v cem vyvolat TRI-X 400
#1
Publikováno 15 říjen 2007 - 11:37:05
#2
Publikováno 15 říjen 2007 - 11:57:02
#3 Anonymous
Publikováno 15 říjen 2007 - 11:59:52
V ID-11 pro krásné odstíny a jemonozrnost a nebo když to chceš na umění tak Rodinal (1+50). Časy dle digitaltruth.
Těmahle nic nezkazíš.
#4
Publikováno 15 říjen 2007 - 12:15:20
#5
Publikováno 15 říjen 2007 - 12:17:06
#6
Publikováno 15 říjen 2007 - 12:29:39
#7 Anonymous
Publikováno 15 říjen 2007 - 12:30:07
to george: dyž to chceš na umění tak Rodinal (1+50) - co tim, pls, mas na mysli?:)p
Rodinal 1+50 není na umění, ale tak na normální práci. Na umění to je 1+25 (výrazné a ostré zrno: když se to pak někomu nebude líbit, řekneš, že jsi to tak chtěl a že to je umění).
Viděl jsem zvětšeniny z kina TriX na 30x40 v rodinalu 1+50: bylo ještě surové, ale i polotónů bylo dosti. Autor tak fotil boveráky a feťáky. Líbilo se mi to. Portréty bych tak nevolal...
Jinak s největší pravděpodobností ať užiješ triX s čímkoliv, tak to bude dobré- je to obrovskej film.
#8
Publikováno 15 říjen 2007 - 13:25:24
střední kontrast při expozici, střední volací čas = normální výsledek = radost z normálního výsledku
a pak se uvidí
#9
Publikováno 15 říjen 2007 - 13:32:57
jestli nemáš speciální nápad, tak navrhuju nějakou normálně pracující jemnozrnnou vývojku, je jedno jakou, když k ní seženeš základní volací čas
střední kontrast při expozici, střední volací čas = normální výsledek = radost z normálního výsledku
a pak se uvidí
zadne specialni pozadavky, chci zjistit co a jak ten film umi a jak vubec vypada. driv jsem volal ilfordy v ID-11:) ale zmena je zivot.takze tri-x v ID-11 nebo kodak D-76? nebo je to vazne skoro to same?
#10
Publikováno 15 říjen 2007 - 13:41:23
#11
Publikováno 15 říjen 2007 - 13:42:38
jestli nemáš speciální nápad, tak navrhuju nějakou normálně pracující jemnozrnnou vývojku, je jedno jakou, když k ní seženeš základní volací čas
střední kontrast při expozici, střední volací čas = normální výsledek = radost z normálního výsledku
a pak se uvidí
zadne specialni pozadavky, chci zjistit co a jak ten film umi a jak vubec vypada. driv jsem volal ilfordy v ID-11:) ale zmena je zivot.takze tri-x v ID-11 nebo kodak D-76? nebo je to vazne skoro to same?
melo by to byt v podstate to same...ale casy se u nekterych filmu podle tabulek lisi.
#12
Publikováno 15 říjen 2007 - 15:01:02
#13
Publikováno 15 říjen 2007 - 15:29:08
muj tip je amaloko am-74. tim ho volam já. na 320, měkčejší volání a případně přitvrzuju na papíře
a kolego, pouzivas info z tabulky nebo jsi si casy upravil? a jake redeni? mam naexponovane 2 Tri-Xy a nechci na nich provadet hokus-pokusy...toz se radeji zeptam...
#14
Publikováno 16 říjen 2007 - 17:14:20
#15
Publikováno 18 říjen 2007 - 20:06:22
#16
Publikováno 5 listopad 2007 - 20:36:43
#17
Publikováno 5 listopad 2007 - 21:39:52
zkoušel jsem na svitku 1+50 a nepodařilo se
možná míň naředit, aby ten rodinal byl silnější - v tom je jeho síla
#18 Anonymous
Publikováno 5 listopad 2007 - 21:42:12
Lidi máte nekdo nejaké zkušenosti s Tri-Xem na 3200 v Rodinalu?
zkoušel jsem na svitku 1+50 a nepodařilo se
možná míň naředit, aby ten rodinal byl silnější - v tom je jeho síla
Se už musel při té koncentraci a při takové čase uplně vyčerpat, ne? Jak dlouho to bylo?
#19
Publikováno 5 listopad 2007 - 22:41:22
#20
Publikováno 6 listopad 2007 - 09:33:53
je to možný, čas byl dle tabulek
nyní mám jeden svatební z kaple z flexarety na 1600 vyvolán 1+25 a vypadá dobře, ale komora ještě není, tak nevidím výsledek na papíře
dvacítka rodinalu je už pořádná porce, skoro malej panák
#21
Publikováno 6 listopad 2007 - 09:43:34
trochu, ale vopravdu jenom trochu zkracuju vyvolávací čas - tak vo dvacet - třicet vteřin a na druhou stranu zase mívam vývojku tak vo stupeň až vo stupeň a půl teplejší. kvedlání většinou doporučený. takže vono se to asi vlastně svym způsobem nuluje, ale v principu mi to vychází trochu měkčí s hóóódně dlouhou škálou a kresbou všude, kterou pak vobčas, dle potřeby a někdy i dost brutálně zkrátim podle chuti a námětu - prostor tam teda vopravdu je
#22
Publikováno 6 listopad 2007 - 20:00:11
#23
Publikováno 6 listopad 2007 - 20:17:56
ja ty dva svitky vyvolal mezitim v D-76 1:1, tim se nic nezkazi. kresby tam vypada take celkem dost...pak uvidime na papire. A 2.pokus bude s tim Amalocem...docela mne ta jejich chemie oslovuje...zatim jsem zkousel spis AM20 a je to hezke. TMax 100 i APX 100 vypadaji schopne.
#24
Publikováno 6 listopad 2007 - 20:38:27
http://temnakomora.c...=article&sid=36
Je to link spíš na uklidnění, konkrétní zkušenost s touto kombinací nemám
#25
Publikováno 7 listopad 2007 - 14:37:10
Já jsem nakonec vyvolával Tri-X exponovaný na 800 6 a 6 minut při 20 stupních. Výsledek byl už trochu kontrastnější, ale vzhledem k focení při zatažené obloze se mi to dost líbilo a vycházelo to pro multigradační papír hezky bez filtru, takže gradace zhruba 2. Příště možná vyvolávací čas trochu zkrátím.
#26
Publikováno 7 listopad 2007 - 16:07:37
#27
Publikováno 7 listopad 2007 - 19:43:47
Rodinal 1+25
Rodinal 1+50
ID-11
D-76
am-74
AM20
Tetenal Ultrafin Liquid
Tetenal EMOFIN
Diafine
Chybí mi tu ještě X-Tol a Ilfosol-S
#28
Publikováno 7 listopad 2007 - 20:47:04
Určitě to pujde i v těch dvou... je to prostě film, který to zvládá.Tak nevím; po letmém přečtení tohohle vlákna mám pocit, že Tri-X mám nejlépe vyvolávat prakticky v čemkoliv. To jste mi tedy pomohli
Chybí mi tu ještě X-Tol a Ilfosol-S
#29
Publikováno 7 listopad 2007 - 20:50:50
#30
Publikováno 7 listopad 2007 - 20:52:38
Je známo, že Tri-X je naprosto blbuvzdorný film, který lze vyvolat téměř v čemkoliv. Je zajímavé, že v každé vývojce lze dosáhnout trochu jiného výsledku, ale že je to Tri-X - to pozná každý, kdo na tento film fotil.
A ještě jste neuvedl Atomal! I v něm je Tri-X pěkný!
Myslím si, že filmy jako Tri-X, Plus-X, Pan 400, HP5+, FP4+, Acros, APX 25, 100 a 400 jsou tak "svojské", že "na ně nikdo nemá" (že by se blížila konkurence - nový Kodak 400?).
#31 Anonymous
Publikováno 7 listopad 2007 - 20:59:12
#32
Publikováno 7 listopad 2007 - 21:15:05
#33
Publikováno 7 listopad 2007 - 21:25:42
APX 25 byla něco jiného. Tuším tu ještě dva mám.
#34
Publikováno 8 listopad 2007 - 08:50:50
#35
Publikováno 8 listopad 2007 - 09:19:01
#36
Publikováno 8 listopad 2007 - 09:35:35
#37
Publikováno 8 listopad 2007 - 09:37:18
#38 Anonymous
Publikováno 8 listopad 2007 - 12:28:48
Teda takhle si pokazit karmu...
#39
Publikováno 8 listopad 2007 - 12:32:21
#40 Anonymous
Publikováno 8 listopad 2007 - 13:01:45
I can feel Your anger.
#41
Publikováno 8 listopad 2007 - 14:06:27
You will find that it is you who are mistaken about a great many things.
#42
Publikováno 8 listopad 2007 - 14:08:42
#43
Publikováno 8 listopad 2007 - 14:31:16
#44
Publikováno 8 listopad 2007 - 16:13:19
#45
Publikováno 8 listopad 2007 - 17:08:04
Troufli byste si na Ilfordpan 400 pushnutý na 1600 v ID11 nebo D76?Chcu jít v sobotu omrknút jednu akcu a podlouhé době provětrat zenitara, tak jestli nebudu zklamaný....
toz, byva to trosinku hodne kontrastni (stock, 14min, 20C), obecne mi prijde ze stiny nejsou nejhorsi jen nejvyssi svetla byvaji docela vyzrane (obliceji velmi svetlych a vybledlych slecen...focene v temer uplne tme ;o))). mozna ze by to chtelo trochu zkratit vyvyolavaci dobu nebo jeste lepe malo a opatrne preklapet.
#46
Publikováno 8 listopad 2007 - 17:57:59
#47
Publikováno 8 listopad 2007 - 19:02:38
Troufli byste si na Ilfordpan 400 pushnutý na 1600 v ID11 nebo D76?Chcu jít v sobotu omrknút jednu akcu a podlouhé době provětrat zenitara, tak jestli nebudu zklamaný....
Nevím jak Ilfordpan 400, ale Iford HP5+ @1600 v id-11 patří k mým oblíbeným (v kinu). Zrno jako u pushe, ale tonalita se mi zdá, ó velmi ano.
#48
Publikováno 8 listopad 2007 - 19:33:17
No možná bude stačit osmistovka a mám tam eště krabicu hodně měkkých barytů, tak to bude možná v pohodě.díky moc
vuci osmistovce v D-76 1:1 16:30 20C nemam zadnych vyhrad.
#49
Publikováno 9 listopad 2007 - 08:35:53
#50
Publikováno 9 listopad 2007 - 08:42:22
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních