Fuji Neopan
#1
Publikováno 31 prosinec 2007 - 21:18:50
Přeji dobré světlo.
data sheet: http://www.fujifilm....s/Neopan400.pdf
#2
Publikováno 31 prosinec 2007 - 21:29:08
#3
Publikováno 31 prosinec 2007 - 21:37:32
#4
Publikováno 31 prosinec 2007 - 21:52:52
Dělal jsem na hodně měkkou gradaci a zrnofil nejsem takže mouchy nehledám, ale oproti jiným filmům jsem byl mile překvapen. Moc, moc pěkné.
#5
Publikováno 31 prosinec 2007 - 23:38:09
#6
Publikováno 1 leden 2008 - 11:34:28
Já naopak měkkou gradaci mám rád, pokud to samozřejmě jde na ní nazvětšovat nebo nemám jiný záměr. Jsou pak krásně prokreslená světla i hluboké stíny a když se něco potřebuje nadržet nebo změnit atmosféru snímku jde to snáze.
#7
Publikováno 1 leden 2008 - 12:16:22
Asi nosím dříví do lesa, ale kdo jste ještě nedělali s tímto materílálem vřele doporučuji. Dělal jsem s Fuji Neopan 400 vyvolal v D-76 ředěné 1+1 při 20 stupních, první minutu překlápěl a pak každou další započatou 3x překlopil, nezvětšoval na formát 30x40cm, zrno stále nikde a polotóny nemají chybu.
Existuji podobne dobre zkusenosti s Neopanem 1600?
#8
Publikováno 1 leden 2008 - 14:56:29
#9
Publikováno 1 leden 2008 - 15:47:37
Ach jo, a nováček, který je namasírovaný, že Ilford forever, má zamotanou hlavu
myslím, že ale v tomhle jsem nováčci všichni. Kdo má perfektně zmapovaný všechny filmy v různých vývojkách? Málokdo. Kombinací jsou totiž tisíce. A jak je známo přílišené experimentování vede k nestabilním výsledků.
A co se týče mě, tak Neopan 400 ani Neopan 1600 (oba volání v tetenal ultrafin+) mě nijak neoslovil.
Dávám přednost Ilford hp+ a delta3200 nebo t-max3200, popř. foma 100.
To, ale neznámená, že jsou to špatné filmy! V podstatě dneska na trhu není vyloženě špatný film, jenom každýmu se líbí něco jinýho a zaplať pánbů za to...
#10
Publikováno 1 leden 2008 - 17:14:54
Existuji podobne dobre zkusenosti s Neopanem 1600?
Je povazuji Neopan 1600 za jeden z nejlepsich filmu. Nehodi se ale na vsechno. Skutecna citlivost je daleko nizsi a na 1600 je to uz znacny "push".
Diky vysokemu kontrastu a specificke tonalite, ale dokaze udelat i z banalniho snimku svetelnou studii.
#11
Publikováno 1 leden 2008 - 17:17:20
čili když pořizuji fotografii, musím předem nejen vidět výslednou kompozici a světlo atd., ale také použitý film a volání
#12
Publikováno 1 leden 2008 - 18:07:08
#13
Publikováno 1 leden 2008 - 20:58:33
Existuji podobne dobre zkusenosti s Neopanem 1600?
Je povazuji Neopan 1600 za jeden z nejlepsich filmu. Nehodi se ale na vsechno. Skutecna citlivost je daleko nizsi a na 1600 je to uz znacny "push".
Diky vysokemu kontrastu a specificke tonalite, ale dokaze udelat i z banalniho snimku svetelnou studii.
Ano, Neopan 1600 v ID-11 1+1 je skutečně luxusní. Za špatných světelných podmínek na něj fotím s 50/1,7. Ukázka fotek je k vidění zde:
http://majezek.czweb....php?albumId=33
Kdysi jsem zkoušel Ilford Delta 3200 a ten film mi nikdy nepadl do oka. Asi to s ním neumím.
#14
Publikováno 1 leden 2008 - 20:58:47
Existuji podobne dobre zkusenosti s Neopanem 1600?
Je povazuji Neopan 1600 za jeden z nejlepsich filmu. Diky vysokemu kontrastu a specificke tonalite, ale dokaze udelat i z banalniho snimku svetelnou studii.
Ja jsem prave uz jednou na Neopan 1600 fotil. Exponovano na 1600, volano v Ultrafin Tetenal Plus 1+4. Vyslo to hodne konstrastni, zrno je viditelne (na skenu z kinofilmu). Neni to uplne kriticke, ale chtel jsem se zeptat, zda treba neni lepsi zkusenost s tou D-76.
#15
Publikováno 2 leden 2008 - 08:57:09
#16
Publikováno 2 leden 2008 - 09:20:48
hedgi - móóc pěkný vobrázky...
děkuju
#17
Publikováno 2 leden 2008 - 11:11:41
Ja jsem prave uz jednou na Neopan 1600 fotil. Exponovano na 1600, volano v Ultrafin Tetenal Plus 1+4. Vyslo to hodne konstrastni, zrno je viditelne (na skenu z kinofilmu). Neni to uplne kriticke, ale chtel jsem se zeptat, zda treba neni lepsi zkusenost s tou D-76.
Ja pouzival hlavne XTOL. KOntrastni to je, ale zvladutelne.
Taky jsem to fotil na 800, pak uz problemy s kontrastem nebyly.
#18
Publikováno 4 leden 2008 - 18:24:41
http://torok-mu.savb...ka/miska_s1.jpg
Tuto mam rad. Slecnu aj fotku .
#19
Publikováno 5 leden 2008 - 11:08:51
#20
Publikováno 5 leden 2008 - 16:28:35
Ja jsem prave uz jednou na Neopan 1600 fotil. Exponovano na 1600, volano v Ultrafin Tetenal Plus 1+4. Vyslo to hodne konstrastni, zrno je viditelne (na skenu z kinofilmu). Neni to uplne kriticke, ale chtel jsem se zeptat, zda treba neni lepsi zkusenost s tou D-76.
Ja pouzival hlavne XTOL. KOntrastni to je, ale zvladutelne.
Taky jsem to fotil na 800, pak uz problemy s kontrastem nebyly.
#21
Publikováno 27 leden 2008 - 17:23:46
NEOPAN 400@800 a 1600- jaka vyvojka, casi a redeni...
Predem dekuji...
#22
Publikováno 21 duben 2008 - 13:21:28
volal jsem už třetí a řeknu vám, to teda není ouplně jednoduchej film
pořád to volání krátím, kvedlám zase o něco míň a pořád je to hodně kontrastní... už se to správný volání blíží, ale nyní váhám, jestli dále snížit kontrast časem a kvedláním, nebo vyzkoušet tu sladkou mezilázeň
každopádně budu potřebovat pozvat předsedu na pivo, abych si ho mohl vyfotit v odpovídajícím osvětlení a tím právě získat další pokusné záběry, které už budou po zpracování velmi blízko optimu
#23
Publikováno 11 říjen 2008 - 18:06:37
Chystam sa na kinofilm neopan 1600 exponovany ako 800. Vyvojku mam R09. Viete mi poradit riedenie a preklapanie pre tuto kombinaciu.
Diky
#24
Publikováno 11 říjen 2008 - 22:01:29
vícekrát se mi tenhle postup osvědčil, usušit, podívat zvětšovákem a udělat třeba obrázek a potom vyvolat zbytek
pro hrubý náhled se ještě dá udělat tzv. "koupací zkoužka" nejlépe ji popisoval vždycky pentaxista, ale to si musíš vygooglovat na fa.cz, u karbusického už ne, možná ještě na fotoprůvodci.cz ten postup byl popsán
jinak tuhle kombinaci odhaduju - že to bude velmi surové a zvětšovatelné tak do 20x30
#25
Publikováno 14 říjen 2008 - 18:10:07
#26
Publikováno 17 duben 2009 - 06:26:36
Mám jeden čerstvý kino Neopan 1600 exponovaný jako 1600, z kterého bych rád vytáhl co nejvíce. Jsou na něm exponované snímky z interiéru, kontrast spíše nižší (rozsah scény odhaduji tak 6EV), světlo bylo rozptýlené špinavými okny vysoko u stropu (velmi rozlehlý prostor). Většina snímků je ohniskem 28 s časy 1/30 až 1/60.
Teď váhám v čem a jak to vyvolat. K dispozici mám LC29, Tetenal Ultrafin Liquid, AM74, AM20, R09new, ale pro co nejlepší výsledek pořídím i něco jiného. Posledně jsem použil LC29 a popravdě ... nic moc. Rád bych přijatelné zrno (na zvětšenině 24x30) při nevelké ztrátě ostrosti a maličko přidat na kontrastu. Ještě mě napadlo zkusit na to Emofin, ale to je pro mě neprobádaná oblast a nerad bych to úplně zastřelil.
Myslím, že všichni vidíte, že dost váhám, takže budu rád za každý poznatek. Díky.
#27
Publikováno 17 duben 2009 - 09:00:34
jinak ten film, co na něm ste na srazu v nedvědici střelím od boku a třeba nevyjdete dobře
postupem času ale přicházím na to, že když se plnnně soustředím a na tank hluboce hledím a pořádně u toho dýchám, tak to vyjde už na poprvý, jako s tou střelbou lukem, že jo petře
#28
Publikováno 18 červen 2009 - 20:28:32
#29
Publikováno 19 červen 2009 - 14:31:35
#30
Publikováno 19 červen 2009 - 14:46:19
moc toho navolaného nemám, ale accross v Rodinalu se mi moc líbíCo takhle neopan 100 v rodinalu.Zkoušel někdo?Říkal jsem si že u rodinalu zůstanu,ale ty neopany musím zkusit.
#31
Publikováno 19 červen 2009 - 15:28:56
moc toho navolaného nemám, ale accross v Rodinalu se mi moc líbíCo takhle neopan 100 v rodinalu.Zkoušel někdo?Říkal jsem si že u rodinalu zůstanu,ale ty neopany musím zkusit.
a mas to i na papiru nebo to posuzujes pouze podle negativu??
#32
Publikováno 19 červen 2009 - 15:56:06
provokatére!moc toho navolaného nemám, ale accross v Rodinalu se mi moc líbíCo takhle neopan 100 v rodinalu.Zkoušel někdo?Říkal jsem si že u rodinalu zůstanu,ale ty neopany musím zkusit.
a mas to i na papiru nebo to posuzujes pouze podle negativu??
negativ
#33
Publikováno 19 červen 2009 - 16:03:21
provokatére!moc toho navolaného nemám, ale accross v Rodinalu se mi moc líbíCo takhle neopan 100 v rodinalu.Zkoušel někdo?Říkal jsem si že u rodinalu zůstanu,ale ty neopany musím zkusit.
a mas to i na papiru nebo to posuzujes pouze podle negativu??
negativ
no jenze na tom negativu toho moc neni videt, pokud to nezkoumas pod lupou na prosvetlovacim pultu.
Az papir vetsinou ukaze.
P.S. to je ten tvuj vecny problem, ze nezvetsujes , i kdyz ja mam co rikat
#34
Publikováno 19 červen 2009 - 22:01:11
Potreboval bych poradit jak na tento film:
NEOPAN 400@800 a 1600- jaka vyvojka, casi a redeni...
Predem dekuji...
D-76 ISO 400 7,5min , ISO 800 8,7 min, ISO 1600 13,5min
MICROPHEN ISO 400 4,2min , ISO 800 5,7min , ISO 1600 8,5min, ISO 3200 16min
všechno při 20°C
Kdybys chtěl jinou vývojku nebo tak, tak si řekni.Mám doma techničák od neopanu400, tak bych ho případně oskenoval
#35
Publikováno 19 červen 2009 - 23:19:57
#36
Publikováno 20 červen 2009 - 10:09:59
#37
Publikováno 20 červen 2009 - 10:55:55
#38
Publikováno 20 červen 2009 - 11:32:49
#39
Publikováno 20 červen 2009 - 11:55:07
#40
Publikováno 2 leden 2010 - 16:59:23
#41
Publikováno 2 leden 2010 - 18:48:36
#42
Publikováno 2 leden 2010 - 19:45:49
Ahoj. Vyvoláváte někdo Neopan 400 (kino) v Emofinu? Jde mi o to, že po vyvolání v této vývojce mám podložku filmu o něco tmavší než po jiných vývojkách (pro představu to vypadá asi jako rozdíl mezi zónami VII a VI). Zatím mi to způsobuje je to, že musím na pozitiv o trochu déle svítit, ale rád bych věděl, zda je to normální stav. Myslel jsem, že jsem poprvé udělal nějakou botu, ale dnes mi to dvakrát vyšlo úplně stejně, takže chybu v chemii nebo procesu bych asi vyloučil. Navíc jsem dnes záměrně zkrátil vyvolávycí čas (5min) a ustaloval déle (6min). Zajímavé také je, že antihalačka mi při použití Emofinu pouští až při finálním praní, ale vypere se zcela. Díky za vaše postřehy.
Sice volám v rodinalu,ale mám zkušenost,že neopany chtějí mnohem déle ustalovat ustaluju 8 až 10min z kvedláním.Jinak bývá podložka tmavá.
Acrosa jsem začal předpírat a teče z toho růžovofialový hnus.
Ani digitálem to nešlo vyfotit.Toto je po vypírání 8min. vodou z vodovodu.
#43
Publikováno 2 leden 2010 - 19:49:24
#44
Publikováno 3 leden 2010 - 12:39:39
Tmavší podložku způsobenou nedostatečným ustálením bych asi taky vyloučil, jelikož po jiných vývojkách bezpečně stačí 4 minuty a tady jsem to prodloužil na 6 minut a ustalovač byl čerstvý. No, uvidím jak to půjde příště.
#45
Publikováno 3 leden 2010 - 16:45:34
#46
Publikováno 4 leden 2010 - 17:33:15
#47
Publikováno 4 leden 2010 - 18:55:29
#48
Publikováno 22 srpen 2011 - 09:55:00
#49
Publikováno 22 srpen 2011 - 10:28:39
Páni, prosím poraďte. Vyvolával som Neopan 400 v miešanej D-76 1+3. Po vyvolaní bol film veľmi málo krytý. Ostrosť je výborná, ale veľa políčok je úplne prázdnych. Teplota 20°C, vyvolávací čas 15 min, miešanie prvých 10 s 4x, potom jedno preklopenie na začiatku každej minúty. Máte s tým niekto skúsenosť? Časy som našiel na Digitaltruth.
mno mám obavu, podle toho, že některá políčka nejsou krytá, problém nebude ve vyvolání, ale v expozici.... (špatná závěrka, chybně nastavená expozice)
#50
Publikováno 22 srpen 2011 - 10:33:31
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních