testovací kousky kinofilmu
#1
Publikováno 14 prosinec 2007 - 13:29:02
jaký doporučujete postup?
kino bych vždycky střihl asi tak na 3-4 kusy, namotal do použitý cívky a vyfotil několik záběrů - nebo film vyfotím celej a stříhat budu až v komoře
je lepší takovou nudli vyvolat v misce, nebo ji dát do tanku s tím, že se bude výsledek při použití celého kinofilmu stejně lišit a tímto způsobem se získá stejně jen orientační výsledek?
ev. je li zde nějaká praktická rada k testování kinofilmů tímhle způsobem
#2
Publikováno 14 prosinec 2007 - 14:00:31
#3
Publikováno 14 prosinec 2007 - 14:36:22
#4
Publikováno 14 prosinec 2007 - 15:27:35
za týden tak tři podobný pokusy
použít hodlám reportážní přístroj s přesnou automatikou, resp. měřením odraženého světla
#5
Publikováno 14 prosinec 2007 - 15:42:15
Můžeš taky namotat do prázdné kazety část filmu.
Rychlejší je naflákat celý film a stříhat kousky na vyvolání.
#6
Publikováno 16 prosinec 2007 - 20:31:56
#7
Publikováno 16 prosinec 2007 - 21:22:54
Radime, dělám to v podstatě taky tak. Film nafotím celý, nebo půlku. Vyndám ho ve tmě z foťáku a dám do tanku. Někdy tu půlku rozdělím ještě na další dvě a mám z jednoho filmu 4 zkoušky volání. Ale určite v tanku a naprosto stejně jako by si dělal normálně celý film.
Můžeš taky namotat do prázdné kazety část filmu.
Rychlejší je naflákat celý film a stříhat kousky na vyvolání.
Pokud vyvolam jen cast filmu tak se vyvojka vycerpa mene nez pokud macham cely film. To znamena, ze takto nalezeny cas bude spolehlive fungovat jen pro vyvolani stejne dlouhe casti filmu.
#8
Publikováno 17 prosinec 2007 - 18:19:41
I když použiju pokaždé novou vývojku? Je tak znát?Radime, dělám to v podstatě taky tak. Film nafotím celý, nebo půlku. Vyndám ho ve tmě z foťáku a dám do tanku. Někdy tu půlku rozdělím ještě na další dvě a mám z jednoho filmu 4 zkoušky volání. Ale určite v tanku a naprosto stejně jako by si dělal normálně celý film.
Můžeš taky namotat do prázdné kazety část filmu.
Rychlejší je naflákat celý film a stříhat kousky na vyvolání.
Pokud vyvolam jen cast filmu tak se vyvojka vycerpa mene nez pokud macham cely film. To znamena, ze takto nalezeny cas bude spolehlive fungovat jen pro vyvolani stejne dlouhe casti filmu.
#9
Publikováno 17 prosinec 2007 - 18:28:15
Kdysi jsme s kolegou zkouseli vyvolat 1/3 filmu a celej film (oba exponovany cely, stejna scena a svetlo, stejne expozice - mereno jednim externim expozimetrem na dopadajici svetlo) v cerstve vyvojce, test byl s ID-11 1+1, delalo nam to rozdil skoro 3/4 stopy ve svetlech pri stejnym case. To je, myslim si, pomerne dost.
#10
Publikováno 17 prosinec 2007 - 18:42:47
#11
Publikováno 17 prosinec 2007 - 18:55:53
#12
Publikováno 17 prosinec 2007 - 18:56:48
na celem kinofilmu se vyvojka vycerpe jen o 10% sve ucinnosti.
(viz. navody (vc. ID11))
tz. vysledna odchylka "casti filmu" bude v intervalu 0-10% casu (ktery se pak bude muset k vyslednemu casi pricist) kdyz bych mel jit do uplne presnosti, tak kdyz 36 snimku vycerpa o 10%, pak cca 4 snimky 1% (pak bude treba k vyslednemu casu pricist +9%)
v praxi dela 10% neco pod minutu (pri casech konvencniho vyvolavani 7-9 min) ...myslim, ze tahle odchylka neni az tak zrakem zaznamenatelna (takovou chybu muzu vytvorit pri pomalejsim vylivani vyvojky z tanku klidne)
#13
Publikováno 17 prosinec 2007 - 19:24:05
#14
Publikováno 17 prosinec 2007 - 19:29:51
U té ID-11 to chápu. Taky jsem to tak dělal, připočítaval jenom procenta k dalšímu času. Podle toho jak byl předešlý film dlouhý.
Mate-li na mysli problem ID11/D-76 s aktivaci hydrochinonu, tak ten u tohoto testu nehrozil. Pouzili jsme verzi hydrochinon nepopuzivajici.
#15
Publikováno 17 prosinec 2007 - 19:33:48
Jinak řečeno: Vyvoláváte-li ve stocku opakovaně (byť s prodlužováním času dle návodu výrobce), pokaždé vyvoláváte v jiné vývojce. Vyvoláváte-li pokaždé jinou plochu filmu, lze již velmi obtížně odhadnout, jak přesně se bude výojka chovat.
Výrobci "nastavují" vývojky tak, aby změny po vyvolání druhého a dalších filmů byly co možná nejméně znatelné - ale (všimněte si!) v žádném návodu k použití není napsáno, že další film je vyvolán přesně stejně, jako ten předchozí.
Proto se používají jednorázové vývojky a aby i v nich byly zaručeny standardní výsledky, mluví se vždy o CELÉM filmu.
P.S. Starou známou praxí rutinérů ještě před pár lety bylo přidání "polévkové lžíce" staré (použité) vývojky do nově namíchané.
#16
Publikováno 18 prosinec 2007 - 09:48:11
selským rozumem - exponuju a vyvolám kousek filmu, prohlédnu výsledek - dnes už poznám - pře, pod expzice, pře, pod voláno
čas ponechám, nebo upravím
příště budu volat celý film a ke zjištěnému výsledku z toho kousku "kousek" času přidám
jistě se nebude jednat o práci ze stativu, ale reportážní a tam je kolikrát možná chyba při expozici dost velká, když se nejedná o stabilní světelné podmínky
jinou situaci má krajinář, tam když chce každou zamýšlenou zónu na negativ umístit, zkoušení musí věnovat více času a mateiálu
ještě mě něco napadlo, ale to napíšu zvlášť
#17
Publikováno 19 prosinec 2007 - 01:24:32
celý film taky znamená co asi? celý 36snímkový, 24snímkový nebo dokonce 12ti?
nakonec. lépe udělat experiment s ne úplně přesným výstupem a film "naostro" pak pokazit jen lehce a čas pak podle toho doladit, než liqidovat celé role kinofilmu, který je dneska už tak dost drahý.
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních