
Modrý filtr pro čb
#1
Publikováno 9 září 2008 - 16:26:29
Chtěl jsem se zeptat jaké máte zkušenosti s modrými filtry?
Chci je použít pro nějaké krajinky v mlze. Dočetl jsem se, že při jejich použití prý mlha víc vynikne...
Na netu jsem našel např. totoHoya 80B
Omlouvám se za takový hloupý dotaz, ale jsem temnokomornický začátečník.
#2
Publikováno 9 září 2008 - 16:33:29
Zdravím Vás, temnokomorníci!
Chtěl jsem se zeptat jaké máte zkušenosti s modrými filtry?
Chci je použít pro nějaké krajinky v mlze. Dočetl jsem se, že při jejich použití prý mlha víc vynikne...
Na netu jsem našel např. totoHoya 80B
Omlouvám se za takový hloupý dotaz, ale jsem temnokomornický začátečník.
Zdravím na TK.
Něco se řešilo tady:
http://www.temnakomo...
a i jinde.
Upřímně řečeno - u mě je to asi nejméně používaný filtr na krajinu a to ho ještě částečně zastane zelený.
U mlhy jde dost o její kvalitu a o práci s výrazným tmavým popředím, pak filtr nepotřebuješ a někdy do té mlhy jdeš naopak oranžovým.
#3
Publikováno 9 září 2008 - 16:56:37
#4
Publikováno 9 září 2008 - 18:01:00
Díky za odpověď. Zkusím to nejdřív bez filtru a pak se uvidí...
Urcite. Ono zkus jednu tak a jednu s filtrem. Modrej filtr stahne kontrast, aby to nebylo sedivy. Nevim, zda ten filtr je urcenej pro CB, spis me prijde ze je na barvu pro korekce osvetleni, ale neznam ho.
#5
Publikováno 9 září 2008 - 19:56:49
Urcite. Ono zkus jednu tak a jednu s filtrem. Modrej filtr stahne kontrast, aby to nebylo sedivy. Nevim, zda ten filtr je urcenej pro CB, spis me prijde ze je na barvu pro korekce osvetleni, ale neznam ho.
Ano, 80B je konverzní modrý pro barevnou fotografii, ale podle mě je to vcelku jedno, hlavně že je modrej

#6
Publikováno 9 září 2008 - 20:43:18
Pokusničil jsem s modrými pro barvu, ale výsledek nebyl až tak ořechový. Pak jsem sehnal u BH modrého Tiffena a zažil skoro šok. Rozdíl byl tak markantní, že jsem si až nadával, že jsem ho koupil... Domníval jsem se, že budu muset všechno "vytvrzovat" v pozitivním procesu. Ale nemusel.
Zkušenosti:
1. Každý film reaguje na stejný modrý filtr různě.
2. Při krátké expozici se účinek filtru projevuje daqleko více, než při dlouhé.
3. Při otevřené cloně totéž.
4. Pěkně vypadají obrázky, které mají dominantní a blízké popředí, jakýsi detail. "Zbytek" scény se utopí v oparu až mléce...
A jenom pro zajímavost: tmavý Tiffen (v době, kdy jsem jej kupoval, byly k mání dvě varianty - "světlý" a "tmavý") lze použít jako "odbarvovač" -při pohledu přes něj se lze zorientovat o budoucím kontrastu scény. Barvy de facto mizí. Bohužel, pro mě je to skoro nepoužitelné, protože fotím velmi často za slabého světla a pak přes filtr není vidět skoro nic.
#7
Publikováno 10 září 2008 - 07:34:51
No, až tak jedno to není - s těmi filtry pro barvu a pro čb.
Pokusničil jsem s modrými pro barvu, ale výsledek nebyl až tak ořechový. Pak jsem sehnal u BH modrého Tiffena a zažil skoro šok. Rozdíl byl tak markantní, že jsem si až nadával, že jsem ho koupil... Domníval jsem se, že budu muset všechno "vytvrzovat" v pozitivním procesu. Ale nemusel.
Zkušenosti:
1. Každý film reaguje na stejný modrý filtr různě.
2. Při krátké expozici se účinek filtru projevuje daqleko více, než při dlouhé.
3. Při otevřené cloně totéž.
4. Pěkně vypadají obrázky, které mají dominantní a blízké popředí, jakýsi detail. "Zbytek" scény se utopí v oparu až mléce...
A jenom pro zajímavost: tmavý Tiffen (v době, kdy jsem jej kupoval, byly k mání dvě varianty - "světlý" a "tmavý") lze použít jako "odbarvovač" -při pohledu přes něj se lze zorientovat o budoucím kontrastu scény. Barvy de facto mizí. Bohužel, pro mě je to skoro nepoužitelné, protože fotím velmi často za slabého světla a pak přes filtr není vidět skoro nic.
Pod tohle se podepíšu. Filtr bro barvu na ČB nebrat. Rozdíl je velmi markantní. Ale stejně, modrej filtr se hodí velice málokdy, osobně ho používám asi stejně často jako červenej.
#8
Publikováno 12 září 2008 - 12:49:15
Ahoj, chci poprosit o radu ohledne barevnych filtru, kdyz je mam na Yashice 124 mat G , o kolik mam asi upravit expozici? DekujuNo, až tak jedno to není - s těmi filtry pro barvu a pro čb.
Pokusničil jsem s modrými pro barvu, ale výsledek nebyl až tak ořechový. Pak jsem sehnal u BH modrého Tiffena a zažil skoro šok. Rozdíl byl tak markantní, že jsem si až nadával, že jsem ho koupil... Domníval jsem se, že budu muset všechno "vytvrzovat" v pozitivním procesu. Ale nemusel.
Zkušenosti:
1. Každý film reaguje na stejný modrý filtr různě.
2. Při krátké expozici se účinek filtru projevuje daqleko více, než při dlouhé.
3. Při otevřené cloně totéž.
4. Pěkně vypadají obrázky, které mají dominantní a blízké popředí, jakýsi detail. "Zbytek" scény se utopí v oparu až mléce...
A jenom pro zajímavost: tmavý Tiffen (v době, kdy jsem jej kupoval, byly k mání dvě varianty - "světlý" a "tmavý") lze použít jako "odbarvovač" -při pohledu přes něj se lze zorientovat o budoucím kontrastu scény. Barvy de facto mizí. Bohužel, pro mě je to skoro nepoužitelné, protože fotím velmi často za slabého světla a pak přes filtr není vidět skoro nic.
#9
Publikováno 12 září 2008 - 13:16:31
Presne podle filtracniho faktoru, ktery mas napsany primo na filtru. Pokud je tam naprfaktor prodlouzis na dvojnasobek (tj o 1 EV), pri faktoru 4 prodlouzis na ctyrnasobek (tj o 2 EV)...Ahoj, chci poprosit o radu ohledne barevnych filtru, kdyz je mam na Yashice 124 mat G , o kolik mam asi upravit expozici? Dekuju
#10
Publikováno 12 září 2008 - 13:21:17
Ahoj, chci poprosit o radu ohledne barevnych filtru, kdyz je mam na Yashice 124 mat G , o kolik mam asi upravit expozici? DekujuNo, až tak jedno to není - s těmi filtry pro barvu a pro čb.
Pokusničil jsem s modrými pro barvu, ale výsledek nebyl až tak ořechový. Pak jsem sehnal u BH modrého Tiffena a zažil skoro šok. Rozdíl byl tak markantní, že jsem si až nadával, že jsem ho koupil... Domníval jsem se, že budu muset všechno "vytvrzovat" v pozitivním procesu. Ale nemusel.
Zkušenosti:
1. Každý film reaguje na stejný modrý filtr různě.
2. Při krátké expozici se účinek filtru projevuje daqleko více, než při dlouhé.
3. Při otevřené cloně totéž.
4. Pěkně vypadají obrázky, které mají dominantní a blízké popředí, jakýsi detail. "Zbytek" scény se utopí v oparu až mléce...
A jenom pro zajímavost: tmavý Tiffen (v době, kdy jsem jej kupoval, byly k mání dvě varianty - "světlý" a "tmavý") lze použít jako "odbarvovač" -při pohledu přes něj se lze zorientovat o budoucím kontrastu scény. Barvy de facto mizí. Bohužel, pro mě je to skoro nepoužitelné, protože fotím velmi často za slabého světla a pak přes filtr není vidět skoro nic.
podle filtracniho faktoru daneho filtru. takhle se radi blbe....zlute filtry jsou odhadem tak od pul clony po clonu, zlutooranzove-oranzove tak od 1.5 po 2 clony, tmave cerveny tri, svetle cerveny nebo cervenoranzovy tak 2-2.5 clony, zelene neco kolem 2 clon, zlutozelene trochu min - 1.5 clony. hodnoty ber velmi priblizne, filtry by se musely videt rpo lepsi posouzeni.
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních