
Mám přejít na SF?
#51
Publikováno 27 prosinec 2007 - 21:14:48
Viz např. http://en.wikipedia.org/wiki/Mamiya
Jinak Superka je taková dost ošklivá (pro moje oko) a má fórovější kazety, kterým rády praskají plastové zámky. doporučil bych PRO, nebo pokud koketuješ s bleskem jednoznačně PRO TL.
#52
Publikováno 27 prosinec 2007 - 22:01:40

Dle mého je třeba uvážit ještě jednu otázku a sice jak dlouho budou ceny klasických negativů/dia filmů na přijatelné úrovni a jak dlouho budeš s tou svou vysněnou SF výbavou moc fotit za akceptovatelné ceny. Tak trochu se bojím, že kolem roku 2011 budou mít digi zrcadlovky snímač o rozměru kinofilmového políčka zcela běžně (minimálně střední třída zrcadlovek, možná i nějaká vlašťovka v nižším segmentu) a jejich ceny budou určitě někde okolo 20k.
Možná, že taky vymyslejí čipy s lepším dynamickým rozsahem, nižším šumem a jako bonus domácí tisky s životností větší než 30 let. Myslím si, že pak už o filmy bude mít zájem opravdu jen hrstka fandů a ceny poletí... tak co, ukamenujete mě?

Jinak já osobně mám moc rád, když vytáhnu fotku z komory, ona uschne a vypadá tak ja jsem chtěl a navíc baryt je baryt, takže mi tahle moje představa přijde celkem drsná

#53
Publikováno 27 prosinec 2007 - 22:11:37
Na Tvůj příspěvek lze napsat jediné: no a co?
Jsou to spekulace, třeba se vyplní, třeba ne. Teď jsou ale SF přístroje krásně laciné, zvětšováky taky, filmy, papíry i chemie jsou relativně dostupné, tak proč se na to nevrhnout?
#54
Publikováno 27 prosinec 2007 - 22:13:47
armas: jeden volný p-six (šachta) s biometarem 80 mám - stav jako nový po servisu oboje v říjnu + kož. obal na fotoaparát
Kdyby ses rozhodl, ozvi se na mail.
Díky za nabídku. Poslal jsem ti vzkaz místní potrubní poštou.
Bez výměnných zad jsou M645, 1000S, J a nová E.
Viz např. http://en.wikipedia.org/wiki/Mamiya
Díky za odkaz. Je to tam celkem přehledně shrnuté. Jsem trochu kopyto, že jsem si to nenašel sám

#55
Publikováno 27 prosinec 2007 - 22:19:15
Dle mého je třeba uvážit ještě jednu otázku a sice jak dlouho budou ceny klasických negativů/dia filmů na přijatelné úrovni a jak dlouho budeš s tou svou vysněnou SF výbavou moc fotit za akceptovatelné ceny.
V principu máš pravdu - stát se to může. Osobně si myslím, že FF v amatérské a poloprofi třídě nebude. Firmy už invetovali dost prostředků do výroby obketivů pro malé čipy a budou to chtět zúročit. Ale zde nebudeme řešit budoucnost digi... Já si myslím, že focení na emulzi bude výrazněji než dnes zálibou pokročilých amatérů, kteří mohou do svého koníčka investovat určité (ale ne astronomické) částky peněz. A tato skupina bude pořád tak velká, že k prudkému nárůstu cen a enormnímu zhoršení dostupnosti materiálů nedojde. Jsem prostě mírný optimista

#56
Publikováno 27 prosinec 2007 - 22:35:39

No já bych to tak černě neviděl. Věřím že bude klesat výběr ,ale ceny razantně nestoupnou protože pokud by ceny razantně stouply tak sám výbce by si podřezal větev protože by přinutil aby i zbytek věřících přešel na digi.
Další věc - tolik firem se na digi neuživí .dnes ti vyrobí digi v každé čínské továrně na košile.Na co by ti výrobci přešli proč by svévolně krachovali.
Já vidím větší problém s filmy C41 a E6 a jejich zpracování v labech
teď je trend opouštět služby a dělat si to sám vyfotím-vytisku
bude ubývat labů kteří budou schopni ti vyvolat film.
C41 totálně táhlne neodborná veřejnost která přechází na digi.
Ale černobíly film .Ten se bude kupovat stejně já myslím že člověk který dnes ještě nepřešel na digi a dělá si fotky klasicky doma už nepřejdě na digi pokud ho nedotlačí prostředí(nedá mu možnost výběru) a hlavně manželka.
#57
Publikováno 28 prosinec 2007 - 13:27:00
#58
Publikováno 28 prosinec 2007 - 16:51:23
joa ještě drobnost, trochu mimo mísu - kolik kč by mohla bejt taková normální, slušná cena za ten flektogon 50/4 mc? já jenom kdybys nakonec koupil nějakej ten pentax nebo mamyiu 645, že by se mi ten flektogon líbil totiž .) a u škody mi za ty 3 tisíce přijdou poněkud.... předražený?
Nevím, kolik je "normální slušná" cena za ten Flektogon 50/4. Já ho koupil za 2600 Kč přes Paladix. Je ale ve slušném stavu - podobné má škoda v bazaru okolo 4000 Kč. Má tam i kousky za 3000 Kč, ale ty jsou už dost omlácený (i když optika je asi v pohodě...)
#59
Publikováno 28 prosinec 2007 - 18:23:57


#60
Publikováno 28 prosinec 2007 - 19:06:52

#61
Publikováno 28 prosinec 2007 - 20:36:12
papo: používám Opemus 7, tam to opravdu nejde, Myslel jsem, že u Magnifaxu je ten rámeček je stejně široký jako u Op.7. Pokud ne, pak se omlouvám za nepřesnou informaci a to co jsem napsal platí jen pro Opemusy 6 a 7. Magnifax mám ale taky, tak se tam na to schválně kouknu.[/quote]
#62
Publikováno 28 prosinec 2007 - 20:57:46
Mno tak mňa máte na svědomí.Po přečtení tohoto vlákna sem mosel okamžitě valit k bratrancovi pošťat si aspoň blbého Lubitela 2.Nabil sem tam HP5tku, ale bohužel nemám expozimetr.Šlo by nějak k měření použít SLR?Mám EOS 3000N?Děkujůůů
jasně, že můžeš

#63
Publikováno 28 prosinec 2007 - 23:47:49
#64
Publikováno 29 prosinec 2007 - 01:18:18
#65
Publikováno 29 prosinec 2007 - 08:30:05
No jo, ale jak?Přes základní objektiv?
to je přece úplně jedno, správná expozice je jen jedna!
#66
Publikováno 29 prosinec 2007 - 08:49:59
nevím, jak to mám ten ljubitěl, ale mi se podařilo kvůli tomu lecjakej záběr divoce exponovat

#67
Publikováno 29 prosinec 2007 - 11:02:48
Mno tak mňa máte na svědomí.Po přečtení tohoto vlákna sem mosel okamžitě valit k bratrancovi pošťat si aspoň blbého Lubitela 2.Nabil sem tam HP5tku, ale bohužel nemám expozimetr.Šlo by nějak k měření použít SLR?Mám EOS 3000N?Děkujůůů
Prostě to změř tím kanónem jak jsi zvyklý, podívej se jaký čas ti pro tvou vysněnou clonu (a citlivost) dává a stejně to pak nastav na Ljubitelovi

#68
Publikováno 29 prosinec 2007 - 11:44:34
Při bodovém měření (pokud ho ten Canon umožňuje) by to mělo být jedno.
#69
Publikováno 29 prosinec 2007 - 12:37:05

#70
Publikováno 29 prosinec 2007 - 17:53:27
Vždyť jsem to řekl už výše, prostě změřit stejnou scénu. Nekomplikujte to ohnisky a podobně
Já nemám externí expozimetr, tudíž na ohnisku záleží!Padesátku mám akorát
Heliosa 2/58, tak to v nejbližší době zkusím.Díky

#71
Publikováno 29 prosinec 2007 - 20:11:47
Pokud tě to zajímá písni na mail:
karel.kral.@sezam.cz
#72
Publikováno 29 prosinec 2007 - 20:16:14
Vždyť jsem to řekl už výše, prostě změřit stejnou scénu. Nekomplikujte to ohnisky a podobně :)
Já nemám externí expozimetr, tudíž na ohnisku záleží!Padesátku mám akorát
Heliosa 2/58, tak to v nejbližší době zkusím.Díky :)
Na ohnisku záleží jen pokud by byla oblast kterou EOSí objektiv nezabírá světelně jiná. Ale k tomu jen tak nedojde, v naprosté většině případů to bude v pohodě.
#73
Publikováno 29 prosinec 2007 - 22:05:01
#74
Publikováno 30 prosinec 2007 - 03:37:16




#75
Publikováno 30 prosinec 2007 - 11:43:38
#76
Publikováno 2 leden 2008 - 09:08:15

běž do toho, je to radost ten velikej, krásnej negativ...
#77
Publikováno 4 leden 2008 - 08:55:35
kolik formátů vovládáš, tolikkrát seš fotografem
![]()
běž do toho, je to radost ten velikej, krásnej negativ...
Vcera jsem vyvolal svitek exponovany v pujcene Flexarete. Ten velkej negativ fakt krasnej...

Jeste dotaz na techniku: mate nejake zkusenosti/pripominky/doporuceni ke Kievu 88? Pry ruska kopie Hasselbladu, se vsemi vyhodami a nevyhodami, ktere ruske kopie maji. Je to doporucenihodny stroj do zacatku (treba ve srovnani s tim Sixem, ktery jsme tu uz resili).
#78
Publikováno 4 leden 2008 - 10:49:54

s čistym svědomim - když vidim ceny bazarovejch mamiyí a spol. asi bych si radši trochu přidal ...
#79
Anonymous
Publikováno 4 leden 2008 - 12:13:19
#80
Publikováno 4 leden 2008 - 13:43:11
#81
Publikováno 4 leden 2008 - 21:27:17
Má fotografická výbava na safari byla téměř luxusní. Tedy měřeno tehdejšími socialistickými poměry: 3 praktisixy se čtyřmi výměnnými objektivy,... Ze tří těl praktisixů se mi hned zkraje zájezdu dvě porouchala. Za vydatné pomoci dr.Staňka se mi však z nich podařilo složit jedno fungující.... [dr.Staněk] na rozdíl ode mne jich měl s sebou pro jistotu pět!!!
#82
Publikováno 4 leden 2008 - 21:32:13

#83
Publikováno 7 únor 2008 - 12:41:00
Petr Masný
#84
Publikováno 7 únor 2008 - 15:56:12



#85
Publikováno 7 únor 2008 - 16:34:53
#86
Publikováno 7 únor 2008 - 16:56:38

apropó, když tak sleduju původní dotaz - dovolil bych si doplnit - já bych na sf nepřecházel, já bych vo sf rozšířil...

#87
Publikováno 7 únor 2008 - 18:53:12
apropó, když tak sleduju původní dotaz - dovolil bych si doplnit - já bych na sf nepřecházel, já bych vo sf rozšířil...
Když jsem tady to vlákno zas uviděl, napadlo mě přesně to samý, žádný přechody, prostě rozšířit. Já teď takhle "přešel" na kino a je to krása, fotit odpovídající motivy a situace odpovídající technikou.
Už mi zbývá jenom větší VF, na takový ty moc krásný portréty... časem.
#88
Anonymous
Publikováno 7 únor 2008 - 19:01:39

p.s. Mamiaku, poslal jsem Ti SZ.
#89
Publikováno 7 únor 2008 - 19:20:16
ad1:Vyplatí se třebas na pohlednici. Moderní kinofilmová technika je pěkná věc (a ta stará ještě pěknější), ale sf, byť v nejjednoduším provedení, zbavuje nutnosti neustále řešit nějaký výměnný objektiv - když nemám teleobjektiv, vezmeš vše normálním a uděláš výřez. A pokud je objektiv dokonce pevný, čili měnit nelze, nevadí. Záklaďák bývá při přepočtu na kinofil spíš krátký, než normální, na krajinu stačí.
ad2:Sf je velice vhodný i pro začátečníky. Já jsem si flexaret koupil ve čtrnácti(=neustále jsem doma otravoval se z knihovny vypůjčenou Einhornovou knihou "Fotografujeme zrcadlovkou flexaret", až mi maminka dala 600 Kč, že si mám jít nějakou koupit...). Takže mé první(a nasledující až do současné doby) pokusy něco fotograficky páchat. Pamatuji si, jak po mnoha pokusech a vztekání se(které bych si ušetřil, kdybych všchno dělal po svém) se stal zázrak - místo fleků a závoje se mi na jedné zvětšenině objevil krásný obraz. Div že jsem svůj Opemus IIa nepolíbil i s jeho tak kritisovaným belarem... Sf totiž odpustí spoustu hovadin ve zpracování, takže není třeba řešit zrno, a místo toho prostě fotografujeme.
ad3:Jediné měření, které mám, jsou úvahové tabulky z Kulhánkovy Čb fotografie. Zatím vždy stačily, jen je třeba uvažovat(je zajímavé, že "úvahové" dávají při některých výpočtech delší exposici než "souhrnné", či jak se říká těm, co jsou tak krásně spojené. Je to tím, že úvahové uvádějí delší faktory např. pro stupeň krytí snímku. A to, co uvádějí, je pravda.) Když nastane nejistota, "osolím tomu". 4ím větší formát, tím více si nechá líbit přeexposici - z kina se v takovémto případě mnohem hůře zvětšuje.
ad4:Tak to nevím, já bych si zase koupil flexaret, či jinou dvouokou - nemá se co pokazit, není o nic těžší, než kinofilmová (proti některým se mi zdá, že snad i lehčí - je-li to vůbec možné. A navíc jsou tak krásné...
Tím, jak ses nakonec rozhodl, jsi dobře udělal. Kino je pěkná věc, ale na určité věci. Má-li plnit svůj ůčel, musí být kinofilmový přístroj tak malý, lehký a pohotový, jak jen může být. Moderní "nadupané" zrcadlovky jsou s ohledem na svůj formát přerostlé krávy. Já mám kijeva, na něm se mi líbí dálkoměr, ale po zkušenostech s ním bych chtěl něco mnohem kompaktnějšího. Nějaký z prvnách Zorkých se zasunovacím objektivem, nebo odpovídající Leica, je ideál. Ale to už tady píšu o něčem, co nesouvisí s tématem, tak radši končím.
#90
Publikováno 7 únor 2008 - 19:20:24
apropó, když tak sleduju původní dotaz - dovolil bych si doplnit - já bych na sf nepřecházel, já bych vo sf rozšířil...
No, máš recht, že "rozšířit" je výstižnější než "přejít". Já jsem na kinofilm nezanevřel, svého EOSe a pevná skla mám rád, ale na tu krajinu je ten SF fakt lepší. I třeba v takové kravině, jako je poloha při focení. Často mám záběry "od spodu", což u EOSe znamenalo, že jsem se musel plazit po zemi, abych kouknul do hledáčku. Teď se v klidu podívám shora do šachty, kde vidím jasně a přehledně celek a když chci prozkoumat detail zaostření, zdvihnu si lupu. Všechno má svoje

#91
Publikováno 7 únor 2008 - 22:36:16
#92
Publikováno 23 listopad 2011 - 20:40:08
Tak trochu se bojím, že kolem roku 2011 budou mít digi zrcadlovky snímač o rozměru kinofilmového políčka zcela běžně (minimálně střední třída zrcadlovek, možná i nějaká vlašťovka v nižším segmentu) a jejich ceny budou určitě někde okolo 20k.
Možná, že taky vymyslejí čipy s lepším dynamickým rozsahem, nižším šumem a jako bonus domácí tisky s životností větší než 30 let. Myslím si, že pak už o filmy bude mít zájem opravdu jen hrstka fandů a ceny poletí... tak co, ukamenujete mě?Jestli ne, klidně mi napiště, proč si myslíte, že se mýlím.
chyba, nemají a nebudou mít minimálně dalších 10 let a možná taky nikdy


#93
Publikováno 23 listopad 2011 - 21:55:23
co nemají a nebudou mít? filmy vysokou cenu? jen si počkejchyba, nemají a nebudou mít minimálně dalších 10 let a možná taky nikdy
digi je OUT

#94
Publikováno 23 listopad 2011 - 22:40:10

filmy cosi stojí ale myslím že je to hraniční cena za kterou se to hodí kupovat, pokud zdraží např na 200kč za kus tak prodejnost klesne natolik že firmy jako ilford, foma krachnou nebo ukončí výrobu.
neni prodej filmů=neni prodej chemie=neni prodej papírů=nejsou tržby

#95
Jirinol
Publikováno 23 listopad 2011 - 23:06:00
nene, myslel jsem ty čipy velikosti kinofilmového políčka ve střední a nižší třídě digi...
![]()
filmy cosi stojí ale myslím že je to hraniční cena za kterou se to hodí kupovat, pokud zdraží např na 200kč za kus tak prodejnost klesne natolik že firmy jako ilford, foma krachnou nebo ukončí výrobu.
neni prodej filmů=neni prodej chemie=neni prodej papírů=nejsou tržby
V r.1971 stál čb svitek 5Kčs = hodinová mzda. o 15 let později 12,- Kčs = hodinová mzda. Dnes 80-120 Kč = hodinová mzda.
Tak co furt kdo brečí, že jsou filmy drahé?

#96
Publikováno 23 listopad 2011 - 23:08:49

#97
Jirinol
Publikováno 23 listopad 2011 - 23:21:01
Kolik stály koleje v poměru k platu a svitku tehdy, kolik dnes. Kolik vlak... Filmy jsou podle mého názoru dokonce levné, navíc mohu objednat odkudkoliv cokoliv, ale my studenti, co zme tak tupí, že máme se školou co dělat i tak, natož přitom podnikat, to máme těžké
to měli študenti vždycky... a víc bylo toho, co nesměli a nemohli, asi tak...

#98
Publikováno 23 listopad 2011 - 23:38:05
V r.1971 stál čb svitek 5Kčs = hodinová mzda. o 15 let později 12,- Kčs = hodinová mzda. Dnes 80-120 Kč = hodinová mzda.
Tak co furt kdo brečí, že jsou filmy drahé?
pravda pravda... to mi nedošlo

#99
Publikováno 24 listopad 2011 - 10:18:38
taková diskuze sem nepatří, ale mezi 10-20KKč FF zrcadlovku z druhé ruky koupíš a nová taky nestojí pálku; SF stěny pak šlapou na paty formátu 4x5". netřeba si malovat svět narůžovo:) film má stejně ale duši přece žeo:-Pnene, myslel jsem ty čipy velikosti kinofilmového políčka ve střední a nižší třídě digi...
ad ta cena filmů - ČB kinofilmy si normálně vydělávající člověk koupí za hodinový plat klidně i 2kousky (či více; a to i student), svitky jsou horší ale to především kvůli absenci metráže, která je u kina extrémně výhodná
osobně vidim větší problém v rostoucí nedostatkovosti čudlíků - nějaký ten rok dva tři zpátky byly ceny úplně směšné a čudlíků dostatek, to teď přestává platit, bo každý digitálista si musí pořídit minimálně pevného cajse z DDR aby měl čím fotit ve tmě.. a to nepočítám ty bohatší, co musí mít rovnou cajse z BDR

#100
Publikováno 28 listopad 2011 - 13:05:47
ktore objektivy su kompatibilne s Pentax 645N ?
su to iba tie co maju na sebe napis 645 alebo tam mozem dat lubovolny objektiv pentax (A,FA,F okrem DA bez napisu 645) s tym ze sa iba zmeni hodnota ohniska ??
npriklad > je kompatibilny tento SMC-A 50mm f1.7 ???
dikes
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních