Vyvolávání v několika pozitivních vývojkách
#1
Publikováno 2 červenec 2008 - 22:23:11
Viděl jsem takto dělané fotografie a vypadaly velice dobře, zajímalo by mě zda máte někdo s tímto způsobem zkušenosti.
#2
Publikováno 3 červenec 2008 - 12:38:10
Teď už k tomu v podstatě není důvod... Pravda, zabralo to více prostoru, trvalo to déle atd., ale takový "dokonalý" split také není nic jednoduchého. Naštěstí u většiny fotek vystačím s "home made" splitem - už jsem to někde popisoval.
#3
Publikováno 3 červenec 2008 - 16:31:45
Vzhledem k mému velkému rozptylu v kvalitě negativu mě všechny cesty na doladění a změnu gradace v pozitivu zajímají. Je jich víc, ale tadle mi přijde jako jedna ze základních.
#4
Publikováno 3 červenec 2008 - 17:52:55
#5
Publikováno 4 červenec 2008 - 07:18:45
Jinak k tomu laborantsví negativ lze i převráti, ze stínů udělat světla. V ČB prosesu lze dělat vše možné jen to umět ( Samozřejmě čím lepší negativ tím je pak se vším méně práce.
#6
Publikováno 4 červenec 2008 - 08:16:06
Pentaxisto, to byste musel videt Kubikulovu drevenou bedynku. Ten rozptyl v negativech asi bude mit vzdy, vetsi ci mensi. Resit to musi az nad pozitivem. Dva casy - pomalu a trochu rychleji plus zalozeni ruzne citlivych filmu. to jsou jedine moznosti k ovlivneni expozice.Kubikula: nechci Vám kazit radost, ale nepovedený negativ lze "zvelebit" v pozitivním procesu pouze částečně - obvykle bude znát, že "to bylo taháno za fusekli". Z "bohatého" negativu dostanete (například dvěma lázněma) opravdu skvostné pozitivy (zíral jsem jako vyoraná myš na originály fotografií nestora a velikána beskydské fotografie dr. Jandy - rovněž v měkké a tvrdé vývojce. Ale negativy jsou excelentní!)
#7
Publikováno 4 červenec 2008 - 09:05:38
poněkud skeptický . Složení jednotlivých dílčích vrstev a cílené umístění
vrstvy , obsahující vyvolávací složky , která je následně aktivována při
přítomnosti "startovací" přísady v doporučené pozitivní vývojce , působí
na kinetiku procesu vzniku obrazu zcela jinak , než tomu bylo u starých
klasických emulzí , které byly mnohem silnější a proces v nich probíhal
mnohem pomaleji . Cesta o níž se zmiňujete , nebude mít ani zdaleka
takový výsledný efekt , jako u jednovrstvé emulze u fotopapírů s pevnou gradací . Aktivní "mezivrstva" , obsahující vyvolávač působí u papírů s proměnným kontrastem symetricky do obou spektrální citlivostí odlišných vrstev a je nutné dosáhnout co nejvyšší rychlosti vyvolání , aby nevznikal závoj na rozhraní ploch , který se projevuje při použítí starých vývojek , jež aktivátor neobsahují . Důsledkem je značné snížení gradace obrazu .
Dle mého názoru je to snaha o použití procesu , jež neodpovídá zmíněné
doporučené technologii zpracování . Vysoká citlivost emulzí typu X-Press ,
jež jsou předurčeny pro velmi rychlé zpracování , nedává velikou naději .
Necháme se překvapit tím , co dokáží nové emulze ADOXU . Věřím , že
vytvoří ideální a cenově dostupný standard pro fotoapír s pevnou gradací
v gramáži kartonu . Je skvělé , že jej bude možné díky našemu kolegovi
bez větších obtíží pravidelně objednávat , včetně planfilmů ADOX . Erik
#8
Publikováno 4 červenec 2008 - 10:52:15
Pentaxisto, to byste musel videt Kubikulovu drevenou bedynku. Ten rozptyl v negativech asi bude mit vzdy, vetsi ci mensi. Resit to musi az nad pozitivem. Dva casy - pomalu a trochu rychleji plus zalozeni ruzne citlivych filmu. to jsou jedine moznosti k ovlivneni expozice.Kubikula: nechci Vám kazit radost, ale nepovedený negativ lze "zvelebit" v pozitivním procesu pouze částečně - obvykle bude znát, že "to bylo taháno za fusekli". Z "bohatého" negativu dostanete (například dvěma lázněma) opravdu skvostné pozitivy (zíral jsem jako vyoraná myš na originály fotografií nestora a velikána beskydské fotografie dr. Jandy - rovněž v měkké a tvrdé vývojce. Ale negativy jsou excelentní!)
Uprimne receno - je to mozna i v mem pristupu a schopnostech. Prestoze se snazim, pomalu mozna i zlepsuju, tak se stane, ze mam obcas neco nedotazene. Kdyz to za to stoji a nelze to udelat znovu, tak se pak s tim morduju v pozitivu a nekdy to je nakonec prekvapive dobre a fotku uplatnim.
I mistr AA popisuje v nekterych konkretnich pripadech, ze negativ mozna mohl mit v necem lepsi.
#9
Publikováno 4 červenec 2008 - 11:02:48
... Cesta o níž se zmiňujete , nebude mít ani zdaleka
takový výsledný efekt , jako u jednovrstvé emulze u fotopapírů s pevnou gradací . Aktivní "mezivrstva" , obsahující vyvolávač působí u papírů s proměnným kontrastem symetricky do obou spektrální citlivostí odlišných vrstev a je nutné dosáhnout co nejvyšší rychlosti vyvolání , aby nevznikal závoj na rozhraní ploch , který se projevuje při použítí starých vývojek , jež aktivátor neobsahují . Důsledkem je značné snížení gradace obrazu...Erik
mimo pevné gradace by mě dvoulázeň zajímala na starší emulze
Fomatone MG Classic (chlorbrom)
papíry jsou pomalé a zdá se mi, že co se týká vývojky, dost snesou,
tady by snad šance byla, ne?
#10
Publikováno 4 červenec 2008 - 21:04:35
#11
Publikováno 5 červenec 2008 - 10:09:59
#12
Publikováno 5 červenec 2008 - 16:39:25
formátu 120x93mm s krasopisným rukopisem , který jsem získal darem jako pozůstalost po slánském bardu , členu Klubu fotografů amatérů ve
Slaném , založeném r. 1924 , jehož fotografie byly vystaveny rovněž na fotosalonu v Barceloně . Pod pseudonymem "SANY" / Sudek / obsahuje
několik autorizovaných předpisů složení vývojek , psaných rukou autora
při příležitosti vzájemného setkání : Tvůrčí prostředky ve fotografickém procesu je nutné zvládnout tak , aby se daly předvídat a kontrolovat výsledky předem uváženého činu . Být pouhým divákem má také své
kouzlo : žádné riziko , žádné rozčarování .... Citace : Erik
#13
Publikováno 5 červenec 2008 - 18:00:57
Před cca 2 měsíci jsem měl možnost projít pozůstalost J.S. v pražském muzeu (uměleckoprům.). V podstatě je tam vše, co paní A.Fárová zachránila a zarchiovala ze Sudkova ateliéru a o co se nyní s nesmírnou pečlivostí stará pan Mlčoch. Byl jsem překvapen, co variant jedné fotografie se tam našlo!
I nadále se ovšem domnívám, že Mistr Sudek byl (dnes by se řeklo) nesmírně kreativní člověk - ale nebyl hračička (byl to profesionál, který se fotografováním živil - a zdaleka ne vždycky dobře). V té době byla ovšem dostupnost filmů poměrně omezená a sortiment se vůbec s dneškem nedá srovnávat. Proto ty jedy, ve kterých máchal filmy a (opět úzký sortiment) papírů.
Jsem dalek odrazování kohokoliv od jakéhokoliv pokusnictví (s výjimkou manipulace s "ohrožjícími substancemi") - kdo nezkusí, nemůže se dopátrat téměř ničeho. A že mnohé dobré vzniklo jako "nečekaný vedlejší produkt", je známo. Ale máte-li jasnou a konkrétní představu, čeho chcete dosáhnout, myslím, že v 99,5% případů vystačíte s tím, co je běžně dostupné na trhu. Uznávám - není jednoduché se zorientovat. Někdy mám dokonce pocit, že výrobci záměrně pouštějí deznformace... Pokud Vás láká to půlprocento, fandím Vám a jen do toho!!! !!!
#14
Publikováno 5 červenec 2008 - 20:02:21
z ř í d k a k d y P R O Č . První otázka pramení z přání dělat to také tak ,
z pocitu nutnosti , ze ctižádosti , druhá chce pochopit motiv , který vede k
činu - touhu v pozadí . Je - li touha dost silná , prorazí si cestu . Jinými slovy INSPIRACE , NE INFORMACE je síla skrytá za vší tvůrčí prací . Erik
#15
Publikováno 6 červenec 2008 - 23:38:17
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních