dostal se mi do ruky moc prijemny film. Je jim Rollei r3 musim rict ze uz u prvniho snimku se mi zdalo ze je na nem neco zvlastniho.
Neco k filmu:
Film Rollei r3 je trivrstvy film s klasickou emulzi, diky 3 vrstvam je udajne velice expozicne pruzny od 25-6400 iso. Dle zahranicnich for perfektne reaguje na filtry a obzvlaste na cerveny diky zasahovani az do infra nekde k 730 nm.
Podotykam ze jsem film nevyvolaval v doporucene vyvojce, ale v mnou ozkousene a pouzivane AM 74. Nerad menim zabehle postupy a navic vim jak by to melo vypadat na fomu 100, ilfordy fp4 ci hp5.
Vyvolaval jsem listovy film 8x10" exponovany jako iso 200, vyvolaval jsem ve vyvojce amaloco 74 1+15 casem 18minut a teplotou 24C. Pro porovnani jsem jeste udelal oba zabery na fomu 100 exponovanou jako iso50.
Prvni snimek (zatisi)
Exponoval jsem jej zhruba jako 200, stiny jsem umistil do zony I-II svetla mi vysla zhruba do VIII-IX pridal jsem korekci pro 2 nasobny vytah mechu a dle stranek Karla Novotneho korekci pro Schwarzschilduv jev. Vysledna expozice iso200/f6.3/60s vyvolaval jsem v miskach s mirnym pohybem 1x1m v am74 a vysledek pokud posoudim zatim bez kontaktu velice velice dobry, hodne bohate stiny, oproti fome 100 neztraci prave ve stinech tak rychle dech. Svetla i stiny zhruba sedi.
Druhy snimek (krajiny detail)
Opet exponovano jako iso 200, snimek prosvetlene stromy s jemnou mlhou a velmi jasna svetla ale bez slunce ci jineho zdroje v zaberu. Stiny opet I-I zona svetla X. Expozice iso200/f22/2s vyvolano na opet v am74 pohyb jeste mensi asi tak 2x za 6minutu. O neco zkracene volani oproti prvnimu snimku nebylo to ale asi nutne

Jak mi film sam Karel Novotny popsal, cisi z nej jista zatuchlost (idealni vyraz pro tento film) a pro moje ucely bude tento film jiste vyborny az jej hloubs poznam. Prozatim si nedovolim definitivni zavery ale rozhodne ho doporucuji vyzkouset, obzvlast Mamiakovi pokud tak jeste neucinil.
PS: vecer se pokusim dodat nejake skeny kontaktu pokud to stihnu
