Acros 100 na 400...vyvolání?
#1
Publikováno 1 březen 2008 - 16:25:59
Děkujúúúúúúúúú
#2
Publikováno 1 březen 2008 - 22:42:03
zbytek sou papírový data a jejich vlastnim vodhadem a zkušenostma dělaný úpravy, případně u slušnejch firem ještě teplotní tabulky - všechno seženeš na webu
jo a ještě se dá čarovat s druhem a koncentrací vývojky...
#3
Publikováno 1 březen 2008 - 23:20:15
Standard Developer
1 stop push = (x1.5)
2 stop push = (x2.25)
3 stop push = (x4.5)
Compensating Developer
1 stop push = (x1.4)
2 stop push = (x1.85)
3 stop push = (x2.5)
TMax Films
1 stop push = no change
2 stop push = (x1.33)
3 stop push = (x1.66)
čísla v závorkách jsou násobitelé vyvolávacího času
#4
Publikováno 2 březen 2008 - 00:47:54
#5
Publikováno 2 březen 2008 - 12:47:35
Vhodnější je klasický pružný film, myslím že nejlépe Ilford FP4 a nějaká prášková neředěná vývojka (vyrovnávací, nikoli ultrajemnozrnná) kupř. Ilford Microphen ale stačí i Fomadon.
A vůbec nejlepší: použít rovnou film se základní citlivostí 400 ISO. Převyvolání vždycky, více či méně, zhoršuje kvalitu (narůstá kontrast).
Jsem ale jenom fotoamatér, žádný chemik. nemůžu poučovat. Podívejte se v antikvariátu po stařší knížce Zdeněk Tomášek: Fotografické chamikálie, tam je to všechno pěkně popsáno.
#6
Publikováno 2 březen 2008 - 12:54:39
#7
Publikováno 2 březen 2008 - 22:46:50
#8
Publikováno 2 březen 2008 - 23:06:42
...a dopadlo to dobře!!!
P.S. příště zkusím něco jinýho
#9
Publikováno 2 březen 2008 - 23:09:53
#10
Publikováno 2 březen 2008 - 23:23:21
a propos ...já mám právě lepší zkušenosti s jemnozrnnou vývojkou a spíš pružnějším filmem než je třeba zmiňovaný Acros. Jen jsem to chtěla zkusit a výsledek je v pohodě...
#11
Publikováno 2 březen 2008 - 23:30:15
To to jen tak...
#12
Publikováno 3 březen 2008 - 08:50:41
#13
Publikováno 3 březen 2008 - 09:32:38
...když jsem v 15-ti začínala s temnokomornictvím, tak jsem jakožto chudá studentka fotila převážně na filmy od Fomy a měla jsem výborný výsledky z procesu: Foma 200 ASA na 100 ASA, 1+100, 20 stupňů, 25 minut
To to jen tak...
Já zapoměla ...ty Fomy byly vyvolávány v R09
#14
Publikováno 3 březen 2008 - 22:15:08
Vidím bydliště Praha, měla by jsi některý víkend čas na fotografování.
#15
Publikováno 20 červen 2008 - 22:05:52
Vývojku Tetenal Ultrafin Liqiud používám docela často a film Acros 100 se mi v ní ještě nepodařilo uspokojivě vyvolat. On ten Liquid se na Acros 100 moc nehodí, určitě existují pro tento film vhodnější vývojky.
Nedávno jsem vyvolal v Tetenal Ultrafin Plus svitek Acros 100 normálně exponovaný na ISO 100. Výsledek je takový, no, neuspokojový. Můžete mi prosím doporučit nějakou vaši vyzkoušenou vývojku a časy, ve kterých Acros koupete? Jde mi o focení krajiny, takže bych rád jemné zrno a bohaté polotóny.
#16
Publikováno 21 červen 2008 - 09:51:16
Asi jste to myslela jinak, takže mě to rozesmálo...!
Znáte pružnější film než Acros? Bez problémů "pobere" 11 (někteří tvrdí, že i 14 clon).
#17
Publikováno 22 červen 2008 - 21:45:46
Díky...
#18
Publikováno 22 červen 2008 - 22:28:29
#19
Publikováno 23 červen 2008 - 13:43:47
Microphen stock či 1+1, lehce přeexponovat, lehce podvolat, čas podle digitální pravdy. mňamózní kombinace:) acros je ale strašně náročný film, taková mrška, která však když se zkrotí, funguje nádhernětip
#20
Publikováno 23 červen 2008 - 18:00:52
byla tu možnost společnýho nákupu na Neopan400 za 55Kč, přijde mi to standarně rozumnější než to tahat z Acrossu
#21
Publikováno 23 červen 2008 - 18:02:52
#22
Publikováno 29 leden 2009 - 16:21:06
#23 Anonymous
#24
Publikováno 29 leden 2009 - 16:33:18
#25
Publikováno 29 leden 2009 - 17:56:32
E.I. 100, presoak 2-3min., Rodinal (Agfa) 1+100, 20stC, 18min.(při hodně "mrtvém" nekontrastním světle 21min.), první tři minuty překlápět každou minutu 15sec., poté co 3 min. 1x
Volám tak kinofilm, u svitku překlápím prvních 30sec., dále stejně jako u kinofilmu.
30x40cm na Fomaspeed Variant, barevná hlava, APO Rodagon, gradační stupeň 2-2,5.
PĚKNÉ, krásně vyrovnané, zrno velmi přijatelné.
P.S. Je to skoro stejné, jako u Instant Mytolu 1+2, 20stC, 13min., 30"//1x/30", akorát IM má zrno jemnější a ne tak "vyhraněné". Čili - podle motivu a vlastní chuti.
#26
Publikováno 6 březen 2010 - 08:59:59
na digitaltruth.com najdeš třeba toto
Standard Developer
1 stop push = (x1.5)
2 stop push = (x2.25)
3 stop push = (x4.5)
Compensating Developer
1 stop push = (x1.4)
2 stop push = (x1.85)
3 stop push = (x2.5)
TMax Films
1 stop push = no change
2 stop push = (x1.33)
3 stop push = (x1.66)
čísla v závorkách jsou násobitelé vyvolávacího času
Prosím ještě o upřesnění pro blbba
Znamená to,že když exponuji 100asa na 400asa a vyvolávací čas pro 100asa je 10minut,tak vynásobím těch 10min x 1.85 a získám tím onen volací čas pro podexpozici o dvě clonová čísla?
#27
Publikováno 6 březen 2010 - 10:12:15
Prosím ještě o upřesnění pro blbba
Znamená to,že když exponuji 100asa na 400asa a vyvolávací čas pro 100asa je 10minut,tak vynásobím těch 10min x 1.85 a získám tím onen volací čas pro podexpozici o dvě clonová čísla?
Máš-li vyrovnávací vývojku, pak tabulku čteš správně
#28
Publikováno 6 březen 2010 - 13:49:56
#29
Publikováno 6 září 2010 - 18:43:48
Across 100-Ilford Microphene...krásně jemné zrno, někomu příjde trochu měkčí
Ilford pan 400- Ilford ID 11...doporučená a skutečně výborně fungující dvojice..i když já vždy exponuji alespoň na 800-1600
Rodinal je na můj vkus příliš kontrastní,ostrý,zrnitý :wink:museli jsme používat ve škole v kombinaci s fomapanem 100,400...možná proto ho moc nemusím
ještě malý dotaz..mám doma skoro celý Tetenal Ultrafin...bohužel poměrně dlouho...chci vyzkoušet kousek filmu...jak pan400 tak acrosse...poraďte prosím časy..nemohu nějak nalézt
#31
Publikováno 7 září 2010 - 19:47:54
Rodinal je na můj vkus příliš kontrastní,ostrý,zrnitý :wink:museli jsme používat ve škole v kombinaci s fomapanem 100,400...možná proto ho moc nemusím
Clovece, tohle je vubec moc zajimavy tema. Trochu mi to pripomina tu diskusi o naprosto stejny krabicce sirek z Pelisku - jedna americka, druha ruska. Pro mne vzdycky Kodak byla Amerika, obzvlast v dobe Orwa apod. Za mladickych casu pro mne nebylo atraktivni ani nic nemeckyho, Amerika nebo Angli, to bylo jiny. Tata ve Finsku, kde jsme zili, fotil zasadne na FP-4 nebo Plus-X, semtam Tri-X nebo HP-5 atd. Domu toho pak navozil, co se do kufru veslo a cely dalsi roky na to fotil, vlastne jsem na o cely leta fotil i ja a par metrazi a vyvojek mam porad. Rodinal jsem taky vzdycky nesnasel, pripadalo mi to cely takovy nemecky, upachteny, takovy co vsichni znaji a maji, zatimco ty Kodaky a Ilfordy, to bylo jiny. Pozdejc, kdyz jsem dostal rozum jsem Rodinalem taky vyvolaval, ale hlas rozumu nikdy nedokazal prekricet ten hlas srdce ve mne. Kdepak na mne s Rodinalem, i kdyz je to skvela vyvojka. mam ji doma dva litry pro vsechny pripady (Rosinal vydrzi veky, na FAMU nam rikali, ze stoletej funguje uplne stejne, nijak nestarne), ale nevim, jestli ho kdy otevru. (omlouvam se, vim, ze je tu hora skalnich rodinálistů!!!). Fotografie sice je technicka disciplina, kde by rozum mel mit velke slovo, ale nejak mi to nefunguje - u Tri-X nebo FP-4 se vzdycky srdce zateteli, u D-76, Microdolu a nebo Perceptolu taky. Rodinal na moje srdce působí stejně jako třeba Agfa, Konica, nebo co ja vim co, zkratka nijak...
#32
Publikováno 7 září 2010 - 21:12:34
#33
Publikováno 8 září 2010 - 15:32:18
#34
Publikováno 8 září 2010 - 15:33:44
#35 Jirinol
Publikováno 8 září 2010 - 15:45:50
P.S. HP-5+ jsem nikdy nezkousel, mival jsem jen klasickou starou HP-5, bez toho plusu; predpokladam ale, ze je to bajvocko totez.
mám takový dojem, že HP5 je dnešní Pan400, neboli ADOX CHM400.
bajvočko to je podobné s HP5+, ale stejné nikoli. Občas se mi Pan400 líbí dokonce víc než HP5+, já byl na HP5 zvyklý, takže je to asi jen pocitové...
p.s. poslal jsem ti tuším předevčírem či včera e-mail, zkus se podívat, jestli ho nemáš ve spamkoši. Ď
#36
Publikováno 8 září 2010 - 16:55:40
#37 Jirinol
Publikováno 8 září 2010 - 17:43:35
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních