Zvýšení kontrastu-čemu dáváte přednost ?
#1
Publikováno 22 květen 2008 - 11:04:57
#2
Publikováno 22 květen 2008 - 11:48:14
#3
Publikováno 22 květen 2008 - 12:16:26
A jenom dva svitkové filmy: Ilford FP4 jako 100 nebo 200 ISO, Ilford HP5 jako 400 ISO.
#4
Publikováno 22 květen 2008 - 12:41:14
a když jsem byl před chvílí na obědě, tak byla mdlá skorotma
na úpravu konstrastu bych byl pro filtr, ale ty mám jen na sixe
pro kinofilm co nosím s sebou filtry nemám, závit 43 - to není tak snadný shánění a širokáč má zase jinej průměr - ale asi se po žlutých podívám
#5
Publikováno 22 květen 2008 - 13:52:52
#6
Publikováno 22 květen 2008 - 14:23:39
to byl koukám LKM
#7
Publikováno 22 květen 2008 - 15:52:53
Používám rozsah teplot 18 až 22, vyjímečně 24 stupňů a to mi stačí pro úpravu kontrastu jak potřebuju, ku př. 18/6 min. 20/5 minut, 22/4 minuty, 26/3 minuty.
Kdysi to doporučoval fotograf z agentury Magnum, používal výhradně Leicu s filmem Kodak Tri X Pan, vývojku Kodak D-76. když bylo moc světla tak fotografoval s šedým filtrem a kontrast měnil tímhle způsobem. Zdálo se mi to divné ale vyzkoušel jsem to a skutečně to funguje.
Musíte si ale zvyknout na jeden film a vývojku, abyste to "měl v oku", co to udělá.
#8
Publikováno 22 květen 2008 - 16:09:30
#9
Publikováno 22 květen 2008 - 16:17:19
#10
Publikováno 23 květen 2008 - 04:59:34
V D-76 se stejným ředěním má negativ zase krásně měkkou kresbu.
#11
Publikováno 23 květen 2008 - 05:00:59
#12
Publikováno 23 květen 2008 - 06:40:35
kontrast přidávám v komoře filtrama, většinou ano, protože rád víc kontrastnější výsledek.
#13
Publikováno 23 květen 2008 - 08:02:27
ten filtr tam chci mít jenom kvůli jinýmu převodu barev a aby ple´tovka vypadala jemnějc....
s rodinalem se to bude řešit snadnějc, ale zase u 1+100 se mi zdá bejt rušivý to vyrovnávání (dělá to zmatek u velkejch ploch :/ )
#14 Anonymous
Publikováno 23 květen 2008 - 09:20:17
ten filtr tam chci mít jenom kvůli jinýmu převodu barev a aby ple´tovka vypadala jemnějc....
cau,
na pletovku zkus zluto oranzovej nebe tmavej zlutej, u blondinek zkus svetle zlutej Vysledek je velmi prekvapujici
#15
Publikováno 23 květen 2008 - 12:55:41
Osobne vidim jako lepsi pritvrdit na gradaci papiru. Nemel by v tom byt rozdil oproti zvyseni konstrastu pri volani negativu. Naopak netrapite negativ, coz zlepsuje zrnitost a ostrost.
Pouziti filtru je zcela jina oblast.
#16
Publikováno 23 květen 2008 - 13:04:00
Upravíte li při změně teploty dobu vyvolávání tak aby (průměrné) krytí bylo stejné mění se kontrast. Lze to dávkovat naprosto přesně - když si to vyzkoušíte.
Naopak rychlost překlápění resp. rotace jsem používal při vyvolávání v procesoru JOBO, ten už jsem prodal protože nedělám barvu. Změnu ředění vývojky nebo dokonce používání různých vývojek jsem zkoušel ale moc se mi to neosvědčilo.
Kdysi mě kamarádi považovali resp. dělali si ze mě srandu že jsem alchymista ale už mě to přešlo. Jedna vývojka jeden film. Ale nikoho nepřesvědčuji o jediné pravdě.
Na experimanty mám EOS 1 + PC, černobílý svitkový film a barytované papíry s pevnou gradacé mám pro radost.
#17
Publikováno 23 květen 2008 - 17:07:18
Zdravím,ne,že bych s tím měl nějaký podstatný problém,mám určité kombinace ,které mi vyhovují,ale rád bych věděl,čemu při nutnosti zvýšení kontrastu nekontrastní scény dáváte přednost.Volíte raději push s jemnozrnější vývojkou,nebo máte radši nominál s Rodinalem 1:25,nebo to v exteriéru fest filtrujete,něco úplně jiného ? Oba první postupy jsou většinou dostatečně účinné,ovšem nikdy jsem neporovnával,jak by tatáž scéna vypadala po zpracování jednou tím a podruhé oním způsobem.Nemám namysli extrémně rychlé filmy,řekněme do čtyřstovek.
možná, jak na co
já když jsem zalezlej se stativem v městkém zákoutí při měkém světle, tak to rád vemu na PanF a pak Rodinalem nebo HC a to ani nemusí být 1+25 a ty vomítky jsou pěkně kreslený tonálně a obrysově
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních