diky za pomoc a odkazy!

 

Jeste bych Vas poprosil - tahle k3, kterou jsem sem dnes postoval se mi zda, ze je v dobrem stavu podle fotek a zaroven ma ?nejspis? vsechno podstatne prislusenstvi pro normalni provoz (filtry, trigger..)

https://www.sbazar.cz/cizekfilmcompany/detail/53518617-krasnogorsk-k-3-super-16mm-kamera-set
Hezky den,
 
Vojta K.

 

Kamera i příslušenství vypadá velmi dobře zkusil bych se s prodejcem domluvit na zkušebním natáčení aby obraz neskákal a neteklo do kamery (světlo) :) a nebo jestli nemá k nahlédnutí kousek filmu který tou kamerou točil.

 

Ok, diky za tip. Pokusim se prvne zeptat na nejake ''aktualnejsi'' video tocene tou kamerou a pak pripadne, pokud se rozhodnu koupit tuhle, tak nejaky test - Neco na co si davat techto kamer pozor pri zkoumani, zda je v dobrem stavu? Napr. jak pisete, aby nekde nepronikalo svetlo, motor spravne bezel, objektiv nemel plisen - pokud ma expozimetr kamera tak jestli tam jsou AA baterky nebo myslim, ze jsem se docetl, ze tenhle typ mel nejake specialni, ktere se uz nevyrabi, ale je dostupna alternativa? Diky!

 

  Na youtube jsem videl, jak po naloadovani filmu do kamery - konkretne model K3. Dotycny ty dvirka oblepil cernou paskou nekolikrat aby predesel tomu, ze by se nejaka cast filmu osvitila uz v kamere. viz. video nize

 

 

lepeni kamery je od 2:30

https://www.youtube.com/watch?v=4lvQbleNbnk

A v neposledni rade, zapomnel jsem si ujasnit ty ceny, ktere jste mi psal. 

 

''Volání Česká televize kolem 550kč'' - znamena to cenu za 1 metr? Pokud ano, je to tedy 550x30? :D + nasledne digitalizovani a to jestli spravne chapu je pokud film je do 10ti minut cena je fixni 430,- ? 

 

Omlouvam se za zdanlive hloupe dotazy ohledne vyvolani, ale rad bych si to ujasnil nez se do toho vrhnu kompletne. 

 

Diky!

 

Na vase video se rad podivam, ale jsem jeste v praci.


  • 0

#13 Clouds

Clouds

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 187 příspěvků(y)
Reputace: 40

Publikováno 19 listopad 2018 - 17:46:47

550 kč nebo kolik to dnes je, je za cca 30 metrů, za špulku, ale jestli to mají nějak časově do 10min tuto cca taxu, tak stále platí, že ne za 1 metr:))) To by se na to vyprdnul už každý:) Jak píše Hurry, achilova pata K-3 je skákající obraz, je to stářím a mechanizmus okolo drapáku se prostě rozvolní. Měl jsem ve své historii 6 Krasnogorsků 3 a je to tak půl na půl s tím skákáním. Měl jsem i kousky, kde obraz seděl jako u digi kamery. Od Hurryho jsem teď právě kupoval onu skákací kameru, ale bylo to dle dohody, protože ji nebudu používat na pohyblivý obraz, ale na RA-4 do komory, tedy ten 16mm negativ. Tak kamera na inzerátu má rozšířené okénko na 16:9, ale je dost drahá. Alespoň na naše poměry, nejsme v rajchu a nemáme 4x vyšší platy. Ale pro každého finance nemusí být limit. osobně bych ti 16 ctku velmi doporučil, protože oproti 8mm se s ní už dají dělat opravdu impozantní obrázky. 16 ctka má v sobě prostě sílu. A nech si rozhodně ukázat nějaký kus natočený kamerou co chceš kupovat. Skákání se sice dá v postprodukci stabilizovat, ale přijdeš ořezem o kus cenného políčka filmu. A můžu říct, že když máš skákací kameru na pohyblivé obrázky, leží ti to při každém záběru jako šváb v lebce:)) A pokud chceš opravdu euforické natáčení dokonalého strojku, není nad Bolexku. Tak když ti vrní do ucha, to je výlet nad mraky:))


  • 1

#14 shidy

shidy

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 14 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 19 listopad 2018 - 18:16:03

550 kč nebo kolik to dnes je, je za cca 30 metrů, za špulku, ale jestli to mají nějak časově do 10min tuto cca taxu, tak stále platí, že ne za 1 metr:))) To by se na to vyprdnul už každý :) Jak píše Hurry, achilova pata K-3 je skákající obraz, je to stářím a mechanizmus okolo drapáku se prostě rozvolní. Měl jsem ve své historii 6 Krasnogorsků 3 a je to tak půl na půl s tím skákáním. Měl jsem i kousky, kde obraz seděl jako u digi kamery. Od Hurryho jsem teď právě kupoval onu skákací kameru, ale bylo to dle dohody, protože ji nebudu používat na pohyblivý obraz, ale na RA-4 do komory, tedy ten 16mm negativ. Tak kamera na inzerátu má rozšířené okénko na 16:9, ale je dost drahá. Alespoň na naše poměry, nejsme v rajchu a nemáme 4x vyšší platy. Ale pro každého finance nemusí být limit. osobně bych ti 16 ctku velmi doporučil, protože oproti 8mm se s ní už dají dělat opravdu impozantní obrázky. 16 ctka má v sobě prostě sílu. A nech si rozhodně ukázat nějaký kus natočený kamerou co chceš kupovat. Skákání se sice dá v postprodukci stabilizovat, ale přijdeš ořezem o kus cenného políčka filmu. A můžu říct, že když máš skákací kameru na pohyblivé obrázky, leží ti to při každém záběru jako šváb v lebce:)) A pokud chceš opravdu euforické natáčení dokonalého strojku, není nad Bolexku. Tak když ti vrní do ucha, to je výlet nad mraky:))

DIKY!

 

Ted se mi ulevilo s tou cenou vyvolani:D Tim padem by to bylo zvladnutelne. Zaroven diky za ten tip u toho skakani obrazu, to bych velice nerad. Jak pisete, stabilizace zachrani obcas dost, az neuveritelne, ale na ukor oriznuti obrazu.. 

 

Zeptam se, u te K3, kdyby nahodou obraz skakal je to opravitelne? Ja bych se do toho nepoustel, ale pokud by tu na foru byl nekdo, kdo se v techto starsich kamerach rad stoura, milerad bych za kvalitni opravu zaplatil, aby byla kamera pouzitelna. Pripadne nejaky servis v zahranici? 

 

V tuto chvili jsem uz vicemene rozhodnut - volil bych cestu 16mm / s16mm s tim, ze bych rad tocil do pomeru 16:9 at z toho dostanu ten ''film look'' :D

 

Psal jsem to dnes, ze nejaky budget mam nasetreny, ale taky bych nerad kupoval predrazenou kameru - to bych to radsi pak nechal na nakup filmu a vyvolani. Ale zas bych se rad vyvaroval toho, ze pujdu nekam na blesi trh nebo bazaru a tam koupim sice asi podstatne levnejc nejakou kameru, ale nebudu mit jistotu toho, ze se s tim clovekem muzu o ni pobavit. Z toho inzeratu, co jsem nasel, to na me pusobi, ze se ten clovek o ni dobre staral a jelikoz vynalozil i to usili prekonvertovat to na s16, tak me to laka o to vic. 

 

7tisic neni urcite malo, ale nenapada me jiny typ kamery, ktery by:

 

1- byl 16mm film s moznosti rozsireni na s16mm

2- cenove dostupny v rozmezi do 10ti tisic, protoze dat vice v tuhle chvili ani nemuzu z financnich duvodu a zaroven ani nevim, jestli se mi podari uspesne vyvolat aspon 1 film :D

3- nebo celkove dostupny model, ktery je v nejakem zachovalem stavu a nedopadlo by to jako, kdyz si dneska lidi kupujou bmw e30 za nejakou cenu a pak do toho auta jeste investujou dalsich x-desitek tisic, ne-li vic:D

 

 

Myslim, ze vsechny Bolex 16mm kamery jsou v tuhle chvili na ebay kolem 60tisic :D.. Ale treba se nekdy postesti a taky si poslechnu ten zvuk.

Jedna z veci, ktera me primela zajimat se o film vice byla Quartz DS8, kterou jsem jednou natahl nemel v ni ani film a zmackl spoust, ale diky tomu zvuku jsem si predstavoval ty obrazky:D


  • 0

#15 Clouds

Clouds

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 187 příspěvků(y)
Reputace: 40

Publikováno 19 listopad 2018 - 19:59:39

Dlouho u Škody ležela Bolexka za 22000 kč se zoomem, ale koukám, že už ji někdo hodil do rezervace.. https://bazar.fotosk...7&idp=960059587

 

 Co se týče oprav Krasnogorsku teď současně nevím, ale já ji vozil bývalému meopťákovi domů k p. Eduardu Hermanovi z Želatovic u Přerova, měl doma naprosto úžasně vybavenou dílničku. Rozšiřoval mi též okénko na 16:9, ale podrž se, chtěl za to 200! kč.)) Samozřejmě jsem mu dal alespoň 1000kč, protože to bylo ve skutečnosti k nezaplacení. Ale bohužel už to nedělá. Mrkni tady po fóru, někde se to probíralo, ale momentálně fakt nevím. U inzerátů je obecně velmi dobrý to, když s tebou prodejce otevřeně komunikuje, dává jednoznačné odpovědi, logické vysvětlivky. jak někdo začne nějak mlžit, odvádět podstatu na vedlejší koleje ve smyslu neodpovězení přímo na přímý dotaz, okamžitě bych šel od toho. Bývá v tom něco skrytého a pak když zavedeš film a vyjdeš do terénu, přijde to nemilé překvapení, že třeba otáčky v průběhu záběru klesají, nebo že při spuštění kamery drapák rozseká pár perforací..těch skrytých hnusů je spousta. Když kamera jede bez filmu, může se zdát že táhne dobře a otáčky jsou rovnoměrné, ale když už máš na dolní cívce třeba 20 metrů, začne se péro v kameře tahat, to znamená že již má zenit za sebou a je vytahaný, nemá sílu. A to mi věř, neexistuje horší zmalomyslnění a bezmocný vztek, když kamera vysírá. Tak zvlášť při těch 7000 kč prověř všechno do puntíku.

 Na vyvolání všeho je génius zdejší a to RED, jenže oficiálně už to přestal dělat, protože nic jinýho nedělal než doma motal filmy do tanku:)) Jenže jeho genialita je bezmezná.)) Chceš vyvolat 20 let starý Agfachrome? Není problém, RED namíchá chemii, vyvolá. Chceš 16mm, ECN2..není problém, jenom prostě není čas.


  • 0

#16 Rybinin

Rybinin

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 487 příspěvků(y)
Reputace: 20

Publikováno 19 listopad 2018 - 21:54:41

Jinak k tomu obchodu film1635... když řekneš, že jsi amatér, daj Ti slevu na cívku za 900. Mně to tak udělali. Takže potom je to cajk. Pokud nechceš promítat z pásu /to pro mě vždycky bylo důležité/, tak to scannování a vyvolání není žádnej problém. Pro mě byla důležitá na 8mm inverze (vyvolanej film je pozitiv a hned ho můžeš promítat), ale ta teď je tak drahá a nedostupná, že si to nějakou dobu ještě asi rozmyslím. Kodak jí začal znovu dělat, ale za neskutečné prachy (4x dražší, než to bylo dříve). Kdysi jsem koupil cívku za 340,- Kč a točil třeba rodinné věci či s kamarády něco. Dneska ta cívka stojí 1620,- Kč (je to teď venku chvilku a možná to ještě zlevní, ale nikdo neví, i originál stojí 40 dolarů místo starších 15ti). Takže v současnosti se opravdu více vyplatí 16mm film. Co se týče případné výroby pozitivní film. kopie (což asi nechceš), tak tam samozřejmě ty náklady stoupaj. Ale co se týče digitální postprodukce, tak je to, jak říkali ostatní. Film stojí cca 900 (negativ tedy) + vyvolání cca 500,- Kč a scan stojí asi podle toho kde.


  • 0

#17 shidy

shidy

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 14 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 20 listopad 2018 - 12:35:03

Dlouho u Škody ležela Bolexka za 22000 kč se zoomem, ale koukám, že už ji někdo hodil do rezervace.. https://bazar.fotosk...7&idp=960059587

 

 Co se týče oprav Krasnogorsku teď současně nevím, ale já ji vozil bývalému meopťákovi domů k p. Eduardu Hermanovi z Želatovic u Přerova, měl doma naprosto úžasně vybavenou dílničku. Rozšiřoval mi též okénko na 16:9, ale podrž se, chtěl za to 200! kč.)) Samozřejmě jsem mu dal alespoň 1000kč, protože to bylo ve skutečnosti k nezaplacení. Ale bohužel už to nedělá. Mrkni tady po fóru, někde se to probíralo, ale momentálně fakt nevím. U inzerátů je obecně velmi dobrý to, když s tebou prodejce otevřeně komunikuje, dává jednoznačné odpovědi, logické vysvětlivky. jak někdo začne nějak mlžit, odvádět podstatu na vedlejší koleje ve smyslu neodpovězení přímo na přímý dotaz, okamžitě bych šel od toho. Bývá v tom něco skrytého a pak když zavedeš film a vyjdeš do terénu, přijde to nemilé překvapení, že třeba otáčky v průběhu záběru klesají, nebo že při spuštění kamery drapák rozseká pár perforací..těch skrytých hnusů je spousta. Když kamera jede bez filmu, může se zdát že táhne dobře a otáčky jsou rovnoměrné, ale když už máš na dolní cívce třeba 20 metrů, začne se péro v kameře tahat, to znamená že již má zenit za sebou a je vytahaný, nemá sílu. A to mi věř, neexistuje horší zmalomyslnění a bezmocný vztek, když kamera vysírá. Tak zvlášť při těch 7000 kč prověř všechno do puntíku.

 Na vyvolání všeho je génius zdejší a to RED, jenže oficiálně už to přestal dělat, protože nic jinýho nedělal než doma motal filmy do tanku:)) Jenže jeho genialita je bezmezná.)) Chceš vyvolat 20 let starý Agfachrome? Není problém, RED namíchá chemii, vyvolá. Chceš 16mm, ECN2..není problém, jenom prostě není čas.

 

Bolexky jsou krasny stroje. Pro me by v tuhle chvili porizovat jednu nemelo smysl, mne bude bohate stacit dostat do PC alespon ty 2 minuty a budu vic nez spokojen, pro zacatek:D Ale je to po prve, co vidim Bolexku za min nez 30k.

Panu Hermanovi velikou poklonu, za to ze tka pomahal ostatnim! A o to vetsi, ze to delal za tak symbolickou cenu.

 

Pan co K3 inzeruje mi napsal vcera toto: ''Pravda, kamera je jako nová, nicméně tento kus otestovaný nemám. Mam videa jineho kusu, stejný model, kde jsem opravoval zasekly mechanismus. Nestabilita obrazu vzniká odchozenim mechaniky, takže by to mělo být ok, zaručit samozřejmě nemohou. Kupoval jsem kameru na ebayi a prodejce uváděl, že je testovaná. Pokud chcete, můžete se u mě stavit a natocit si test a já vám ji dám za 6tis.''

 

Momentalne se mi zda, ze by to mohlo byt v poradku, ale jakozto naprostej laik u takto starych kamer, nevim jestli mi bude k necemu, ze si ji na miste zkusim zmacknout a poradne ji prozkoumu ocima. Protoze dokud nevim, ze z toho vlastne za posledni dobu neco vylezlo, tak nemam nic jisteho.. Nejake doporuceni prosim? Jedine co mi ted brani zacit je, ze nemam kameru:D Ale nechci nic uspechat a pak bejt na sebe samotnyho nastvanej, ze jsem si nepockal o neco dyl a nenasel nekde jinou, ktera by byla ''overena''.

 

Jeste nez jsem se zaregistroval, tak jsem tu procital nejaky temata a zminovaneho REDa jsem tu nekde videl. Nikoho otravovat nechci a proto zde spis zadam o rady - mimojine si od toho slibuju i to, ze film lepe pochopim ja sam.

 

Uz ted dekuju vsem za rady a doporuceni, ktere jste mi sem napsali, vazim si toho a diky!


  • 0

#18 Nakadah

Nakadah

    Dost toho nakecá

  • Předplatitel
  • 599 příspěvků(y)
  • LocationOstrava
Reputace: 99

Publikováno 20 listopad 2018 - 13:25:29

Ebay, Aukro, atd. mě už dávno vyléčily z toho, abych očekával perfektní věc, kterou nebudu muset opravovat/seřizovat (myšleno fotografické/kinematografické věci).

Natočit si test je fajn přístup, ale potřebuješ kus filmu a pak ho taky vyvolat.

 

A potvrzuji že Bolex by byl nej volba. Já jsem tedy jen občasný filmař na 8mm, ale měl jsem to štěstí sehnat Bolex C8 z roku 1957. Miniaturní kamerka, za chodu to jenom tiše bzučí. Uvnitř je krásný strojek, je vidět že to je fakt precizní - jak strojek z hodinek. Bez potíží jde vše rozdělat, vyčistit, promazat a složit. Po téhle zkušenosti jsem se zbavil všech Admir od Meopty co jsem měl. A nechal jsem si jenom Quarz DS8-3 na super8 film. To je ingot, jak říká kamarád zatloukl by jsi s ním hřebík a pak ho natočil. Ale za chodu dělá hodně hluku, strojek uvnitř je takový hrubý. Není to jako Bolex.

 

Je srandovní, jak lidi koukají co to dělám když mám u obličeje malou černou krabičku - Bolex C8 :)

 

Bohužel 16mm stroje jsou cenově naprosto jinde než ty na 8mm.


  • 0

#19 shidy

shidy

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 14 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 20 listopad 2018 - 13:41:44

Jinak k tomu obchodu film1635... když řekneš, že jsi amatér, daj Ti slevu na cívku za 900. Mně to tak udělali. Takže potom je to cajk. Pokud nechceš promítat z pásu /to pro mě vždycky bylo důležité/, tak to scannování a vyvolání není žádnej problém. Pro mě byla důležitá na 8mm inverze (vyvolanej film je pozitiv a hned ho můžeš promítat), ale ta teď je tak drahá a nedostupná, že si to nějakou dobu ještě asi rozmyslím. Kodak jí začal znovu dělat, ale za neskutečné prachy (4x dražší, než to bylo dříve). Kdysi jsem koupil cívku za 340,- Kč a točil třeba rodinné věci či s kamarády něco. Dneska ta cívka stojí 1620,- Kč (je to teď venku chvilku a možná to ještě zlevní, ale nikdo neví, i originál stojí 40 dolarů místo starších 15ti). Takže v současnosti se opravdu více vyplatí 16mm film. Co se týče případné výroby pozitivní film. kopie (což asi nechceš), tak tam samozřejmě ty náklady stoupaj. Ale co se týče digitální postprodukce, tak je to, jak říkali ostatní. Film stojí cca 900 (negativ tedy) + vyvolání cca 500,- Kč a scan stojí asi podle toho kde.

Za slevu bych se urcite nezlobil:D V Prg je na narodni kamenny obchod, zkusim tam zajit osobne. Uz jsem si objednal i knizku na doporuceni -  Řehořek Jiří: NOVÁ ŠKOLA AMATÉRSKÉHO FILMU. 

Jeste to pak budu googlit, ale pokud by mi nekdo prosim vysvetlil, zjednodusene klidne jenom. Terminy u filmu - Negativ, pozitiv, inverze.. nebo jak zde pises promitat z pasu = promitat z projektoru na platno/zed? Pro me je ted fundamentalni se dostat k tomu abych nejlepe s16 kameru naloadoval spravnym barevnym filmem po vytoceni toho filmu byl schopnej to bez poniceni (osviceni etc.) poslat tedy uz do kolobehu vyvolavani a digitalizace, abych na konci toho mel minimalne HD vystup, ktery pak dam do premiery a dam si k tomu hudbu - A dam si to na youtube. A zaroven v prubehu bych chtel zacit prichazet na moznosti te kamery, kterou si obstaram a klidne i ruzne filmy, protoze jak jsem pochopil, je napr. vyrobce Fomapan (Cesi?), ktery asi bude mit trochu jine barvy, ASA apod. narozdil od Kodaku - a pokud je jeste vic vyrobcu filmu, rad bych si nasel ten, ktery me bude lakat a bavit nejvice, ale na to clovek vzdy prjde (pokud teda neni profik) az po odtoceni a projitim si metodou, pokus omyl. Podle meho nazoru teda:D


  • 0

#20 Clouds

Clouds

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 187 příspěvků(y)
Reputace: 40

Publikováno 20 listopad 2018 - 14:16:32

Fomapan už jen čb. Ale vzhledem k tomu, že se jedná o inverzi a v 16mm je obraz fascinující. Prostě Fomapan je bomba. Mě se to osobně nezdá s tou kamerou z ebay. Může být,  že ji někdo z venku koupí a pak prodává tady, ale proto ta cena, nechce za ní nic tratit. Důvod prodeje mi však vrtá hlavou a hlavně to, že s ní nebyl natočený ani metr. Jedině kdyby jsi vzal tu kameru na nějakou zálohu, natočil s ní špulku a pak viděl a kameru buď vrátil nebo dokoupil. Nic proti 16:9, ale mě osobně jako staromilci líp přistane u 16mm 4:3. Ale to je věc pohledu a pocitu. V 16:9 se dají zase dělat krásný krajiny. Moc bych ale pochyboval, že je s rozšířením okeničky předělaný i hledáček na 16:9. Jde to, ale byla by podle mýho zase daleko dražší. V tom případě stejně uvidíš v hledáčku jenom 4:3 a zbytek si musíš kompozičně domýšlet. Hlavně si pamatovat na kterou stranu přibude obraz:)) Cena za přepis 4:3 nebo 16:9 byla stejná. Jak píše Nakadah, z Aukro i ebajů jsem vyléčený, ale i z bazošů a s bazarů:))) Jedině vyzkoušet z filmem, ušetříš si mnoho problémů a času.


  • 0

#21 sokolvideo

sokolvideo

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 983 příspěvků(y)
  • LocationPrešov
Reputace: 114

Publikováno 20 listopad 2018 - 16:28:39

Len taká poznámka: Formát 16:9 je síce parádny, ale nie na 16mm. Ja osobne točím film primárne na klasické premietanie, teda by sa musela prerobiť aj premietačka, použiť iný objektív, a čo zo zvukom?, ináč to nemá zmysel. Super 16 bola vymyslená pre profesionálov, ktorý točia v extrémnych podmienkach, napr. na horách, aby nemuseli vláčiť ťažkú 35mm techniku. Film sa natočil na kvalitný 16mm inverzný film, napr. Kodachrom, ktorý sa potom opticky skopíroval na negatív 35mm a normálne strihal s negatívom 35mm. 

Ten kto túto kameru "upravil na 16:9" ju vlastne nenávratne zničil, mal by dostať po pazúroch.

 

Ináč k filmom:

filmy existujú negatívne a pozitívne (inverzne).

Negatívne film sa vyvolá ako negatív a potom sa z neho urobí pozitívna kópia, obdobne ako negatív/ fotka

Pozitívny, teda inverzný film sa vyvolá inverzne, takže je okamžite schopný premietania.

Filmy sú farebné aj čiernobiele, negatívne aj inverzné

Foma je český výrobca, v súčastnosti už len čiernobielych filmov Foma 8mm, 16mm, 35mm aj zvytkov


  • 0

#22 shidy

shidy

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 14 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 20 listopad 2018 - 17:08:25

Ebay, Aukro, atd. mě už dávno vyléčily z toho, abych očekával perfektní věc, kterou nebudu muset opravovat/seřizovat (myšleno fotografické/kinematografické věci).

Natočit si test je fajn přístup, ale potřebuješ kus filmu a pak ho taky vyvolat.

 

A potvrzuji že Bolex by byl nej volba. Já jsem tedy jen občasný filmař na 8mm, ale měl jsem to štěstí sehnat Bolex C8 z roku 1957. Miniaturní kamerka, za chodu to jenom tiše bzučí. Uvnitř je krásný strojek, je vidět že to je fakt precizní - jak strojek z hodinek. Bez potíží jde vše rozdělat, vyčistit, promazat a složit. Po téhle zkušenosti jsem se zbavil všech Admir od Meopty co jsem měl. A nechal jsem si jenom Quarz DS8-3 na super8 film. To je ingot, jak říká kamarád zatloukl by jsi s ním hřebík a pak ho natočil. Ale za chodu dělá hodně hluku, strojek uvnitř je takový hrubý. Není to jako Bolex.

 

Je srandovní, jak lidi koukají co to dělám když mám u obličeje malou černou krabičku - Bolex C8 :)

 

Bohužel 16mm stroje jsou cenově naprosto jinde než ty na 8mm.

Ja jsem z ebay koupil jednou tu Hitachi vm-430e, ktera byla z UK a s majitelem byla dobra, svizna domluva a kdyz mi kamera prisla, byl jsem skoro az prekvapen, ze kamera slapala, nikde nic nechybelo. Na druhou stranu, jak pisete, u fotky a filmu - celkove pak kamerove techniky je to hodne o stesti - zalezi na hrozne veci. Ta Bolex C8 vypada paradne, driv se holt delali veci kvalitneji, dneska uz je vsude eletronika.


  • 0

#23 shidy

shidy

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 14 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 20 listopad 2018 - 17:13:29

Fomapan už jen čb. Ale vzhledem k tomu, že se jedná o inverzi a v 16mm je obraz fascinující. Prostě Fomapan je bomba. Mě se to osobně nezdá s tou kamerou z ebay. Může být,  že ji někdo z venku koupí a pak prodává tady, ale proto ta cena, nechce za ní nic tratit. Důvod prodeje mi však vrtá hlavou a hlavně to, že s ní nebyl natočený ani metr. Jedině kdyby jsi vzal tu kameru na nějakou zálohu, natočil s ní špulku a pak viděl a kameru buď vrátil nebo dokoupil. Nic proti 16:9, ale mě osobně jako staromilci líp přistane u 16mm 4:3. Ale to je věc pohledu a pocitu. V 16:9 se dají zase dělat krásný krajiny. Moc bych ale pochyboval, že je s rozšířením okeničky předělaný i hledáček na 16:9. Jde to, ale byla by podle mýho zase daleko dražší. V tom případě stejně uvidíš v hledáčku jenom 4:3 a zbytek si musíš kompozičně domýšlet. Hlavně si pamatovat na kterou stranu přibude obraz:)) Cena za přepis 4:3 nebo 16:9 byla stejná. Jak píše Nakadah, z Aukro i ebajů jsem vyléčený, ale i z bazošů a s bazarů :))) Jedině vyzkoušet z filmem, ušetříš si mnoho problémů a času.

Diky za ten tip ohledne hledacku! Na to se urcite zeptam. Ja bych chtel 16:9, protoze s tim prakticky denne pracuju a asi jsem si na to uz zvyknul.. 4:3 by mi nakonec taky nevadilo, hlavne aby se mi podarilo aspon neco uspesne zdigitalizovat. Jak pisete, je to presne o tom zvyku, pocitu a tak dale:D Pardon, ale nepochopil jsem tu posledni vetu ''Jedině vyzkoušet z filmem, ušetříš si mnoho problémů a času.'' muzete to vysvetlit?


  • 0

#24 shidy

shidy

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 14 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 20 listopad 2018 - 17:48:59

Len taká poznámka: Formát 16:9 je síce parádny, ale nie na 16mm. Ja osobne točím film primárne na klasické premietanie, teda by sa musela prerobiť aj premietačka, použiť iný objektív, a čo zo zvukom?, ináč to nemá zmysel. Super 16 bola vymyslená pre profesionálov, ktorý točia v extrémnych podmienkach, napr. na horách, aby nemuseli vláčiť ťažkú 35mm techniku. Film sa natočil na kvalitný 16mm inverzný film, napr. Kodachrom, ktorý sa potom opticky skopíroval na negatív 35mm a normálne strihal s negatívom 35mm. 

Ten kto túto kameru "upravil na 16:9" ju vlastne nenávratne zničil, mal by dostať po pazúroch.

 

Ináč k filmom:

filmy existujú negatívne a pozitívne (inverzne).

Negatívne film sa vyvolá ako negatív a potom sa z neho urobí pozitívna kópia, obdobne ako negatív/ fotka

Pozitívny, teda inverzný film sa vyvolá inverzne, takže je okamžite schopný premietania.

Filmy sú farebné aj čiernobiele, negatívne aj inverzné

Foma je český výrobca, v súčastnosti už len čiernobielych filmov Foma 8mm, 16mm, 35mm aj zvytkov

Dobry den, 

 

dekuju za komentar! Ja se za profesionala nepovazuju, ale sirokouhle zabery se memu oku libi vice a o to vice, kdyz je to natocneo na film. Zaroven diky za vysvetleni vzniku s16, zajimave reseni pro tehdejsi dobu. A jeste zajimavejsi je, jak to treba ovlivnilo vyvoj filmu.(historii v tuto chvili jeste moc dobre neznam, ale predpokladam, ze puvodne vznikl 8mm film a pak nasledne se to zvetsovalo? Nebo premyslim spatne?)

 

Ohledne toho zvuku, planoval jsem si natocit na nejaky externi rekorder pouze ruchy z daneho prostredi, kde bych natacel - mesto(zvuk aut, troubeni, klapani bot o zem po ulici...) priroda, to uz by bylo slozitejsi:D ale zase by zalezelo, co bych chtel tocit, jestli bych se zameroval na krajinu nebo na zvirata.. Tomuhle nechavam jeste docela prostor - hlavne proto, ze nemam tu kameru:D 

 

Rozhodne Vam ale dekuju za komentar. Velice si vazim Vaseho vysvetleni pro me nezname terminologie!


  • 0

#25 sokolvideo

sokolvideo

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 983 příspěvků(y)
  • LocationPrešov
Reputace: 114

Publikováno 20 listopad 2018 - 19:49:15

Vznik 8mm filmu je práve opačne.

Pôvodným formátom je 35 mm film, ktorý zaviedol T. A. Edison niekedy v rokoch 1880-1890, Ale nakoľko sa mu nepodarilo uspokojivo vyriešiť zvuk k nemu, zanechal ďalších pokusov. Bratia Lumierovci potom využili tento formát a zaviedli do praxe vlastne to, čo dnes poznáme ako 35mm film, samozrejme sa rozvíjal s vedeckým pokrokom, ale je to stále to isté. Nakoľko 35mm materiál bol už aj vtedy drahý, už od začiatku boli snahy o zmenšenie formátu, teda automaticky o jeho zlacnenie. Vznikli filmy ako 17,5mm, 21mm a ďalšie.

Až roku 1921 francúzska firma Pathé zaviedla formát 9,5mm, ktorý sa udržal dodnes, aj keď len obmedzene vo Francúzsku, kde dodnes existuje klub 9,5mm filmu. Prvá kamera, ktorú pan Suchánek vyrobil bola 9,5mm, alebo jedna z prvých. Ako reakciu na toto uviedla roku1923 firma Kodak formát 16mm filmu, spočiatku obojstranne perforovaného, neskôr zo zavedením zvuku jednostranne perforovaný.

Roku 1932 firma Kodak zaviedla formát 2x8mm, bolo to vlastne jednoduché zdvojnásobnenie perforačných otvorov a zmenšením políčka filmu na 1/4 políčka 16mm filmu. Až tento formát viedol k tomu, že sa amatérske filmovanie masovo rozšírilo. Firma Kodak to vyriešila tak, že predala kameru aj s filmom, ktorú potom človek odovzdal v predajni, kde mu film vyvolali vtedy "tajným" inverzným spôsobom a do kamery vložili nový film. Tento formát sa používal až do roku 1965, kedy firma Kodak zaviedla formát Super 8, a niekoľko rokov na to firma Fuji formát Single 8. Socialistické štáty vtedy nechceli platiť licenčné podmienky, tak im Kodak navrhol formát DS8. Všetky tieto formátu sú zhodné, len spôsob adjustácie suroviny je iný. Super 8 používa kazetu zvanú Kodapak s 15,24 metrami filmu S8 v nemej alebo zvukovej kazete. Neskôr boli aj zvukové kazety na 60 metrov filmu. Systém Single 8 používa rovnaký film, ale inú kazetu. Je v nej taktiež 15,24 metrov filmu, ale nakoľko je kazeta menšia, tak aj podložka je tenšia, aby sa do kazety vošla. Je taktiež nemá aj zvuková. No a nakoniec formát DS8, filme je rovnako adjustovaný ako 2x8mm, len má perforáciu a políčko ako Super 8. Tento formát využíval hlavne "Socialistický blok", ale je pravda, že bolo vyrobených aj niekoľko profi strojov na 30 metrové cievky DS8, napr. Canon DS8, Pathé atd. Napr. kamery Parhe DS 8 používala Japonská televízia v spojení s filmami Fujichrome na točenie šotov do televízie tesne pred zavedením video kamier. Prachy sú prachy. Premietačky a všetko ostatné pre film S8 je rovnaké.

Film Super 8 je skutočne premakaný, pripravovali ho päť rokov. Kvalitný film, napr. Kodachrom správne naexponovaný a vyvolaný sa kvalitou obrazu vyrovná 16mm filmu systému negatív/pozitív. Čo sa týka zvuku, technika je tak premakaná, že sa zvuk z filmu Súper 8 vyrovná systému HI-FI, samozrejme pri použití odpovedajúcej techniky. Nie je problém premietať obraz z filmu S8 na plátno široké 8 metrov a z frekvenčnou charakteristikou 40-15000HZ Stereo.


  • 0

#26 Clouds

Clouds

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 187 příspěvků(y)
Reputace: 40

Publikováno 20 listopad 2018 - 20:00:11

 

Fomapan už jen čb. Ale vzhledem k tomu, že se jedná o inverzi a v 16mm je obraz fascinující. Prostě Fomapan je bomba. Mě se to osobně nezdá s tou kamerou z ebay. Může být,  že ji někdo z venku koupí a pak prodává tady, ale proto ta cena, nechce za ní nic tratit. Důvod prodeje mi však vrtá hlavou a hlavně to, že s ní nebyl natočený ani metr. Jedině kdyby jsi vzal tu kameru na nějakou zálohu, natočil s ní špulku a pak viděl a kameru buď vrátil nebo dokoupil. Nic proti 16:9, ale mě osobně jako staromilci líp přistane u 16mm 4:3. Ale to je věc pohledu a pocitu. V 16:9 se dají zase dělat krásný krajiny. Moc bych ale pochyboval, že je s rozšířením okeničky předělaný i hledáček na 16:9. Jde to, ale byla by podle mýho zase daleko dražší. V tom případě stejně uvidíš v hledáčku jenom 4:3 a zbytek si musíš kompozičně domýšlet. Hlavně si pamatovat na kterou stranu přibude obraz:)) Cena za přepis 4:3 nebo 16:9 byla stejná. Jak píše Nakadah, z Aukro i ebajů jsem vyléčený, ale i z bazošů a s bazarů :))) Jedině vyzkoušet z filmem, ušetříš si mnoho problémů a času.

Diky za ten tip ohledne hledacku! Na to se urcite zeptam. Ja bych chtel 16:9, protoze s tim prakticky denne pracuju a asi jsem si na to uz zvyknul.. 4:3 by mi nakonec taky nevadilo, hlavne aby se mi podarilo aspon neco uspesne zdigitalizovat. Jak pisete, je to presne o tom zvyku, pocitu a tak dale:D Pardon, ale nepochopil jsem tu posledni vetu ''Jedině vyzkoušet z filmem, ušetříš si mnoho problémů a času.'' muzete to vysvetlit?

 

No myslel jsem, ať si nejdřív s tou kamerou natočíš aspoň špulku a uvidíš jestli šlape dobře a obraz neskáče, nebo to nedělá jiný blbiny, pak bys tu kameru buď koupil, nebo vrátil. Ale záleží na prodejci.


  • 0

#27 sokolvideo

sokolvideo

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 983 příspěvků(y)
  • LocationPrešov
Reputace: 114

Publikováno 20 listopad 2018 - 20:00:29

Oprava, osprvedlňujem sa, Japonská televízia používala kamery Canon DS8, ospravedlňujem sa.


  • 0

#28 PetoG

PetoG

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 152 příspěvků(y)
  • LocationTrebišov (SK)
Reputace: 19

Publikováno 20 listopad 2018 - 20:04:23

Čo sa týka histórie formátov tak asi najprv bol formát 35mm. Ak ma pamäť neklame, používal sa už v roku 1892 a ako medzinárodný štandard sa prijal v roku 1909. A až neskôr nastalo zmenšovanie formátov 16mm - 1923, a 8mm - 1932. To všetko v snahe sprístupniť možnosť filmovať aj amatérom. Film totižto tak, ako aj dnes, zaznamenával obraz pomocou striebra. A to nebolo lacné vtedy a nie je lacné ani dnes.


  • 0

#29 PetoG

PetoG

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 152 příspěvků(y)
  • LocationTrebišov (SK)
Reputace: 19

Publikováno 20 listopad 2018 - 20:06:09

Čo sa týka histórie formátov tak asi najprv bol formát 35mm. Ak ma pamäť neklame, používal sa už v roku 1892 a ako medzinárodný štandard sa prijal v roku 1909. A až neskôr nastalo zmenšovanie formátov 16mm - 1923, a 8mm - 1932. To všetko v snahe sprístupniť možnosť filmovať aj amatérom. Film totižto tak, ako aj dnes, zaznamenával obraz pomocou striebra. A to nebolo lacné vtedy a nie je lacné ani dnes.

Kurník šopa, Janko, ja kým to dopíšem, tak ty ma predbehneš. Ja sa tak nehrám.


  • 0

#30 Rybinin

Rybinin

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 487 příspěvků(y)
Reputace: 20

Publikováno 21 listopad 2018 - 20:43:28

To jsou tak vyčerpávající odpovědi, že jsem se i já přiučil něco nového :) Každopádně, abychom nemotali kolegovi moc hlavu: na inverzi 16mm bych rovnou zapomenul, nedá se dnes vůbec sehnat (Kodak teď obnovil Super 8 za nekřesťanské ceny, 16mm tedy bude ještě daleko dražší). A co se týče negativu, tak tam je na výběr hlavně Kodak a to v několika citlivostech. Další filmy asi nemá smysl řešit. ČB inverze FOMA je samozřejmě za poměrně rozumné peníze k dostání. Ale s vyvoláním už je to horší. A to podstatně. (jako stojí to více než ty barevné negativy v ČT a hlavně to nikdo pořádně nedělá)


  • 0

#31 shidy

shidy

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 14 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 24 listopad 2018 - 22:07:12

 

 

Fomapan už jen čb. Ale vzhledem k tomu, že se jedná o inverzi a v 16mm je obraz fascinující. Prostě Fomapan je bomba. Mě se to osobně nezdá s tou kamerou z ebay. Může být,  že ji někdo z venku koupí a pak prodává tady, ale proto ta cena, nechce za ní nic tratit. Důvod prodeje mi však vrtá hlavou a hlavně to, že s ní nebyl natočený ani metr. Jedině kdyby jsi vzal tu kameru na nějakou zálohu, natočil s ní špulku a pak viděl a kameru buď vrátil nebo dokoupil. Nic proti 16:9, ale mě osobně jako staromilci líp přistane u 16mm 4:3. Ale to je věc pohledu a pocitu. V 16:9 se dají zase dělat krásný krajiny. Moc bych ale pochyboval, že je s rozšířením okeničky předělaný i hledáček na 16:9. Jde to, ale byla by podle mýho zase daleko dražší. V tom případě stejně uvidíš v hledáčku jenom 4:3 a zbytek si musíš kompozičně domýšlet. Hlavně si pamatovat na kterou stranu přibude obraz:)) Cena za přepis 4:3 nebo 16:9 byla stejná. Jak píše Nakadah, z Aukro i ebajů jsem vyléčený, ale i z bazošů a s bazarů :))) Jedině vyzkoušet z filmem, ušetříš si mnoho problémů a času.

Diky za ten tip ohledne hledacku! Na to se urcite zeptam. Ja bych chtel 16:9, protoze s tim prakticky denne pracuju a asi jsem si na to uz zvyknul.. 4:3 by mi nakonec taky nevadilo, hlavne aby se mi podarilo aspon neco uspesne zdigitalizovat. Jak pisete, je to presne o tom zvyku, pocitu a tak dale:D Pardon, ale nepochopil jsem tu posledni vetu ''Jedině vyzkoušet z filmem, ušetříš si mnoho problémů a času.'' muzete to vysvetlit?

 

No myslel jsem, ať si nejdřív s tou kamerou natočíš aspoň špulku a uvidíš jestli šlape dobře a obraz neskáče, nebo to nedělá jiný blbiny, pak bys tu kameru buď koupil, nebo vrátil. Ale záleží na prodejci.

 

Moje chyba, mel jsem si to precist 2x hned a doslo by mi to:D Diky za radu, kameru jsem videl a vypada velice dobre a prodejce je podle me taktez velice duveryhodna osoba. Takze jsem se jiz rozhodnul. Kameru si koupim a zacnu tocit, casem bych zde postnul link na nejake to video! :D 


  • 0

#32 shidy

shidy

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 14 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 24 listopad 2018 - 22:08:38

Vznik 8mm filmu je práve opačne.

Pôvodným formátom je 35 mm film, ktorý zaviedol T. A. Edison niekedy v rokoch 1880-1890, Ale nakoľko sa mu nepodarilo uspokojivo vyriešiť zvuk k nemu, zanechal ďalších pokusov. Bratia Lumierovci potom využili tento formát a zaviedli do praxe vlastne to, čo dnes poznáme ako 35mm film, samozrejme sa rozvíjal s vedeckým pokrokom, ale je to stále to isté. Nakoľko 35mm materiál bol už aj vtedy drahý, už od začiatku boli snahy o zmenšenie formátu, teda automaticky o jeho zlacnenie. Vznikli filmy ako 17,5mm, 21mm a ďalšie.

Až roku 1921 francúzska firma Pathé zaviedla formát 9,5mm, ktorý sa udržal dodnes, aj keď len obmedzene vo Francúzsku, kde dodnes existuje klub 9,5mm filmu. Prvá kamera, ktorú pan Suchánek vyrobil bola 9,5mm, alebo jedna z prvých. Ako reakciu na toto uviedla roku1923 firma Kodak formát 16mm filmu, spočiatku obojstranne perforovaného, neskôr zo zavedením zvuku jednostranne perforovaný.

Roku 1932 firma Kodak zaviedla formát 2x8mm, bolo to vlastne jednoduché zdvojnásobnenie perforačných otvorov a zmenšením políčka filmu na 1/4 políčka 16mm filmu. Až tento formát viedol k tomu, že sa amatérske filmovanie masovo rozšírilo. Firma Kodak to vyriešila tak, že predala kameru aj s filmom, ktorú potom človek odovzdal v predajni, kde mu film vyvolali vtedy "tajným" inverzným spôsobom a do kamery vložili nový film. Tento formát sa používal až do roku 1965, kedy firma Kodak zaviedla formát Super 8, a niekoľko rokov na to firma Fuji formát Single 8. Socialistické štáty vtedy nechceli platiť licenčné podmienky, tak im Kodak navrhol formát DS8. Všetky tieto formátu sú zhodné, len spôsob adjustácie suroviny je iný. Super 8 používa kazetu zvanú Kodapak s 15,24 metrami filmu S8 v nemej alebo zvukovej kazete. Neskôr boli aj zvukové kazety na 60 metrov filmu. Systém Single 8 používa rovnaký film, ale inú kazetu. Je v nej taktiež 15,24 metrov filmu, ale nakoľko je kazeta menšia, tak aj podložka je tenšia, aby sa do kazety vošla. Je taktiež nemá aj zvuková. No a nakoniec formát DS8, filme je rovnako adjustovaný ako 2x8mm, len má perforáciu a políčko ako Super 8. Tento formát využíval hlavne "Socialistický blok", ale je pravda, že bolo vyrobených aj niekoľko profi strojov na 30 metrové cievky DS8, napr. Canon DS8, Pathé atd. Napr. kamery Parhe DS 8 používala Japonská televízia v spojení s filmami Fujichrome na točenie šotov do televízie tesne pred zavedením video kamier. Prachy sú prachy. Premietačky a všetko ostatné pre film S8 je rovnaké.

Film Super 8 je skutočne premakaný, pripravovali ho päť rokov. Kvalitný film, napr. Kodachrom správne naexponovaný a vyvolaný sa kvalitou obrazu vyrovná 16mm filmu systému negatív/pozitív. Čo sa týka zvuku, technika je tak premakaná, že sa zvuk z filmu Súper 8 vyrovná systému HI-FI, samozrejme pri použití odpovedajúcej techniky. Nie je problém premietať obraz z filmu S8 na plátno široké 8 metrov a z frekvenčnou charakteristikou 40-15000HZ Stereo.

Diky za toto vysvetleni! 


  • 0

#33 shidy

shidy

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 14 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 24 listopad 2018 - 22:31:27

To jsou tak vyčerpávající odpovědi, že jsem se i já přiučil něco nového :) Každopádně, abychom nemotali kolegovi moc hlavu: na inverzi 16mm bych rovnou zapomenul, nedá se dnes vůbec sehnat (Kodak teď obnovil Super 8 za nekřesťanské ceny, 16mm tedy bude ještě daleko dražší). A co se týče negativu, tak tam je na výběr hlavně Kodak a to v několika citlivostech. Další filmy asi nemá smysl řešit. ČB inverze FOMA je samozřejmě za poměrně rozumné peníze k dostání. Ale s vyvoláním už je to horší. A to podstatně. (jako stojí to více než ty barevné negativy v ČT a hlavně to nikdo pořádně nedělá)

Diky za informace! Zajdu v pristim tydnu do obchodu film1635 a koupim tento "7219 Kodak Vision3 500T Color Negative Film 30,5m" NEBO "7207 Kodak Vision3 250D Color Negative Film 30,5m"

 

Napadlo me, i presto, ze by se to podle filmoveho "kodexu" nemelo, koupit ten denni film 250d a tocit pri umelem svetle nebo cervankach apod. Jeste se rozhodnu az budu mit lepe rozmysleno, co natocim.

 

PS.

 

Nema tu nekdo nahodou zkusenosti s motion controlem prosim? Pripadne s natacenim timelapse zaberu na film? (Krasnogorsk 3)

 

DIKY!


  • 0

#34 Clouds

Clouds

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 187 příspěvků(y)
Reputace: 40

Publikováno 25 listopad 2018 - 06:20:42

Na film timelapsu jsem ujížděl roky:) Dříve však pěkně po česku "pookénkové snímání", nebo ještě hezčeji "časosběr". U 8mm to byla paráda, Chinon 877 měl tak vymakaný timelapse, že stačilo dát kameru na stativ a nastavit si zda chci intervaly po 1 vteřině, po 2,10,15,30 vt  nebo tak podobně. Kamera naprosto přesně sama exponovala, tak jsem se kochal mrakama, světlem, tehdá ještě dal cigárko a montoval v hlavě jak bude asi záběr vypadat, jakou bude mít dynamiku atp. U 16mm u Krasnogorsku se šroubuje drátěná spoušť vzadu  a holt se do zblbnutí počítá políčko po políčku a cvaká ručně. Když chci pomalu mraky, nebo děj, je to tak po 1-2 vteřinách, rychlejší scény pak 5-7 vteřin interval. Krasnogorsk má ale nectnost, že se intervalovým snímáním  dostává parazitní reflexní světlo na film. Ale zase jak který kus, některý je lepší vystíněný, u některého se na to nedá koukat. Každopádně timelapse na filmu je úchvatná záležitost. Neuvěřitelně živá hlubina filmu. Dnes máme možnost dělat nekonečný timelapsy digitálem, ale je to nuda, pouhá popisnost.


  • 0

#35 Clouds

Clouds

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 187 příspěvků(y)
Reputace: 40

Publikováno 25 listopad 2018 - 06:23:13

U 500T je pakárna ve dne čučet přes 85b filtr, už tak mizerná světelnost hledáčku ještě dostane počoudit. Hlavně ostření je na palici. Záleží co budeš primárně točit jestli umělý nebo denní světlo, podle toho bych volil matroš.


  • 0

#36 sokolvideo

sokolvideo

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 983 příspěvků(y)
  • LocationPrešov
Reputace: 114

Publikováno 25 listopad 2018 - 09:29:51

Najkrajšie časozberné snímanie som urobil roku 1992 na dovolenke na Domaši. Všimol som si, že sa tam odohráva krásny západ sĺnka, ktoré zapadá za kopcom náprotivného brehu, pod ktorým je dedinka a vytvára na hladine vody krásny svetelný pruh. A tak som si zasledoval, že zapadne za zhruba 1,5 hodiny, a do záberu by som potreboval, aby to malo cca 15 sekúnd, tak mi to vyšlo na 1 záber za 15 sekúnd. A tak som jeden bezveterný deň postavil statív, namontoval naň kameru Quartz DS8-3 zo založeným filmom ORWO UK-17 a konverzným filtrom, nastavil clonu 8, no a sadol som si k tomu s hodinkami v ruke a každých 15 sekúnd cvakol jeden obrázok. Záber vyšiel krásne, a dodnes končí film o tejto dovolenke, ktorý má 27 minút.


  • 0

#37 Clouds

Clouds

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 187 příspěvků(y)
Reputace: 40

Publikováno 25 listopad 2018 - 09:52:45

To věřím. Ono totiž ať si každý říká co chce, tak pro mě bylo Orwo nejnádhernějším materiálem. Když mě poprvé přišel z laborky Orwo 8mm, myslel jsem, že mě vypadnou oči. Ta nádherná škála sytých barviček. Protisvětlo za zeleným lesem bylo fantastický. A měl jsem moc rád i celou produkci barevných filmů z Fomy. Podobná nádhera. Čistý, ryzí filmový obraz.


  • 0

#38 sokolvideo

sokolvideo

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 983 příspěvků(y)
  • LocationPrešov
Reputace: 114

Publikováno 25 listopad 2018 - 15:28:37

UK17 bola fajn pri filmovaní pri umelom osvetlení, s konverznými filmom to už nebolo úplne ono, ale keď človek kúpil cievku DS8 za dve koruny, tak tie farbičky až tak nehrali rolu. Ale ORWO UT15 natočená za slnečného počasia, správne naexponovaná a vyvolaná!, to bylo něco! Raz som sa s kamarátom pohádal, keď som videl jeho film o lokomotívach, pretože ja som tipoval, že to bolo natočené na Kodachrom, a uveril som mu až keď vytiahol film a ukázal mi signáciu na okraji filmu. Spadol som na zadok.


  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních