Přejít na obsah


Fotka

ztracený balík z eBay


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
5 odpovědí na toto téma

#1 sklen

sklen

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 262 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 10 červenec 2008 - 09:07:47

Na anglické eBay jsem v dubnu vyhrál blesk, který se ztratil pravděpodobně mezi Čechami a Anglií (z Anglie odešel, Česká pošta ho nepřevzala). Platil jsem PayPalem. Prodejce mi píše neco ve smyslu, že když Royal Mail prohlásí zásilku za ztracenou, mám reklamovat peníze u PayPalu a kdyby ten nezaplatil, zaplatí on. Není mi jasné, proč by měl nahrazovat škodu PayPal. Čekal bych, že prodejce dostane náhradu od Royal Mail a ty mi pak pošle.
Nevíte někdo, jak postupovat v těchto situacích?

Mohu jako český klient přijímat platby pomocí PayPalu? Před půl rokem, kdy jsem si PayPal zřizoval (pro platby), bylo na různých diskuzích spousta navzájem si odporujích informací týkajících se jak možnosti přijímat peníze, tak typu použitelných platebních karet. Patrně to bylo dáno různým stářím zkušeností klientů a rychlým vývojem PayPalu v Čechách.
  • 0

#2 sbriza

sbriza

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 817 příspěvků(y)
Reputace: 15

Publikováno 10 červenec 2008 - 09:15:39

zkusil bych reklamaci na české poště.

Jinak přes paypal lze peníze i přijímat, není problém
  • 0

#3 Anonymous

Anonymous
  • Guests
Reputace: 0

Publikováno 10 červenec 2008 - 09:19:03

Na anglické eBay jsem v dubnu vyhrál blesk, který se ztratil pravděpodobně mezi Čechami a Anglií (z Anglie odešel, Česká pošta ho nepřevzala). Platil jsem PayPalem. Prodejce mi píše neco ve smyslu, že když Royal Mail prohlásí zásilku za ztracenou, mám reklamovat peníze u PayPalu a kdyby ten nezaplatil, zaplatí on. Není mi jasné, proč by měl nahrazovat škodu PayPal. Čekal bych, že prodejce dostane náhradu od Royal Mail a ty mi pak pošle.
Nevíte někdo, jak postupovat v těchto situacích?

Mohu jako český klient přijímat platby pomocí PayPalu? Před půl rokem, kdy jsem si PayPal zřizoval (pro platby), bylo na různých diskuzích spousta navzájem si odporujích informací týkajících se jak možnosti přijímat peníze, tak typu použitelných platebních karet. Patrně to bylo dáno různým stářím zkušeností klientů a rychlým vývojem PayPalu v Čechách.


Uplne normalne ho na Paypal dispute console nahlas. Rozhodne to neni tvoje vec resit jestli je to ci neni ztracene a paypal ti samo nic nezpalati. Toto si musi poresit prodejce. Tzn. ty ho nahlas pro nedorucenou vec on ti posle penize a pak si na britske poste vybere penize za pojisteny balik.
  • 0

#4 sklen

sklen

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 262 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 10 červenec 2008 - 20:32:07

Takhle nějak jsem si to představoval, nebylo mi jasné proč mluví o náhradě od PayPalu.

S dispute konzolí mám problém, neb jsem prošvihnul 60 denní lhůtu k zahájení reklamace.
  • 0

#5 flashmxfreak

flashmxfreak

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 19 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 12 červenec 2008 - 08:40:18

PayPal má ochranu kupujícího, pokud prodejce zboží neodešle.
Pokud prodejce zboží prokazatelně odeslal a vy nejste schopen se s ním dohodnout (třeba že vám pošle peníze přes PayPal zpět a vyřeší si ztátu zásilky sám), tak bych to nahlásil na PayPal a myslím, že by Vám měli poradit, jak postupovat.

Já jsem to zatím nikdy řešit nemustel, tak pouze teoretizuji.
  • 0

#6 sklen

sklen

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 262 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 25 září 2008 - 20:36:26

Ztracený balík (poslaný 28.4.) se zatím nenašel a reklamace u Royal Mail není uzavřena - zlatá Česká pošta ;-) . Prodejce mi poslal PayPalem kupní cenu. Původně jsme se sice dohodli, že mu počkám, až se vyjádří RM, ale po několikáté jeho výzvě a půl roce jsem nevydržel a nechal si poslat peníze PayPalem zpět.

Mám základní PayPal účet, kterým jem možné přijmout 5 plateb ročně. Přišlo mi avízo a potvrdil jsem, že chci platbu přijmout. To se povedlo a nyní mám tedy na PayPal účtu (balace) vrácenou částku. Lze tyto pení ze nějak převést pomocí přiřazené platební karty na můj účet? Když se snažím o withdraw, chce to po mě číslo (IBAN) mého účtu s plným jménem a jménem banky. Zajímavé je, že při jedné (jiné) koupi objektivu jsem našel malou vadu a napsal o tom prodejci. Ten mi poslal PayPalem slevu (odpustil resp. vrátil mi cenu poštovného). Peníze mi přišly a bez jakéhokoli mého zásahu se mi připsaly na účet. V balance na PayPal účtu se vůbec neobjevily. Oba případy se tedy liší. V prvním mi prodejce asi normálně poslal peníze (veškeré lhůty na reklamaci asi propadly nebo to poslal špatným způsobem) a v druhém případě prodejce patrně použil nějaký způsob náhrady škody (refund).

Máte někdo povědomí, jak přesně fungují reklamace nebo případné příchozí platby? Opravdu musím při withdraw zadat číslo účtu a svoje jméno? Jak je to u jména s diakritikou? Pochopitelně ji v příjmení mám a PayPal varuje před nepřesným zadáním jména. Lze použít částku z PayPal účtu (balance) pro zaplacení další aukce?

Zajímalo by mě jestli jsou všichni Angličani tak ochotní a důvěřiví nebo jestli se to stejně jako u nás týká jen fotografů.
  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních