Přejít na obsah


Fotka

Vyvolávání v několika pozitivních vývojkách


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
14 odpovědí na toto téma

#1 nojgi

nojgi

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 783 příspěvků(y)
Reputace: 70

Publikováno 2 červenec 2008 - 22:23:11

Dělá někdo vícelázňové volání pozitivu? Vyvolá nejdříve v tvrdé vývojce a pak následně v měkké? Případně potřeby ještě další stupně tvrdosti?

Viděl jsem takto dělané fotografie a vypadaly velice dobře, zajímalo by mě zda máte někdo s tímto způsobem zkušenosti.
  • 0

#2 Pentaxista

Pentaxista

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 310 příspěvků(y)
Reputace: 311

Publikováno 3 červenec 2008 - 12:38:10

před lety jsem to dělal tak, že jsem fotku vyvolal v měkké vývojce a stíny"dorazil" ve tvrdé.
Teď už k tomu v podstatě není důvod... Pravda, zabralo to více prostoru, trvalo to déle atd., ale takový "dokonalý" split také není nic jednoduchého. Naštěstí u většiny fotek vystačím s "home made" splitem - už jsem to někde popisoval.
  • 0

#3 Kubikula

Kubikula

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 919 příspěvků(y)
Reputace: 11

Publikováno 3 červenec 2008 - 16:31:45

Byl bych vděčnej za každou zkušenost s děláním ve dvou vývojkách. Říká se že tak dělal např. Plicka.

Vzhledem k mému velkému rozptylu v kvalitě negativu mě všechny cesty na doladění a změnu gradace v pozitivu zajímají. Je jich víc, ale tadle mi přijde jako jedna ze základních.
  • 0

#4 Pentaxista

Pentaxista

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 310 příspěvků(y)
Reputace: 311

Publikováno 3 červenec 2008 - 17:52:55