
Zátiší a jak na ně ?
#1
Publikováno 15 srpen 2008 - 20:01:57
Jaké jsou Vaše praktické zkušenosti v případě regulace tonálního rozsahu kontrastu , jak pro denní , tak i pro umělé světlo v případě použití filmů s
malou citlivostí ? Jak dosáhnout fotografickou cestou "chiaroscuro" , tzv.
šerosvit ? Zkoušeli jste osvětlení používané starými Mistry rytci : Kulová
baňka s vodou , osvětlená ve svém optickém bodu ohniska parafinovou
svíčkou ve velmi malém optickém úhlu k předloze ? Vyzkoušejte !!! Erik
#2
Publikováno 15 srpen 2008 - 22:34:29
#3
Publikováno 16 srpen 2008 - 10:22:43
Docela by me to zajimalo
#4
Publikováno 16 srpen 2008 - 14:57:00
najdete velmi mnoho dobových řešení sestav tohoto jednoduchého , ale navýsost zajímavého osvětlovacího systému . Pro B & W film zde odpadá problém převodu barev a proti stupidně sterilním schematům v osvětlení nabízí zcela vyjímečnou alternativu . Při práci s otevřeným ohněm ovšem
není vhodné popíjet pro zvýšení kreativity absinth . Dobré světlo ! Erik
#5
Publikováno 16 srpen 2008 - 20:33:43
Ještě lepší je, že se mi v šifonéru povaluje přesně taková chemická nádoba (dole koule, nahoře úzké hrdlo... to se m povedlo že?!

#6
Publikováno 17 srpen 2008 - 08:11:45
Osvětlení - měkké rozptýlené, ať už denní nebo umělé. Pokud mám možnost mohu ještě nějakou věc dosvítit slabě svítící baterkou a šerosvit je také na světě.
Šerosvit - měkká gradace papíru a místo, které potřebuji zvýraznit si nadržím různými udělátky na drátu nebo rukou (pustím na dané místo méně světla). Zbytek se potlačí a tak si mohu tykat s Rembrantem.
Vše se dá doladit ve fotokomoře bez obskurností s otevřeným ohněm nebo jinými pokusy zavánějící vyhořením bytu.
P.S. Málo citlivé filmy budou mít tvrdší gradaci (budou po vyvolání trochu kontrastnější) a při měkkém světle budete exponovat několik minut. Jinak bych v tom problém neviděl. Zátiší se naštěstí nehýbe

#7
Publikováno 17 srpen 2008 - 16:07:53
#8
Publikováno 18 srpen 2008 - 13:49:18
Vážení kolegové , každý z Vás se zcela jistě pokusil o fotografii zátiší ....
Jaké jsou Vaše praktické zkušenosti v případě regulace tonálního rozsahu kontrastu , jak pro denní , tak i pro umělé světlo v případě použití filmů s
malou citlivostí ? Jak dosáhnout fotografickou cestou "chiaroscuro" , tzv.
šerosvit ? Zkoušeli jste osvětlení používané starými Mistry rytci : Kulová
baňka s vodou , osvětlená ve svém optickém bodu ohniska parafinovou
svíčkou ve velmi malém optickém úhlu k předloze ? Vyzkoušejte !!! Erik
Vážený kolego, přestože na Vaše příspěvky neumím patřičně odpovídat, protože zkušenosti ve fotografickém řemesle teprve sbírám, shledávám je velice inspirativní a zábavné.
Tak chtěl jsem Vám za ně poděkovat a těším se vždy na další tyto perly.
Zdeněk
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních