Rollei Retro 100 zpracování v D76 a R09
#1
Publikováno 9 květen 2008 - 07:59:29
#2
Publikováno 9 květen 2008 - 08:20:14
Takže prosím o vlastní doporučení a zkušenosti. Děkuji. PL
#3
Publikováno 9 květen 2008 - 08:24:35
#4
Publikováno 9 květen 2008 - 10:45:06
#5
Publikováno 9 květen 2008 - 11:11:27
#6
Publikováno 9 květen 2008 - 19:10:45
#7
Publikováno 9 květen 2008 - 20:57:05
#8
Publikováno 9 květen 2008 - 21:40:38
ID 11 stock , 400 ASA - 14 min.
D-76 stock , 200 ASA - 10 min.
400 ASA - 14 min.
ještě je tady odkaz na LP Supergrain (MACO) 1:7 100 ISO 9-13 min.
200 ISO 10-14 min.
400 ISO 11-14 min.
800 ISO 14-18 min.
1600 ISO 18-22 min.
3200 ISO 23-26 min.
6400 ISO 29-32 min.
Kodak X-Tol 1+2 200-400 ISO 24-29 min.
a dokonce nižší citlivost v LP CUBE XS 1+4 (MACO) :
25 ISO 20-22(24 C)
50 ISO 21-23(24 C)
100 ISO 22-24(24 C)
200 ISO 23-25(24 C)
Teda film od 25 - 6400 ISO (ASA) to jsem ještě nezpracovával, těším se na reference.
Bob Novák - Meriamon
#9
Publikováno 9 květen 2008 - 22:08:08
#10
Publikováno 10 květen 2008 - 19:07:20
#12
Publikováno 11 květen 2008 - 10:54:45
#13
Publikováno 30 červen 2008 - 16:30:57
Jsem to ale skromný člověk
Díky za poznatky, pokud nějaké budou.
#14
Publikováno 30 červen 2008 - 20:55:42
#15
Publikováno 1 červenec 2008 - 09:08:14
Na cestě mám dva kousky rollei retro 100 (kino). Chtěl bych vyzkoušet volat v rodinalu 1+50. Doporučujete ze startu exponovat jako iso 100, nebo raději trochu přeexponovat? Předpokládejme ploché exterierové osvetlení, ostré zrno a celkově dobrou hranovou ostrost, pěknou škálu.
Jsem to ale skromný člověk
Díky za poznatky, pokud nějaké budou.
požadavky úplně normální, každej bysme si přáli mít takovej výsledek a na každým filmu
osobně teda s plochým osvětlením a hranovou ostrosní dost zápasím
(kinofilmy)
a exponovat na 80 je hezké, ale jak se to dá kontrolovaně zařídit v manuálním režimu, kdy jsou možnosti po 0,5 ev? snad jen "příklonem" - když je to mezi, tak na tu správnou stranu
#16
Publikováno 1 červenec 2008 - 17:30:18
Díky.
#17
Publikováno 2 červenec 2008 - 09:33:37
Další koukne na slunko, na domy kolem a nastavuje od oka.
Pro první seznámení s filmem bych volil nekomplikované světelné podmínky a měřil pozorně, lhostejno, jestli kamerou, nebo externím expozimetrem.
Proti tabulkám bych na začátku film volal míň a nebál bych se ho střihnout potmě aspoň na dva díly a volat různými časy ve dvou tancích. Naposledy si mi podařilo film střihnout přesně v mezeře = nepřišel jsem ani o jeden záběr!
ale to je náhoda i když náhody vlastně nejsou, tak nevím...
#18
Publikováno 6 říjen 2008 - 00:31:01
přesně jak píše můj temný bratr výše...mám pociz hodně zdivočelého T-krystalu, strmého jak sviňa (tak nějak si představuju Fomu 200 v celé své kráse). voláno zatím Rodinal (katastrofa úplná) a Adolux ADX (katastrofa poloviční/dvoutřetinová.) stejně volaná kina APX100 dopadla poměrně korektně...na to že jsem jednou exponovat na 200 a vzpomněl si na to až při ustalování...přímo špičkově
nějaký tip?
ještě přinejhorším postupně vyzkouším XTol, A49, AM20, AM74, HC110, Microphen, Rollei Low Speed a D76, ale že by se mi chtělo...to moc ne ( mám pocit že něco dělám POŘÁDNĚ blbě
#19
Publikováno 6 říjen 2008 - 07:57:10
jaký bylo ředění rodinalu u toho svitku?
#20
Publikováno 6 říjen 2008 - 09:40:35
podruhé v rodinalu - dobrodružně - vysvětlím:
apx a rodinal - kouknu do datalistu a vidím při 1+50 volej 17 minut!
bylo mi to dlouhý, ale budiž
volám třetí minutu a furt mi něco hlodalo hlavou, vzpomínám na jedno kino, jsem takhle volal před půl rokem a bylo to asi kratším časem.... tak honem, tank do hluboký misky s sebou i hodiny, cestou překlápět k počítači a ptát se digipravdy a co tam píšou - 13 minut
uff!
tak jsem to dal těch třináct minut a výsledek standardní, na takovým svitku mívám něco venku, něco interiér, jídelna a samoobsluha - snímky kradmo, pak já sám ve skladu zářivka
všechno to tam bylo
koukám znova do data listu a těch 17 minut je asi pro 160 asa, nebo při ředění 1+50 dosáhneme krytí na tuhle citlivost?
je mi to takové zmatené= u nás v sekci "ke stažení"
tady
#21
Publikováno 6 říjen 2008 - 11:52:28
#22
Publikováno 6 říjen 2008 - 12:28:14
v tuhle chvíli mě napadá jediný - přeexpo a podvo... vobojí lehce, snad
jaký bylo ředění rodinalu u toho svitku?
jo, nad tímhle jsem také uvažoval...jen mi bedna nebere proč mne zlobí tak svitek.... jo, zdá se mi že podložka je mírně jiná než u kina APX100.
rodinal to byl 1+50...
#23
Publikováno 6 říjen 2008 - 13:02:59
fomu dávám do amaloka74 a exponuju na 100 i rizikem malého nekrytí do hlubších tmavých partiíchlapi a nevychází vám časy volání podobně jako u fomy (oba filmy exponované na iso 50)?
používám nyní reportážním způsobem ve dvojvočce a po deseti svitcích se to zdá být takové "hodné na fotografa" což na ulici s měřením externím expozimetrem každý ocení
ale je to kombinace dávající měkčí výsledek, což není na každé téma vhodné
jestli se pomatuju, tak foma 100 v rodinalu kolem 7 minut souhlasí a včera jsem zkoušel ten apx 100 při stejným ředění a někde kolem těch 12-13 minut to bude správně
tak se zdá ty časy vycházejí rozdílně
#24
Publikováno 7 říjen 2008 - 08:59:49
#25
Publikováno 22 duben 2010 - 19:49:05
#26
Publikováno 23 duben 2010 - 06:02:15
To jsem z toho daněk.APX100,400
Retro 100,400 ???
Bylo výrobcem sděleno a mnohokrát odzkoušeno, že RR 100 = APX 100. Rollei to nevyráběl, řezalo se to přímo z velkých rolí od Agfy. Svitek se řezal ze stajných rolí jako kino, proto se kroutil. Zásoby nakoupené od Agfy jsou už dávno spotřebované a RR 100 se nevyrábí.
Totéž RR400, taky už se dávno nedělá. Nahradil jej RR400S, který se mu ani vzdáleně nepodobá, je to úplně jiný film. Také místo RR100 je dnes RR80S. Původní RR byly klasické, nezáludné, dobře zpracovatelné filmy. Ty nové s "S" se chovají úplně jinak, je obtížné je uspokojivě vyvolat. Bylo diskutováno ve vlákně Rollei Retro 400.
#27
Publikováno 23 duben 2010 - 19:56:28
Rollei Retro 100@64 Rodinal 1+24 20stC 7:30 tedy PODLE NORSKÉ TABULKY - výsledek je "ideální" pro PRO DIFUSNÍ SVĚTLO ZVĚTŠOVÁKU!!!
Zvětšoval jsem z 6x9 (Fujica GSW) delšími časy (s kompenzací S-jevu) na Ilford X-Press 24x30, bez filtrace, APO Rodagon 105mm, volal v GD-L 1+4 a Neutol NE.
Scéna "plochá" - rozsah 4EV. Velmi "dlouhé", stíny i světla prokreslené, zrnitost zanedbatelná (i při výřezu z 10ti násobného zvětšení ?!), zrno ostré.
Takže má-li někdo ještě zásoby, nemá vyzkoušeno a nechce se mu experimentovat, lze použít tohle.
Kombinace Rodinal a Retro 100 je stejně "záhadná", jako Acros... Výrobce Rodinalu (original) udává jiné časy, producent filmu také, z diskuzních fór lze vyčíst neuvěřitelné věci, Digitaltruth poznamenává "starou variantu filmu" a (patrně nějakou novou... byla vůbec?), Agfa (viz předchozí příspěvek) do toho vnáší rovněž "veselo"...
U mě: Pro běžnou scénu a difusní světlo zvětšováku je ředění 1+24 (nebo 1+25) výhodnější, než 1+50. Překlápění výhodnější celou první minutu a poté 5-7sec. co půl minuty. Presoak u mě neměl významný vliv na výsledek (u Rollei R3 bych jej ale zcela jistě nevynechal!).
U světelně složité scény bych asi volil "semi-stand" vyvolávání - jistě ne zcela bez pohybu.
#28
Publikováno 26 duben 2010 - 06:07:25
To jen potvrzuje moje předchozí sdělení. Včera jsem volal APX100 úplně stejně.Rollei Retro 100@64 Rodinal 1+24 20stC 7:30
1 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 1 návštěvníků, 0 anonymních