Fuji ACROS a ID-11
#101
Publikováno 20 březen 2012 - 13:59:35
ja som popisal krok druhy, ktory sa udial pred necelym rokom
pravidelne kazdy mesiac pridavam 50kusov do mrazaku. ked mi distributor povie ze viac nema dam vediet
#102
Publikováno 20 březen 2012 - 17:24:22
Nádhera! Ideová čistota! Lépe bych to nenapsal...a protože fotím letos třicátou sezonu-naprostý souhlas s Krakenem! Acrose mám sice v mrazáku ještě 150 svitků,ale je tam i Fomapan 100 a Kodak Tri-x 400,a zjišťuji že mi Foma se svou klasickou emulzí vyhovuje čím dál tím více-takže než odejdu do futrálu,asi zůstanu u tohoto tandemu Foma-Kodak,toho je tam též požehnaně!Nesmí se ani omíjat taková ta ideová čistota. Acros má moderní emulzi. Je to skorem digitální film A není na klasické krystaly, vo tym žádná, ogaro
#103
Publikováno 20 březen 2012 - 18:04:06
Nesmí se ani omíjat taková ta ideová čistota. Acros má moderní emulzi. Je to skorem digitální film A není na klasické krystaly, vo tym žádná, ogaro
Krakene, ty čistoto
Keď si zoberieš pinholku (clona tak minimálne 250) a zrátaš koľko stráviš v tmavšom lese pri Fome 100 a Acrose, tak za ten rozdiel (kým odfotím ja a ty) si ja dám už v hospode štvrté pivo
Je ale pravda, že by som si mal nechať násilne vysvetliť rozdiel medzi klasickou a kubickou emulziou - ja si spokojne fotím dokonca aj na Delty! (na sraze ma môžeš po valašsky zaučiť ).
#104
Publikováno 20 březen 2012 - 18:50:49
Postavím si pihnolku na stojánek, odklopím deklíček a kochám se.... mazlím sa s tú krású, kerúvá vidím před sebú...... žasnu nad tím dílem přírodním či lidským.
Dám si po štamprlce....vydechnu z kebulky vůni loňských trneček, zavřu oči a sním.
Užívám si života, kerý mám rád, a ta fotografie je pouhopouhým prostředníkem - přítelem, kerý mi tu duši místa, pomáhá přenést do srdíčka a za pomocí životodárného světla jen lehce a dlouze lechtá stříbrnou emulzi uvnitř té rozkošné dřevěné bedýnky.
A ty bys chtěl někde spěchat? Já ne, život mi letí tak rychle, že pouze tyto dlouhé "okamžiky" ho dokážú zastavit.
Ďurko zlatý, ty si mladý, čistý člověk a tu mladost v tobě, tu ti ze srdce a upřímně přeju a závidím. Ta sebú ale nese onen spěch, rychlost a hbitost smyslů....to k tomu patří....
Já už si včilkaji ve stavu, kdy mám pocit, že vše co sem chtěl a neudělal či nedokázal už nedoženu.
Proto se spíše ohlédám konzervativně za sebe, a dělám na konzervové emulze
S přáním dobrého světla se loučí
Kraken
#105
Publikováno 20 březen 2012 - 23:13:43
Milošu, když takhle naspoříš 600 filmů za rok, tak počítám, že přiměřené množství odfotíš a tudíž, podívaje se na Tvoji nezaměnitelnou produkci máš i dost zkušeností s Acrosem. Tak si dovolím do Blavy poslat jeden dotaz. Když jsem minulý týden poprvé vyvolal Acros + Rodinal(1:50),tak jsem použil presok 2 minuty. Když jsem to začal vylévat, tak jsem šel do kolen. Barva modré okeny. Byl jsem přesvědčen, že se mi do vody dostalo "něco". Pak jsem vyvolal v R09 a negativ SUPER (zatím jsem to nezvětšoval-tak jásám, ale jak píšou zkušení, asi se s tím budu prát pod Durstem). Je to běžné, ta modrá voda z presoku (nebo to bez presoku udělá i vývojka?). Tak ahoj Luigipravidelne kazdy mesiac pridavam 50kusov do mrazaku. ked mi distributor povie ze viac nema dam vediet
#106
Publikováno 20 březen 2012 - 23:30:22
u zvitku je to normalne.
ja acros vyvolavam pyrocatom m special
presoak presvedcivo modry
takze vsetko v poriadku
#107
Publikováno 21 březen 2012 - 07:36:45
Ahoj taky. Díky moc za promptní a jasnou odpověď. Jen jsme se divil, že se to ještě nikde neřešilo. Doufám, že vezmeš do Nedvědic tu krásnou dřevěnou emericko-čínskou field kameru 4x5. Od té doby cos mi ji ukazoval se mi o ničem jiném nezdá, tak abych zase pokochal oko.ahoj luigi,
u zvitku je to normalne.
ja acros vyvolavam pyrocatom m special
presoak presvedcivo modry
takze vsetko v poriadku
Ahoj Luigi
#108
Publikováno 21 březen 2012 - 08:46:53
ja som volával Acros v Pyre 510, ktoré je celkom citlivé na "svinstvo". A predstav si, raz sa mi stala taká vec - volal som naraz dva zvitky Acros z toho istého dňa, v dvoch vývojniciach (rovnaká kinetika, vývojka, položené vedľa seba). Akurát jeden som zabudol prednamočiť (presoak). No a po ustálení bol tento razantne podvolaný - asi polovičná hustota ako ten prednamočený.
Odvtedy si dávam pozor, a prednamáčam kľudne 10 minút, resp. kým nie je voda čistá. Tá modrá môže v niektorých prípadoch asi vadiť (v mojom konkértnom pri Pyre v malých koncentráciách 1:500).
#109
Publikováno 21 březen 2012 - 09:07:27
Ďuro, díky za potvrzení mé intuice. Jak jsem psal, volal jsem Acros poprvé a tak jsme před tím načetl hafo diskusí a tam mi vyšlo, že bych měl mít presoak. Nikdy jsem to zatím nedělal. Zatím jsem dal 2 minuty, ale dobré info pro mne je, že to není s tím časem tak striktní a hlavně, že bez presoaku je úplně jiný výsledek vyvolávání. Je vidět, že vy kluci z Blavy máte exaktní fundus. Ahoj LuigiLuigi,
ja som volával Acros v Pyre 510, ktoré je celkom citlivé na "svinstvo". Akurát jeden som zabudol prednamočiť (presoak). No a po ustálení bol tento razantne podvolaný - asi polovičná hustota ako ten prednamočený.
Odvtedy si dávam pozor, a prednamáčam kľudne 10 minút, resp. kým nie je voda čistá.
#110
Publikováno 21 březen 2012 - 09:46:08
...že vy kluci z Blavy máte exaktní fundus. Ahoj Luigi
Neviem síce, čo to je, ale určite to nemáme
(nenechaj sa zmýliť, my to tu zatiaľ iba tak patláme a takéto "náhodno-dobré" výsledky sú nejakým vesmírnym nedopatrením - keby si prišiel, uvidel by si
Každopádne s tým presoakom (aj dlhším) podľa mňa nič nepokazíš, jediné nebezpečenstvo môže byť asi prílišné nabobtnanie želatiny (?) - tu už ale moje vedomosti končia. Možno ma niekto doplní.
#111
Publikováno 22 březen 2012 - 10:25:51
Ředění : 1:1
Teplota : 20 st.
Zahajovacé překlápění: 40 sec.
Překlápění 1-3 minuta: 5 sec každých 30 sec
Překlápění 4-10: 3 sec po 1 min.
Celková čas vyvolání: 11min 30sec.
A pak přerušit, ustálit a je to.
Když se na to z dnešního pohledu dívám, tak si myslím, že z toho dělal pan Karbusický kovbojku, ale musím také říct, že jeho nazkoušený postup fungoval. Acros je zatraceně pekelný film, který se nekdy obtížně zkouší a dá zabrat. Takže tady to máte hotové, ogařiska a cérky.
#112
Publikováno 22 březen 2012 - 10:31:40
Podařilo se mi vyhrabat ve starých Photolaifech, vyvolání acrosu ve vývojce Ilford Microphen. Toto vyvolání při expozici na 80ASA se mi ukázalo jako výborné, dávalo krásné kudrnaté fotečky plné krásně prokreslených světel a stínů. Tady je tedy odpověď částečně pro MDx i Koju.
Děkuju!
#113
Publikováno 11 duben 2012 - 20:15:28
Například Pavel_P kdysi napsal toto:
1+3 už bych nikdy nepoužil, ač ze začátku jsem z úsporných důvodů nevyvolával jinak. Ten rozdíl proti stocku, nebo alespo 1+1 je vééliký...
..tak bych se rád zeptal na něco konkrétnějšího, pokud s tím máte někdo bližší zkušenosti (zrno, kontrast, polotóny...).
Dělám nejčastěji Fomu 100, sem tam Acros (vše kino), dosud v ID-11, 1+3 (kolem 13-15 min při 20°), protřepat, nemíchat ). Skoro to spějě k tomu, že si budu muset skutečně nějak zkalibrovat procesy...
Díky
#114
Publikováno 12 duben 2012 - 22:25:29
Mohu poprosit zkušenější o komentář k ID-11 a výsledcích vzhledem k různým ředěním (stock, 1+1, 1+3)?
Například Pavel_P kdysi napsal toto:
1+3 už bych nikdy nepoužil, ač ze začátku jsem z úsporných důvodů nevyvolával jinak. Ten rozdíl proti stocku, nebo alespo 1+1 je vééliký...
..tak bych se rád zeptal na něco konkrétnějšího, pokud s tím máte někdo bližší zkušenosti (zrno, kontrast, polotóny...).
Dělám nejčastěji Fomu 100, sem tam Acros (vše kino), dosud v ID-11, 1+3 (kolem 13-15 min při 20°), protřepat, nemíchat ). Skoro to spějě k tomu, že si budu muset skutečně nějak zkalibrovat procesy...
Díky
Na tomto taky něco bude..... jeden neopan obětuju.
http://jbhildebrand....t-with-rodinal/
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních